عیوب متداول در تعمیرات سینمای خانگی

تعمیر سینمای خانگی

آنچه در این نوشته خواهید خواند

با توجه به تعدد مدل ها و ایرادهای ایجاد شده در دستگاه های سینمای خانگی که ممکن است بسیاری از آنها شکل ظاهری یکسانی داشته باشند در ادامه به توضیح عیوب متداول در تعمیرات سینمای خانگی در برندها و مدل های مختلف می پردازیم.

عیوب متداول در تعمیرات سینمای خانگی

تعمیرات سینمای خانگی سونی

باز نشدن در بخش سی دی ضبط سونی FL و FLX

متداولترین ایراد در ضبط های خانگی سونی سری FL , FLX باز نشدن در بخش سی دی است. در راه اندازی اولیه بخش سی دی دستگاه خشاب 5 عددی سی دی دستگاه را چک می کند و در مدتی که این کنترل انجام می شود عبارت please wait در دیسپلی دستگاه نمایش داده می شود و اگر به هر دلیلی این عملیات به پایان نرسد نمایش عبارت فوق ادامه پیدا می کند.

دیگر عیوب متداول در این دو مدل از ضبط های خانگی سونی عبارتند از

  • بد کار کردن و اشتباه عمل کردن کلیدهای جلوی دستگاه
  • باز ماندن پنل کشویی دستگاه
  • دیر لود شدن سی دی ها (مخصوصا فرمت dvd)

 

تعمیرات سینمای خانگی

تعمیر سینمای خانگی سونی سری DZ

یکی از پر تعداد ترین مدل های سینمای خانگی در بین تمام مدل ها و برندها سینمای خانگی سری DZ است که بیش از 10 ورزن مختلف آن تولید و روانه بازار شده است. متداولترین ایراد های سری DZ عبارتند از

لود (load) نشدن سی دی و نمایش عبارت can not play

به عبارت ساده تر دستگاه سی دی را نمی خواند. همانطور که ممکن است بسیاری از شما لااقل یک بار با این مشکل در یک دستگاه برخورد کرده باشید می دانید که محتمل ترین ایراد در این حالت خرابی قطعه اپتیکال بلاک و یا همان قطعه ای است که عموم به نام لنز دستگاه می شناسند. در این سری از سینمای خانگی سونی عموما از اپتیکال بلاک 313 (در چند ورژن مختلف) استفاده شده است که بعلت بالا بودن کیفیت قطعه مورد نظر در صورت امکان تعمیر قطعه مورد نظر به جای تعویض بسیار مطمئن عمل خواهد کرد.

باز و بسته شدن درب بخش سی دی سینمای خانگی سونی

خرابی مکانیزم و بسته نشدن کامل در بخش سی دی ، در محل صحیح قرار نگرفتن سی دی ، خرابی اپتیکال بلاک از مهمترین عواملی است که باعث می شود در بخش تعمیر سینمای خانگی سری dz سونی با این ایراد زیاد مواجه شویم.

 

تعمیر سینمای خانگی

 

تعمیر سینمای خانگی سونی مدل AZ

در این مدل از محصولات سونی هم بیشترین ایراد مربوط به خرابی بخش سی دی دستگاه است. کیفیت بالای قطعات در این مدل باعث شده تا طراحی خاص بخش سی دی که به صورت ایستاده طراحی شده است باعث کاهش عمر مفید قطعات نشود. در بسیاری از ورژن های این مدل از اپتیکال بلاک 310 استفاده شده که بعلت کیفیت بسیار بالای قطعات شاید بتوان عنوان بهترین اپتیک مجموعه قطعات سونی را به آن نسبت داد.

دستگاه سی دی را قبول نمی کند

سیستم مکشی بخش سی دی در این دستگاه باعث می شود که در صورت ایجاد اشکال و خرابی در بخش مکانیزم سی دی خشاب ورودی قفل شود و خار ورودی مانع وارد شدن سی دی به داخل دستگاه شود. بهم ریختن تایمینگ چرخ دنده ها ، خرابی سنسورها ، خرابی موتور لودینگ بیشترین احتمال خرابی را در این حالت دارند.

دستگاه سی دی نمی خواند

باز هم خرابی مجموعه اپتیکال بلاک و با این تفاوت که همانطور که گفتیم احتمال انجام تعمیر قطعه بجای تعویض بسیار بالا است و قابل اعتماد.

 

تعمیرات سینمای خانگی

 

تعمیرات سینمای خانگی سامسونگ

همانطور که در بخش های قبلی گفتیم سامسونگ طی سال های متمادی رکورد دار بیشترین فروش تلویزیون بوده است و به موازات این امر تعداد زیادی از محصولات سینمای خانگی و دی وی دی پلیر این غول کره ای هم به فروش رفته و به همین دلیل محصولات صوتی سامسونگ در بخش تعمیر سینمای خانگی اهمیت کمی و کیفی بالایی دارند. متداولترین عیوب سینمای خانگی سامسونگ عبارتند از :

سینمای خانگی سامسونگ سی دی نمی خواند

سامسونگ یکی از تولید کنندگان بزرگ قطعات الکترونیکی در دنیاست و بسیاری از اپتیکال بلاک هایی که در محصولات صوتی شرکت های دیگر هم استفاده می شود محصول این کمپانی است اپتیک هایی مانند DL3 , 5FV1 , 5FV2 قطعاتی هستند که هم سامسونگ در محصولات خود استفاده کرده و هم در برندهای دیگر و مخصوصا دستگاه هی ال جی زیاد استفاده شده است. همانطور که گفتیم در این ایراد خرابی اپتیکال بلاک اولین احتمال خرابی است.

خاموش شدن سینمای خانگی سامسونگ

خرابی قطعات بخش آمپلی فایر باعث می شود که در برخی از مدل های سینمای خانگی سامسونگ ایرادی ایجاد شود که باعث می شود دستگاه پس از مدتی کار کردن مثلا 5 تا 10 دقیقه بعد از روشن شدن خاموش شود. معولا در تعمیر بخش آمپلی فایر بجای تعویض کامل برد که هزینه بالایی ایجاد می کند قطعات خراب و معیوب تعویض شوند که هزینه تعمیرات سینمای خانگی معتدل تر شود.

خطای FAN PROTECT در سینمای خانگی سامسونگ

خرابی فن خنک کننده و بالا رفتن حرارت بخش امپلی فایر باعث این پیغام می شود. معمولا بعد از چند بار اعلام این پیغام دستگاه خود بخود خاموش می شود.

 

حل مشکل پروتکت سینمای خانگی سامسونگ

 

تعمیرات سینمای خانگی ال جی

ال جی در بخش تولید محصولات صوتی هیچ وقت یک محصول فوق العاده تولید نکرده اما همیشه یک استاندارد متوسط را در محصولات خود رعایت کرده که باعث رضایت عمومی مصرف کنندگان می شود. شاید به همین دلیل باشد که نمی توان غیر از ایرادهای عمومی در این بخش ایراد خاصی را منحصر به محصولات ال جی دانست. ایرادهای عمومی دستگاههای ال جی در این بخش عبارتند از

کار نکردن بخش سی دی : خرابی اپتیکال بلاک

خاموش شدن دستگاه : خرابی بخش آمپلی فایر

باز شدن در بخش سی دی : خرابی مکانیزم

خطای please wait در سینمای خانگی ال جی

شاید تنها ایراد انحصاری در محصولا سینمای خانگی ال جی مربوط به محصولات بلو ری این شرکت باشد که بعلت خرابی در بخش مین برد ایجاد می شود و باعث می شود که دستگاه در راه اندازی اولیه با مشکل مواجه شده و نمایش عبارت please wait ادامه پیدا کند. راهکار اصلی مجمعه نمایندگی تعمیرات ال جی برای این ایراد تعویض کامل مین برد است که هزینه بالایی دارد. در مجموعه رایان عموما برای تعمیر برد در این حالت اقدام می کنیم که در اصلی ترین هدف، هزینه تعمیر سینمای خانگی تعدیل شود.

تعمیر سینمای خانگی پاناسونیک

نمایش F 61 در سینمای خانگی پاناسونیک

اولین ایراد متداول در دستگاههای سینمای خانگی پاناسونیک ایجاد ایراد در بخش آمپلی فایر دستگاه است که بعلت وجود عیب یاب داخلی و فعال شدن این مدار دستگاه به حالت استندبای می رود و کد F61 در دیسپلی دستگاه نمایش داده می شود.

کد F61 بسیار قدیمی است و پاناسونیک از زمان تولید ضبط های خانگی سه دیسک (بیشتر از 20 سال پیش) از این کد استفاده می کند.

نمایش F 76 در سینمای خانگی پاناسونیک

این ایراد بسیار به ندرت دیده می شود و بر طبق راهنمایی بخش فنی شرکت پاناسونیک عموما مربوط به خرابی بخش پاور دستگاه است. در عمل اما نتیجه کمی متفاوت است و ایراد های متفاوتی دیده ایم که همگی باعث ایجاد خطای F76 در سینمای خانگی پاناسونیک شده است.

 

عیوب متداول در تعمیرات سینمای خانگی

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط