فاصله مناسب برای تماشای تلویزیون

فاصله مناسب برای تماشای تلویزیون

آنچه در این نوشته خواهید خواند

در سالهای گذشته که استفاده از تلویزیونهای CRT رواج بیشتری داشت، یکی از توصیه های اصلی بزرگترها به بچه ها این بود که فاصله مناسب از تلویزیون را رعایت کنند. با رواج تلویزیونهای ال سی دی و ال ای دی، خیلی از ما فکر می‌کنیم به چشم آسیب نمی‌زنند و هیچ نیازی نیست از آنها فاصله بگیریم و کم کم این تذکر رعایت فاصله مناسب برای تماشای تلویزیون را به فراموشی سپرده است.

دستگاههایی مانند مانیتور کامپیوترها ، تبلت ها و حتی موبایل‌هایی که صفحات بزرگشان دست کمی از تلویزیونها 14 اینچ قدیمی ندارد، همه و همه باعث می‌شود تا اکثر ما به علت زیاد نگاه کردن به نزدیک در دید دور دچار مشکل باشیم و هزار و یک عارضه دیگر.

جدول فاصله تلویزیون

رعایت فاصله مناسب برای تماشای تلویزیون به غیر از حفظ سلامتی ما باعث می شود تا تصاویر را با کیفیت تر ببینیم ، اما فاصله مناسب برای تماشای تلویزیون چقدر است ؟ برای این فاصله فرمولی وجود داردکه می توان از آن برای محاسبه فاصله مناسب برای تماشای تلویزیون استفاده کرد:

 

اندازه صفحه تلویزیون بر حسب اینچ  * 2

%d9%81%d8%a7%d8%b5%d9%84%d9%87-%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%b3%d8%a8-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b4%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d9%84%d9%88%db%8c%d8%b2%db%8c%d9%88%d9%86
مقدار فاصله مناسب در اینچ های مختلف تلویزیون

فاصله کم از تلویزیون چه مشکلاتی ایجاد می‌کند؟

مثلا برای یک تلویزیون 32 اینچ باید عدد 32 در 2 ضرب شود که نتیجه می شود 64 اینچ. برای تبدیل به سانتیمتر مجددا باید 64 در 2.54 ضرب شود که نیجه حدود 162 است. بر طبق این فرمول باید برای تماشا یک تلویزیون 32 اینچ حداقل 162 ساتیمتر از آن فاصله گرفت.

فاصله کم از تلویزیون و یا هر نمایشگر دیگر به غیر از آسیب جسمی مشکلات مهم دیگری نیز دارد. مهمترین آنها کاهش کیفیت تصویر است. در فاصله کم از تلویزیون، لبه‌های تصویر به صورت زیگزاگ دیده می‌شود.

برای این که این موضوع را بهتر متوجه شویم باید بدانید که تصویر از تعداد مشخصی خانه ریز به نام پیکسل تشکیل شده است. تعداد پیکسل‌های صفحه نمایش (در اکثر تلویزیون‌ها) یکی است. پس هر چه تلویزیون بزرگتر باشد، پیکسل‌ها هم بزرگتر می‌شوند و لازم است که ما فاصله بیشتر از صفحه تلویزیون بگیریم.

یک پاسخ

  1. سلام.رایان تی وی دمت گرم.
    من پنج تا صفحه باز کردم تا بهترین فاصله از تلویزیون رو ببینم چقدر باشه بهتره و همه فقط کپی کرده بودن یا فقط یه مدل رو گفته بودن فاصله چقدر باشه بهتره ولی وقتی مطلب شما رو خوندم
    متوجه شدم که اندازه اینچ ضرب در ۵ حدودا بهترین اندازه فاصله با تلویزیونه و حد اقل کاری که میشد کرد،یه تشکر بود. ممنون و موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط