تعمیر ضبط خانگی سونی w55

تعمیر ضبط خانگی سونی w55

آنچه در این نوشته خواهید خواند

ضبط خانگی سونی w55، معروفترین ضبط خانگی دو طبقه سونی است. کیفیت در کنار حجم بالای صدای خروجی دستگاه باعث شده تا بسیاری، هنوز از W55 بعنوان سیستم صوتی اصلی منزل خود استفاده کنند، اما نبود پورت‌های ارتباطی جدید مانند بلوتوث و USB، استفاده از دستگاههای مشابه این مدل را کمی سخت کرده است. در ادامه این نوشته پس از بررسی مشکلات شایع در بخش تعمیر ضبط خانگی سونی W55، ایجاد امکانات جدید مانند نصب بلوتوث و فلش خور کردن ضبط خانگی سونی را بررسی می‌کنیم.

مکانیزم بخش کاست w55 از نوع TCM-220 و مکانیزم بخش CD از نوع CDM38 استفاده شده است. اپتیکال بلاک بخش دیسک از نوع KSS-213 انتخاب شده است.

 

[highlight background=”” color=””]مشکلات رایج در تعمیر ضبط خانگی سونی W55[/highlight]

  1. از کار افتادن بخش کاست ضبط سونی W55

  2. باز نشدن بخش دیسک ضبط سونی W55

  3. نخواندن سی دی در ضبط سونی W55

  4. کار نکردن دکمه های پنل ضبط سونی W55

  5. خرابی ولوم صدا در ضبط صوت خانگی سونی W55

 

از کار افتادن کاست ضبط خانگی سونی W55

کلکسیون نوارهای کاست و خاطرات خوش آنها باعث می‌شود تا بسیاری از مصرف کنندگان بخواهند بخش کاست ضبط خانگی سونی خود را تعمیر کنند. W55 دارای 2 کاست است و هر کاست دارای مکانیزم لودینگ جداگانه است. این ویژگی باعث می‌شود تا در صورت خرابی یک کاست، دیگری قابل استفاده باشد.

مکانیزم بخش کاست W55 بسیار پیچیده و با قطعات بسیار با کیفیت ساخته شده است. در عموم موارد از کار افتادن بخش کاست به دلیل خرابی تسمه‌های ضبط است. البته در این نوع مکانیزم چرخ دنده لودینگ هم دچار خرابی می‌شود. این چرخ دنده ترک می‌خورد و به دلیل فشار بالای که موقع حرکت به آن وارد می‌شود، وظیفه خود را به درستی انجام نمی‌دهد.

تعمیر ضبط خانگی سونی W55

علت کار نکردن سی دی ضبط خانگی سونی W55

از کار افتادن بخش سی دی در ضبط خانگی سونی عموما به صورت باز نشدن سینی (TRAY) و یا عدم چرخش سینی (CHANGE) و یا نخواندن اطلاعات دیسک ظاهر می‌شود. تسمه و چرخ دنده‌ها اولین قطعاتی هستند که در مکانیزم‌های مختلف خراب شده و باعث از کار افتادن دستگاه می‌شوند. برای تعمیر مکانیزم‌ها نمی‌توان تئوری مشخصی ارائه کرد. تکنسین و تعمیرکار ضبط خانگی با آشنایی کامل با نحوه کارکرد سیستم مکانیکی، عملکرد قطعات مختلف را بررسی می‌کند. با مشخص شدن قطعه معیوب، وارد مرحله تعویض قطعه خواهیم شد.

همانطور که در مشخصات فنی گفتیم اپتیک ضبط خانگی سونی W55 از نوع KSS-213 است. اپتیک 213 در چند ورژن (B – C – D – F) در ضبط‌های خانگی سونی استفاده شده است. نخواندن اطلاعات دیسک و یا تیک زدن و نویزی شدن صدای خروجی بخش سی دی در ضبط خانگی سونی W55، نشانه خرابی اپتیک و یا همان لنز بخش سی دی ضبط خانگی است.

 

بیشتر بخوانید :6 بار چشمک زدن تلویزیون سونی مدل KDL-40R450

 

 

علت کار نکردن دکمه های پنل ضبط سونی

یکی دیگر از ایرادهایی که در تعمیر ضبط خانگی سونی W55 از طرف مصرف کنندگان شنیده می‌شود سفت شدن و یا اشتباه عمل کردن کلیدهای روی ضبط خانگی است. البته این خرابی مختص W55 نیست و در عموم ضبط‌های خانگی یا حتی تمام لوازم صوتی و تصویری ایجاد می‌شود.

کلیدهای روی دستگاههای مختلف (تلویزیون، سینمای خانگی، دی وی دی پلیر و سایر لوازم صوتی و یا تصویری) در واقع میکرو سوئیچ‌هایی هستند که اتصال صفحات داخلی آنها، فرمان را به دستگاه منتقل می‌کند. صفحات داخلی میکروسوئیچ سولفاته می‌شوند و یا زنگ می‌‌زنند و در ارتباط با هم به خوبی اتصال برقرار نمی‌شود. در این حالت یا کلید سفت شده و به خوبی کار نمی‌کند و یا اشتباه و بجای کلید دیگر عمل می‌کند. در ضبط خانگی سونی مدل W55 این ایراد مخصوصا در کلید پاور زیاد دیده می‌شود.

با فشار دادن کلیدهای پنل ضبط خانگی در واقع میکروسوئیچ ها فشار داده می شوند. عملکرد کلیدها بر اساس مقاومت تعیین شده برای آنها تعیین می‌شود. میکروسوئیچ‌ها وقتی خراب می‌شوند مقاومت داخلی آنها به هم می‌ریزد و اشتباه عمل می‌کنند. چون میکروسوئیچ‌ها معمولا در یک مداربندی سری بکار گرفته می‌شوند وقتی خراب می شوند و مقاومت آنها تغییر می‌کند به جای کلیدهای قبلی و یا بعدی خود عمل می‌کنند. راه حل تعمیر ضبط خانگی در این ایراد تعویض کامل دکمه های پنل و یا همان میکروسوئیچ‌های دستگاه است.

نصب ماژول بلوتوث روی ضبط خانگی

سیستم های صوتی قدیمی کیفیت بسیار بالاتری نسبت به دستگاههای جدید مانند اسپیکرها و پارتی باکس ها دارند، اما نبود امکانات ارتباطی جدید مانند بلوتوث و پورت USB استفاده از آنها را با سختی همراه کرده است.

یکی از خدمات ویژه مجموعه تخصصی رایان در بخش سیستم‌های صوتی نصب ماژول بلوتوث و فلش خور کردن انواع سیستم‌های صوتی است. نصب بلوتوث روی ضبط خانگی سونی این امکان را به شما می‌دهد که پس از اتصال گوشی به دستگاه از طریق بلوتوث، فایل های صوتی خود را از طریق بلندگوهای سیستم صوتی خود بشنوید.

 

2 پاسخ

  1. سلام
    من يك دستگاه w55 سونى دارم كه دچار مشكل پارگى تسمه محفظه باز و بست و چرخش cd شده است لطف بفرماييد مبلغ هزينه تعميي مورد نياز را اعلام بفرماييد هم چنين ايا اين دستگاه قابليت نصب بلوتوث و يؤ اس بى را دارد در صورتمثبت بودن پاسخ هزينه انرا نيز اعلام فرموده وايا امكان تعميير در منزل از سوى كارشناس شما وجود دارد يا خير؟ واگر نه براى ارسال دستگاه به تعميير گاه شما چه كارى باي بكنم .
    با احترام مهتابى

    1. با سلام، تعمیر ضبط خانگی سونی مدل w55 نیازمند انتقال به کارگاه تعمیرات است. هزینه نصب بلوتوث و یو اس بی روی ضبط خانگی سونی شما بین 280 تا 480 متغیر است. تعمیر معایب عمومی دستگاه هم بین 200 تا 400 ممکن است هزینه داشته باشد.
      در صورت تمایل به دریافت آدرس واتس‌اپ 09124705009 یا 09398909151 پیام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط