آموزش غلط تعمیر بک لایت تلویزیون

آنچه در این نوشته خواهید خواند

 

یکی از ویدئو هایی که در بخش آموزش غلط تعمیر بک لایت تلویزیون بازدید زیادی هم خورده اما به هیچ وجه از نظر فنی قابل تایید نیست فایل بالا است.

بله ، درست خواندید : آموزش غلط تعمیر بک لایت تلویزیون : مطلبی است که در این نوشته به آن میپردازیم تا شاید کمتر شاهد آسیب دیدگی تلویزیون ها در تعمیر غلط بک لایت تلویزیون ها باشیم.

امروز به طور اتفاقی یکی از ایرادهای شایع در بین تلویزیون های ال ای دی یعنی ایراد بک لایت را در اینترنت جستجو کردیم. نتیجه جالب بود :

در کنار سایت های بسیاری که متاسفانه مطالب اکثر آنها کپی برداری ناقصی از روی یکدیگر بود در شبکه های اشتراک ویدئو هم فایل های بسیار زیادی به اشتراک گذاشته شده بود. اکثر این فایل ها برای تبلیغ بود و محتوای خاصی نداشت اما مورد خاصی که توجه ما را جلب کرد و اتفاقا بازیدی زیادی هم خورده بود ویدئو هایی بود با این نام : آموزش تعمیر بک لایت تلویزیون

اگر بعنوان یک مصرف کننده این ویدئوها را ببینید شاید فکر کنید که در عموم این ویدئو ها ابتدا مصرف کننده دستگاه با ایرادهای ظاهری خرابی بخش بک لایت تلویزیون روبرو می شود. ایرادهای ظاهری مانند قطع شدن تصویر تلویزیون یا قطع و وصل شدن تصویر.

در مرحله بعدی مصرف کنندذه تصمیم به تعمیر تلویزیون می گیرد و اقدام به باز کردن تلویزیون می کند. در اکثر همین مراحل اولیه هم ایرادهای زیادی وارد است مثل باز کردن تلویزیون روی پوشش کف منزل.

 

بیشتر بخوانید : عمر بک لایت تلویزیون

 

در مرحله بعدی قطعات تلویزیون یکی یکی جدا می شود تا به بخش بک لایت می رسیم

در این بخش با استفاده از ابزار تست که در اختیار مصرف کننده نیست قطعه معیوب شناسایی می شود و با جایگزینی یک قطعه غیر معمول دستگاه تعمیر تلویزیون خاتمه می یابد و دستگاه مجددا اسمبل می شود.

انجام تعمیرات تلویزیون یک عملیات تخصصی است و نیازمند سال ها کسب علم الکترونیک و تجربه عملی. ممکن است بعنوان یک مصرف کننده فکر کنید کسی با دیدن این ویدئوها اقدام به انجام تعمیر بک لایت تلویزیون نخواهد کرد اما در عمل موارد متعددی دیه ایم که به دلایل مختلف از جمله صرفه جویی در هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون و یا ایده انجام تمام کارهای فنی توسط خود با دیدن این ویدئوها تشویق شدن و اقدام به انجام تعمیرات می کنند.

شکستن پنل تلویزیون در اثر اسمبل غلط ، آسیب دیدگی قطعات در اثر الکتریسیته بدن ، نیمه کاره ماندن عملیات و عدم توانایی در بستن مجدد دستگاه از موارد متعددی است که در این بخش دیده ایم.

نتیجه این اقدام در موارد متعددی جز آسیب دیدگی دستگاه و یا نیمه تمام ماندن کار نبوده است.

در انتها توصیه می کنیم به هیج وجه فریب این ویدئوهای تبلیغاتی را نخورید و تلویزیون خود را که این روزها با افزایش قیمت ها ، ارزش زیادی پیدا کرده است دچار آسیب دیدگی نکنید.

 

بیشتر بخوانید : بهترین روش تعمیر بک لایت تلویزیون

 

 

برای این که به خوبی متوجه آموزش غلط تعمیر بک لایت تلویزیون شوید باید بدانید بک لایت چیست و چرا انقدر اهمیت دارد؟ از آنجا که وظیفه بک لایت به نمایش گذاشتن پیکسل‌های تصویر است باید در تعمیر آن نهایت دقت را داشته باشید. امروزه با وجود تنوع بسیار بالای لامپ های ال ای دی تعمیر این قطعه کمی سخت به نظر می رسد. چراکه ممکن است در صورت انتخاب لامپ های اشتباه دوباره شاهد مشکل بک لایت تلویزیون خود باشید یا این که با استفاده از ال ای دی های نامتناسب تصویری طبیعی و باکیفیت تلویزیون خود را از دست بدهید.

تعمیر بک لایت تلویزیون با حساسیت‌های بسیاری همراه است و به همین خاطر  به یک متخصص و با تجربه و حرفه ای نیاز است تا با اطلاعات کامل در مورد ال ای دی مورد نیاز به تعمیر یا تعویض بک لایت بپردازد. همچنین به کار بردن اصل این قطعه هنگام‌ تعویض تاثیر بسیار زیادی در کیفیت تصویر دستگاه دارد و در صورت عدم استفاده از قطعه اورجینال شاهد کیفیت تصویر تا حدود بسیاری خواهید بود.

 

وظیفه بک لایت
وظیفه بک لایت

عیب یابی درست بک لایت توسط متخصص حرفه ای

یک متخصص حرفه‌ای در صورت عدم آموزش غلط تعمیر بک لایت تلویزیون به درستی مشکل بلک لایت را تشخیص می دهد و هنگامی که تصویر خراب اما صدای تلویزیون واضح است، سریعا به خرابی بک لایت پی می برد. همچنین قطع شدن ناگهانی تصویر یکی دیگر از نشانه های خرابی بک لایت است.

در صورت سالم بودن لامپ های ال ای دی هم بک لایت به محض قطعی جریان  هرگز روشن نمی شود و اتصال کوتاه باعث نور و روشنی لامپ های سالم خواهد بود.

دلیل خرابی زود هنگام، عدم هماهنگی برد پاور و ال ای دی هاست!

یکی از دلایل خرابی زودهنگام اسلایدهای تلویزیون عدم هماهنگ بودن برد پاور و ال ای دی ها می باشد. هنگام تعویض باید قطعات به طور کامل از یکدیگر جدا شده با تعمیرکار به ال ای دی های بک لایت دسترسی کامل داشته باشد. بعد از باز کردن پنل به طور کامل می توان ال ای دی های بک لایت را مشاهده و سپس بعد از تست تصمیم به تعمیر یا تعویض بک لایت گرفت.

 

بیشتر بخوانید : از روش تعمیر بک لایت تلویزیون چه می دانید؟

 

دلایل سوختن بک لایت تلویزیون

دلایل مختلفی باعث سوختن این قطعه می شود که در صورت رعایت نکردن نکات مراقبتی و استفاده درست از دستگاه شاهد طول عمر مفید این قطعه خواهید بود. در موارد زیر به بررسی انواع علت های سوختن بک لایت می پردازیم:

 

1. استفاده از قطعات بی کیفیت

یکی از مهم ترین علت سوختن این قطعه استفاده از قطعات بی کیفیت هنگام تعمیر غلط بک لایت تلویزیون است. ممکن است به خاطر اشتباه چندین بار این قطعه در کیفیت نامناسبی تعویض شده باشد و خیلی زود شاهد خرابی دوباره بک لایت تلویزیون باشید.

 

2. بالا بودن شدت روشنایی تصویر

یکی دیگر از دلایل خرابی قطعه بک لایت بالا بودن میزان روشنایی تصویر است که در اکثر تلویزیون ها به صورت  پیش فرض نور  نور تصویر در اکثر این حالت خود قرار دارد. در صورت کاهش میزان احتمال خرابی قطعه بک لایت افزایش پیدا می کند.

 

3.جدایی لامپ ها از سیستم خنک کننده

تمام لامپ های بلک لایت روی یک سینی خنک‌کننده قرار دارند که این سینی گرمای حاصل از لامپ ها را تخلیه می کند. اگر این سینی به خوبی کار نکند یا اتصال لامپ ها با آن برقرار نباشد، بر اثر گرمای بیش از حد دچار سوختگی می شوند.

 

دلایل سوختن بک لایت تلویزیون
دلایل سوختن بک لایت تلویزیون

2 پاسخ

  1. با سلام خدمت شما
    این بلایی که فرمودید بر سر تلویزیونم آمد.بعد ازجا گذاری چند تا از منشور های بک لایت هنگام جا زدن صفحه نمایش لیکوئید از گوشه ووسط ترک بر داشت.حالاتصویر ندارد ونوارهای سیاه وسفید ورنگی متغیر در صفحه مشاهده میشود.پنج سال است که خریده ام.ال جی مدل47lb65200gl-tb.mmdwljk
    اگر امکاندارد راهنمایی بفرمایید که آیانبودن تصویر ناشی از ترک خوردن صفحه نمایش است یاموارد دیگری وجود دارد واینکه آیا امکان داردصفحه نمایش ترک خورد اگر بک لایت سالم باشد تصویر نشان بدهد وهزینه تعویض این مدل صفحه نمایش در صورت موجود بودن در حال حاضر چقدر است با تشکر.

    1. با سلام ، اگر لیکوئید دستگاه شکسته باشد هیچ راهی برای تعمیر آن وجود ندارد و تننها راه تعمیر تلویزیون شما تعویض لیکوئید خواهد بود که معمولا هزینه ای حدود 2/3 ارزش تلویزیون را خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط