تعمیر اسپیکر در منزل

تعمیر اسپیکر در منزل

آنچه در این نوشته خواهید خواند

اسپیکرهای خانگی بلوتوثی از کاربردی‌ترین سیستم‌های صوتی هستند که با توجه به امکان پخش موزیک در شرایط مختلف، محبوبیت زیادی بین کاربران پیدا کرده‌اند. اسپیکر خانگی و یا بلوتوثی قابل حمل شما ممکن است به دلایل مختلفی نیاز به تعمیر پیدا کند. با توجه به فراگیر شدن استفاده از این دستگاههای دیجیتال، مجموعه رایان توسط متخصصین حرفه‌ای اقدام به ارائه خدمات تعمیر اسپیکر در منزل نموده است. در ادامه همراه با متخصصین تعمیر سیستم‌های صوتی رایان ابتدا ایرادهای شایع در بین اسپیکرهای بلوتوثی و خانگی را بررسی کرده و روش‌های رفع آنها را توضیح می‌دهیم.

تعمیر اسپیکر در منزل

ایرادهای شایع و مشترک در انواع اسپیکر + روش رفع آنها

اگر شما هم یکی از انواع اسپیکر را دارید ممکن است با ایرادهای مختلفی در آن مواجه شوید. در این هنگام، قبل از آن که بخواهید به مراکز تعمیر اسپیکر مراجعه کنید، برخی اقدامات وجود دارد که می‌توانید به تناسب ایراد از آنها کمک بگیرید. توصیه اصلی در این بخش این است که زیاده‌روی نکنید، و اگر از خرابی اسپیکر مطمئن شدید حتما از مشاوره رایگان متخصصین تعمیرات اسپیکر استفاده کنید.

روشن نشدن اسپیکر خانگی

  1. کابل برق ورودی و کلید ON/OFF پشت اسپیکر را چک کنید.
  2. در بعضی اسپیکرها یک فیوز محافظ در پشت دستگاه تعبیه شده که توسط خودتان قابل تعویض است.
  3. اگر علت روشن نشدن اسپیکر، سوختن فیوز است برای تعویض آن حتما از فیوز مشابه که مقدار ولت و آمپر ان دقیقا یکی باشد استفاده کنید.

روشن نشدن اسپیکر شارژی

اگر با ایراد روشن نشدن در یک اسپیکر بلوتوثی کوچک و یا شارژی مواجه شدید، نکاتی که باید بررسی کنید کمی متفاوت است:

  1. این دستگاهها معمولا دارای آداپتور هستند، پس ابتدا باید آن را آزمایش کنید و از سلامت آن مطمئن شوید.
  2. باطری و شارژ شدن صحیح و کامل آن، مورد بعدی است که باید بررسی کنید.
  3. خرابی باطری اسپیکر شارژی در اکثر موارد با تغییر ظاهری (باد کردن) باطری همراه است.

اسپیکر بعد از روشن کردن خاموش می‌شود

  1. ابتدا مسیر برق ورودی را بررسی کنید.
  2. اگر اسپیکر شارژی است (یعنی باطری دارد) ممکن است باطری به مقدار لازم شارژ نشده باشد.
  3. خرابی باطری اسپیکر و یا ضعیف شدن آن ایراد دیگری است که ممکن است ایجاد شده باشد.
  4. از اتصال بلندگوهای اسپیکر مطمئن شوید.

اسپیکر صدا ندارد

  1. ولوم را در یک حد متوسط قرار دهید.
  2. اگر اسپیکر دارای چند بلندگو است، همه خروجی‌ها را چک کنید، ممکن است قطع شدن صدا در چند تا از آنها اتفاق افتاده باشد.
  3. همه فانکشن‌ها را آزمایش کنید (رادیو – دیسک – فلش (USB) – بلوتوث). اگر حتی در یکی از آنها صدا وجود داشته باشد یعنی بخش آمپلی فایر سالم است.

کم شدن صدای خروجی اسپیکر

  1. ایراد را در فانکشن‌های مختلف (بلوتوث، یو اس بی و رادیو …) بررسی و مقایسه کنید. حتی اگر در یکی از فانکشن‌ها صدا سالم باشد، یعنی اسپیکر خراب نیست.
  2. اتصال اشتباه بلندگوها می‌تواد یکی از دلایل کم شدن صدای خروجی اسپیکر باشد.

قطع و وصل شدن صدای اسپیکر بلوتوثی

  1. اگر اسپیکر از نوع شارژی است از کامل شدن مقدار شارژ آن مطمئن شوید. 
  2. شارژ کم باطری و یا خراب شدن باطری از مهمترین دلایل قطع و وصل شدن صدای اسپیکر بلوتوثی است.
  3. علت دیگری که می‌تواند باعث قطع و وصل شدن صدای خروجی شود، ضعیف بودن سیگنال بلوتوث است. دستگاهی که با بلوتوث به اسپیکر متصل کرده‌اید را به اسپیکر نزدیک کنید. اگر مشکل رفع شود یعنی ایراد در بخش آنتن دهی بلوتوث است.
  4. وجود سیگنال‌های مزاحم می‌تواند علت دیگر این ایراد باشد. فلورسنت‌ها و لامپ های کم مصرف می‌تواند منبع این پارازیت‌ها باشد.

شارژ نشدن اسپیکر

  1. شکستگی سوکت شارژ و یا خرابی آن مهمترین علت شارژ نشدن اسپیکرها است.
  2. اگر برای شارژ اسپیکر از آداپتور استفاده می‌کنید حتما از سلامت آن مطمئن شوید.
  3. بزرگترین اشتباه مصرف کنندگان در این بخش، جایگزین کردن آداپتورهای متفرقه برای آزمایش است.

پوسیدگی فوم بلندگوی اسپیکر

  1. تشخیص خرابی این قسمت کار سختی نیست، اما تنها راه حل آن، تعویض فوم بلندگو است. این ایراد مخصوصا زمانی که صدا را زیاد می‌کنید بسیار گوش‌خراش می‌شود.
  2. فوم دور بلندگوها که خاصیت ارتجاعی دارد باعث می‌شود دیافراگم به نرمی عقب و جلو رفته و صدای نرمی تولید شود. به مرور زمان این فوم پوسیدگی پیدا کرده و پاره و خرد می‌شود.

تعمیر اسپیکر در منزل

شکستگی پورت USB اسپیکر شارژی – خانگی

  1. استفاده اشتباه مهمترین علت ایجاد این ایراد است، پس ابتدا توصیه می‌کنیم موقع اتصال و یا جدا کردن حافظه فلش به پورت USB حتما دقت کنید.
  2. مشکل دیگری که شکستن پورت USB می‌تواند ایجاد کند، افتادن قطعه فلزی داخل دستگاه است که می‌تواند باعث ایجاد اتصالی و آسیب دیدگی شدید شود. لطفا در مواجه شدن با این مشکل دقت کنید!
  3. نکته مهم دیگری که در این لازم به ذکر است این است که در اغلب موارد وقتی با خوانده نشدن یک فلش مواجه می‌شویم، حافظه فلش معیوب است و یا فایل های داخل آن ایراد دارد اما اغلب مصرف کنندگان ابتدا به دستگاه شک می‌کنند.

تعمیر اسپیکر در منزل

علت روشن نشدن اسپیکر شارژی

روشن نشدن اسپیکر نسبت به این که شارژی باشد یا اسپیکر خانگی و با توجه به ساختار داخلی آنها، دلایل متفاوتی می‌تواند داشته باشد. اسپیکرهای خانگی به برق شهری (220 ولت) وصل می‌شوند اما اکثر اسپیکرهای شارژی، دارای باطری داخلی هستند.

اگر با روشن نشدن اسپیکر خانگی خود مواجه شدید برخی اقدامات وجود دارد که قبل از مراجعه به تعمیرگاه اسپیکر می‌توانید آنها را انجام دهید. ابتدا این نکات را بررسی کنید چرا که متخصصین تعمیر اسپیکر هم در ابتدا همین کارها را انجام می‌دهند.

  1. همانطور که گفتیم اسپیکرهای خانگی به برق شهری (220 AC) وصل می‌شوند. ابتدا از اتصال صحیح دستگاه به برق مطمئن شوید. نکته بعدی که باید بررسی کنید کلید ON/OFF است که در پشت اسپیکر خانگی شما تعبیه شده است تا در مواقع لازم برق ورودی را قطع کند. از این کلید می‌توانید برای خاموش کردن کامل دستگاه در زمان‌های طولانی استفاده کنید. با قرار گرفتن کلید در حالت ON، اسپیکر در حالت آماده به کار (Stand By) قرار می‌گیرد.
  2. در بعضی از اسپیکرهای خانگی، فیوز محافظ برق در پشت دستگاه تعبیه شده است، به شکلی که بدون باز کردن دستگاه می‌توانید آن را چک و تعویض کنید. معمولا از فیوز شیشه‌ای در این بخش استفاده می‌شود که می‌توانید سلامت آن را با نگاه کردن به بخش شیشه‌ای آن متوجه شوید. سوختن فیوزهای شیشه‌ای معمولا با سیاه شدن آنها همراه است.
  3. اگر با سوختن فیوز اسپیکر خانگی خود مواجه شدید، بدانید که هیچ فیوزی بی دلیل نمی‌سوزد. اما اگر خواستید فیوز سوخته را تعویض کنید، حتما از همان مقدار اصلی استفاده کنید تا در صورت وجود ایراد و خرابی، مجددا بسوزد. استفاده از فیوز با مقدار بالاتر می‌تواند در این بخش بسیار خطرناک باشد. اگر با این اقدامات مشکل روشن نشدن اسپیکر خانگی شما حل نشد توصیه می‌کنیم از متخصصین تعمیر اسپیکر در منزل کمک بگیرید.

 

دلیل قطع شدن صدای اسپیکر بلوتوثی

ایراد دیگری که ممکن است با ایجاد آن به تعمیرگاه اسپیکر نیاز کنید، قطع شدن ناگهانی صدای خروجی اسپیکر است. البته قبل از آن که بخواهید از متخصصین تعمیر اسپیکر در مراکز مختلف کمک بگیرید پیشنهاد می‌کنیم نکات زیر را بررسی کنید شاید بتوانید خودتان مشکل را برطرف کنید.

  1. اگر با قطع شدن صدای اسپیکر بلوتوثی مواجه شدید، ابتدا فانکشن‌های مختلف را بررسی کنید. معمولا یک اسپیکر بلوتوثی دارای بخش‌های USB – Blutooth – AUX و رادیو است. ولوم را در حد وسط قرار دهید و قسمت‌های مختلف را امتحان کنید.
  2. اسپیکرهای بلوتوثی معمولا دارای دو بخش هستند. بخش پاور و برد آمپلی فایر در یک باکس قرار دارد و باکس دیگر فقط شامل یک بلندگو است. خرابی بلندگو ایراد دیگری است که در عیب یابی قطع شدن صدای خروجی اسپیکر خانگی باید مورد بررسی قرار گیرد.
  3. خرابی برد آمپلی فایر، خرابی بخش پردازش اولیه (Pre Amp) و خرابی برد پاور، دلایل دیگری است که می‌تواند باعث قطع شدن صدای خروجی اسپیکر بلوتوثی و یا خانگی شما شود. به دلیل تخصصی بودن تعمیرات اسپیکر در این بخش توصیه می‌کنیم بعد از چک کردن نکات اولیه، از متخصصین تعمیر اسپیکر کمک بگیرید.

تعمیر اسپیکر در منزل

تعویض باطری اسپیکر بلوتوثی

یکی از مشکلات عمومی که در بسیاری از اسپیکرها ایجاد می‌شود، خرابی باطری است. برای این که اسپیکر بلوتوثی بتواند در مکان‌های مختلف قابلیت پخش موزیک داشته باشد، لازم است که دارای باطری قابل شارژ با جریان بالا باشد، تا هم بتواند جریان لازم برای تغذیه آمپلی فایر را فراهم کند و هم این که ساعات متوالی جوابگو باشد.

 

علائم خرابی باطری اسپیکر بلوتوثی

  1. روشن نشدن اسپیکر
  2. دیر شارژ شدن
  3. دشارژ شدن سریع (زود خالی شدن)
  4. خاموش شدن و یاقطع و وصل شدن در صدای بلند

افزایش عمر باطری اسپیکر

  1. شارژ و دشارژ باطری را به طور کامل انجام دهید. (اجازه بدهید باطری کاملا خالی شود سپس آن را کامل شارژ کنید)
  2. بعد از پر شدن باطری، آن را از برق جدا کنید.
  3. از شارژر استاندارد استفاده کنید.
  4. در صورتی که از اسپیکر استفاده نمی‌کنید، هر دو هفته یکبار باطری را خالی و سپس پر کنید

 

تعمیر شکستن سوکت اسپیکر (USB – AUX – شارژ)

اسپیکرها از هر نوع که باشند دارای چند پورت مختلف هستند. USB و AUX در اسپیکرهای خانگی و به همراه آنها پورت شارژ در اسپیکرهای بلوتوثی و شارژی قابل حمل به دلیل نوع استفاده ممکن است در معرض آسیب فیزیکی و شکستگی قرار گیرند.

 سوکت شارژ اسپیکرها با سوکت شارژ تلفن‌های همراه اندرویدی یکی است. به همین دلیل بسیاری از مصرف کنندگان از شارژر موبایل خود برای شارژ اسپیکر بلوتوثی هم استفاده می‌کنند. در واقع این پورت به دلیل استفاده زیاد در معرض آسیب دیدگی و شکستگی قرار دارد.

شکستگی پورت USB ایراد دیگری است که ممکن است اسپیکر خانگی یا بلوتوثی شما به آن دچار شود. پورت‌های USB در چند نوع مختلف بوده، اما همه آنها دارای چند پایه و نگهدارنده هستند تا در مقابل فشار ناشی از ورود اشتباه فلش مقاومت لازم را داشته باشند. مشکل اصلی آسیب دیدگی سوکت‌های مختلف آنجاست که قطعه شکسته، داخل دستگاه بیفتد و بدنه فلزی آن باعث ایجاد اتصالی در قطعات مختلف شود.

تعمیر اسپیکر در منزل

علت ضعیف شدن صدای خروجی اسپیکر

بسیاری از مصرف کنندگان از ضعیف شدن صدای اسپیکر خود شکایت دارند. این افراد اظهار می‌کنند که قبلا صدای خروجی اسپیکر بسیار شفاف‌ و واضح‌تر بوده اما با گذشت مدتی، حالا کیفیت قبل را ندارد. برای رفع این مشکل از متخصصین تعمیر اسپیکر گروه تخصصی رایان تی وی کمک گرفته‌ایم.

به مانند بسیاری از ایرادهای دیگر در اسپیکر بلوتوثی و یا خانگی برای عیب‌یابی مسیر این ایراد هم ابتدا بخش‌های مختلف را بررسی و مقایسه کنید. چک کنید که صدای خروجی در همه آنها ضعیف است یا مثلا فقط در پورت USB و یا زمانی که در حال ارتباط با بلوتوث هستیدصدای خروجی مشکل دارد. نتیجه این آزمایش و مقایسه آن می‌تواند راهنمای خوبی برای عیب یابی و تعمیر اسپیکر شما باشد.

قدم بعدی برای رفع مشکلاتی که ممکن است در صدای خروجی اسپیکر با آنها مواجه شوید بررسی تنظیمات صدای اسپیکر است. تنظیمات مختلف را بررسی کنید و در صورت نیاز از روش ریست کردن اسپیکر استفاده کنید.

خرابی قطعات برد آمپلی فایر بیشترین احتمال خرابی را در این بخش دارند. قطعات بخش آمپلی فایر متناسب با توان خروجی اسپیکر انتخاب می‌شوند و معمولا از توان مصرفی بالایی برخور دارند و گرمای زیادی هم تولید می‌کنند. این موارد یعنی احتمال خرابی آنها نسبت به سایر قطعات بیشتر است. برای تعمیر بخش آمپلی فایر اسپیکر خانگی و یا بلوتوثی خود می‌توانید از متخصصین تعمیر اسپیکر در منزل گروه تخصصی رایان تی وی کمک بگیرید.

تعمیر بلوتوث اسپیکر

یکی دیگر از مشکلاتی که در اسپیکرها به وفور دیده می‌شود مشکلات بخش بلوتوث است. ارتباط بلوتوث به دلیل حذف ارتباط فیزیکی و عدم نیاز به سیم و کابل و ایجاد ارتباط مسقیم بین دو دستگاه بیشترین استفاده را برای ارتباط با اسپیکرها دارد. اما بسیاری از کاربران از مشکلات ارتباط بلوتوث اسپیکر خود با ابزار دیگر مثل گوشی شکایت دارند.

مشکلات رایج در این بخش عبارتند از:

  • عدم وصل شدن بلوتوث گوشی به اسپیکر
  • قطع شدن بلوتوث گوشی به اسپیکر بعد از چند دقیقه
  • قطع و وصل شدن بلوتوث گوشی و اسپیکر
  •  …. .

رفع مشکل وصل نشدن بلوتوث گوشی به اسپیکر

برای رفع مشکلاتی که در بخش ارتباط بلوتوث با اسپیکر خود دارید باید از روش عیب یابی صحیح استفاده کنید. در ابتدا همه دستگاههایی که ممکن است از طریق بلوتوث به اسپیکر وصل شده باشند را خاموش کرده و سعی کنید اسپیکر بلوتوثی خود را از ابتدا به طور صحیح راه اندازی کنید. ارتباط با چند دستگاه ممکن است باعث اختلالاتی مانند هنگ کردن در دستگاه شما ایجاد کرده باشد.

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است در بخش بلوتوث اسپیکر خود با ان مواج شوید قطع و وصل شدن بلوتوث است. وقتی مثلا گوشی خود را از طریق بلوتوث به اسپیکر وصل می‌کنید ارتباط برقرار شده اما صدای خروجی اسپیکر قطع و وصل می‌شود.

برای رفع این ایراد دقت کنید که کارکرد بعضی ابزار برقی (حتی لامپ‌های فلورسنت) امواجی در اطراف ساتع می‌کند که ممکن است روی ارتباط دستگاههای دیگر تاثیر منفی داشته باشد. اگر اسپیکر بلوتوثی شما فقط با یک دستگاه دیگر ارتباط صحیح برقرار کند می‌توانید نتیجه بگیرید که دستگاه شما سالم است.

تعمیر اسپیکر در منزل

علت نخواندن فلش در اسپیکر

مجهز بودن به تکنولوژی‌های جدید مانند فلش و بلوتوث باعث شده تا اسپیکرها در انواع ایستاده، شارژی و مسافرتی، جای سیستم‌های صوتی قدیمی مانند سینمای خانگی‌ها را بگیرند. اکثر مدل‌های اسپیکر خانگی مجهز به پورت USB هستند و قادر به خواندن فرمت‌های مختلف صوتی هستند. اما برخی از مشتریان از نخواندن فلش در اسپیکر خانگی خود شکایت دارند.

مهمترین دلایل اجرا نشدن فلش در اسپیکر عبارتند از:

  1. شکستگی پورت USB
  2. خرابی فلش
  3. اطلاعات داخل فلش با اسپیکر سازگار نیست

آمار تعمیر اسپیکر در مجموعه رایان نشان می‌دهد، اغلب مشکلاتی که باعث می‌شود اسپیکر شما نتواند اطلاعات داخلی فلش را بخواند و پخش کند، جزء این سه مورد است.

رفع مشکل نخواندن فلش در اسپیکر

به هر دلیلی که اسپیکر شما نتواند اطلاعات و محتوای فلش متصل شده به آن را بخواند، عیب یابی و رفع مشکل خیلی سخت نخواهد بود.

  • ابتدا از سلامت فیزیکی پورت USB اسپیکر اطمینان حاصل کنید. این که چون تا دیروز سالم بوده پس امروز هم مشکلی ندارد، صحیح نیست. فلش‌هایی که دارای چراغ هستند در این جا می‌توانند به شما که مصرف کننده خانگی هستید کمک کنند. روشن شدن لامپ فلش به این معناست که پورت USB اسپیکر شما اتصالا لازم را برقرار می‌کند.
  • اگر به سلامت فلش خود شک دارید، بهترین روش، تعویض آن است. از یک فلش دیگر که به سلامت آن اطمینان دارید، استفاده کرده و پس از خالی کردن آن، چند فایل سبک به آن منتقل کنید. این بهترین روش برای عیب یابی نخواندن فلش در اسپیکر است.

تعمیر اسپیکر سونی MHC-V02

معرفی

سیستم صوتی سونی MHC-V02 از جمله مدل‌های جدید حرفه‌ای تولید شده در این برند بزرگ و خوش نام است که صدا را با توان عالی پخش خواهد کرد. طراحی به بهترین روش انجام گرفته تا همه چیز را برای مهمانی پرشور و نشاط در اختیارتان بگذارد. این سیستم صوتی جمع و جور سونی این امکان را به شما خواهد داد تا به راحتی آن را جابه‌جا نمایید و در مکانی با بهترین موقعیت قرار دهید. سوراخ‌های سه گانه‌ی موجود بر روی بخش پایینی این سیستم صوتی این امکان را به شما خواهد داد تا آن را بر روی 3 پایه‌ی مخصوص قرار دهید که در این شرایط صدا نیز با وضوح بالاتر در محیط پخش خواهد شد. همچنین دسته‌ی موجود بر روی آن امکان حمل راحت را به شما خواهد داد.

سیستم صوتی V02 سونی روشنایی و نورپردازی را با توجه به شدت صدا پخش خواهد کرد تا حس عمیق تری از صدا را به شما انتقال دهد. البته این مدل میان رده پخش نور را تنها با نور رنگی آبی انجام خواهد داد. اتصالات گسترده‌ای که بر روی این سیستم صوتی قرار گرفته‌اند امکان در اختیار داشتن موسیقی با تنوع بالا را فراهم می‌کند. ارتباط از طریق پورت‌ها و قابلیت‌های اشتراک گذاری بی‌سیم انجام می‌گیرد. دسترسی به تنظیمات از طریق اپلیکیشن‌های موبایلی Music Center و Fiestable از امکانات هیجان انگیزی خواهد بود که استفاده از این محصول را راحت تر خواهند کرد. با وجود میان‌رده بودن سیستم صوتی V02، کارایی که از این محصول ارائه خواهد شد مناسب می‌باشد.

ایراد شایع در تعمیر اسپیکر خانگی سونی V02

با وجود عمر کوتاه، یکی از ایرادهای شایع در اسپیکر سونی مدل V02 خرابی برد الکترونیکی است. علائم این ایراد عبارتند از:

  • قطع شدن صدای خروجی اسپیکر
  • از کار افتادن بلوتوث
  • اجرا نشدن USB
  • عمل نکردن بخش CD

مجموعه این نشانه‌ها به دلیل خرابی برد الکترونیکی اسپیکر سونی V02 ایجاد می‌شود. اگر اطلاعاتی راجع به عملکرد سیستم‌های صوتی سونی داشته باشید، حتما می‌دانید که نحوه عملکرد بخش‌های مختلف آنها به صورت یکپارچه است و خرابی یک بخش روی عملکرد سایر قسمت‌ها موثر است. به بیان ساده‌تر در دستگاههای صوتی سونی وقتی یک بخش خراب می‌شود، باقی قسمت‌ها هم از کار می‌افتد.

معمولا به همین دلیل است که وقتی بخش CD در اسپیکر سونی V02 معیوب می‌شود، عملکرد کلی دستگاه مختل شده و ما نمی‌توانیم از باقی قسمت‌ها هم به درستی استفاده کنیم.

تعمیر اسپیکر سونی mhc-v02

تعمیرات تخصصی انواع اسپیکر در منزل

رایان تنها مرکز تخصصی تعمیر انواع اسپیکر خانگی، بلوتوثی، شارژی در غرب تهران است. متخصصین مجرب در این مرکز آمادگی دارند خدمات تعمیرات انواع اسپیکر را با ضمانت 6 ماهه در کوتاهترین زمان ممکن انجام دهند.

تعمیر اسپیکر در منزل ویژه آن دسته از کاربرانی است که امکان حمل دستگاه خود به تعمیرگاه لوازم صوتی را ندارند. تکنسین‌های این مرکز آمادگی دارند در مدت زمانی کوتاه پس از ثبت سرویس در محل شما حاضر و اقدام به عیب یابی و تعمیر اسپیکر شما کنند. کلیه مراحل عیب یابی و تعمیر سیستم‌های صوتی (تعمیر سینمای خانگی، تعمیر دی وی دی پلیر، تعمیر اسپیکر و …) توسط متخصصین مجرب و با استفاده از قطعات فابریک و ارائه گارانتی 6 ماهه انجام خواهد شد.

21 پاسخ

  1. سلام خسته نباشین
    من سپیکر سونی دارم تویه خونه
    وصل کردیم‌ به تلوزیون با بلوتوث
    امروز عصر دیدم سپیکرمون خود به خود خاموش میشه مشکلش از چیه

    1. با سلام، متوجه نحوه اتصال شما و کارکرد آن نشدیم!! اما هیچ نوع اتصالی باعث خاموش شدن اسپیکر خانگی شما نخواهد شد. اما اگر به طور کل هر تغییری در دستگاه ایجاد کرده‌اید به حالت قبل برگردانید و ببینید که ایراد برطرف می‌شود یا خیر؟ در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با بخش پشتیبانی تماس بگیرید.

      1. سلام ما یه اسپیکر داریم روشن میشه خاموش میشه روشن میشه خاموش میشه صدا میده قبلا اینجوری شد زدمش شارژ درست شد ولی الان میزنمش شارژ درست نمیشه

        1. با سلام، ابتدا باید از شارژ درست اسپیکر خود مطمئن شوید. باطری دستگاه را ابتدا ظاهری و سپس از جهت میزان آمپر بررسی کنید تا مطمئن شوید. چک کنید که با اتصال اسپیکر به شارژر آیا شارژ دستگاه انجام می‌شود یا خیر؟ این مراحل می تواند راهنمای شما در تعمیر اسپیکر و رفع ایراد باشد.

  2. سلام خسته نباشید من یک اسپیکر سونی
    mhc-v83dدارم که چندروزی هست هرکاری که میکنیم رو حالت lvl مونده و نمیشه اهنگ گذاشت مشکل ار چی میتونه باشه و چگونه میشه درست کرد

    1. با سلام، در بخش تعمیر اسپیکر خانگی سونی معمولا این ایراد به صورت نرم افزاری ایجاد می‌شود ولی به دلیل محدو.دیت در قطعات یدکی تعمیر آن کمی با مشکل مواجه است. ریست اسپیکر در مواردی می تواند کمک کننده باشد. آن را انجام دهید و در صورتی که نتیجه نگرفتید از یکی از مراکز تعمیر سونی در محدوده خود کمک بگیرید.

  3. سلام اسپیکر دوقلو خریدم وقتی نصب کردم باند شروع کرد به هوهو خش خش کردن شدید وباند اصلی کار میکند درست ولی مشکل رو اسپیکر دومی هست تمام مراحل نصب دقیق انجام دادم علتش چیه ممنون میشم کمک کنید ممنون

    1. با سلام، در ایرادهای مشابه بیشترین ایراد مربوط به خرابی بخش آمپلی فایر است. قطعات بخش آمپلی فایر توان مصرفی و تلفاتی بالاتری نسبت به سایر قطعات دارند و احتمال خرابی آنها هم بیشتر است.

  4. سلام اسپیکر هارمن کاردن aura3 دارم
    با وجود وصل شدن اسپیکر به گوشی و پلی شدن موزیک و داستن رقص نور ولی صدا پخش نمیشود

      1. با سلام، پست شما به صورت مجزا و به دلیل فاصله زمانی تا تایید جداگانه دیده می‌شود و به پست دیگری که مورد نظر شما بوده پیوند نخواهد خورد. اگر سوالی در مورد تعمیر اسپیکر داشتید به صورت یک سوال ایجا کنید تا متخصصین تعمیر سیستم های صوتی رایان پاسخگوی شما باشند.

  5. اسپیکر دارم متفرقه می باشد که با آداپتور 24 ولت به برق وصل شده الان چند روزه کار نمکنه سوال کردم به علت ولتاژ زیاد خازنش سوخته هزنیه تعمیر چقدر هست

    1. با سلام، خازن یکی از قطعات بخش پاور است که البته بدون عیب یابی نمی توان در مورد خرابی و یا سلامت آن اظهار نظر کرد. برای تعمیر اسپیکر ابتدا باید آداپتور را از نظر وجود ولتاز و مقدار آن آزمایش کنید. بهتر است مقدار ولتاژ خروجی آداپتور را زیر بار تست کنید. اگر با ایراد روشن نشدن اسپیکر مواجه هستیم بعد از آداپتور باید بخش پاور اسپیکر و قطعات مختلف این بخش (از جمله خازن صافی و …) را عیب یابی کنید. معمولا هزینه تعمیر اسپیکر در این موارد حدود 200 تا 400 هزار تومان است.

  6. با سلام، راجع به ارور push power protect در سیستم های صوتی سونی توضیحات کاملی در نوشته های مختلف ارائه شده است. چند راهکار برای رفع ایراد توسط خودتان وجود دارد که توصیه می کنیم قبل از مراجعه به مرکز تعمیرات سونی حتما آنها را انجام دهید. معمولا رفع ارور push power protect داخل منزل قابل انجام نیست. برای دریافت توضیحات بیشتر می توانید با بخش مشاوره تعمیرات رایان تماس داشته باشید: 66942697

  7. سلام وقت بخیر
    اسپیکر سه تکه گرین gs330-r داریم. مشکل اینه که صدا وقتی از یه حدی پایین تر میاد، نویز عجیبی شروع میشه و تا ولوم رو زیاد نکنیم این نویز ادامه داره!

    1. با سلام، احتمالا نویز در صدای بالا هم وجود دارد اما با زیاد شدن صدای خروجی دیگر شنیده نمی‌شود. وجود نویز در اسپیکر ممکن است به دلیل خرابی بخش پاور و یا آمپلی فایر باشد. وجود نویز می‌تواندی یکی از نشانه‌های شروع خرابی باشد پس اگر دستگاه برای شما ارزشمند است قبل از تعمیر اسپیکر از ادامه استفاده از آن خودداری کنید.

  8. سلام خسته نباشید
    ظبط سامسونگ من ده هزار وات هست. خروجی هاش دو تاش از کار افتاده بود الان کلا همش از کار افتاد. صدا رو معمولا زیاد میکردم.
    چقدر هزینه تعمیرش هست؟
    آی سی اصلی میندازید روش یا متفرقه؟

    1. با سلام، مراحل تعمیر ضبط خانگی سامسونگ را نمی‌توان قبل از بررسی تعیین کرد. وات خروجی دستگاه نمی‌تواند مرل و ساختار دستگاه را مشخص کند. در برخی از مدل‌هایی که خروجی صدای آنها 10هزار وات RMS است در خروجی آمپلی فایر از ترانزیستور و در برخی دیگر از آی سی استفاده شده که هر کدام هزینه های خود را ایجاد می‌کند.

  9. با سلام یک اسپیکر دارم که.باطری ان ۳/۷ می باشددر مدار اسپیکر. یک خازن به شماره 470. پیکوفاراد کم هست ووات آن را ندارم وقتی با کلید آن را روشن میکنم ای سی داغ می کند علت چیست, ؟.ممنون

    1. با سلام، خازنی که مقدار ان را 470 پیکو فاراد اعلام کردین احتمالا منظور شما 470 میکروفاراد است که بعنوان صافی ولتاژ تغذیه استفاده می‌شود و از نوع الکترولیت است. نکته بعدی این که خازن الکترولیت وات ندارد اما ولتاژ کار آن بسیار مهم است.
      مورد بعدی این که داغ کردن یک آی سی به دلایل مختلف ایجاد می‌شود که مهمترین انها خرابی خود آی سی است. به این شکل نمیشه راجع به تعمیر اسپیکر شما نظر داد. اگر نیاز به کمک بیشتر دارید یا باید به تعمیرگاه مراجعه کنید و یا از یک تعمیرکار اسپیکر کمک تصویری بگیرید. در صورت تمایل امکان مشاوره با همکاران ما را خواهید داشت: 66593629 – 66942697

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط