بهترین روش تعمیرات تلویزیون و انتخاب نمایندگی تعمیر تلویزیون

آنچه در این نوشته خواهید خواند

یکی از نکاتی که خریداران تلویزیون در زمان خرید تلویزیون جدید به ان توجه می‌کنند نمایندگی خدمات پس از فروش و تعمیر و سرویس دستگاه است. وجود یک شرکت معتبر در بخش خدمات پس از فروش می‌تواند خیال مشتری را از بابت خدمات گارانتی ، تعمیر تلویزیون ، قطعات یدکی و ئحتی لوازم جانبی دستگاه راحت کند و با اطمینان بیشتری خرید کند. در ادامه راجع به بهترین روش تعمیر تلویزیون و انتخاب نمایندگی تعمیر تلویزیون بیشتر توضیح می‌دهیم.

نمایندگی تعمیر تلویزیون

نمایندگی تعمیر تلویزیون در برندهای مختلف وظایف متنوع و متفاوتی را بر عهده دارند. اولین وظیفه یک نمایندگی تعمیر تلویزیون ارائه خدمات تعمیرات تلویزیون به صورت رایگان در طول دوره گارانتی تلویزیون است. برندهای مختلف تولید کننده تلویزیون هر کدام برای دستگاه های تولیدی خود یک مدت زمان مشخص که معمولا بین 12 تا 24 ماه است را بعنوان مدت گارانتی در نظر می‌گیرند. اگر تلویزیون در طول این مدت دچار ایراد در یکی از قطعات شود، شرکت خدمات دهنده دستگاه را به طور رایگان تعمیر می‌کند. البته برخی از بخش های دستگاه که معمولا شامل صفحه نمایش و ریموت کنترل دستگاه است جزء گارانتی محسوب نمی شود. همچنین اگر آسیب دیدگی تلویزیون به دلایلی مانند نوسانات برق و یا دستکاری افراد و یا ضربه و آبخوردگی ایجاد شود باز هم شامل خدمات گارانتی نمی شود.

خدمات نمایندگی تعمیر تلویزیون با پایان یافت مدت گارانتی تمام نمی شود و فقط از حالت رایگان خارج می شود. مجموعه ارائه دهنده خدمات با کمک متخصصین مجرب و دسترسی به قطعات فاریک یدکی بهترین مرجع برای دریافت خدمات تعمیرات پس از دوره گارانتی تلویزیون است.

تعمیرات تخصصی تلویزیون
نمایندگی تعمیر تلویزیون

نکات مهم که در تعمیر تلویزیون باید رعایت کنیم

قبل از مراجعه به نمایندگکی تعمیر تلویزیون باید برخی از نکات را دانسته و رعایت کنیم :

  • ابتدا مدل دستگاه و ایراد دقیق آن مشخص شود.
  • انجام تعمیر تلویزیون حتما باید توسط افراد مجرب و دوره دیده انجام شود.
  • قبل از انجام تعمیرات، مراحل و جزئیات مختلف پروسه فنی مانند قطعات معیوب، میزان هزینه، امکان تعمیر و یا تعویض قطعات مشخص و مکتوب شود.
  • بعد از انجام تعمیرات، گارانتی قطعات مشخص و در صورت امکان به صورت کتبی مشخص شود.

وقتی با خرابی یک تلویزیون (یا یکی از لوازم صوتی و تصویری دیگر) مواجه شدید قبل از هر اقدامی ابتدا ایراد را به دقت بررسی کنید و جزئیات آن را یادداشت کنید. در مرحله بعد مدل تلویزیون را از روی لیبل مدل و مشخصات دستگاه پیدا کنید. با مراجعه ه مراکز مجاز و نمایندگی تعمیر تلویزیون با ارائه این اطلاعات و مشاوره تعمیر تلویزیون با متخصصین این بخش می توانید اطلاعات تکمیلی مورد نیاز خود را به دست آورید. با مقایسه اطلاعات دریافتی می توانید بهترین روش برای انجام تعمیرات دستگاه معیوب خود را انتخاب کنید.

تعمیر تلویزیون در منزل

توصیه نمایندگی تعمیر تلویزیون برای افزایش عمر تلویزیون

متخصصین تعمیر تلویزیون ال جی ، سامسونگ ، سونی و پاناسونیک برای افزایش عمر تلویزیون توصیه‌هایی دارند که رعایت آنها باعث افزایش عمر مفید تلویزیون شما خواهد شد.

محل قرارگیری تلویزیون یکی از عواملی است که به استفاده بهتر از دستگاه و همچنین افزایش عمر مفید آن کمک می کند. قرار گرفتن تلویزیون در کنار منبع گرمایش و یا سرمایش و حتی قرار گرفتن کنار پنجره و حتی در مقابل نور مستقیم پنجره هر کدام مضراتی دارند که باعث کاهش عمر مفید دستگاه خواهند شد. مثلا قرار دادن تلویزیون در نور مستقیم پنجره باعث می شود که در طی روز لازم باشد نور بک لایت تلویزیون در حد بالایی قرار داده شود تا تصویر کیفیت لازم را داشته باشد. بالا بودن حداکثری نور بک لایت تلویزیون باعث افزایش استهلاک دستگاه می شود و یکی از نکاتی است که در ادامه راجع به آن بیشر توضیح می‌دهیم.

دومین نکته در مورد نگهداری بهینه تلویزیون، عدم استفاده از حالت الستندبای برای مدت طولانی است. حالت استندبای به معنای آماده به کار است نه خاموش کامل. در این حالت بخشی از تلویزیون روشن است و قطعات آن بیشتر از سایر قطعات مستهلک می‌شوند. همچنین در این حالت ممکن است نوسانات برق به دستگاه آسیب بزند.

سومین نکته در مورد نگهداری صحیح تلویزیون، کاهش گرمای قطعات با استفاده از خاموش کردن تلویزیون در فواصل زمانی 2 تا 3 ساعت به مدت 10 تا 15 دقیقه است. اصولا قطعات الکترونیکی که در یک مدار بیشتر گرم می شوند بیشتر در معرض خرابی قرار دارند. این نوع خاموش کردن تلویزیون یکی از روش هایی است که به کاهش مقطعی قطعات کمک زیادی می کند.

چهارمین نکته در افزایش طول عمرذ تلویزیون عدم استفاده از مایعات و شوینده‌های غیر استاندارد برای تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون است. موارد مایع مختلف که ممکن است برای تمیز کردن صفحه تلویزیون بکار برده شوند می توانند بعنوان یک رسانا وارد تلویزیون شده و باعث ایجاد اتصالی در مدارات حساس پنل تلویزیون و ایجاد حالت آبخوردگی تلویزیون شما شود.

تمیز کردن تلویزیون

تعمیر تلویزیون ال جی

تعمیر تلویزیون ال جی در بین برندهای مختلف، اهمیت بیشتری پیدا کرده است. فروش بالای محصولات ال جی در طی سالهای اخیر باعث شده است که اکثر خریداران به سمت خرید تلویزیون ال جی متمایل شوند. وجود قیمت مناسب و کیفیت تصویر قابل قبول بسیاری از خریداران را مجاب می کند در بین برندهای مختلف ال جی را برای خرید انتخاب کنند.

اما بحث خدمات پس از فروش و تعمیر تلویزیون ال جی متفاوت با بخش خرید تلویزیون است. در مجموعه خدمات و تعمیر تلویزیون ال جی دسترسی به قطعات یدکی فابریک و بهره بردن از متخصصین مجرب و دوره دیده حرف اول را برای ارائه خدمات برتر می زند. ایراد خرابی بک لایت طی سالهای اخیر به یکی از ایرادهای شایع و اپیدمی در برند ال جی بدل شده است. بک لایت تلویزیون های ال جی به دلبایل مختلف مانند استهلاک بالا و کیفیت خاص که به دلیل کاهش قیمت انتخاب شده است با سرعت بیستری نسبت به سایر برندها مستهلک می‌شود.

مهمترین نکته در تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی استفاده از قطعات اصلاح شده و تغییر داده شده است که باعث می شود ایراد بک لایت به طور اصولی بر طرف شده و بتوان از تعمیر تلویزیون برای مدت طولانمی مطمئن بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط