تعمیر ضبط خانگی آیوا

تعمیر ضبط خانگی آیوا

آنچه در این نوشته خواهید خواند

تعمیر ضبط خانگی آیوا یکی از خدمات تخصصی مجموعه رایان است. این خدمات توسط متخصصین دوره دیده شرکت آیوا انجام می‌شود. کیفیت بالای محصولات صوتی آیوا باعث شده تا بسیاری از کاربران هنوز محصولات پرقدرت این شرکت را حفظ کرده‌اند، اما عدم وجود امکانات جدید مانند بلوتوث و USB استفاده از آنها را کمی سخت کرده است. در مرکز تخصصی رایان راهکارهای متنوعی برای نصب امکانات جدید مانند نصب ماژول بلوتوث روی ضبط خانگی آیوا و یا فلش خور کردن برای بروزرسانی سیستم صوتی شما ارائه می‌شود.

ایرادهای شایع در تعمیر ضبط خانگی آیوا

  1. از کار افتادن بخش سی دی ضبط خانگی آیوا
  2. خرابی بخش کاست ضبط آیوا
  3. روشن نشدن ضبط خانگی آیوا (پروتکت کردن)
  4. خرابی ولوم ضبط آیوا
  5. خاموش شدن ضبط خانگی آیوا
  6. قطع شدن صدای خروجی ضبط آیوا
  7. قطع شدن اطلاعات صفحه نمایش در ضبط آیوا

خرابی بخش کاست ضبط خانگی آیوا

تنها افرادی که کلکسیون‌های نوار کاست دارند تمایل به تعمیر بخش کاست در ضبط خانگی خود را دارند. خرابی بخش کاست در مکانیزم ها در ابتدا عموما به دلیل خرابی قطعاتی مانند تسمه و یا سوئیچ‌ها ایجاد می‌شود. اما به مرور زمان و بالا رفتن عمر دستگاهها قطعات دیگری مانند موتورها و چرخ دنده‌ها هم به این خرابی‌ها اضافه می‌شوند.

خرابی بخش کاست در اکثر ضبط صوت‌ها باعث باز نشدن درب کاست می‌شود. اگر با این ایراد مواجه شدید از کشیدن و فشار آوردن به درب بخش کاست خودداری کنید. ممکن است خار نگهدارنده درب کاست بشکند، در این حالت درب کاست باز می‌ماند و بسته نخواهد شد.

از کار افتادن بخش سی دی در ضبط خانگی آیوا

عموم ضبط‌های خانگی آیوا دارای مکانیزم‌های 3 و 5 دیسک هستند. خرابی بخش CD در ضبط خانگی آیوا معمولا به صورت‌ باز نشدن درب بخش سی دی و خارج نشدن سینی (TRAY) ظاهر می‌شود.

با توجه به این که عموم مصرف کنندگان ترجیح می‌دهند از حافظه فلش (USB) و بلوتوث بجای دیسک استفاده کنند، در پروسه تعمیر ضبط خانگی آیوا سعی می‌شود که بخش دیسک با کمترین هزینه و تعویض قطعات انجام شود. توصیه متخصصین این بخش صرف هزینه تعمیرات بخش CD برای نصب امکاناتی مانند بلوتوث و یا پورت USB است.

خرابی ولوم ضبط خانگی آیوا

یکی از خرابی هایی که در عموم ضبط‌های خانگی و از جمله ضبط خانگی آیوا ایجاد می‌شود خرابی ولوم گردشی است. این ولوم‌ها دارای صفحاتی هستند که روی هم حرکت می‌کنند. برای حرکت روان‌تر این صفحات از گریس‌های خاص استفاده می‌شود. این گریس‌ها به مرور زمان فاسد و باعث ایجاد یک لایه عایق روی صفحات می‌شوند. در این حالت وقتی ولوم را می‌چرخانیم اشتباه عمل می‌کند.

برای تعمیر ولوم ضبط خانگی، در مواردی امکان باز کردن و تمیز کردن ولوم وجود دارد. در این حالت بعد از تعمیر مجددا باید گریس روان کننده اضافه شود. اگر امکان باز کردن ولوم وجود نداشته باشد تعویض آن تنها راه حل تعمیر ضبط خانگی آیوا خواهد بود.

روشن نشدن ضبط خانگی آیوا

آیوا یکی از اولین تولیدکنندگانی است که در تولیدات خود از عیب یاب داخلی استفاده کرد. کارکرد این سیستم به نحوی است که وقتی یکی از بخش‌های داخلی دستگاه آسیب می‌بیند، سامانه حفاظتی فعال شده و از روشن شدن ضبط خانگی آیوا جلوگیری می‌کند. در حالت پروتکت ضبط خانگی آیوا معمولا وقتی دستگاه را روشن می‌کنیم مجددا خاموش می‌شود.

در سیستم‌های صوتی بخش آمپلی فایر (تقویت صدای خروجی) توان مصرفی بالایی دارد و با ولتاژهای با جریان بالا تغذیه می‌شود. ایجاد اتصال کوتاه در قطعات این بخش می‌تواند بسیار خطرناک بوده و آسیب‌های شدیدی به دستگاه وارد کند. به همین دلیل معمولا در سیستم‌های صوتی، یک سامانه حفاظتی بر عملکرد صحیح بخش آمپلی فایر نظارت می‌کند. در صورت ایجاد هر نوع خرابی در بخش آمپلی فایر که باعث افزایش جریان مصرفی این بخش شود توسط سامانه حفاظتی شناسایی شده و برای جلوگیری از پیشرفت ایراد، دستگاه غیر فعال می‌شود. در مجموعه تعمیرات سیستم‌ های صوتی، این وضعیت با نام پروتکت کردن معرفی می‌شود.

همانطور که گفتیم با ایجاد حالت پروتکت در ضبط خانگی آیوا وقتی دستگاه را روشن می کنیم مجددا خاموش می‌شود. در این حالت معمولا صدای تیک تیک از داخل دستگاه شنیده می‌شود که مربوط به رله‌های بخش پاور و آمپلی فایر است.

حل مشکل روشن نشدن ضبط خانگی آیوا

اگر با روشن نشدن ضبط خانگی آیوا مواجه شدید، قبل از مراجعه به مرکز تخصصی تعمیر ضبط خانگی آیوا می‌توانید از روش زیر برای رفع ایراد کمک بگیرید:

ابتدا سوکت همه بلندگوهای دستگاه را جدا کنید. از دیدگاه طراحی، بلندگو آخرین قطعه بخش آمپلی فایر است و خرابی آن می‌تواند باعث ایجاد حالت پروتکت شود. بعد از جدا کردن همه بلندگوها، اگر مشکل برطرف شد مشخص می‌شود که ایراد احتمالا مربوط به خرابی یکی از بلندگوها است. در این حالت بهتر است از متخصصین تعمیر بلندگو کمک بگیرید. اما اگر خودتان بخواهید عیب یابی کنید، بهتر است با کمک اهم متر این کار را انجام دهید. اما اگر اهمتر هم در اختیار نداشتید می‌توانید استفاده از یک باطری قلمی یا حتی نیم قلم تست سالم بودن بلندگو خود را انجام دهید.

 

ریست کردن ضبط خانگی آیوا

برای همه ما پیش آمده که از مجموع تنظیماتی که در یک دستگاه انجام داده‌ایم راضی نیستیم و یا گزینه‌ای را تغییر دادیم و حالا نمی‌توانیم آن را پیدا کنیم. طراحان دستگاههای الکترونیکی برای این مشکل یک راه حل به نام ریست فکتوری یا بازگشت به تنظیمات کارخانه معرفی کرده‌اند.

 ریست کردن در لوازم صوتی و تصویری باعث می‌شود که، اطلاعات قابل تغییر در دستگاه به مقادیر پیش فرض اولیه برگردد.

برای ریست کردن اکثر مدل‌های ضبط خانگی آیوا از یک روش مشابه استفاده شده است. در این روش ابتدا باید دستگاه را به برق بزنید. سپس کلید STOP روی پنل ضبط خاگی آیوا را پایین نگه داشته و کلید POWER را فشار دهید. معمولا دستگاه عکس العمل نشان داده و مثلا برای یک لحظه خاموش و روشن می‌شود. در این حالت شما می‌توانید متوجه شوید که ریست ضبط خانگی آیوا خود را به درستی انجام داده‌اید.

در ویدئو زیر روش صحیح ریست کردن ضبط خانگی آیوا توضیح داده شده است.

 

تعمیر ضبط خانگی آیوا مدل DT9

بدون بیان اعداد و ارقامی که بیانگر وات خروجی و سایر مشخصاتی است که در ذهن هیچ کس نمی ماند باید بگوییم DT9 یکی از پرقدرت ترین دستگاه هایی است که به عنوان ضبط خانگی می شناسیم. این دستگاه مجهز به درایو دیسک DVD Player  است البته آیوا نمونه دیگر این دستگاه را همراه با CD Player و با نام AG1000 هم به بازار ارائه کرد. برخی ایرادهای شایع در این مدل عبارتند از

  1. خاموش شدن صفحه نمایش (Display)
  2. نخواندن دیسک
  3. روشن نشدن (protect)
  4. قطع شدن صدای خروجی

تعمیر ضبط خانگی آیوا مدل BMZ

حتی امروز هم می‌توان این مدل از ضبط‌های خانگی آیوا را شاهکار دانست. طراحی خاصی که بعدها در بسیاری از مدل‌ها از آن کپی برداری شد. به عنوان نمونه از مکانیزم دیسک عمودی و مکشی ان در ضبط خانگی سونی مدل AZ استفاده شد و یا خشاب 5 دیسک آن در FL و FLX سونی تکرار شد.

همانطور که می‌دانیمفدر ضبط خانگی آیوا مدل BMZtطراحی دیسک به صورت ایستاده و مکشی با استفاده از غلطک های لاستیکی دارای قطعات با استلاک بالای زیادی است که عمر مفید این بخش را کوتاه می کند اما استفاده از اپتیکال بلاک با کیفیت DBU1 و DBU3 را باید از نقاط قوت شاخص این دستگاه دانست. ایرادهای شایع در تعمیر ضبط خانگی آیوا مدل BMZ عبارتند از

  1. از کار افتادن بخش سی دی
  2. نخواندن دیسک در ضبط خانگی
  3. ایجاد حالت پروتکت
تعمیر ضبط صوت خانگی
آموزش تعمیر ضبط صوت خانگی

تعمیر ضبط خانگی آیوا مدل JAX – NSX و …

اما ایجاد امکان نصب بلوتوث و پورت usb که گروه رایان برای شما فراهم می‌کند می توانید بسیاری از آنها را مجددا قابل استفاده کنید.

تعمیر ضبط خانگی در منزل
آموزش تعمیر ضبط خانگی در منزل

نصب ماژول بلوتوث روی ضبط آیوا

یک سیستم صوتی قوی (از هر برند و مارکی) داریم اما نمی‌تونیم ازش به خوبی استفاده کنیم. دیگه سی دی و کاستی نداریم که بتونیم باهاش گوش کنیم. ما هم که اکثر آهنگهای مورد علاقمون توی گوشیمونه … راه حل چیست؟؟

نصب بلوتوث روی ضبط خانگی و یا حتی فلش خور کردن یکی روش‌هایی است که می توانید محصولات پرقدرت و با کیفیت خانگی خود را بروزرسانی کنید. با استفاده از نصب بلوتوث شما می‌توانید فایل‌های صوتی داخل گوشی را روی ضبط خانگی خود پخش کنید.

نکات مورد توجه در نصب ماژول بلوتوث و USB روی ضبط خانگی:

  1. ماژول بلوتوث و یو اس بی، استاندارد بوده و هیچ آسیبی به دستگاه وارد نخواهد شد.
  2. قطعات کاملا داخلی نصب می‌شود و هیچ تغییر ظاهری ایجاد نخواهد شد.
  3. کیفیت صدای خروجی تقریبا همسطح با بخش سی دی دستگاه خواهد بود.
  4. هیچ گونه نویز و یا پارازیت در صدای خروجی وجود نخواهد داشت.
  5. فاصله اتصال بلوتوث به صورت استاندارد است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با متخصصین مشاوره تعمیرات ضبط خانگی رایان تماس بگیرید.

46 پاسخ

  1. با عرض سلام من یک ضبط ان اس ایکس ۳۳۳ آیوا ژاپن دارم که خیلی سال پیش خریدم که نوار و سی دی اون دیگه خوب کار نمیکنه.براتون تعمیر در منزل مقدوره؟من حوالی مترو شادمان هستم..ممنونم

    1. با سلام، تعمیر ضبط خانگی آیوا به دلیل نیاز به ابزار مختلف و همچنین دسترسی به قطعات یدکی متفاوت در منزل امکانپذیر نیست. برای حفظ کیفیت در تعمیر ضبط آیوا شما لازم است که محیط کارگاهی در اختیار باشد و همچنین بعد از تعمیر دستگاه چند ساعتی به صورت آزمایشی کار کند تا از تعمیر کامل دستگاه مطمئن شویم. یکی از خدمات ویژه مجموعه رایان نصب بلوتوث و usb به صورت کاملا داخلی روی این دستگاهها است.

      1. با سلام، در اکثر ضبط های خانگی آیوا از دو تسمه برای بخش سی دی استفاده شده است. یکی برای باز و بسته شدن سینی و دگیری برای چرخش آن. سایز و جنس تسمه‌ها در بخش سی دی آیوا بسیار حساس است و ما قبلا که امکان داشت از قطعات فابریک و شرکتی در این بخ استفاده می‌کردیم. مخصوصا د بخش چرخش سینی نوع و کیفیت تسمه بسیار حساس است.
        در بخش باز و بسته شدن سی دی معمولا با تغییر در برد لودینگ سرعت را کمی بالا میبریم ولی احتمالا شما این امکان را ندارید. توصیه اینست که تسمه‌ها را در بیاورید و برای هر کدام چند نمونه تهیه کرده و روی دستگاه امتحان کنید. تسمه چرخش باید کمی گشاد باشد به شکلی که در نگاه اول ممکن است خراب به نظر برسد.

  2. سلام خسته نباشید تشکر از سایت خوبتان ای در اصفهان نماینده دارید اگر هست لطفا تلفن را ارسال فرمایید برای تعمیر ضبط ایوا

    1. با سلام، تعمیر ضبط های قدیمی فقط در محیط‌های کارگاهی انجام می‌شود. با بخش مشاوره تعمیرات تماس بگیرید تا نسبت به محل سکونت نزدیکترین شعبه ارائه خدمات معرفی شود.

  3. من یه ضبط ایوا XR-DV525 دارم که به دلیل دستکاری تنزیمات فن خنک کنده در ولوم خیلی بالا روشن میشه و دستگاه به علت داغ کردن خاموش میشه میخواستم اگه میشه بگید چه کاری کنم دستگاه در ولوم پایین تر فنش روشن بشه و اینکه دستگاه کنترلش رو گم کردم و یکی از ساب هاش پاره شده ایا امکان تعمیر داره و دوتا تیوترشم نیاز به تعمیر داره ایا لوازمش موجوده؟

    1. با سلام، بخش فن تبادل هوا در بخش آمپلی فایر ضبط خانگی آیوا شما نسبت به عملکرد بخش آمپلی فایر روشن می شود و میزان دور و گردش آن به میزان حرارت ایجاد شده در این بخش بستگی دارد. بخش آمپلی فایر دستگاه شما المان خنک کننده دیگری هم دارد و نیاز به دستکاری در این بخش نیست. برای تعمیر بلندگوها باید به صورت حضوری با متخصصین تعمیر ضبط خانگی آیوا در تماس باشید تا بتوانند هزینه تعمیرات را مشخص کنند.

  4. سلام
    من یه ظبط آیوا مدلnsx-vc58 دارم که سیدیش خرابه مثلا سی دی میزاری روش غرغر بلندی میکنه میکوبیم روش خوب میشه
    میشه بگین مشکلش چیه
    ممنون از سایت خوبتون

    1. با سلام، ممکنه در بخش مکانیزم مشکل داشته باشید. مثلا تسمه‌ها به مرور زمان کیفیت خود را از دست داده باشند. در این حالت معمولا در بخش آخر حرکات که نیاز به نیروی بیشتری وجود دارد دستگاه قفل می‌شود.

  5. با سلام دوست عزیز یه ضبط خانگی ایوا مدل nsx_rv75 دارم سی دی و کاستش کار نمیکنه که مشکلی با اون ندارم فقط با ایواکس ازش استفاده میکنم روشنش کردم ۱۰ دقیقه با ایواکس آهنگ گذاشتم بعد خاموشش کردم تقریبا بعد یه ساعت اومدم دوباره روشنش کنم صدایی مثل رادیو ازش میومد بلندگو هارو تست کردم هیچ مشکلی نداشت نمیدونم مشکلش از کجاس میه بگید مشکلش از کجاست؟

    1. با سلام، ابتدا دستگاه را مدتی خاموش کنید و با بررسی دقیق همه اتصالات مجدد دستگاه را تست کنید. در مرحله بعد می توانید ضبط خانگی آیوا را ریست کنید. اگر مشکل پابرجا بود قطعات ایراد سخت افزاری دارید. به طور دقیق متوجه توضیح ایراد نشدیم. اگر با مراحل بالا مشکل تغییر نکند باید از متخصصین تعمیر ضبط آیوا به صورت حضوری کمک بگیرید. فقط دقت کنید که به دلیل خاص بودن برخی از ایرادهایی که روی این سری از ضبط های آیوا ایجاد میشد تعمیرکار مربوطه حتما با ایرادهای این مدل آشنایی داشته باشد.

  6. با سلام خسته نباشید میخوام یه توضیح کوتاه بدم روشنش کردم با ایواکس آهنگ گذاشتم کمی صداش بالا بود تقریبا بعد ۱۰ دقیقه خاموشش کردم بعد یه ساعت اومدم دوباره روشنش کنم که این مشکل براش پیش اومد روی تمامی حالت ها همین صدا رو داره مثلا صداش مثل جاروبرقی یا باده وقتی ولوم میکروفون رو میدم بالا صدا زیاد میشه نمی دونم چه مشکلیه تمامی اتصالات رو تست کردم هیچ مشکلی از طرف اتصالات نداره

    1. با سلام، این بخش ویژه پاسخ به مصرف کنندگانی است که راه حل‌های ساده می‌تواند مشکلات آنها را رفع کند تا نیازی به پرداخت هزینه تعمیرات نمداشته باشند. ارائه راهکارهای تعمیر اساسی دستگاههای مختلف بدون عیب یابی از طریق این بخش امکانپذیر نیست.

  7. با سلام
    اینجانب یکدستگاه رادیوضبط و سی دی پلیر مدل NSX-V800 آیوا دارم که در حال حاضر1 – سی دی آن کار نمی کند. 2- یکی از ضبطها کار می کند و ضبط دیگرنوارجمع می کند. 3- ضبطی که کار می کند صدای واضحی ندارد و رادیونیز همین مشگل را دارد و هردو با صدای گرفته و ناهنجارپخش می شود. آیا امکان تعمیر آن وچود دارد یا خیر؟ لطفا درصورتیکه امکان تعمیرآن وجود دارد موقعیت شرکت را از همین طریق و یا نحوه تماس با مشاور شرکت جهت تماس و تعیین هزینه تعمییرات اعلام فرمایید.

    با تشکر
    محمد پورمهابادیان

    1. با سلام، مدل ضبط آیوا شما جزء مدل‌های قدیمی اما با کیفیت آیوا است. معمولا روی این مدل سلایق مختلفی برای تعمیر ضبط خلانگی آیوا وجود دارد. کاست + دیسک قابلیت تعمیر و یا حذف دارد. نصب بلوتوث روی ضبط خانگی + ورودی usb امکان دیگری است که با کیفیت متمایز قابلیت انجام آن وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر با بخش مشاوره تعمیرات رایان تماس بگیرید.

    1. با سلام، بلندگوها معمولا به صورت وکیوم طراحی می‌شوند. در این نوع طراحی از چسب‌های خاصی استفاده می‌شود که بتواند به ایجاد فضای آکوستیک داخل بلندگو کمک کند. ترجیحا از تعمیرکار بلندگو کمک بگیرید تا آسیب کمتری به بلندگوی شما وارد شود.

    2. با سلام.بنده یه ضبط ۵ دیسک زد آر ۵۰۰ دارم که یک سری از امکانات از جمله سی دی،از کار افتاده آیا شما قادر به تعمیر هستید؟

      1. با سلام، اظهار نظر در مورد تعمیر دستگاههای قدیمی بدون بررسی آنها کار اشتباهی است. ضبط خانگی آیوا شما ایرادهای متفاوتی متناسب با مکانیزم 5 دیسک آن دارد که البته متخصصین تعمیر ضبط آیوا در مجموعه رایان آشنایی کامل با آنها دارند اما ممکن است برخی قطعات یدکی انها موجود نباشد. توصیه می‌کنیم از هر مرکزی که در مورد تعمیر ضبط آیوا خود درخواست خدمات دارید با مراجعه حضوری و عیب یابی اولیه همراه باشد.

  8. سلام من یک ضبط آیوا دارم ۵دیسک سری ان اکس فکر کنم بدلیل استفاده نادرست ووصل بلندگوی اضافه رفته روی حالت پروتکت امکان تعمیر داره ویا اگر داره امکان حدودی هست هزینه رو بدونم من کردان کرج هستم نزدیکترین نمایندگی ایوا کجاست

    1. با سلام، تعمیر ضبط خانگی آیوا یکی از خدمات ماست که فقط در واحد جمهوری انجام می‌شود. به دلیل تفاوت قطعات در موارد مختلف تعمیر نمی توان پیش بینی دقیقی از قیمت تعمیر داشت. البته برای ما هم منطقی بودن هزینه تعمیر مهم است. یکی از روش های مهم در تعمیر این مدل ضبط های قدیمی تعمیر دستگاه با حداقل قیمت است تا زمینه برای نصب بلوتوث و یا یو اس بی هم فراهم باشد. البته نصب این دو آپشن در مجموعه رایان به صورت کاملا داخلی انجام می شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر با بخش مشاوره تعمیرات می توانید تماس بگیرید.

  9. سلام
    وقتتون بخیر
    من یک ضبط آیوا مدل SNX – TVR99 دارم می خواستم ببینم هزینه ی فلش خور کردن یا بلوتوث کردنش چقدر میشه.
    ممنون از لطفتون.

    1. با سلام، هزینه نصب بلوتوث و usb روی ضبط آیوا شما می تواند بین 400 تا 750 متفاوت باشد. عوامل موثر در تغییر قیمت کیفیت قطعات مصرفی و امکاناتی است که قطعات سخت افزاری می تواند در اختیار ما قرار دهد. نصب بلوتوث و یو اس بی روی ضبط خانگی در مجموعه رایان به صورت کاملا داخلی و بدون آسیب دیدگی دستگاه انجام می شود. متاسفانه در بعضی موارد شاهد نصب بردهای ارزان قیمت روی بدنه اصلی دستگاهها هستیم که به هیچ وجه مورد سلیقه ما نیست.

  10. سلام
    من یکدستکاه آمپلیفایر آیوا مدل rx-s505 دارم از مدلهای حدو ۳۰ سال پیشه احتمالا و برق ۱۱۰ و الان دیگه روشن نمیشه و فقط ال ای دی پاور روشن میشه میخواستم بدونم شما تعمیر میکنید بیارم خدمتتون

    1. با سلام، تعمیر این مدل از دستگاههای قدیمی شرایط خاصی دارد. محدودیت قطعات و کمبود آنها مهمترین مشکلی است که ممکن است با آن مواجه شویم. طبیعتا به دلیل میزان ساعت زیادی که برای تعمیر لازم است ممکن است هزینه تعمیر هم از شرایط معمول بیشتر شود. در صورت تمایل به دریافت خدمات تعمیرات در این بخش با بخش مشاوره تعمیرات رایان تماس بگیرید.

  11. سلام من یه نوع ضبط دارم میخوام تعمیر کنم در رفسنجان هستم کس قابل اعتمادی میشناسید فقط یه سرویس میخواد باید تسمه هاش عوض شه
    آیوا ۳ دیسکه

    1. با سلام، مجموعه رایان فقط در شهر تهران متمرکز است و شعبه‌ای ندارد. تسمه ضبط آیوا از نظر سایز و کیفیت بسیار حساس است و نیاز به دسترسی به قطعات با کیفیت و همچنین روش‌های کمکی مانند بالا بردن سرعت سینی دیسک دارد.

  12. سلام ببخشید من نمی تونم دستگاه را بفرستم میشه شما ‌usp و بلوتوث که داخل دستگاه می خوره را برام بفرستید هزینش را تقدیم می کنم

  13. سلام و خسته نباشی ، من یه ایوا nsx k386 دارم و خودم تعمیرکار موبایلم ، خاستم بلوتوث نصب کنن بازش کردم و با اهم متر دنبال ولتاژ ترانسش بودم که ظبط یدفعه خاموش شد الانم ترانسش اصلا خروجی ولتاژ نداره و هیج جا ننوشته که چند ولته یا چجوریاس ، یه راهنمایی بفرمایید و‌لطف کنین بگین اگه بخوام اداپتور جایگزین کنم چند ولت باشه چون حیفم میاد بندازمش دور اینجا هیچ جیش پیدا نمیشه

    1. با سلام، اگر ترانس برق ضبط خانگی شما سوخته باشد نمی توانید به دلیل جریان بالا، ( آداپتور ) جایگزین آن کنید. البته ممکن است قطعاتی که در دستگاه شما سوخته قابل تعمیر نباشد و نیازی به تعویض نداشته باشید. دستگاهی که در اثر اشتباه و ایجاد اتصالی مشکل پیدا می کند را نمی توان بدون عیب یابی راهنمایی کرد اما معمولا در این حالت:

      # ممکن است فیوز داخلی ترانس کاهنده سوخته باشد که از بیرون می توانید جایگزین کنید اما باید از سوختن آن مطمئن شوید
      # ممکن است مدار تغذیه سیستم کنترل سوخته باشد و رله برق ورودی عمل نکند که باز هم برای تشخیص و تعمیر ضبط آیوا نیاز به نقشه فنی دارید

  14. سلام وقت بخیر
    یک دستگاه ظبط NSX-V150M دارم 50cdمیخوره ولی خیلی وقته تمام تسمه های cd و کاست پوسیده تجهیزات تعمیر این مدل دستگاه رو دارید؟

    1. با سلام، خیر تعمیر این مدل از ضبط خانگی آیوا به دلیل کمبود قطعات و زمان زیادی که باید برای تعمیر در نظر گرفت از مجموعه خدمات حذف شده است.

        1. با سلام، لطفا سوالات خود را در هر پست به صورت جداگانه ارسال کنید. سوال و جواب قبلی شما در دسترس نیست و این پست شما به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می‌گیرد. اگر برای تعمیر ضبط خانگی آیوا نیاز به مراجعه حضوری دارید با شماره‌های 66593629 – 66942697 تماس بگیرید.

  15. سلام برادر من یک استریو ایوا nsx wvt99 دارم خیلی پر قدرته ترانزیستوری هست وقتی صداشو خیلی زیاد میکنم یهو دسگاه خاموش میشه شما میدونین مشکلش چیه؟????????????????????????????????

    1. با سلام، بلندگوهای دستگاه را جدا کنید. اگر مشکل برطرف شد باید برای عیب یابی ابتدا بلندگوها را چک کنید. اگر مشکل تغییر نکند معمولا بخش آمپلی فایر دارای ایراد است. برای تعمیر ضبط خانگی آیوا ، به دلیل طراحی خاص دستگاه ، حتما از متخصصی که روی دستگاه شناخت کافی داشته باشد کمک بگیرید.

  16. سلام خدمت مهندسین محترم بنده یک دستگاه ظبط صوت آیوا دارم مدلش NSX.K970هست مشکلش کم نور بودن صفحه نمایشش هست میشه اشاره ای کنید به قطعه معیوبش ممنون تشکر ک وقت گذاشتید

    1. با سلام، کم نور بودن دیسپلی ضبط خانگی آیوا شما به دلیل کهنه شدن خود دیسپلی است و قطعه‌ای معیوب و خراب نیست. ولتاژ کاتد این دیسپلی ها معمولا یک ولتاز منفی یا مثبت حدود 30 ولت است که در قسمت پاور تامین می‌شود.

  17. سلام ضبط ایوا ۳ دیسک دارم سی روشن میشه و ثانیه شمار میندازه ولی صدا نداره رادیو کار میکنه صدا نداره ولی سی دی صدا نداره چکارش کنم

    1. با سلام، اگر درست متوجه شده باشیم شما ضبط خانگی آیوا دارید که صدا ندارد. البته بهتر است مدل دقیق دستگاه را ذکر می‌کردید. آیوا حدود 274 مدل ضبط سه دیسک 2 کاست دارد که طراحی آنها با هم متفاوت است. البته در اکثر آنها از عیب یاب داخلی استفاده شده به نحوی که وقتی بخش آمپلی فایر ایراد پیدا می کند ضبط خانگی آیوا پروتکت می کند. با توجه به ارزش محدود این دستگاهها، بهتر است ابتدا هزینه تعمیر ضبط خانگی آیوا مشخص شود تا ببینید صرفه اقتصادی دارد یا خیر؟

    1. با سلام، هزینه نصب بلوتوث و سایر آپشن ها مانند یو اس بی نسبت به نوع دستگاه و کیفیت قطعات مصرفی و در آخر نسبت به تغییرات قابل اجرا در دستگاه متفاوت است. مثلا در عموم ضبط های خانگی سونی امکان افزایش کیفیت صدای خروجی وجود دارد. برای نصب بلوتوث از ورودی صدای aux استفاده می شود. ویژگی مهم این ورودی اینست که حجم صدای آن نسبت به بخش سی دی حدود 30% کمتر است. در مجموعه رایان در زمان نصب بلوتوث روی ضبط خانگی سونی و آیوا این کمبود برطرف می شود و سیستم تحویل داده شده از هر جهت بدون عیب و نقص خواهد بود.
      هزینه نصب بلوتوث روی ضبط خانگی آیوا با کیفیت درجه 1 بین 560 تا 1.100 متغیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط