علت قطع شدن تصویر تلویزیون تی سی ال (TCL) + راه حل

قطع شدن تصویر تلویزیون تی سی ال

آنچه در این نوشته خواهید خواند

علت قطع شدن تصویر تلویزیون تی سی ال (TCL) + راه حل
قطع شدن تصویر تلویزیون تی سی ال (TCL) یکی از مشکلاتی است که خریداران این برند، با آن مواجه می‌شوند. ممکن است تلویزیون شما تادیروز سالم بوده باشد اما امروز صبح وقتی آن را روشن می‌کنید تصویر ظاهر نمی‌شود. ابتدا فکر می‌کنید که کابل‌های تصویر یا دستگاه گیرنده شما اشکال پیدا کرده است اما با کمی جستجو متجه می‌شوید که ایراد از تلویزیون است. در این نوشته همراه متخصصین تعمیرات تلویزیون رایان تی وی، علت قطع شدن تصویر تلویزیون تی سی ال را توضیح داده و مراحل تعمیر تلویزیون تی سی ال در این ایراد شایع را بررسی می‌کنیم.
 
با توجه به افزایش قیمت لوازم خانگی و ممنوعیت ورودی برندهای ال جی و سامسونگ عرصه بازار برای خودنمایی برندهای دیگر فراهم شده است. در این میان تلویزیون‌های تی سی ال (TCL) با توجه به کیفیت مناسب تصویر و همچنین قیمت متوسط نظر بسیاری از خریداران را به خود جلب می‌کند. مجموعه تعمیر تلویزیون رایان خدمات ویژه تعمیر تلویزیون تی سی ال را در سراسر تهران بزرگ توسط متخصصین مجرب و در کوتاهترین زمان ارائه می‌دهد.

تلویزیون تی سی ال (TCL) ساخت کجاست؟

اولین سوالی که برای خریداران تلویزیون تی سی ال ایجاد می‌شود این است که تلویزیون تی سی ال ساخت کجاست؟
 
شرکت تی‌سی‌ال (TCL Corporation) یک شرکت طراحی و ساخت الکترونیکی چند ملیتی چینی است که مقر آن در محدوده شهر هویژو در استان گوانگدونگ است. شرکت تی‌سی‌ال طراحی، توسعه، تولید و فروش محصولات مختلفی از جمله تلویزیون های LED و LCD، تلفن همراه، سیستم‌های تهویه مطبوع، ماشین لباسشویی، یخچال و فریزر و لوازم الکتریکی کوچک را انجام می‌دهد.
در سال ۲۰۱۰ شرکت تی‌سی‌ال ۲۵مین تولیدکننده بزرگ لوازم الکترونیکی مصرفی در جهان بود. تنها بعد از 3 سال یعنی در سال ۲۰۱۳ شرکت تی سی ال توانست به سومین تولیدکننده بزرگ تلویزیون در بازار جهانی تبدیل شود.
 
همانطور که همه ما می دانیم معروف ترین شرکت های جهان که در تولید لوازم خانگی و به خصوص تلویزیون فعالیت دارند سونی، ال جی و سامسونگ هستند. هر چند این شرکت‌ها دارای محصولاتی با درجه کیفیت بالایی هستند، اما بخش زیادی از پولی که برای خرید محصولات آنها می پردازید، هزینه برند این محصولات است.در مقابل اگر به سایت‌های معتبر در زمینه بررسی تلویزیون‌ سر بزنید متوجه می‌شوید که در جدول بهترین تلویزیون‌ها همیشه محصولات تی سی ال وجود دارد.
 

قطع شدن تصویر تلویزیون تی سی ال

مشکلات تلویزیون تی سی ال (TCL)

با نگاهی به آمار مجموعه تعمیر تلویزیون تی سی ال (TCL) خواهیم دید که برخی از ایرادها با تعداد بیشتر در مجموعه تلویزیون‌های تی سی ال (TCL) ایجاد شده است. در ادامه لیست این ایرادها را می‌توانید مشاهد کنید.
  1. روشن نشدن تلویزیون تی سی ال

  2. روشن و خاموش شدن تلویزیون تی سی ال

  3. قطع شدن تصویر تلویزیون تی سی ال (tcl)

  4. سیاه شدن تصویر (ایجاد هاله های تاریک در تصویر تلویزیون) تی سی ال

  5. قطع شدن صدای تلویزیون تی سی ال

  6. هنگ کردن تلویزیون تی سی ال

  7. ویروسی شدن تلویزیون تی سی ال

  8. شکستگی صفحه نمایش (پنل) تلویزیون تی سی ال

قطع شدن تصویر تلویزیون تی سی ال

علت قطع شدن تصویر تلویزیون تی سی ال (TCL) چیست؟

یکی از بهترین روش‌های عیب یابی در دستگاهای الکترونیکی ( مثل تعمیر تلویزیون) اینست که با ساختار قطعات و بخش ها و نحوه عملکرد صحیح قطعات آشنا شویم.
در تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی تصویر از دو فاکتور تصویر تولید شده در صفحه نمایش و نور زمینه یا همان بک لایت تشکیل میشود. بک لایت، نوری است که در پشت صفحه نمایش تولید شده و باعث قابل دیده شدن تصویر می‌شود. خرابی بک لایت و قطع شدن تصویر تلویزیون به یکی از ایرادهای متداول در تلویزیون های ال ای دی تبدیل شده است.
 
سوختن تعدادی از لامپ‌های تولید کننده بک لایت باعث ایجاد نقاط تاریک در تصویر و قطع شدن بک لایت باعث قطع شدن تصویر تلویزیون تی سی ال (TCL) یا بعبارت دیگر سیاه شدن کامل تصویر خواهد شد.
خرابی بخش بک لایت تلویزیون میتواند باعث ایجاد ایرادهای ظاهری متفاوتی در تلویزیون شود. برخی از ایرادهای ظاهری که در اثر خرابی بخش بک لایت ظاهر میشود عبارتند از :
  1. قطع شدن کامل تصویر تلویزیون تی سی ال

  2. ایجاد لکه های تاریک و سیاه شدن صفحه تلویزیون

  3. قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون تی سی ال

  4. ایجاد لکه سفید در صفحه تلویزیون

قطع شدن تصویر تلویزیون تی سی ال

تعمیر بک لایت تلویزیون تی سی ال چگونه انجام می‌شود؟

قطع شدن تصویر تلویزیون تی سی ال اصلی‌ترین ایراد ظاهری خرابی بک لایت تلویزیون تی سی ال است. اما خرابی بک لایت نشانه‌های ظاهری دیگری هم دارد. اولین قدم در تعمیر بک لایت تلویزیون تی سی ال اطمینان از خرابی بخش بک لایت تلویزیون است.
می دانیم که بک لایت تلویزیون از تعدادی لامپ تشکیل شده است. ممکن است تعدادی از لامپ‌های بک لایت بسوزد و روشن نشود. در این حالت بخشی از تصویر تلویزیون تاریک می شود. در عین حال ممکن است با خرابی تعدادی از لامپ‌های بک لایت باقی لامپ‌های سالم هم روشن نشودو تصویر به طور کامل تاریک شود. با استفاده از راهنمای نشانه‌های خرابی بک لایت تلویزیون از خرابی بک لایت تلویزیون مطمئن شوید.
قدم بعدی تهیه قطعه یدکی بک لایت است. سعی کنید قطعه یدکی تلویزیون را از برندهای معتبر تهیه کنید. کیفیت ساخت بک لایت تاثیر زیادی در افزایش عمر مفید آن دارد. شرکت‌های معتبری در این بخش فعال هستند که می توانید با مشاوره با متخصصین تعمیر تلویزیون تی سی ال از انها استفاده کنید.
استفاده از چسب حرارتی با کیفیت، رعایت نکات اصلاحی و همچنین تنظیم بک لایت تلویزیون نکات مهم دیگری است که تعمیرکار تلویزیون تی سی ال از آنها استفاده می‌کند. این موارد باعث بهبود کیفیت تعمیر بک لایت تلویزیون تی سی ال شما خواهد شد.

چگونه از خرابی بک لایت جلوگیری کنیم؟

حالا که با نحوه عملکرد بخش بک لایت و عوامل موثر در کارکرد و عمر بک لایت تلویزیون آشنا شدیم بهتر می‌توانیم راههای جلوگیری از خرابی بک لایت و علت قطع شدن تصویر تلویزیون تی سی ال را بررسی کنیم.
 
ابتدا بدانید که گرما یکی از اصلی ترین عوامل ایجاد خرابی در لوازم و دستگاههای الکترونیکی است. طبق این اصل در اولین قدم باید از گرم شدن بک لایت تلویزیون جلوگیری کنیم و در عین حال کمک کنیم گرمای تولید شده بهتر دفع شود. کاهش نور بک لایت تلویزیون و تنظیم آن نسبت به نور محیط یکی از راههای اصلی جلوگیری از ایجاد گرمای بک لایت است.
 
مقدار بک لایت تلویزیون تنها گزینه ای است که در تنظیمات تلویزیون سلیقه‌ای نیست و باید بر اساس نور محیط تنظیم شود. در اغلب منازل نور محیطی تلویزیون به حدی نیست که لازم باشد میزان نور زمینه در حالت 100% باشد. شما می‌توانید با مراجعه به منوی تنظیمات تلویزیون مقدار بک لایت تلویزیون را تغییر دهید.
 
این کاهش نور هم می تواند به صورت دستی و با تنظیمات منوی تنظیم تصویر تلویزیون انجام شود و هم به صورت کاهش ولتاژ بک لایت از داخل تلویزیون که به نام اصلاحیه بک لایت شناخته می‌شود.
اقدام دیگر در مورد گرمای بک لایت، دفع گرمای ایجاد شده است. خاموش کردن تلویزیون در فواصل 2 تا 2.5 ساعت به مدت 10 تا 15 دقیقه کمک زیادی به این مسئله می‌کند. در برخی از مدل‌های تلویزیون تی سی ال گزینه تنظیم میزان نور بک لالیت وجود ندارد. در این مدل‌ها باید با استفاده از اصلاحیه برد پاور و سایر تمهیدات فنی به افزایش عمر بک لایت تلویزیون کمک کنیم.
 
در ادامه به بررسی یکی از موارد مراجعه تعمیر تلویزیون تی سی ال با ایراد در بخش بک لایت تلویزیون می‌پردازیم:

تعمیر بک لایت تلویزیون تی سی ال مدل LED40D2740

یکی از ایرادهای متداول در تلویزیون تی سی ال مدل 40D2740 خرابی بک لایت است. ایراد بک لایت در این مدل بیشتر به صورت تاریک شدن تصویر تلویزیون، ظاهر شدن نقاط تاریک و روشن در تصویر تلویزیون و یا قطع شدن ناگهانی تصویر تلویزیون ظاهر می‌شود. گاهی هم ممکن است خرابی بک لایت تلویزیون تی سی ال به صورت ایجاد نقاط نورانی در تصویر تلویزیون نمایان شود.
در سری 2740 از بک لایت شاخه‌ای استفاده شده است و به مانند سایر بک لایت های شاخه‌ای لامپ‌ها در مدارهای سری- موازی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. اتصال کوتاه لامپ ها در بک لایت شاخه‌ای باعث خاموش شدن لامپ معیوب می‌شود در حالیکه سایر لامپ‌ها روشن می‌شوند.
در این حالت در محل لامپ‌های خاموش در تصویر تلویزیون تاریکی دیده می‌شود. صورت دیگر خرابی لامپ‌های بک لایت قطع شدن آنهاست که باعث از کار افتادن کلی بک لایت تلویزیون می‌شود. در این حالت تصویر تلویزیون قطع می‌شود اما پخش صدا ادامه دارد و سایر کارکردهای تلویزیون مانند تعویض کانال به درستی انجام می‌شود.
تعمیر تلویزیون تی سی ال
تعمیر تلویزیون تی سی ال

تعویض بک لایت تلویزیون تی سی ال

تعویض کامل بک لایت بهترین روش تعمیر تلویزیونی است که تعدادی از لامپ‌های بک لایت آن سوخته است. همه لامپ‌های بک لایت در یک تلویزیون عمر یکسان دارند. زمانی که تعدادی از لامپ‌ها می‌سوزد، لامپ‌های دیگر هم در معرض خرابی قرار دارند.
به علت عدم دسترسی به قطعات یدکی بعضی از تعمیرکارات تلویزیون اقدام به تعویض لامپ‌های سوخته بک لایت تلویزیون با لامپ‌های دست دوم می‌کنند. در این حالت معمولا بعد از مدتی کوتاه لامپ‌های دیگر بک لایت تلویزیون می‌سوزد و باعث خرابی مجدد تلویزیون شما خواهد شد.
تعویض بک لایت تلویزیون به طور کامل باعث افزایش هزینه تعمیر تلویزیون تی سی ال شما خواهد شد. اما در مقابل می‌توانید مدت زیادی با خیال راحت از تلویزیون خود استفاده کنید. در عین حال با استفاده از روش‌های ساده باعث افزایش عمر بک لایت تلویزیون خود شوید.
 
بک لایت تلویزیون تی سی ال
تعمیر بک لایت تلویزیون تی سی ال

قیمت بک لایت تلویزیون تی سی ال TCL

قیمت بک لایت تلویزیون تی سی ال (TCL) اصلی‌ترین سوال مراجعین بخش تعمیر تلویزیون تی سی ال در ایراد قطع شدن تصویر تلویزیون تی سی ال است.
یکی از معضلات در بخش تعمیر لوازم خانگی انتخاب یک تعمیرکار خوب و کاربلد برای انجام کار است. مراجعین این بخش معمولا در هنگام مشاوره با مراکز تعمیر تلویزیون اطلاعات متفاوتی دریافت می‌کنند که گاهی باعث دچار سردرگمی آنها در انتخاب می‌شود.
قیمت بک لایت تلویزیون تی سی ال نسبت به کیفیت قطعات آن مانند کیفیت لامپ‌ها، منشورها، فلزی و یا مسی بودن فیبر متفاوت است. بک لایت تلویزیون تی سی ال مدل led40d2740 در سه نمونه تولید شده است:
  1. بک لایت پشت مسی: لایه مس استفاده شده در برد باعث افزایش ضریب انتقال حرارت می شود. قیمت بک لایت تلویزیون تی سی ال در این مدل حدود 550 هزار تومان است.
  2. بک لایت پشت آلومینیومی: در این نمونه بجای فیبر از آلومینیوم استفاده شده که بعلت ویژگی آلومینیوم در انتقال حرارت باعث افزایش عمر مفید بک لایت خواهد شد. قیمت بک لایت تلویزیون تی سی ال در این مدل حدود 750 هزار تومان است.
  3. بک لایت پشت آلومینیومی همراه با چسب حرارتی: به غیر از آلومینیوم استفاده شده چسب حرارتی باعث انتقال حرارت از آلومینیوم به سطح فلزی شاسی تلویزیون شده و بالاترین میزان انتقال حرارت بک لایت را خواهیم داشت.قیمت بک لایت تلویزیون تی سی ال در این مدل حدود 950 هزار تومان است. استفاده از این مدل بک لایت بهترین روش تعویض بک لایت در تعمیر تلویزیون تی سی ال است.

نمایندگی تعمیرات تلویزیون تی سی ال در تهران

گروه تخصصی رایان بعنوان مرکز خدمات پس از فروش و تعمیرات تلویزیون، فعالیت خود را از سال 1378 آغاز کرده است. این مجموعه قادر به ارائه خدمات در بخش‌های زیر است:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط