تعمیر دی وی دی بلوری سامسونگ (samsung)

تعمیر دی وی دی بلوری سامسونگ (samsung)

آنچه در این نوشته خواهید خواند

سامسونگ همواره در بخش تولید سیستم های صوتی عملکرد خوب و قابل قبولی داشته و بسیاری از خریداران، محصولات صوتی سامسونگ را به سایر برندها ترجیح داده‌اند. در این نوشته به ایرادهای شایع در تعمیر دی وی دی بلوری سامسونگ (samsung) و بررسی مراحل تعمیر و عیب یابی آنها می‌پردازیم.

تفاوت اصلی یک دستگاه دی وی دی بلوری با یک دستگاه دی وی دی معمولی در توانایی خواندن اطلاعات دیسک‌های بلوری است که قادر به ضبط اطلاعات با مقادیر بالاتر نسبت به دیسک های معمولی است.دیسک های بلوری از نظر ظاهری شبیه دیسک های دی وی دی معمولی هستند اما از نظر ظرفیت به دو دسته تقسیم می‌شوند :

دیسک های بلوری یک لایه : ظرفیت این دیسک ها 25 گیگابایت است.

دیسک های بلوری دو لایه : ظرفیت این دیسک ها 50 گیگابایت است.

در واقع یک دیسک بلوری دولایه که 50 گیگ ظرفیت دارد 5 برابر ظرفیت یک دیسک دی وی دی دولایه و 20 برابر یک دیسک دی وی دی تک لایه که عموما از این نوع دیسک برای مصارف معمولی استفاده می‌شود ظرفیت دارد.

نور لیزر اپتیکال بلاک در دستگاههای بلوری به رنگ آبی  و در واقع بنفش است و همین رنگ آبی، وجه نامگذاری این دستگاهها شده است.

آموزش تعمیر dvd player
تعمیر دی وی دی سامسونگ

تعمیر دی وی دی بلوری سامسونگ (samsung)

ایرادهای شایع در پروسه تعمیر دی وی دی بلوری سامسونگ (samsung) کاملا مشابه دی وی دی های معمولی است و فقط در کیفیت و ساختار قطعات یدیکی با هم تفاوت دارند.

شایع‌ترین ایرادهایی که در آما تعمیر دی وی دی پلیر مشاهده می شود عبارتند از

  1. باز نشدن درب دی وی دی پلیر
  2. مشکل باز و بسته شدن دی وی دی پلیر
  3. مشکل نخواندن دی وی دی
  4. روشن نشدن دی وی دی

باز نشدن درب دی وی دی

باز نشدن درب دی وی دی پلیر یکی از ایرادهایی است که در مجموعه تعمیر دی وی دی پلیر ها زیاد دیده می شود. ایرادهای مکانیکی و الکترونیکی مختلفی می‌تواند باعث ظاهر شدن ایراد باز نشدن درب دی وی دی شود.

خرابی تسمه ، بهم ریختن تایمینگ آسانسور و چرخ دنده‌ها از ایرادهای ساده و خرابی موتور و یا خرابی مدار فرمان الکترونیکی از ایرادهای پیشرفته‌تری است که نیاز به قطعات بیشتر دارد و طبیعتا هزینه تعمیرات دی وی دی هم بیشتر می‌شود.

گاهی هم ممکن است که دستگاه قادر به خواندن اطلاعات دیسک نباشد و به اصطلاح در این مرحله گیر کند. در این حالت معمولا درب بخش دی وی دی هم باز نمی شود.

تعمیرات دی وی دی بلوری سامسونگ
لنز یا اپتیک دی وی دی بلوری سامسونگ

نخواندن دیسک در دی وی دی بلوری سامسونگ

نخواندن دیسک یکی دیگر ایرادهای شایع در تعمیر دی وی دی بلوری سامسونگ (samsung) است. منظور از نخواندن دیسک اینست که مراحل وارد شدن دیسک و قرار گرفتن آن در محل خوانده شدن به درستی انجام شود، اما اپتیکال بلاک قادر به خواندن اطلاعات نباشد. در این حالت معمولا از بیرون دستگاه صدای چرخش دیسک شنیده می شود اما اطلاعات خوانده نمی‌شود.

اپتیکال بلاک دستگاههای بلوری معمولا دارای دو عدسی خارجی است. یکی برای لیزر قرمز و دیگری برای لیزر آبی. در واقع دی وی دی ابتدا نوع دیسک را تشخیص می دهد و بعد از آن اپتیکال بلاک لیزر لازم برای خواندن اطلاعات دیسک را تولید می کند. خرابی قطعات مختلف اپتیکال بلاک می تواند باعث ایجاد ایراد نخواندن دیسک در دی وی دی پلیر شما شود.

یکی از راه حل های رفع این ایراد تعویض اپتیکال بلاک است و راه حل دیگر آن تعویض اپتیکال. اپتیکال بلاک در واقع مجموعه‌ای از قطعات است که در صورت خرابی یکی از قطعات می توان فقط قطعه معیوب را تعویض کرد. تعمیر دی وی دی با این روش با توجه به این که دستگاه عمر زیادی ندارد هم هزینه تعمیرات دی وی دی را کاهش می دهد و هم اینکه می‌توان از تعمیر صحیح دستگاه مطمئن بود.

تعمیرات تخصصی در وی دی سامسونگ در منزل
تعمیرات تخصصی دی وی دی بلوری سامسونگ

 تعمیر پاور دی وی دی

یکی از ایرادهایی که مجموعه تعمیر دی وی دی پلیر ها زیاد دیده می شود خرابی بخش پاور دستگاه است. دی وی دی پلیرها با توجه به این که توان مصرفی کلی دستگاه پایین است خیلی گسترده نیستند و معمولا حداکثر 2 یا 3 ولتاژ خروجی دارند.

نوسان برق یکی از عواملی است که می تواند باعث آسیب دبگی پاور دستگاههای مختلف و از جمله دی وی دی پلیرها شود. دی وی دی پلیرها معمولا زمان بسیار زیادی نسبت به زمان روشن بدون، خاموش هستند اما در این زمان متصل به برق هستند و بخش هایی از دستگاه شامل برد پاور دی وی دی و بخش سیستم کنترل روشن هستند و ممکن است در اثر عواملی مثل نوسان برق و یا دو فاز شدن آسیب ببینند.

نکته مهم دیگر این که هر چند ممکن است نوسان برق باعث اسیب دیدگی برد پاور ما نشود اما روشن بودن دائم بخش پاور باعث استهلاک بیشتر این بخش می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط