خرابی مین برد تلویزیون ال جی مدل lw57000

خرابی مین برد تلویزیون ال جی مدل lw57000

آنچه در این نوشته خواهید خواند

خرابی مین برد تلویزیون ال جی مدل lw57000 را باید شایع‌ترین ایراد در این مدل از تلویزیون‌های ال جی دانست. در ادامه به بررسی این ایراد و راه حل آن در مجموعه تعمیر تلویزیون ال جی می‌پردازیم.

مدل lw57000 در 3 سایز 42 ، 47 و 55 اینچ تولید شده است. سایز 42 فراوانی بیشتری نسبت به 47 و مخصوصا 55 اینچ دارد. به دلیل کیفیت بالای تصویر، مصرف کنندگان این مدل تمایل زیادی به حفظ و نگهداری آنها دارند. یکی از ایرادهایی که در این مدل زیاد دیده می‌شود خرابی مین برد است. به دلیل حجم پردازش بالایی که در مین برد این مدل و مخصوصا توسط قطعه GPU (واحد پردازش گرافیکی) انجام می‌شود گرمای زیادی در این برد تولید می‌شود. هیت سینک (قطعه فلزی که بعنوان خنک کننده در مدارات الکترونیکی بکار می‌رود) این آی سی هم ضخامت لازم برای این دفع این میزان گرما را ندارد. نتیجه این که گرمای ایجاد شده در این برد بیشتر از حد استاندارد است و به مرور باعث کاهش عمر این قطعه می‌شود.

معمولا خرابی مین برد تلویزیون ال جی مدل lw57000 به صورت های زیر ظاهر می شود :

  1. روشن نشدن تلویزیون ال جی و ماندن در حالت استندبای
  2. روشن شدن تلویزیون و ماندن روی لوگوی ال جی
  3. چشمک زدن چراغ پاور و روشن نشدن تلویزیون
  4. خاموش و روشن شدن تلویزیون بعد از ظاهر شدن لوگوی ال جی
  5. روشن شدن تلویزیون و ظاهر نشدن نور بک لایت

قیمت مین برد تلویزیون ال جی مدل lw57000

مین برد تلویزیون ال جی مدل lw57000 به دلیل بالا بودن تقاضا برای قطعه یدکی این مدل بسیار کمیاب است و در صورت موجودی به صورت آکبند بالای دو میلیون تومان قیمت دارد.

با توجه به کمبود قطعه یکی از شرکت‌های تولید کننده اقدام به تولید برد جایگزین در این مدل نموده است که البته به دلیل تغییر ساختار ایراد فنی و اپیدمی قبلی را ندارد. مشکل بزرگ این برد جایگزین اینست که به دلیل تغییر ساختاری، تصویر ایجاد شده کیفیت مین برد فابریک و اصلی دستگاه را ندارد. این تغییر کیفیت باعث نارضایتی اکثر خریداران می‌شود.

تعمیر مین برد تلویزیون ال جی مدل lw57000

قطعه معیوب مین برد تلویزیون و در واقع آی سی GPU مین برد است که روش اتصال آن به برد به روش ball grid array است. پایه های این آی سی در زیر بدنه قرار دارد و توپ های قلع بسیار ریز بین پایه ها و برد pcb قرار گرفته و اتصال را برقرار می سازد. قلع به مرور زمان کیفیت خود را از دست می دهد و اتصال برخی پایه ها از بین می رود و در واقع صورت های مختلف ظاهر شدن ایراد هم به دلیل امکان قطع شدن اتصال در پایه های مختلف آی سی است.

 

خرابی مین برد تلویزیون ال جی مدل lw57000

 

علت خرابی مین برد تلویزیون ال جی مدل lw57000

حرارت ایجاد شده در اثر کارکرد آی سی cpu و عدم کنترل و دفع آن به مقدار کافی اصلی ترین علت ایجاد خرابی مین برد تلویزیون ال جی مدل lw57000 است.

معمولا برای دفع حرارت تولید شده توسط قطعات الکترونیکی چند راه حل وجود دارد. استفاده از قطعات خنک کننده مثل هیت سینک‌ها و یا پد‌های سیلیکونی یک روش و استفاده از فن های تبادل هوای گرم داخل دستگاه با هوای محیط نوع دیگری از این راهکارها است. معمولا در تلویزیون های ال ای دی به دلیل تمایلی که برای کاهش ضخامت تلویزیون وجود از فن های تبادل هوا استفاده نشده و بیشتر از هیت سینک استفاده می‌شود.

در تلویزیون ال جی مدل lw57000 و برای کنترل و دفع حرارت ایجاد شده در مین برد دستگاه، از هیت سینک استفاده شده اما اندازه هیت سینک (که ارتباط مستقیم با میزان خنک کنندگی آن دارد) با مقدار حرارت تولید شده همخوانی ندارد. این هیت سینک حداقل باید حدود 30 تا 40 درصد بزرگتر و ضخیم‌تر انتخاب می‌شد تا می توانست حرارت تولید شده را به خوبی کنترل و دفع کند.

 

تعمیر خرابی مین برد تلویزیون ال جی مدل lw57000 چگونه است ؟

راه حل اصلی در تعمیر تلویزیون ال جی مدل lw 57000 تعویض مین برد تلویزیون است اما با توجه به کمبود قطعه راه حل تعمیر مین برد راه حل در دسترس‌تری نسبت به تعویض کامل است.

برای لحیم کاری بردها و قطعاتی که با تکنولوژی ball grid array ساخته شده اند نیاز به دستگاه خاصی است که BGA Machine نام دارد. به بیان ساده، این دستگاه امکان لحیم کاری و اتصال چیپ های مختلف را فراهم می کند. اگر امکان دسترسی به دستگاه bga وجود نداشته باشد تنها راه تعمیر تلویزیون ما تعویض مین برد خواهد بود.

اصلاحیه مین برد تلویزیون ال جی مدل lw57000

اصلاحیه همانطور که از نام آن پیداست به مجموعه عملیاتی گفته می شود که با ایجاد تغییرات باعث می شود استهلاک مجموعه قطعات تعویض شده کاهش پیدا کرده و عمر مفید آنها افزایش پیدا کند.

برای جلوگیری از تکرار خرابی مین برد lw 57000 باید میزان حرارت تولید شده را کاهش داده و مقدار تبادل آن را افزایش دهیم. برای این منظور می توان از پدهای سیلیکونی و یا اضافه کردن فن استفاده کرد که راه حل دوم اگر به صورت استاندارد و با استفاده از فن مناسب نصب شود کمک زیادی به ما خواهد کرد.

تعمیر مین برد تلویزیون ال جی مدل lw57000 در مجموعه رایان به طور کامل و با رعایت همه جوانب و جزئیات انجام می شود و با نصب فن خاصی که برای همین منظور تولید شده حرارت مین برد تا حد زیادی کاهش پیدا می کند. فن تبادل هوا که در این مورد استفاده می شود از با کیفیت ترین فن های مجود بوده و با دو سوم توان اصلی خود به کار گرفته می شود تا هم عمر مفید بیشتری داشته باشد و هم این که صدای تولید شده از کار کرد آن به گوش نرسد.

در انتها یکی از متخصصین مجموعه تعمیر تلویزیون رایان مراحل مختلف تعمیر تلویزیون ال جی مدل 42LW57000 را به صورت ویدئویی بررسی می‌کند.

 

 

4 پاسخ

  1. با سلام، تلویزیون خانواده ما هم دقیقا همین مدل در 42 اینچ می باشد که امروز برای سال سوم دادم تعمیر، و بعد از گذشت حدود 10 سال استفاده. تعمیر مین برد گویا سر از 600 هزار در میاره، که خدا بخیر کنه، باز هم ممنون از توضیحات بجا و کامل شما در خصوص این مدل که مدل خوبی بود در نوع خودش که خاطره ساز بود و رویایی، بخاطر سینما 3D. اما همین سیستم خنک کننده ناهماهنگ این مدل رو در ضعف قرار داده متاسفانه که بنده هم قصد رد کردن این محصول و بزودی قصد فروشش رو هم دارم در بازار.

  2. چقدر خوب میشد اگر قبل از سوختن وسایلی از قبیل همین مدل ال جی ، خود شرکت به نمایندگان رسمی خودشان در شهرها برای اصلاحیه فراخوان بدن هر کی ام نخواست بخودش مربوطه، اونا ک موقع فروش تا پلاک مشتری و دست اندازای کوچه شونو هم میپرسن چ برسه ب شماره تلفن مشتری..
    حالا من با این مین برد سوخته و قیمت بالای ۲میلیون چیکار کنم .
    واقعا که..‌

    1. با سلام، معمولا شرکت های تولید کننده مدت زمان گارانتی متوسطی برای رفع ایرادهای مختلف در نظر می گیرند که اگر مشکلی ایجاد شود در زمان گارانتی تلویزیون مجانی رفع کنند. اما توصیه در مورد استفاده بهتر از تلویزیون و یا رفع ایرادهایی که به صورت همه گیر در آنها ایجاد می شود معمولا انجام نمی شود. البته شرکت های معتبر پشتیبانی بهتری از محصولات خود دارند. مشکلی که در تلویزیون ال جی مدل LW57000 ایجاد می شود در سال های ابتدایی صرفا با هزینه بسیار بالا از طرف شرکت خدمات پس از فروش ال جی قابل رفع بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط