تعمیر تلویزیون در منزل

تعمیرات تلویزیون در منزل

آنچه در این نوشته خواهید خواند

تعمیر تلویزیون در منزل یکی از خدمات مجموعه تخصصی رایان است. تعمیر تلویزیون در منزل ویژه آن دسته از مشتریانی است که امکان انتقال دستگاه معیوب خود به تعمیرگاه های مختلف را ندارند. تعمیرکاران و متخصصین زبده ما در کوتاهترین زمان ممکن در منزل شما حاضر شده و تمام مراحل خدمات و انجام تعمیرات را در کوتاهترین زمان ممکن در منزل شما انجام می دهند.

 

 

تعمیر تلویزیون در منزل

 

چه زمانی باید به تعمیرگاه تلویزیون مراجعه کنیم؟

تلویزیون یکی از وسائل اصلی منزل است. به طور متوسط در منازل عموم ما ایرانی‌ها، یک تلویزیون روزانه حدود 8 ساعت روشن است یعنی زمانی حدود 3000 ساعت طی یک سال. این میزان ساعت کار باعث می‌شود تلویزیون یکی از لوازم پراستهلاک باشد.

اما آیا باید برای همه مشکلات یک تلویزیون به تعمیرگاه تلویزیون مراجعه کنیم یا برخی از مشکلات تلویزیون را می‌توانیم خودمان در منزل رفع کنیم؟

زمانی که با یک مشکل در یک تلویزیون مواجه می‌شویم ابتدا باید شناخت کاملی از آن ایراد پیدا کنیم. برای این منظور ابتدا مدل تلویزیون را مشخص کنید. کد مدل یک تلویزیون نشان دهنده ساختار داخلی و قطعات سازنده آن تلویزیون است. کد مدل تلویزیون در برندهای مختلف معمولا در پشت دستگاه قرار داده می‌شود.

بعد از مشخص شدن مدل تلویزیون باید به سراغ ایراد اصلی و جزئیات آن برویم. مثلا زمانی که برد پاور تلویزیون خراب شود تلویزیون روشن نمی‌شود. در این حالت ابتدا باید بررسی کنیم که آیا چراغ پاور تلویزیون روشن می‌شود یا خیر؟ اگر چراغ پاور تلویزیون روشن شود یعنی برق ورودی دستگاه وصل است و دیگر لازم نیست دوشاخه تلویزیون و پریز برق را چک کنیم.

بررسی دقیق و صحیح خرابی تلویزیون مشخص می‌کند که محدوده قطعات معیوب کجاست و آیا لازم است به تعمیرگاه تلویزیون مراجعه کرده و متحمل هزینه تعمیر تلویزیون شویم یا خودمان می‌توانیم مشکل را حل کنیم.

تعمیر تلویزیون در منزل تهران

مراحل مختلف تعمیر تلویزیون چیست؟

وقتی با یک تلویزیون خراب مواجه می‌شویم تعمیر آن مراحلی دارد که اگر صحیح و با دقت آنها را انجام دهیم، نتیجه مطلوب خواهیم گرفت. مراحلی که باید برای تعمیر تلویزیون طی بکنیم عبارتند از :

  1. شناخت ایراد اصلی و بررسی جزئیات آن
  2. تعیین دقیق برند و کد مدل تلویزیون (برچسب پشت تلویزیون)
  3. جمع آوری اطلاعات از منابع مختلف (اینترنت، دفترچه راهنمای دستگاه و …)
  4. انجام مشاوره تعمیرات تلویزیون با متخصصین مربوطه (در هر برند)
  5. انجام بخش اصلی تعمیر تلویزیون (سخت افزاری یا نرم‌افزاری)
  6. دریافت اطلاعات قطعات معیوب و گارانتی احتمالی آنها
  7. دریافت مشاوره از تعمیرکار تلویزیون جهت علت خرابی تلویزیون و روش افزایش عمر قطعات تعویض شده

اگر این 7 مرحله را به دقت انجام دهید قطعا تلویزیون معیوب شما به بهترین نحو تعمیر خواهد شد.

 

مشکلات متداول در بین تلویزیون‌های مختلف

بر اساس آمار مراکز تعمیر تلویزیون در منزل مشکلات متداولی که در تلویزیون برندهای مختلف دیده می‌شود به ترتیب عبارتند از :

  1. روشن نشدن تلویزیون
  2. شکستگی صفحه نمایش
  3. خرابی بک لایت
  4. خرابی مین برد تلویزیون
  5. آبخوردگی پنل تلویزیون
  6. خرابی برد پاور تلویزیون
  7. قطع شدن تصویر تلویزیون

این هفت مورد، مشکلاتی هستند که بالاترین تعداد موارد مراجعه به مراکز تعمیر تلویزیون را تشکیل می‌دهند. در ادامه در مورد هر یک از آنها توضیح می‌دهیم و مشخصات کلی و جزئیاتی که باید در مورد آنها بدانید را به شما می‌گوییم.

مهمترین علت‌های روشن نشدن تلویزیون چیست؟

مهمترین علل روشن نشدن تلویزیون‌های LED و LCD خرابی مین برد یا برد پاور است. هرچند روشن نشدن یک ایراد کلی است و می‌تواند علل مختلفی داشته باشد. اما در عمل بیشترین قطعاتی که با خرابی انها مواجه می‌شویم این دو برد است.

برد پاور ولتاژ تغذیه قطعا مختلف تلویزیون را تامین می‌کند. ورودی آن برق شهری و خروجی آن چند ولتاژ با مقادیر مختفاوت است. مین برد هم همانطور که از نام آن پیداست برد اصلی تلویزیون است. کنترل قسمت‌های مختلف تلویزیون، ایجاد سیگنال صدا و تصویر، کنترل ورودی و خروجی‌های مختلف تلویزیون از جمله وظایف مین برد تلویزیون است.

چگونه از شکستگی صفحه نمایش تلویزیون جلوگیری کنیم؟

تعداد موارد مراجعه به مراکز تعمیر تلویزیون به دلیل شکستگی صفحه نمایش بسیار زیاد است. شاید اصلی ترین دلیل این تعداد بالا اینست که فکر می‌کنیم بصفحه تلویزیون ما نمی‌شکند.

دلایل مختلفی مانند ضربه یا افتادن تلویزیون از روی میز می‌تواند باعث شکستگی پنل تلویزیون شود. اما اغلب مصرف کنندگان نکات ایمنی در مورد حساس‌ترین و آسیب‌پذیرترین قطعه تلویزیون را رعایت نمی‌کنیم.

برای جلوگیری از شکستگی صفحه نمایش تلویزیون می‌توانیم از صفحه محافظ استفاده کنیم. صفحه محافظ مقداری کیفیت تصویر تلویزیون شما کاهش خواهد داد. بازتاب نور محیط مشکل دیگر در صفحه محافظ تلویزیون است. اما این ایرادها در مقابل حفاظت و ایمنی بالایی که ایجاد می‌کنند قابل چشم پوشی است.

استفاده از کمربند محافظ بهترین روش برای جلوگیری از افتادن تلویزیون از روی میز است. با کمی جستجو می‌توانید این لوازم را از فروشگاههای لوازم جانبی تلویزیون خریداری کنید. نکته آخر این که به هیچ وجه به تبلیغات فروشندگان در مورد نشکن بودن صفحه نمایش تلویزیون اعتماد نکنید. صفحه نمایش تلویزیون شما به راحتی می‌شکند.

شکستگی صفحه تلویزیون

چگونه از خرابی بک لایت تلویزیون جلوگیری کنیم؟

بک لایت یا نور زمینه باعث روشن شدن تصویر تلویزیون می‌شود. این نور بوسیله تعدادی لامپ در پشت صفحه نمایش تلویزیون تولید می‌شود.

خرابی بک لایت (به صورت سوختن لامپ‌های بک لایت) یکی از ایرادهای شایع در بین تلویزیون‌های LCD و LED است. برای جلوگیری از خرابی بک لایت از روش‌ای زیر استفاده کنید.

  1. گزینه بک لایت یا نور زمینه در تنظیمات تلویزیون را کاهش دهید. در واقع باید مقدار این نور را با نور محیطی متناسب سازی کنید.
  2. گزینه صرفه جویی در تلویزیون را روشن کنید.
  3. هر 2 تا 3 ساعت بمدت 10 الی 15 دقیقه تلویزیون را خاموش کنید.

رعایت و تنظیم این 3 نکته ساده می‌تواند باعث افزایش عمر مفید تلویزیون شما شود.

تعمیر بک لایت تلویزیون

مشاوره تعمیر تلویزیون چه کمکی می‌کند؟

اگر بگوییم مشاوره صحیح، اصلی‌ترین بخش مراحل تعمیر تلویزیون برای مصرف کننده است اشتباه نکرده‌‍‌ایم. مشتریان محترم می توانند با دریافت اطلاعات صحیح درباره خرابی قطعات دستگاه، صحیح‌ترین تصمیم را برای سرویس و تعمیر آن بگیرند.

مشاور بعنوان یک متخصص با تسلط بر ایرادهای مختلف در برندها و مدل‌های مختلف تلویزیون مصرف کننده را با بیان ساده با نوع خرابی تلویزیون آشنا می‌کند. سپس مراحل لازم برای تعمیر تلویزیون را مشخص کرده و در انتها هزینه تقریبی تعمیرات تلویزیون را تخمین می‌زند.

مهمترین اطلاعاتی که مصرف کننده باید به مشاور تعمیرات تلویزیون ارائه کند کد مدل تلویزیون به همراه شرح دقیق ایراد تلویزیون است. کد مدل تلویزیون در برندهای مختلف معمولا در پشت تلویزیون و روی یک برچسب قابل دسترسی است. سعی کنید از دفترچه راهنما استفاده نکنید چون معمولا بین چند مدل مشترک است.

در صورت نیاز به مشاوره تعمیر تلویزیون می‌توانید از خدمات رایگان گروه تخصصی رایان استفاده کنید.

مشوره تعمیر تلویزیون

تعمیرات تلویزیون در منزل گروه رایان

مجموعه تخصصی رایان آمادگی دارد خدمات را توسط متخصصین مجرب و متعهد و در کوتاهترین زمان ممکن ارائه دهد.

مجموعه رایان مفتخر به دریافت گواهینامه رسمی اتحادیه لوازم صوتی و تصویری تهران و دانشنامه مجتمع فنی تهران است.

چند ترفند ساده برای افزایش عمر تلویزیون

هیچ یک از ما بعنوان مصرف کننده دوست نداریم تلویزیون مان هیچ وقت خراب شود و یا قطعه‌ای از آن بسوزد. ولی آیا امکانپذیر است؟

می‌دانیم که قطعات مخلف در الکترونیک دارای عمر مفید هستند و با پایان یافتن زمان عمر مفید در معرض خرابی هستند. اما با استفاده از چند روش ساده می‌توانیم این عمر مفید را تا حدود زیادی افزایش دهیم.

در ادامه از متخصصین تعمیر تلویزیون رایان در مورد چند روش ساده برای افزایش عمر تلویزیون‌های مختلف سوال کردیم :

  1. خاموش کردن تلویزیون در فواصل زمانی 2 تا 3 ساعت به مدت 10 تا 15 دقیقه
  2. قطع کردن برق تلویزیون در زمانی که تلویزیون خاموش است
  3. کاهش میزان نور زمینه یا همان بک لایت تلویزیون و متناسب سازی با نور محیطی
  4. روشن کردن گزینه صرفه جویی در انرژی یا همان enenrgy saving

با استفاده از این 4 راهکار ساده بدون زحمت و بدون پرداخت هزینه عمر مفید تلویزیون خود را افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط