شکستگی صفحه نمایش تلویزیون

شکستگی صفحه نمایش تلویزیون

آنچه در این نوشته خواهید خواند

با نگاهی به آمار دستگاه های ورودی در مجموعه تعمیر تلویزیون در می یابیم که یکی از موارد پر مراجعه، شکستگی صفحه نمایش تلویزیون است. در ادامه به بررسی تلویزیون های مختلف (ال ای دی ، ال سی دی ، پلاسما) و شرایط انجام تعمیرات را در این ایراد می پردازیم :

شکستگی صفحه نمایش تلویزیون ال سی دی

آخرین مدل ها از تلویزیون های ال سی دی تقریبا در حدود سال 1390 تولید و عرضه شدند و با توجه به گذشت این مدت زمان تقریبا تمامی شرکت های تولید کننده از ارائه قطعات یدکی این تلویزیون ها خودداری می کنند. در عین حال عموم تلویزیون های ال سی دی با توجه به مستهلک شدن عمومی آنها و با توجه به قیمت هایی که به طور عمومی برای پنل تلویزیون ها ارائه می شود ارزش اقتصادی تعمیر خود را از دست داده اند اما اگر همچنان بخواهیم اقدام به تعویض پنل در این تلویزیون ها کنیم باید در جستجوی پنل های دست دوم و مشابه باشیم.

 

شکستگی صفحه نمایش تلویزیون

 

 

شکستگی صفحه نمایش در تلویزیون ال ای دی

عمده تلویزیون های در حال استفاده در این بخش قرار می گیرند و در عین حال بیشترین موارد مراجعه مجموعه تعمیرات تلویزیون هم به این دسته اختصاص دارد. در تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی بخش پنل از چند قطعه تشکیل شده است : صفحه لیکوئید ، صفحات پولاریزه و مجموعه قطعات بک لایت که در انجام تعمیر تلویزیون در ایراد شکستگی پنل تلویزیون در مواردی که باقی قطعات آسیب ندیده باشند می توان فقط صفحه لیکوئید را تعویض نمود. بیشترین تعداد پنل های موجود محصول شرکت های ال جی دیسپلی و سامسونگ است و باید توجه داشت سایر برندها هم عموما از پنل های تولیدی این دو تولید کننده استفاده می کنند که در هنگام شکستگی پنل تلویزیون و تعویض صفحه نمایش تلویزیون اهمیت زیادی پیدا می کند.

 

 

شکستگی صفحه نمایش تلویزیون

 

 

 

شکستگی صفحه نمایش در تلویزیون پلاسما

در بخش بررسی ایراد و عیب یابی تعمیر تلویزیون های پلاسما باید توجه داشت که ساختار ویژه تلویزیون های پلاسما و نحوه بایاس پنل در این تلویزیون ها باعث می شود که عموم این تلویزیونها بعد از ایجاد شکستگی صفحه نمایش تلویزیون ، روشن نشود و یا روشن شدن آنها همراه با ایجاد صدای جرقه باشد. از سوی دیگر شکستگی صفحه نمایش در تلویزیون های پلاسما و روشن کردن تلویزیون در این حالت گاها باعث اسیب دیدگی بردهای X و Y می شود. در بخش انجام تعمیر تلویزیون اما مهمترین نکته در بررسی شرایط صفحه نمایش تلویزیون های پلاسما غیر قابل تفکیک بودن قطعات آن است که بر خلاف تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی که از چند قطعه تشکیل شده اند، پنل تلویزیون های پلاسما به صورت یک کپسول غیر قابل تفکیک تولید می شود و امکان جداسازی قطعات وجود ندارد. مجموعه این شرایط و در عین حال وزن بالای پنل تلویزیون های پلاسما باعث می شود که حمل و نقل آن هم با هزینه های زیادی همراه باشد و تامین این قطعه برای انجام تعمیرات تلویزیون مقرون به صرفه نباشد.

 

شکستگی صفحه نمایش تلویزیون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط