تعویض بک لایت تلویزیون پاناسونیک مدل TH-40F336M

تعویض بک لایت تلویزیون پاناسونیک مدل TH-40F336M

آنچه در این نوشته خواهید خواند

تعویض بک لایت تلویزیون پاناسونیک مدل TH-40F336M یکی از خدمات مورد نیاز مصرف کنندگان این مدل از تلویزیون‌های پاناسونیک است. در واقع خرابی بک لایت شایع‌ترین ایرادی است که در این مدل از تلویزیون‌های پاناسونیک دیده می‌شود. همراه با متخصصین تعمیر تلویزیون رایان مراحل عیب یابی و تعویض بک لایت تلویزیون پاناسونیک مدل 40f336 را بررسی کرده‌ایم، با ما همراه باشید.

نشانه‌های خرابی بک لایت تلویزیون پاناسونیک

خرابی بک لایت در تلویزیون‌های ال ای دی پاناسونیک به صورت شایع ایجاد می‌شود. اصلی‌ترین نشانه‌های خرابی بک لایت در تلویزیون پاناسونیک عبارتند از :

  1. قطع شدن تصویر تلویزیون در حالیکه صدا دارد
  2. تاریکی بخشی از تصویر به صورت هاله‌های تاریک
  3. چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون پاناسونیک

این سه مورد اصلی ترین علائم خرابی بک لایت در تلویزیون پاناسونیک هستند. اما ممکن است به دلیل تفاوتهای ساختاری در بک لایت‌های مختلف نشانه‌های دیگری ظاهر شود که باید توسط تعمیرکار تلویزیون پاناسونیک مورد توجه قرار گیرد.

سوختن تعدادی از لامپ‌های بک لایت تلویزیون باعث ایجاد هاله‌های ابر مانند و تاریکی در بخش‌هایی از تصویر تلویزیون می‌شود. به مرور زمان و با افزایش تعداد لامپ‌های خراب میزان تاریکی تصویر هم افزایش پیدا می‌کند. این نشانه خرابی بک لایت تلویزیون معمولا در بک لایت‌های شاخه‌ای دیده می‌شود. همچنین خرابی لامپ‌های بک لایت می‌تواند به گونه‌ای باشد که باعث قطع شدن تصویر تلویزیون پاناسونیک شود. در این حالت معمولا پخش صدا و سایر عملکردهای تلویزیون مثل تعویض شبکه‌ها به درستی انجام می‌شود.

تعویض بک لایت تلویزیون پاناسونیک مدل TH-40F336M

 

نشانه‌ها و دلیل خرابی بک لایت تلویزیون پاناسونیک مدل TH-40F336M

در ساختار تلویزیون پاناسونیک مدل TH-40F336M از بک لایت دایرکت (شاخه‌ای) استفاده شده است. این بک لایت از 3 خط تشکیل شده که در هر خط 7 عدد لامپ استفاده شده است و  در مجموع 21 عدد لامپ، بک لایت این مدل را تشکیل داده است. استفاده از مداربندی سری در بک لایت این مدل باعث می‌شود در صورت قطع شدن حتی یکی از لامپ‌های بک لایت تصویر تلویزیون بطور کامل قطع شود.

بک لایت فابریک تلویزیون پاناسونیک مدل TH-40F336M دارای pcb فلزی است. استفاده از pcb فلزی (آلومینیومی) باعث انتقال بهتر حرارت لامپ‌ای بک لایت و افزایش عمر مفید بک لایت تلویزیون خواهد شد. پس دلیل خرابی بک لایت تلویزیون پاناسونیک مدل 40f336 چیست؟

در بررسی بک لایت تلویزیون پاناسونیک مدل TH-40F336M متوجه می‌شویم که اصلی ترین دلیل خرابی بک لایت در این مدل استفاده از چسب بک لایت نامناسب است. در بک لایت (Direct) یا همان شاخه‌ای اتصال نامناسب pcb به شاسی اصلی تلویزیون که بعنوان خنک کننده استفاده شده است، باعث افزایش گرمای لامپ‌ها و خرابی زودهنگام آنها خواهد شد.

تعویض بک لایت تلویزیون پاناسونیک مدل TH-40F336M

تعویض بک لایت تلویزیون پاناسونیک مدل TH-40F336M

تعمیر بک لایت تلویزیون پاناسونیک مدل TH-40F336M در مجموعه رایان با استفاده از قطعه یدکی اورجینال و اصلاح شده انجام می‌شود. در مسیر تعمیر تلویزیون پاناسونیک در تعمیر بک لایت ابتدا باید از خرابی لامپ‌های بک لایت تلویزیون اطمینان حاصل کنیم. در این مرحله تعمیرکار تلویزیون پاناسونیک از روش‌های تشخیص خرابی بک لایت تلویزیون و همچنین تست برد پاور تلویزیون استفاده می‌کند.

مرحله بعدی تعویض بک لایت تلویزیون پاناسونیک مدل TH-40F336M بعد از اطمینان از خرابی بک لایت جداسازی صفحه نمایش تلویزیون است. قدم بعد جداسازی بک لایت معیوب است. بعد از جداسازی بک لایت در مدل f336 حتما باید محل نصب بک لایت به طور کامل تمیز شود. ماندن چسبهای قبلی در محل نصب بک لایت باعث اتصال نادست بک لایت جدید خواهد شد.

در تعویض بک لایت تلویزیون پاناسونیک مدل TH-40F336M در مجموعه رایان از دو نوع چسب دو طرفه حرارتی و مایع استفاده می‌شود. استفاده از دو نوع چسب باعث تقویت قدرت آنها خواهد شد. در نتیجه بیشترین ضریب انتقال حرارت به دست می‌آید. انتقال حرارت بک لایت و کاهش آن باعث افزایش عمر بک لایت تلویزیون پاناسونیک شما خواهد شد. همچنین در بخش اصلاحیه بک لایت توصیه‌ها‌یی وجود دارد که رعایت آنها باعث کیفیت تعمیر بک لایت تلویزیون خواهد شد.

تعمیر بک لایت تلویزیون پاناسونیک

 

جلوگیری از خرابی بک لایت تلویزیون پاناسونیک

یکی از سوالاتی که همیشه در بخش تعمیر بک لایت تلویزیون پرسیده می‌شود این است که رعایت چه نکاتی می‌تواند باعث جلوگیری از خرابی بک لایت شود؟

در منوی تنظیمات تلویزیون پاناسونیک گزینه‌هایی برای تنظیم مقدار نور لامپ‌های بک لایت وجود دارد. بوسیله این تنظیم بک لایت تلویزیون را نسبت به نور محیطی تنظیم کنید. در واقع هر روشی که باعث کاهش گرمای لامپ‌ها شود باعث افزایش عمر بک لایت تلویزیون شما خواهد شد.

تجربه متخصصین تعمیر تلویزیون در منزل نشان می‌دهد در اکثر منازل مقدار بک لایت تلویزیون در حالت حداکثری قرار دارد. در این حالت تصویر کیفیت بیشتری دارد و مصرف کننده با رضایت از تصویر نیازی به بررسی گزینه‌های منوی تنظیم بک لایت نمی‌بیند. در این حالت بک لایت با حداکثر توان خود کار می‌کند و طبیعی است که این حالت باعث کاهش عمر مفید آن و خرابی زودهنگام بک لایت تلویزیون خواهد شد.

تعمیر بک لایت تلویزیون پاناسونیک

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط