بهترین روش تعمیر بک لایت تلویزیون

بهترین روش تعمیر بک لایت تلویزیون

آنچه در این نوشته خواهید خواند

 

 

در تعمیر بک لایت تلویزیون دوفاکتور قیمت و کیفیت، اهمیت بسیاری دارد. همه مراجعین مجموعه تعمیرات تلویزیون می‌خواهند که مشکل آنها با بهترین کیفیت و کمترین هزینه رفع شود. اما روش انجام این کار چگونه است؟ چگونه می‌توانیم این کار را انجام دهیم؟ چطور یک تعمیرکار تلویزیون با مهارت و دقت بالا پیدا کنیم؟ در ادامه این نوشته راجع به بهترین روش تعمیر بک لایت تلویزیون در چند مدل پرکاربرد توضیح می دهیم. با متخصصین تعمیرات رایان تی وی همراه باشید.

تفاوت تعمیر بک لایت در تلویزیون ال سی دی و ال ای دی

به طور کلی بک لایت در همه تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی از دو بخش لامپ‌ها و برد بک لایت تشکیل شده است. البته ممکن است برد بک لایت با برد پاور ادغام شده و برد پاور-بک‌لایت را تشکیل دهد. لامپهای بک لایت تلویزیون های ال سی دی لامپ فلورسنت است و لامپ بک لایت در تلویزیون های ال ای دی از لامپ های ال ای دی یا همان دیودهای نورانی تشکیل شده است.

بهترین روش تعمیر بک لایت تلویزیون

در تلویزیون ال ای دی دیودهای نورانی بجای لامپ‌های فلورسنت برای تولید بک لایت بکار گرفته شده است. این جایگزینی باعث می‌شود که بتوانیم تلویزیون‌های باریکتری بسازیم. در عین حال توان مصرفی پایین امده و انرژی کمتری مصرف می‌شود. توان تلفاتی تلویزیون‌های ال ای دی نسبت به ال سی دی کمتر است، در نتیجه گرمای کمتری تولید خواهد شد که یکی از فاکتورهای افزایش عمر تلویزیون خواهد بود.

بهترین روش تعمیر بک لایت تلویزیون ال سی دی

نشانه خرابی بک لایت تلویزیون ال سی د اغلب به صورت قطع شدن تصویر تلویزیون بعد از چند دقیقه کارکردن ظاهر می‌شود.

تعمیر بک لایت در تلویزیون ال سی دی به صورت تعویض لامپ‌های فلورسنت انجام می‌شود. لامپ‌های فلورسنت با تستر مربوطه آزمایش شده و آنها که معیوب هستند با قطعه جدید و نو تعویض می‌شود. در تعمیر بک لایت تلویزیون ال سی دی باید به دقت لامپ‌های قبلی را بررسی کرد. ممکن است برخی از آنها نیمه خراب باشند و در صورتی که تعویض نشوند بعد از مدت کوتاهی مجددا معیوب شده و ما را به تعمیر مجدد تلویزیون وادار کنند.

بهترین روش تعمیر بک لایت تلویزیون ال ای دی

با جایگزینی لامپ‌های ال ای دی بجای فلورسنت‌ها، انتظار می‌رفت که عمر بک لایت تلویزیون ال ای دی افزایش پیدا کند. اما امروز یکی از شایع‌ترین ایرادهادر مجموعه تعمیرات تلویزیون، خرابی بک لایت است.

بیشتر بخوانید : تست بک لایت تلویزیون

بهترین روش تعمیر بک لایت تلویزیون

در ادامه به بررسی پروسه تعمیر بک لایت تلویزیون در برخی از مدل‌های پرکاربرد می‌پردازیم :

بهترین روش تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی مدل LB

بک لایت تلویزیون ال جی سری LB از نوع دایرکت است.

مهمترین نشانه‌های خرابی بک لایت در تلویزیون ال جی مدل LB عبارتند از:

  1. ایجاد لکه‌های سیاهی و تاریکی در نواحی مختلف صفحه تلویزیون
  2. ایجاد نقاط روشن و نورانی در تصویر
  3. قطع شدن تصویر

قطعا بهترین روش تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی مدل LB تعویض کامل با استفاده از قطعه یدکی نو و با کیفیت است. شرکت‌های مختلفی بک لایت تلویزیون ال جی مدل LB را تولید کرده‌اند اما بدون شک بهترین کیفیت مربوط به EASTERN STAR است.

بهترین روش تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی

بهترین روش تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ مدل F

بک لایت سامسونگ مدل F از نوع دایرکت است و تراکم تعداد لامپها نسبت به سایر بک لایت تلویزیون های ال ای دی بیشتر است که باعث می‌شود لامپ‌ها نور کمتری تولید کنند و عمر مفید انها افزایش پیدا می‌کند.

نشانه‌های خرابی بک لایت در این مدل معمولا در ابتدا به صورت ایجاد تاریکی در بالا یا پایین تصویر (به صورت نوارهای ابر مانند سیاهی در پشت تصویر) ظاهر می‌شود. با ادامه استفاده از تلویزیون، خرابی بک لایت پیشرفت کرده و به قطع شدن کامل تصویر منتهی می‌گردد.

برای تعمیر بک لایت در تلویزیون سامسونگ مدل F ابتدا معمولا تعمیرکاران تلویزیون ابتدا از خرابی بک لایت مطمئن می‌شوند. دقت کنید که تکرار ایراد نمی‌تواند ما را از عیب یابی و تشخیص خرابی بک لایت منصرف کند.

بک لایت تلویزیون سامسونگ را شرکت‌های مختلفی تولید کرده‌اند اما به دلیل ساختار خاص تنها محصول چند شرکت معتبر مثل EASTERN STAR و LUMEN کیفیت لازم را دارا هستند.

بیشتر بخوانید : چگونه بک لایت تلویزیون را تنظیم کنیم؟

بهترین روش تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط