حل مشکل پروتکت سینمای خانگی

آنچه در این نوشته خواهید خواند

قبل از آنکه بخواهیم درباره حل مشکل پروتکت سینمای خانگی در پروسه تعمیر سینمای خانگی و در برندهای مختلف توضیح دهیم ابتدا باید بدانیم پروتکت چیست؟

پروتکت (protect) در لغت بمعنای حفاظت است. حالت پروتکت در دستگاههای سینمای خانگی زمانی ایجاد می شود که یک یا مجموعه ای از قطعات دستگاه به نحوی معیوب شوند که امکان سرایت آسیب دیدگی به سایر قطعات وجود داشته باشد. در این حالت سیستم عیب یابی داخلی فعال می‌شود و دستگاه را خاموش و یا غیر فعال می‌کند. در این حالت برای آگاهی مصرف کننده، پیامی متناسب با ایراد ایجاد شده در دیسپلی دستگاه نمایش داده می‌شود.

حالت پروتکت در برندهای مختلف به صورت‌های زیر ظاهر می‌شود :

  • PUSH POWER PROTECT در سینمای خانگی سونی

  • PROTECT یا PROTECTION در سینمای خانگی سامسونگ

  • FAN CHECK در سینمای خانگی سامسونگ

  • F61 در سینمای خانگی پاناسونیک

  • F76 در سینمای خانگی پاناسونیک

  • خاموش شدن سینمای خانگی ال جی

 

 

حل مشکل پروتکت سینمای خانگی سونی

پروتکت سینمای خانگی سونی معمولا با نمایش پیام push power protect همراه است. وقتی سینمای خانگی سونی را روشن می‌کنیم سیستم عیب یاب داخلی فعال می‌شود و با شناسایی ایراد و غیر فعال کردن دستگاه از مصرف کننده می‌خواهد که دستگاه را خاموش کند.

پروتکت سینمای خانگی سونی معمولا در شرایط زیر ایجاد می شود :

  • خرابی بخش آمپلی فایر یا یکی از قطعات مدارات دیگر دستگاه به نحوی که باعث ایجاد اضافه بار جریان برد پاور شود
  • خرابی برد پاور به نحوی که یکی از ولتاژهای اصلی برد پاور قطع شود

در صورت مواجه با مشکل پروتکت در سینمای خانگی سونی ابتدا تمام سوکت های بلندگوها را از دستگاه ها جدا کنید. خرابی یکی از بلندگوها و یا ایجاد اتصال کوتاه در مسیر سیم ها می تواند باعث فعال شدن سیستم حفاظتی دستگاه و ایجاد پروتکت در سینمای خانگی سونی شود.

در صورت عدم رفع ایراد از دستکاری بیشتر دستگاه خودداری کرده و به یکی از مراکز تعمیر سینمای خانگی سونی مراجعه بفرمایید.

 

 

حل مشکل پروتکت سینمای خانگی

 

حل مشکل پروتکت سینمای خانگی سامسونگ

در سینمای خانگی سامسونگ حالت پروتکت با نمایش پیام PROTECTION یا PROTECT همراه است و در موارد زیر ایجاد می شود :

  • خرابی بخش آمپلی فایر دستگاه
  • خرابی بخش پاور دستگاه
  • خرابی و یا تغییر دور فن دستگاه

 

در برخی از مدل‌های سینمای خانگی سامسونگ برای کارکرد صحیح فن تبادل هوای دستگاه هم مدار محافظ طراحی شده است. اگر فن سینمای خانگی سامسونگ از کار بیفتد و یا تعداد دور گردش آن کم شود سیستم پروتکشن دستگاه فعال می‌شود. در این حالت معمولا 3 بار پیام FAN CHECK در دیسپلی دستگاه نمایش داده می‌شود. اگر در این زمان مشکل برطرف نشود برای جلوگیری از ایجاد اشکال، سینمای خانگی سامسونگ خودبخود خاموش می‌شود.

حل مشکل پروتکت سینمای خانگی سامسونگ

در صورت عدم رفع ایراد از دستکاری بیشتر دستگاه خودداری کرده و به یکی از مراکز تعمیر سینمای خانگی سامسونگ مراجعه بفرمایید.

 

حل مشکل پروتکت سینمای خانگی پاناسونیک

ایجاد حالت پروتکت در سینمای خانگی پاناسونیک با نمایش پیام F61 یا F76 همراه است. آمار ایجاد ارور F61 در سینمای خانگی پاناسونیک بسیار بیشتر از ارور F76 است.

نمایش این پیام در عموم موارد مربوط به خرابی بخش آمپلی فایر دستگاه است. آی سی های خروجی دستگاه در اثر عوامل مختلف مانند اتصال اشتباه سسیم های بلندگو، کار کردن با صدای بلند در زمان طولانی و پایان عمر مفید قطعات دچار خرابی شده و سیستم پروتکشن دستگاه فعال می شود.

سیستم حفاظتی سینمای خانگی پاناسونیک با خاموش کردن دستگاه و نمایش خطای F61 خرابی دستگاه را اعلام می کند. در صورت مواجه شدن با ارور F61 در سینمای خانگی پاناسونیک هم ابتدا باید همه بلندگوها را از دستگاه جدا کنید. در صورت برطرف نشدن ایراد تقریبا می‌توانید مطمئن شوید که دستگاه ایراد سخت‌افزاری دارد.

ارور F76 در پاناسونیک در موارد بسیار کمتری نسبت به F61 دیده می‌شود. ارور F76 در اغلب موارد مربوط به خرابی برد پاور نمایش داده می‌شود. گاهی هم دیده می‌شود که ارور F76 همراه با  F61 ایجاد می‌شود.

در صورت عدم رفع ایراد بعد از جداسازی بلندگوها از دستکاری بیشتر دستگاه خودداری کرده و به یکی از مراکز تعمیر سینمای خانگی پاناسونیک مراجعه بفرمایید.

ارور F61-تعمیر سینمای خانگی پاناسونیک

خرابی بلندگوی سینمای خانگی

بلندگوها از نظر ساختار بسیار آسیب‌پذیر هستند. به همین دلیل در بخش‌های مختلف توضیحات بالا از شما خواستیم که در صورت مواجهه با خرابی سینمای خانگی در حالت پروتکت حتما بلندگوها را جدا کنید. شاید این سوال پیش بیاید که اگر با جدا کردن بلندگوی سینمای خانگی حالت پروتکت رفع شد چه باید بکنیم؟

اگر با جدا کردن بلندگوها، ایراد پروتکت سینمای خانگی برطرف شد ابتدا باید بررسی کنیم که کدام بلندگو خراب است. روش درست این کار عیب یابی بلندگو با اهمتر است. اگر اهمتر ندارید می‌توانید برای انجام ساده‌ترین روش آزمایش بلندگو از یک باطری نیم قلمی کارکرده استفاده کنید.

اگر قطب های + و – بلندگو را (نیازی به رعایت + و – نیست) به دو سر باطری بزنیم در صورت سلامت بلندگو خش‌خش ظریفی در بلنگو شنیده می‌شود. استفاده از باطری کارکرده هیچ فشاری به سیم پیچ بلندگو وارد نمی‌کند.

روش دیگر اتصال بلندگوها به صورت تک به تک به سینمای خانگی است. با اتصال هر بلندگو که ایراد پروتکت مجدد ایجاد شد بدانید که آن بلندگو معیوب است. استفاده از بلندگوی معیوب می‌تواند باعث آسیب دیدگی سینمای خانگی و سوختن قطعات آمپلی فایر شود.

تعمیر بلندگوی سینما خانگی

تعمیر سینمای خانگی نیازمند دانش فنی تخصصی است

بخش تخصصی تعمیر سینمای خانگی مجموعه رایان آمادگی دارد تعمیرات انواع سینمای خانگی در برندهای مختلف سونی ، سامسونگ ، ال جی و پاناسونیک را توسط متخصصین مجرب و متعهد در اسرع وقت در سراسر تهران بعهده بگیرد.

تعمیر سینمای خانگی نیازمند دانش فنی تخصصی و دقت بالا در کنار امکان دسترسی به قطعات یدکی فابریک هر مدل و برند خاص است. تعمیرکار سینمای خانگی باید با اصول تعمیرات مکانیزم‌های مختلف آشنایی کافی داشته باشد تا بتواند ایرادهای مکانیکی و الکترونیکی را شناسایی و برطرف کند.

مجموعه خدمات ارائه شده مجموعه رایان با استفاده از قطعات فابریک در برندهای مختلف و با گارانتی 6 ماهه و بالاترین کیفیت انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط