قیمت لامپ تصویر تلویزیون ال جی

قیمت لامپ تصویر تلویزیون ال جی

آنچه در این نوشته خواهید خواند

قیمت لامپ تصویر تلویزیون ال جی به عوامل مختلفی مانند اندازه تلویزیون و کیفیت بک لایت بستگی دارد. در تلویزیون‌های ال ای دی چون با قطع شدن بک لایت، تصویر تلویزیون هم قطع می‌شود، بسیاری از مصرف کنندگان از نام لامپ تصویر برای بک لایت تلویزیون استفاده می‌کنند. در ادامه این مطلب همراه با متخصصین تعمیر تلویزیون رایان قیمت لامپ تصویر تلویزیون ال جی در مدل‌های مختلف را بررسی می‌کنیم.

لامپ‌های ال ای دی که در بخش بک لایت تلویزیون ال ای دی نور پس زمینه یا همان بک لایت تلویزیون را تامین می‌کنند، در واقع لامپ نیستند.  این منابع نور یک قطعه الکترونیکی و یا دقیق‌تر بگوییم دیودهای نورانی هستند که با عبور جریان، نور تولید می‌کنند. به دلیل راندمان کاری بالا و حرارت کمی که تولید می‌کنند، از آنها بعنوان منبع نور پس زمینه در تلویزیون‌های ال‌ ای دی استفاده می‌شود. امروز شاهد استفاده از آنها در بخش‌های مختلف حتی بعنوان منبع روشنایی منازل هم هستیم.

تعمیر تلویزیون ال جی

تعویض لامپ تصویر تلویزیون ال جی

خرابی بک لایت یکی از ایرادهای شایع در مجموعه تعمیرات تلویزیون است. مدل‌های مختلف تلویزیون‌های ال جی، سامسونگ، سونی، تی سی ال، ایکس ویزن، هایسنس، اسنوا و … دچار مشکل خرابی بک لایت می‌شوند و با نشانه‌ها و علائم خرابی بک لایت تلویزیون مانند قطع شدن تصویر، سیاه شدن قسمتی از صفحه تلویزیون و موارد مشابه به مراکز مختلف ارائه خدمات تعمیر تلویزیون مراجعه می‌کنند.

در این نوشته چون در مورد تعویض بک لایت تلویزیون ال جی صحبت کردیم بهتر است که به یک نکته مهم اشاره کنیم:

نشانه‌های خرابی بک لایت در تلویزیون ال جی بیشتر به صورت قطع شدن تصویر ظاهر می‌شود.

اما باید بدانید وقتی بک لایت یک تلویزیون به طور کال قطع شده است، به این معنی نیست که همه لامپ‌های بک لایت تلویزیون ما سوخته است. در واقع تعدادی از لامپ‌های بک لایت می‌سوزد اما تصویر به طور کامل قطع می‌شود.

بهترین روش تعمیر تلویزیون ال جی در ایرادهای مختلف بک لایت، تعویض لامپ تصویر تلویزیون ال جی به صورت کامل است. توصیه می‌کنیم این کار را با بالترین دقت و با استفاده از بهترین قطعه یدکی انجام دهید تا چند سال خیالتان بابت سلامت و عملکرد صحیح تلویزیون راحت باشد.

قیمت لامپ تصویر تلویزیون ال جی در اینچ‌های مختلف

اینچ تلویزیون ال جیمدل تلویزیون ال جی   قیمت بک لایت
            24             MT       280.000
            32              LN       580.000
            42              LN       950.000
            42              LB       1130.000
            47              LM       1.800.000
            49              UJ       600.000
            50              UK       850.000
            55              LF       1.450.000
            60              LB       2.500.000

در جدول بالا چند نمونه قیمت لامپ تصویر تلویزیون ال جی در مدل‌ها و اینچ‌های مختلف را درج کرده‌ایم. هدف از انتخاب مدل‌ و اینچ‌های متفاوت این بوده است که نشان دهیم، اختلاف کیفیت و نوع مداربندی بک لایت چقدر می‌تواند در قیمت موثر باشد. ممکن است بک لایت تلویزیون 32 اینچ ال جی که ساخت یک شرکت معتبر مثل استرن استار است با قیمت لامپ تصویر تلویزیون ال جی 55 اینچ یک شرکت با اعتبار کمتر یکی باشد.

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر و دریافت قیمت لامپ تصویر تلویزیون ال جی با برندهای معتبر می‌توانید با متخصصین تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی در مجموعه رایان مشاوره داشته باشید.

قیمت لامپ تصویر تلویزیون ال جی مدل LN

در این مدل از تلویزیون‌های ال جی از بک لایت های شاخه ای استفاده شده است.  بدلیل استفاده از مداربندی سری، موازی در مداربندی لامپ‌های بک لایت مدل LN خرابی لامپ ها به صورت اتصال باز، باعث قطع شدن تصویر تلویزیون می شود.

تلویزیون ال جی مدل LN زمانی که دچار ایراد بک لایت می شود، معمولا در لحظه اول تصویر برای یک لحظه ظاهر شده و به سرعت قطع می شود ولی پخش صدا به صورت طبیعی ادامه پیدا می کند. در تلویزیون ال جی مدل LN اتصال لامپهای بک لایت به شاسی فلزی با چسب انجام شده است. در واقع این شاسی فلزی نقش خنک کننده (HEAT SYNC) را برای لامپ‌های بک لایت دارد.

علت خرابی بک لایت در تلویزیون ال جی مدل LN

به غیر از استهلاک طبیعی تلویزیون یکی از دلایل خرابی لامپها در این مدل خشک شدن چسب ها و جدا شدن مقطعی لامپها از صفحه فلزی و شاسی اصلی دستگاه است که بعنوان خنک کننده لامپ‌ها عمل می کند. لامپهای جدا شده به مرور زمان حرارت بالاتری را تحمل می کنند و این حرارت بالاتر باعث کوتاهتر شدن عمر آنها نسبت به لامپ های دیگر می شود.

قیمت لامپ تصویر تلویزیون ال جی در مدل LN در اینچ‌های مختلف این مدل از تلویزیون های ال جی بین 300 تا 900 هزار تومان متفاوت است.

قیمت لامپ تصویر تلویزیون ال جی

قیمت لامپ تصویر تلویزیون ال جی مدل LB

یکی از پرفروش‌ترین مدلهای تلویزیون ال جی، سری LB است. 56100 ، 552 ، 5610 از مدل های مختلف این سری است که در همه آنها از یک نوع بک لایت استفاده شده است

شایع ترین ایراد در این مدل از تلویزیون های ال جی هم ایراد بک لایت است که ممکن است به چند صورت ظاهر شود :

  1. ظاهر شدن لوگوی ال جی در لحظه اول و قطع شدن تصویر
  2. پرپر زدن یا چشمک زدن تصویر
  3. ایجاد نقاط تاریک در سطح تصویر که در صحنه های سفید یا تک رنگ بیشتر قابل تشخیص است
  4. ایجاد نقاط نورانی و روشن در تصویر تلویزیون
  5. قطع شدن تصویر تلویزیون پس از چند دقیقه کارکرد طبیعی دستگاه

تنظیمات سخت‌افزاری سری LB در بخش بک لایت بسیار حساس است. تغییر زاویه نور و یا تغییر فاصله کانونی لامپ‌ها و منشوررها باعث ایجاد هاله های نوری و یا سفید رنگ در تصویر می شود. توصیه می کنیم در صورت نیاز به هر نوع تعمیر و یا تعویض بک لایت دقت لازم را داشته باشید.

قیمت لامپ تصویر تلویزیون ال جی مدل LB در اینچ‌های مختلف این مدل بین 300 تا 1.2 میلیون تومان متفاوت است.

قیمت لامپ تصویر تلویزیون ال جی

 

قیمت لامپ تصویر تلویزیون ال جی مدل LF

در تلویزیون ال جی مدل LF از بک لایت

 

بک لایت استفاده شده در سری LF شامل دو نوع می شود که یک نوع آن شباهت کاملی به سری LB دارد اما در بخش برد پاور تفاوت‌هایی دارند.  عدم شناخت این تفاوت‌ها و عدم رعایت نکات فنی مربوط به آنها باعث کاهش کیفیت تعمیر بک لایت تلویزیون شده و استهلاک این بخش را افزایش می دهد.

قیمت لامپ تصویر تلویزیون ال جی مدل LF در سایزهای مختلف بین 300 تا 1.2 میلیون تومان متفاوت است.

قیمت لامپ تصویر تلویزیون ال جی مدل LJ

آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی شایع‌ترین نشانه خرابی بک لایت مدل LJ است. در اکثر تلویزیون‌های ال جی، لامپ‌های بک لایت می‌سوزد اما در بک لایت خاصی که در مدل LJ استفاده شده است، لامپ‌های بک لایت تغییر رنگ می‌دهند.

وقتی عمر مفید لامپ‌ها تمام می‌شود بجای سوختن رو روشن نشدن، رنگ آنها به آبی و بنفش تغییر می‌کند. رنگ تصویر هم تم آبی متمایل به بنفش به خود می‌گیرد. خرابی بک لایت در مدل LJ در ابتدا به صورت ایجاد لکه‌های آبی و تیره رنگ در صفحه نمایش تلویزیون ایجاد می‌شود. به مرور زمان و با خرابی لامپ‌های بیشتر میزان آبی شدن تصویر تلویزیون هم زیادتر می‌شود تا جایی که تمام تصویر آبی دیده می‌شود.

در مواجهه با خرابی بک لایت تلویزیون ال جی در اغلب موارد توصیه می‌شود که همه لامپ‌های بک لایت به صورت یکجا تعویض شوند. تجربه ثابت کرده در صورتی که بخواهیم بک لایت را تعمیر کنیم در مدت زمان کوتاهی مجدد خراب می‌شود و ما را مجبور به تعمیر دوباره تلویزیون می‌کند.

قیمت لامپ تصویر تلویزیون ال جی

چگونه از سوختن بک لایت تلویزیون ال جی جلوگیری کنیم؟

شما می‌توانید با رعایت چند نکته ساده عمر مفید بک لایت تلویزیون ال جی خود را افزایش دهید. اما قبل از بیان راههای افزایش عمر بک لایت تلویزیون، بهتر است که با یک اصل کلی در الکترونیک آشنا شویم:

اصلی‌ترین و مهم‌ترین عامل استهلاک و خرابی قطعات الکترونیک، گرما است.

براساس این اصل، هر قطعه‌ای که بیشتر گرم می‌شود، بیشتر در معرض خرابی قرار دارد. اگر حتی به راهکارهای افزایش عمر لوازم صوتی و تصویری نگاه کنید، متوجه می‌شوید که همه آنها روی کاهش گرمای قطعات تمرکز دارد.

راهکارهای ساده برای افزایش عمر بک لایت تلویزیون:

  1. تنظیم بک لایت تلویزیون و متناسب سازی آن با نور محیط
  2. استفاده از گزینه صرفه جویی انرژی در منوی تنظیمات تلویزیون
  3. در فواصل زمانی 2 تا 3 ساعت به مدت 10 دقیقه تلویزیون را خاموش کنید و به آن استراحت دهید
  4. انجام اصلاحیه بک لایت تلویزیون ال جی

آموزش تصویری تنظیم بک لایت تلویزیون ال جی:

 

 

8 پاسخ

  1. سلام .میخواستم بدونم قیمت لامپ تصویرتلویزیون ال جی ۴۷ اینچ مدل ال بی چنده میشه لطفا جواب بدید

    1. با سلام، قیمت بک لایت تلویزیون ال جی مدل 47lb در کیفیت‌های مختلف بین 500 تا 1280 متغیر است. کیفیت لامپ‌ها، کیفیت مدار pcb، کفیت چسب حرارتی از عوامل این تفاوت است. در عین حال دقت نظر و سلیقه تعمیرکار تلویزیون در تعویض لامپ‌های بک لایت تاثیر زیادی در کیفیت نهایی خواهد داشت.

  2. سلام وقت بخیر قیمت لامپ تصویر تلویزیون ال جی ۴۲ اینچ مدلLB55100Gl رو میخواستم؟چون میگن دارای دومدله یکی کیفیت پایین تروطول عمرکمتر اما مدل دیگ بهتره واصلیه قیمتشو میخواستم ممنون

    1. با سلام، بک لایت تلویزیون ال جی مدل LB به علت تقاضای بالایی که برای آن وجود دارد توسط اکثر تولید کنندگان بک لایت، ارائه شده است. بک لایت تلویزیون ال جی 42LB ساخت استرن استار از نمونه های با کیفیت در این بخش است.

    1. با سلام، قیمت بک لایت تلویزیون ال جی 47 اینچ در مدل های مختلف و مارک های متفاوت بین 600 هزار تا 2 میلیون تومان است. به دلیل تقاضای زیادی که برای بک لایت 47 ال جی وجود دارد شرکت های متعددی اقدام به تولید بک لایت در این سایز کرده اند که باعث شده انتخاب بهترین مارک بک لایت تلویزیون بین آنها کمی سخت باشد. توصیه می کنیم با متخصصین خبره و کاربلد تعمیر تلویزیون ال جی تماس داشته باشید و خرید و انتخاب بک لایت را به آنها واگذار کنید.

  3. سلام وقت بخیر
    میشه بک لایت 42Lm رو با بک لایت 42LF عوض کرد؟
    بک لایت های LM ال ئی دی سوخته رو می‌خوام با یک لایت LF که یک ردیفش سوخته تعویض کنم

    1. با سلام، بک لایت تلویزیون ال جی مدل lm از نوع لبه و lf از نوع دایرکت است. شما نمی توانید از بک لایت لبه برای تعمیر بک لایت شاخه ای استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر بک لایت هر دو مدل را در گوگل جستجو کنید. تفاوت ساختار دو قطعه آن قدر هست که حتی شما بعنوان مصرف کننده هم متوجه شوید که نمی توانید دو قطعه را با هم جایگزین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط