چه مارک تلویزیونی بخریم

چه مارک تلویزیونی بخریم

آنچه در این نوشته خواهید خواند

بخشی از سوالاتی که در مجموعه تعمیر تلویزیون رایان می شنویم با محتوای خرید تلویزیون است. سوالاتی مانند اینکه چه مارک تلویزیونی بخریم ؟ تلویزیون ال جی بهتره یا سامسونگ ؟ بهترین تلویزیون ساخت ایران کدوم مارکه ؟

در ادامه نظر متخصصین تعمیرات تلویزیون را راجع به برندهای مختلف سازنده تلویزیون و ویژگی‌های هر یک بیان می کنیم.

چه مارک تلویزیونی بخریم

اولین سوالی که در خرید تلویزیون ایجاد می شود این سوال است که چه مارک تلویزیونی بخریم. برندهای مختلف ویژگی های متفاوتی دارند و هر کدام با برخی مشخصات در ذهن مصرف کنندگان جا گرفته اند. مثلا تلویزیون های سونی همیشه با عنوان کیفیت برتر اما با قیمت بالاتر شناخته شده اند همانطور که ضبط ماشینهای پایونیر به نحوی در این بخش جا افتاده که به زحمت شرکت دیگری بتواند جای آن را بگیرد.

موقع انتخاب برند تلویزیون برخی افراد تمایل دارند که اگر قبلا تلویزیونی داشته‌اند که از اون راضی بوده‌اند مجددا همان برند را برای خرید تلویزیون انتخاب کنند. یکی از نکات مثبت این تصمیم آشنایی با سبک و سیاق کلی ساختار تلویزیون است اما ایرادهایی هم دارد. بعنوان نمونه ممکن است در طی سال هایی که از خرید قبلی تلویزیون گذشته شرکت سازنده تغییراتی کرده باشد که دیگر کیفیت قبلی را نداشته باشد و یا سیاست های ساخت و تولید آن تغییر کرده باشد. بهترین نمونه عینی برای این مسئله شرکت سونی است که عموم مردم هنوز کیفیت بسیار بالای تلویزیون های CRT این شرکت را به یاد دارند در حالیکه تلو.یزیون های ال ای دی سونی به نسبت آنها افت کیفی زیادی داشته و به هیچ وجه مشتریانی که با دید قبلی به سراغ سونی میروند را راضی نمی‌کند.

بهترین برند خرید تلویزیون
جدول فروش تلویزیون در برندهای مختلف 2005 تا 2015

انواع مارک تلویزیون

برندهای اصلی تلویزیون امروز کشور ما برندهای ال جی – سامسونگ – سونی و پاناسونیک هستند. سامسونگ حدود 10 سال رکورددار فروش تلویزیون های ال سی دی و ال دی در کشور ما بوده اما در طی چند سال گذشته ال جی با تغییرات اساسی که در محصولات و سیاست های فروش خود داشته توانسته به راحتی جای سامسونگ را بگیرد. سونی همچنان به عنوان برند با کیفیت اما گران مطرح است اما همانطور که گفتیم دیگر کیفیت سابق را ندارد.

پاناسونیک هم هر چند با کاهش عرضه فروش تلویزیون مواجه بوده و امروز تلویزیون های پاناسونیک را کمی سخت‌تر از بقیه می توان در بازار پیدا کرد اما به دلیل کیفیت بالای این برند همچنان از محبوبیت خاصی در بین طرفداران برخوردار است.

تلویزیون ال جی یا سامسونگ

یکی از سوالات فرعی چه مارک تلویزیونی بخریم این سوال است که تلویزیون ال جی بخریم یا سامسونگ و اینکه کدام یک از این دو تلویزیون بهتر است.

در جواب این سوال باید بگوییم ال جی و سامسونگ هر یک از برندهای مطرح طراحی و تولید تلویزیون هستند و نمی‌توان به همین راحتی یکی را رد یا تایید کرد. ال جی و سامسونگ هر کدام سبک و سیاق مشخصی در طراحی و تولید تلویزیون های خود دارند و از الگوهای ثابتی پیروی می کنند. اگر می خواهید یکی از این دو را انتخاب کنید باید ببینید که با کدامیک راحت تر هستید. سعی کنید با یکی از تلویزیون هایی که شبیه مدل دلخواه شما هستند کار کنید. وارد منوی تنظیمات شوید و یا با ورودی دیگری غیر از تصاویر داخل فروشگاه‌ها تصویر تلویزیون را ببینید که آیا برای شما دلچسب هست یا خیر؟

در بخش تعمیرات تلویزیون ورودی آمار تعمیر تلویزیون ال جی نسبت به سامسونگ بیشتر است اما عموم خریداران از کیفیت تصویر تلویزیون ال جی رضایت بیشتری دارند.

تلویزیون ال جی یا سامسونگ

ممکن است یک تلویزیون از مشخصات کیفی خوبی برخوردار باشد اما تصویر آن باب میل شما نباشد و یا بر‌عکس یک تلویزیون از سطح کیفی متوسطی برخوردار باشد اما تصویر آن به چشم شما خوب باشد و از تماشای آن لذت ببرید.

یکی از معیارهای ساده در انتخاب مارک تلویزیون دریافت تصویر با کیفیت است. پارامترهایی مانند رزلوشن بالا و یا ورودی های مختلف صدا و تصویر ممکن است قیمت مشخصات فنی تلویزیون را در سطح بالاتری قرار دهد اما نمی تواند باعث تضمین دریافت تصویر با کیفیت و دلنشین برای شما شود.

مقایسه تلویزیون هایسنس با ال جی

هایسنس یکی از برندهایی است که در طی چند سال گذشته به خوبی جای خود را باز کرده اما در بحث چه مارک تلویزیونی بخریم به این دلیل به سراغ آن می رویم که بعنوان یک برند غیر مطرح با برند اول فروش تلویزیون های LED مقایسه شود.

تلویزیون‌های هایسنس از قیمت پایین تری نسبت به سایر برندها دارند و مخصوصا در اینچ های بالا مانند 50 و 55 این قیمت چشمگیرتر است و بسیاری از خریداران را ترغیب می کند که سراغ این برند بروند.

مهمترین نکاتی که از دید خدمات پس از فروش در مورد برندهایی مانند هایسنس مطرح است این است که برخی قطعات عمومی این دستگاه ها قابل تهیه است اما اکثر قطعات مورد نیاز تخصصی و کمیاب هستند و ممکن است در صورت نیاز به تعمیر تلویزیون بعلت کمبود قطعه تلویزیون قابل تعمیر نباشد.

مقایسه تلویزیون هایسنس با ال جی

 

یک پاسخ

  1. سونی بهترین برنده پردازشگر X1 رو تلویزیون های فوق العاده عمل میکنه و شفاف ترین و پر وضوح ترین تصویر رو ممکن رو نمایش میده که تو هیچ برند دیگه ای همچین کیفیتی وجود نداره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط