• صفحه نخست
  • وبلاگ
  • ساده‌ترین روش کانال یابی تلویزیون ال جی (کانال یابی دستی و خودکار)

ساده‌ترین روش کانال یابی تلویزیون ال جی (کانال یابی دستی و خودکار)

ساده ترین روش کانال یابی تلویزیون ال جی

آنچه در این نوشته خواهید خواند

در این نوشته ساده‌ترین روش کانال یابی تلویزیون ال جی را همراه با نحوه چینش و مرتب کردن کانال ها و همچنین مواردی مانند پاک کردن و حذف یک کانال را به شما آموزش خواهیم داد. اما بهتر است در ابتدا کمی راجع به بخش دریافت سیگنال و یا همان تیونر تلویزیون صحبت کنیم.

تیونر تلویزیون چیست؟

ممکن است شما هم در مواقعی مثل خرید تلویزیون یا زمانی که مشخصات فنی یک تلویزیون را بررسی می کنید با عبارت هایی مانند تیونر آنالوگ و یا تیونر دیجیتال یا DVB-T داخلی شنیده باشید اما منظور از این کلمات چیست؟

به بیان ساده هر تلویزیون برای دریافت سیگنال تصویر احتیاج به بخش گیرنده دارد که این سیگنال را از محیط دریافت کرده و پس از پردازش به سیگنال تصویر تبدیل کند. قطعه ای که سیگنال را در تلویزیون دریافت می کند و پس از پردازش اولیه به صورت سیگنال خام تصویر تبدیل می دهد بخش تیونر تلویزیون است.

به بیان ساده تفاوت اصلی تیونرها در مقدار دامنه دریافت سیگنال است که در چه محدوده فرکانسی کار کند. مثلا فرکانس های رادیویی ، تصویری و یا فرکانس های ماهواره که در مقادیر بالاتری هستند. امروز تیونر هایی که در تلویزیون ها با آنها سر و کار داریم در دو نوع اصلی هستند : تیونرهایی که قابلیت دریافت کانال های دیجیتال را دارند و به تیونر دیجیتال معروف شده‌اند. نوع دوم تیونرهایی هستند که ابلیت دریافت کانال های دیجیتال را ندارند و به توینرهای آنالوگ شناخته می شوند.

کانال یابی تلویزیون ال جی
کانال یابی تلویزیون ال جی

کانال یابی تلویزیون ال جی به صورت خودکار

کانالی یابی تلویزیون ال جی مانند عموم تلویزیون های دیگر به دو روش اصلی انجام می شود. کانال یابی خودکار و کانال یابی دستی.

برای کانال یابی خودکار تلویزیون ال جی لازم است که ابتدا وارد منوی تنظیمات تلویزیون ال جی شویم. گزینه تیونینگ معمولا با آیکون یک دیش یا آنتن و یا آیکون‌های مشابه دریافت سیگنال شناخته می‌شود. وارد این گزینه شوید. با سه گزینه کانالی یابی خودکار ، دستی و ویرایش برنامه مواجه می‌شوید. برای کانال یابی خودکار گزینه مربوطه را انتخاب کنید. با انتخاب گزینه کانال یابی خودکار از شما پرسیده می‌شود که از اتصال سیم آنتن و وجود سیگنال در ورودی آنتن تلویزیون مطمئن هستید؟ اگر اطمینان دارید گزینه شروع را انتخاب کنید تا جستجو آغاز شود.

وقتی کانال یابی تلویزیون ال جی به صورت خودکار به پایان می رسد شبکه‌های دریافت شده به صورت پیش‌فرض پشت سر هم قرار می گیرند. شبکه های دریافت شده در جستجوی خودکار تلویزیون ال جی را می‌توانید در گزینه ویرایش جابجا کنید.

کانال یابی خودکار تلویزیون ال جی
کانال یابی خودکار تلویزیون ال جی

کانال یابی دستی تلویزیون ال جی

گزینه دیگری که در کانال یابی تلویزیون ال جی داریم کانال یابی دستی است. کانال یابی دستی کمتر مورد استفاده قرار می گیرد و نیاز به تعیین محدوده فرکانسی مورد جستجو و همچنین اطلاعاتی مانند فاصله فرکانسی شبکه‌ها با یکدیگر دارد.

از منوی گزینه جستجوی دستی یک استفاده خاص در تعمیر تلویزیون انجام می شود و آن سنجش کیفیت و قدرت سیگنال دریافتی توسط آنتن هوایی است. سیگنال دریافتی توسط آنتن دو پارامتر اصلی دارد که کیفیت و قدرت است. برای داشتن تصویر با کیفیت در تلویزیون لازمت که سیگنال کیفیت و قدرت کافی داشته باشد. در تلویزیون های جدید که تیونر دیجیتال دارند اگر میزان قدرت و کیفیت سیگنال دریافتی از حد مجاز کمتر باشد، تصویر قطع می شود، در این حالت معمولا عبارت NO SIGNAL در صفحه نمایش دیده می‌شود.

کانال یابی دستی تلویزیون ال جی
کانال یابی دستی تلویزیون ال جی

مرتب کردن کانال تلویزیون ال جی

وقتی کانال یابی تلویزیون به پایان می‌رسد نتایج به دست آمده و یا همان کانال هایی که دریافت و پیدا شده است به صورت پیش فرض و تنظیمات فرستنده چیده می شوند. ممکن است که برخی شبکه‌ها در برخی از مناطق اول دریافت شوند و در برخی مناطق دیگر همان شبمه‌ها در وسط و یا آخر لیست قرار گیرند. با استفاده از گزینه ویرایش می‌توانیم شبکه های پیدا شده در بخش جستجو را مرتب و به سلیقه خود و بر اساس علاقه و یا میزان استفاده از آنها مرتب کنیم.

برای مرتب کردن کانال تلویزیون ال جی ابتدا باید وارد منوی تنظیمات شوید. مجددا گزینه راه‌اندازی یا همان تیونینگ را انتخاب کنید. گزینه بعدی که انخاب می کنید ویرایش است. با انتخاب گزینه ویرایش لیست شبکه های دریافت شده با ترتیب اولیه و اصلی ظاهر می‌شود.

با انتخاب هر کانال چند گزینه در زیر منوی اصلی وجود دارد که می توانیم از آنها استفاده کنیم. گزینه‌های پرش ، قفل کردن کانال ، ویرایش و یا منتخب در این بخش در دسترس هستند. منتخب یا FAVORITE کردن شبکه‌ها یکی از گزینه هایی است که استفاده از تلویزیون را آسان‌تر و شبکه هایی که بیشتر نگاه می کنیم را در دسترس‌تر قرار می دهد.

کانال یابی تلویزیون الجی
مرتب کردن کانال تلویزیون ال جی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط