تعمیر تلویزیون ال جی مدل LN

تعمیر تلویزیون ال جی مدل LN

آنچه در این نوشته خواهید خواند

سری LN محصول سال 2013 شرکت ال جی است. قیمت و کیفیت مناسب در کنار سادگی باعث فروش موفق این مدل از تلویزیون‌های ال جی شده است. در بخش خدمات پس از فروش اما سری LN بیشتر با مشکل بک لایت شناخته می‌شود. خرابی بک لایت یکی از ایرادهای شایع در این مدل است. در ادامه همراه با متخصصین تعمیر تلویزیون رایان مشکلات پرتکرار در بخش تعمیر تلویزیون ال جی مدل LN را بررسی می‌کنیم. شما هم اگر سوالی دارید می‌توانید با متخصصین ما در میان بگذارید.

ایراد بک لایت در تعمیر تلویزیون ال جی مدل LN

شایع‌ترین ایرادی که در تعمیر تلویزیون ال جی مدل LN با آن مواجه شوید خرابی بک لایت است. در واقع بیش از 90% مراجعات در بخش تعمیر تلویزیون ال جی مدل LN به دلیل خرابی بک لایت است. اصلی‌ترین نشانه ظاهری خرابی بک لایت تلویزیون ال جی مدل LN قطع شدن تصویر است، در حالیکه پخش صدا به صورت طبیعی ادامه دارد.

زمانی که تلویزیون را روشن می‌کنیم برای یک لحظه تصویر تلویزیون وصل می‌شود. اما پس از آن تصویر تلویزیون سیاه می‌شود ولی پخش صدا و سایر کارکردهای تلویزیون مانند تعویض کانال به صورت طبیعی انجام می‌شود.

اگر با قطع شدن تصویر تلویزیون ال جی مواجه شدید برای اطمینان از خرابی بک لایت می‌توانید محیط را کمی تاریک کنید. سپس با چراغ قوه موبایل خود نور به صفحه تلویزیون بتابانید. اگر قطع شدن تصویر تلویزیون شما به دلیل خرابی بک لایت باشد در این حالت باید تصویر ضعیفی در صفحه تلویزیون دیده شود.

نشانه‌های ظاهری خرابی بک لایت در تلویزیون ال جی مدل LN عبارتند از :

  • قطع شدن تصویر تلویزیون
  • سیاه شدن قسمتی از تصویر تلویزیون
  • ایجاد نقاط نورانی در تصویر تلویزیون

 

تعمیر تلویزیون ال جی مدل LN

 

سیاه شدن تصویر تلویزیون ال جی مدل LN

نشانه ظاهری دیگری که ممکن است در اثر خرابی بک لایت در تعمیر تلویزیون ال جی مدل LN با آن مواجه شوید سیاه شدن قسمتی از تصویر است. سوختن تعدادی از لامپ‌های بک لایت باعث تاریک شدن بخشی از تصویر تلویزیون می‌شود. معمولا این نوع از خرابی بک لایت به صورت تاریکی ابر مانند دیده می‌شود.

این مشکل (تاریکی منطقه‌ای در تصویر) یک مشکل عمومی در میان بک لایت‌های دایرکت یا شاخه‌ای است. روشن نشدن تعدادی از لامپ‌های بک لایت باعث ایجاد تاریکی در تصویر تلویزیون می‌شود. البته در ابتدای خرابی لامپ‌ها نور لامپ‌های سالم، تاریکی ایجاد شده را پوشش می‌دهد. به مرور زمان و افزایش تعداد لامپ‌های خراب تاریکی تصویر بیشتر شده و دیده می‌شود.

 

تعمیر تلویزیون ال جی مدل LN

 

 

ایجاد نقاط نورانی در تصویر تلویزیون ال جی مدل LN

یکی دیگر از ایرادهایی که ممکن است در تعمیر تلویزیون ال جی مدل LN با آن برخورد کنید ایجاد لکه‌های سفید یا همان نقاط نورانی در تصویر است. اصلی‌ترین دلیل ایجاد نقاط نورانی در تصویر تلویزیون ال جی جدا شدن منشور لامپ‌های بک لایت است.

نور لامپ‌های ال ای دی به صورت مستقیم و متمرکز است. برای این که این نور به صورت ملایم و یکنواخت در سطح تصویر پخش شود در اولین مرحله از منشورهای خاصی استفاده می‌کنند. این منشورها که مختص بک لایت‌های شاخه‌ای یا همان دایرکت است با رعایت فاصله کانونی روی لامپ‌ها قرار می‌گیرد.

به مرور زمان و با گرم شدن لامپ‌های بک لایت تلویزیون چسب نگهدارنده منوشرها قدرت خود را از دست داده و تعدادی از منشورها از محل خود جدا می‌شود. در این حالت نور لامپ‌های بک لایت به صورت فوکوس و مستقیم از پشت به صفحه نمایش تلویزیون می‌تابد. در این حالت نقاط نورانی در تصویر تلویزیون ایجاد می‌شود.

 

ایجاد نقاط نورانی در تصویر تلویزیون

اصلاحیه بک لایت ال جی سری LN

یکی از موارد بسیار مهم در تعمیر تلویزیون ال جی مدل LN انجام اصلاحیه بک لایت بعد از تعمیر تلویزیون است. اصلاحیه بک لایت عبارتست از تغییرات سخت افزااری و نرم افزاری که باعث افزایش عمر بک لایت تلویزیون می‌شود. اصلی‌ترین مواردی که بعنوان اصلاحیه بک لایت در تعمیر تلویزیون ال جی مدل LN استفاده می‌شود عبارتند از :

  1. اصلاحیه برد پاور و کاهش مقدار ولتاژ بک لایت تلویزیون
  2. تنظیم مقدار بک لایت تلویزیون در منوی تنظیمات
  3. استفاده از گزینه صرفه جویی در انرژی
  4. استفاده از بک لایت پشت فلزی

با دقت در مواردی که بعنوان اصلاحیه بک لایت بعد از تعمیر تلویزیون مورد استفاده قرار می‌گیرد متوجه می‌شوید که همه آنها روی یک مشکل تمرکز دارند و آن کاهش گرمای تلویزیون است. بک لایت بیشترین انرژی را در بین بخش‌های مختلف تلویزیون مصرف می‌کند. کاهش ولتاژ لامپ‌های بک لایت و یا استفاده از گزینه ENERGY SAVING باعث کاهش تولید گرما در تلویزیون می‌شود. در عین حال استفاده از بک لایت پشت فلزی و یا چسب حرارتی بک لایت باعث دفع بهتر این گرما می‌شود. در مجموع موارد مختلف اصلاحیه بک لایت با کاهش توان تلفاتی قطعات باعث افزایش عمر بک لایت تلویزیون شما خواهد شد.

 

IMG_20180714_150300-min

نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی

گروه تخصصی رایان مفتخر است خدمات تعمیر انواع تلویزیون های ال جی، تعمیر سینمای خانگی و دی وی دی پلیر ال جی را با بالاترین کیفیت ممکن در سراسر تهران ارائه دهد.

در صورت ایجاد ایراد در دستگاه های مختلف شما می توانید در اولین تماس با متخصص تعمیرات مربوط به دستگاه خود مشاوره تلفنی داشته و اطلاعات لازم مانند عیب یابی قطعات معیوب ، مراحل تعمیر و هزینه تقریبی را دریافت کنید.

در مجموعه رایان با بدست دانش فنی و قطعات مورد نیاز بسیاری از بردها و قطعاتی که در مراکز دیگر قابل تعمیر نیست را با رعایت اصول فنی تعمیر می کنیم و با صرفه جوی در مصرف قطعات یدکی تا جایی که به تعمیر اصولی دستگاه آسیب نرسد به کاهش هزینه تعمیر تلویزیون ال جی کمک می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط