تعمیر سینمای خانگی سامسونگ مدل ht-tx250

تعمیر سینمای خانگی سامسونگ مدل ht-tx250

آنچه در این نوشته خواهید خواند

در بین محصولات صوتی سامسونگ که از تنوع بالایی برخوردار است، سینمای خانگی مدل HT-TX250 به دلیل طراحی خاص ظاهری و کیفیت بالای صدای خروجی آن در بین حرفه‌ای های کاملا شناخته شده است. در ادامه این نوشته ابتدا مختصری با ساختار فنی سینما خانگی سامسونگ TX250 آشنا می‌شویم و در ادامه همراه با متخصصین تعمیر سینمای خانگی رایان تی وی ایرادهای شایع و متداول در این مدل را بررسی می‌کنیم. اگر شما هم در مورد تعمیر سینمای خانگی سامسونگ مدل HT-TX250 مشکلی دارید می‌توانید در انتهای این نوشته با متخصصین ما درمیان بگذارید یا با بخش پشتیبانی تماس بگیرید.

مشخصات سینما خانگی سامسونگ HT-TX250

طراحی ویژه TX250 به شما امکان می‌‌دهد آن را در دو حالت افقی و عمودی به کار بگیرید. همچنین سامسونگ در طراحی این مدل به مانند اکثر سینمای خانگی های ایستاده خود از درایو سی دی مکشی استفاده کرده که بعلت استفاده از قطعات با کیفیت بسیار خوب عمل می کند.

اپتیکال بلاک (لنز بخش دی وی دی) استفاده شده در این مدل هم از نوع DL3-D می باشد که یکی از با کیفیت‌ترین اپتیکال بلاک های فرمت DVD و محصول خود سامسونگ است. در بخش آمپلی فایر از 4 آی سی تقویت کننده صدا استفاده شده که با پردازش اولیه مناسب صدای با کیفیتی تولید می‌کند. در انتها بخش پاور و تغذیه دستگاه قرار دارد که بدلیل استفاده از قطعات با کیفیت و مدارات مختلف محافظ یکی از کم ایرادترین پاورها را در بین مدل‌های مختلف سینمای خانگی سامسونگ ارائه کرده است. استفاده از یک پوشش کامل فلزی که کل قطعات الکترونیکی دستگاه را از نظر نویز و دفع حرارت کاور می‌کند به کارایی بالاتر دستگاه کمک قابل توجهی کرده است.

 

 

ایرادهای شایع در تعمیر سینمای خانگی سامسونگ مدل HT-TX250

بر اساس آمار بخش تعمیر سیستم‌های صوتی مجموعه رایان ایرادهای شایع در تعمیر سینما خانگی سامسونگ TX250 عبارتند از :

  1. نخواندن سی دی در سینمای خانگی

  2. خرابی فن سینمای خانگی سامسونگ

  3. روشن نشدن سینمای خانگی سامسونگ

  4. خاموش شدن سینمای خانگی سامسونگ

  5. کم شدن صدای خروجی سینمای خانگی سامسونگ

 

تعمیر سینمای خانگی سامسونگ مدل ht-tx250

علت نخواندن سی دی در سینمای خانگی سامسونگ

در دستگاههای دی وی دی پلیر و سینمای خانگی، بخش اپتیکال بلاک (مصرف ککندگان این قطعه را با نام لنز دی وی دی می‌شناسند) وظیفه خواندن اطلاعات دیسک را بعهده دارد. خرابی هر یک از قطعات این مجموعه باعث می‌شود سینمای خانگی و یا دی وی دی پلیر نتواند اطلاعات دیسک را نخواند.

اپتیکال بلاک معمولا از 4 قطعه اصلی تشکیل شده است:

  1. موتور اسپندل
  2. موتور اسلدر
  3. اپتیکال پیکاپ
  4. لیمیت سوئیچ

خرابی هر یک از این قطعات باعث می شود مراحل خوانده شدن اطلاعات دیسک به درستی انجام نشود.

در سینمای خانگی سامسونگ مدل HT-TX250 از اپتیکال بلاک DL3CH استفاده شده که یکی از اپتیک‌های با کیفیت و از محصولات خود سامسونگ است.همانطور که گفتیم اپتیک DL3 از کیفیت بالایی برخوردار است به نحوی که در بسیاری از موارد نیازی به تعویض آن نیست.

بخشی از ایرادهایی که در تعمیر بخش دیسک در سینمای خانگی سامسونگ HT-TX250 دیده می‌شود مربوط به خرابی مکانیزم مکشی درایو سی دی است. این مکانیزم مکشی بسیار با دقت بالایی طراحی و ساخته شده است اما به مرور زمان ایرادهایی در آن ایجاد می‌شود که در بیشتر موارد با ایراد ظاهری قبول نکردن دیسک همراه است. ترک خوردن و شکستگی چرخ دنده‌ها در مکانیزم بخش دیسک باعث می‌شود دیسک در زمان وارد شدن به دستگاه با مشکل مواجه شود.

در مجموعه رایان کلیه قطعات بخش مکانیزم دیسک و اپتیکال بلاک مدل TX250 موجود است و کلیه خدمات تعمیر سینمای خانگی سامسونگ مدل ht-tx250 در این مجموعه ارائه می شود.

تعمیر سینمای خانگی سامسونگ مدل ht-tx250

خطای FAN PROTECT در سینمای خانگی سامسونگ

آمپلی فایر قدرتمند سینمای خانگی سامسونگ HT-TX250 گرمای زیادی تولید می‌کند که برای دفع آن به فن تبادل هوا نیاز داریم. از کار افتادن و یا عملکرد نادرست آن می‌تواند باعث بالا رفتن حرارت و آسیب دیدگی قطعات مختلفی در بخش آمپلی فایر و برد پاور سینمای خانگی سامسونگ شود. به همین دلیل یک مدار محافظ بر عملکرد صحیح فن نظارت می‌کند.

در صورت از کار افتادن فن و یا کاهش سرعت آن، مدار محافظ فعال می‌شود و 3 مرتبه پیام FAN CHECK در دیسپلی سینمای خانگی نمایش داده می‌شود. نمایش پیام FAN CHECK به این دلیل است که مصرف کننده متوجه خرابی و از کار افتادن فن سینمای خانگی بشود و برای رفع آن اقدام کند. در غیر این صورت سینمای خانگی سامسونگ با نمایش پیام FAN PROTECT خاموش می‌شود.

تعمیر سینمای خانگی سامسونک

خاموش شدن سینمای خانگی سامسونگ

یکی از ایرادهایی که به صورت خاص در بین مدل‌های مختلف سینمای خانگی سامسونگ و از جمله در موارد تعمیر سینمای خانگی سامسونگ HT-TX250 دیده می‌شود، خاموش شدن سینمای خانگی است که بعد از مدتی کار کردن اتفاق می‌افتد. وقتی دستگاه را روشن می‌کنیم همه چیز عادی است ولی پس از چند دقیقه کارکردن و بدون هیچگونه پیام خطا دستگاه خودبخود خاموش می‌شود.

در عموم موارد، خرابی و یا بهتر بگوییم نیمه خراب شدن قطعات بخش آمپلی فایر و یا برد پاور باعث ایجاد این ایراد می‌شود. قطعات نیمه خراب با شروع به کار دستگاه کم کم گرم می‌شوند و ایراد آنها ظاهر می‌شود.

پروتکت (PROTECT) سینمای خانگی سامسونگ

یکی دیگر از مشکلاتی که در تعمیر سینمای خانگی سامسونگ مدل HT-TX250 دیده می‌شود، پروتکت کردن است. شکل ظاهری این ایراد معمولا به این صورت است که وقتی دستگاه را روشن می‌کنیم به صورت عادی روشن می‌شود اما پس از چند دقیقه کارکردن به صورت ناگهانی با نمایش پیام (PROTECT) در دیسپلی، سینما خانگی خاموش می ‌شود. اگر دستگاه را دوباره روشن کنیم دفعات بعدی در مدت زمان کوتاهتری خاموش می‌شود.

عمده‌ترین دلایل ایجاد پروتکت در سینمای خانگی سامسونگ عبارتند از:

  1. خرابی قطعات بخش آمپلی فایر
  2. ایجاد اشکال در عملکرد برد پاور
  3. نیم سوز شدن سیم پیچ بلندگوها

اگر با مشکل پروتکت در سینمای خانگی سامسونگ مواج شدید ابتدا همه بلندگوهای دستگاه را جدا کنید. سپس مجددا دستگاه را تست کنید. اگر مشکل برطرف شده باشد ممکن است یکی از بلندگوهای سینمای خانگی معیوب شده باشد. برای مشخص شدن بلندگوی معیوب می‌توانید انها را تک به تک به دستگاه وصل کنید. اتصال بلندگوی معیوب باعث برگشت ایراد و نمایش پیام پروتکت و خاموش شدن سینمای خانگی سامسونگ خواهد شد.

اما اگر هنوز ایراد وجود داشت به یکی از مراکز مجاز تعمیر سینمای خانگی سامسونگ مراجعه کنید.

کم شدن صدای خروجی سینمای خانگی سامسونگ

کم شدن سینمای خانگی ایرادی است که در برخی از مدل‌های سینمای خانگی سامسونگ مانند TX250 دیده می‌شود. در این ایراد باید صدای دستگاه را تا آخر زیاد کنیم تا صدای کمی از آن شنیده شود. علت کم شدن صدای خروجی در سینمای خانگی سامسونگ معمولا بعلت خرابی بخش آمپلی فایر و برد پاور ایجاد می‌شود. تقویت اصلی صدای خروجی سینمای خانگی در بخش آمپلی فایر انجام می‌شود. اگر به هر دلیل این بخش از کار بیفتد، صدای خروجی سینمای خانگی کم خواهد بود.

طراحی دستگاههای سینمای خانگی معمولا به گونه‌ای است که بخش آمپلی فایر – servo – سیستم کنترل و MPEG روی یک برد ساخته می‌شود. این ساختار یکپارچه لزوم تعمیر سینمای خانگی به صورت تعویض قطعات را بیشتر می‌کند. چرا که برای تعویض مین برد سینمای خانگی با مشکلاتی مانند کمبود قطعات و بالارفتن هزینه تعمیر سینمای خانگی مواجه خواهیم شد.

خرابی درایو دیسک در سینمای خانگی سامسونگ HT-TX250

مکانیزم درایو دیسک در سینمای خانگی سامسونگ مدل HT-TX250 به صورت مکشی طراحی شده است. ایرادهای ظاهری که در این بخش دیده می‌شود عبارتند از:

  • داخل نکشیدن CD
  • صدای تق‌ تق در زمان ورود دیسک
  • پس زدن دیسک پس از وارد شدن آن
  • نخواندن CD

اصولا تعمیر بخش های مکانیکی تئوری ثابتی ندارد و بر اساس روش کار هر مکانیزم و کیفیت ساخت آن متفاوت است. تعمیرکار سینمای خانگی سامسونگ بر اساس دانش فنی و شناخت کلی از قطعات مختلف این بخش عملکرد مکانیزم را بررسی کرده و قطعات معیوب را تشخیص می‌دهد.البته باید در نظر داشته باشید که برخی از قطعات دارای عمر مفید کوتاه‌تری هستند و در هنگام تعمیر مکانیزم در سینمای خانگی باید مورد توجه قرار بگیرند مانند تسمه‌ها و یا موتورها.

6 پاسخ

  1. سلام
    تمام سیم ها وصله تو تنظیمات هم تست میکنم همه باندها صدا داره
    اما
    فلش وصل میکنم پخش صدا فقط از ساب و دو تا باند انجام میشه
    و باند مرکزی و دو باند دیگه صدا نداره
    چیکار کنم؟
    تورو خدا راهنماییم کنید

    1. با سلام، این حالت در سینمای خانگی شما ایراد نیست. شما می‌ توانید با استفاده از تغییر در تنظیمات بخش آمپلی فایر از همه بلندگوها صدا داشته باشید اما این حالت به معنای تفکیک استاندارد صداها نیست. در واقع در منبع مورد استفاده شما فقط برای دو باند اصلی و ساب صدا در نظر گرفته شده است. شما به صورت مصنوعی می توانید این صدا را به بلندگوهای دیگر منتقل کنید.

        1. با سلام، توان خروجی سیستم‌های صوتی معمولا با واحد RMS و PMPO مشخص می‌شود. بر این اساس توان خروجی سینمای خانگی سامسونگ مدل HT-TX250 را بر اساس واحد RMS حدود 600 در نظر بگیرید. این واحد توان واقعی خروجی را نشان می‌دهد. واحد PMPO توان لحظه‌ای خروجی را در نظر می‌گیرد و معمولا حدود 10 برابر توان واقعی دستگاه است. معمولا در تبلیغات واحد PMPO عنوان می‌شود.

  2. با سلام
    دستگاه سینما خانگی tx250 خروجی صدا تا انتهای صدا بالا که میبرم از دو تا باند خرجی صدا دارم و صدا بی نهایت کم می‌شنوم ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. با سلام، کم شدن صدای خروجی در بین تعدادی از مدل‌های سینما خانگی سامسونگ بعنوان ایراد شایع شناخته می‌شود. خرابی معمولا به دلیل ایجاد اشکال در برد امپلی فایر ظاهر می‌شود اما حتما بعد از تعمیر باید اصلاح و تغییر یکی از قطعات به طور خاص انجام شود تا امکان برگشت ایراد از بین برود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط