تعمیر سینما خانگی سونی مدل HBD-SZ1000W

تعمیر سینما خانگی سونی مدل HBD-SZ1000W

آنچه در این نوشته خواهید خواند

تعمیر سینما خانگی سونی مدل HBD-SZ1000W از خدمات گروه تخصصی رایان است. SZ1000 به دلیل کیفیت بالای صدای خروجی و ظاهر متفاوت در بین مشتریان محصولات صوتی سونی جایگاه ویژه‌ای دارد. در ادامه همراه با متخصصین تعمیر سیستم‌های صوتی رایان ایرادهای شایع و شرایط و مراحل مورد نیاز برای تعمیر سینما خانگی سونی مدل HBD-SZ1000W را بررسی می‌کنیم.

قبل از آنکه به ایرادهای متداول در این مدل از سینمای خانگی سونی بپردازیم ابتدا شما را با ساختار داخلی سینمای خانگی سونی مدل SZ1000 آشنا می‌کنیم.

ایرادهای متداول تعمیر سینما خانگی سونی مدل HBD-SZ1000W

  1. باز و بسته شدن خودکار درب دی وی دی
  2. باز نشدن درب بخش سی دی
  3. نخواندن محتوای دیسک
  4. روشن نشدن سینمای خانگی
  5. ایجاد حالت پروتکت و نمایش پیام push power protect

چرا درب بخش سی دی سینمای خانگی سونی باز و بسته می شود؟

یکی از ایرادهایی که مصرف کنندگان SZ1000 در تماس با بخش تعمیرات سینمای خانگی مطرح می‌کنند اینست که وقتی دستگاه را روشن می کنیم در بخش سی دی باز می شود و وقتی آن را دوباره می‌بندیم بعد از چند ثانیه دوباره باز می‌شود. این حالت وقتی که حتی سی دی هم داخل دستگاه قرار نمی‌گیرد هم اتفاق می‌افتد.

تعمیر سینمای خانگی سونی sz1000

علت باز نشدن درب سینمای خانگی سونی چیست؟

باز نشدن درب سینمای خانگی ایراد دیگری است که ممکن است بعنوان مصرف کننده با آن مواجه شوید. در آمار تعمیر سینما خانگی سونی مدل HBD-SZ1000W و به طور کلی تعمیرات سینمای خانگی سونی این ایراد بیشتر بعنوان یک ایراد مکانیکی شناخته می‌شود. در بررسی این ایراد باید دقت کنید که وقتی فرمان باز شدن به دستگاه می‌دهید، این فرمان انجام می‌شود یا خیر؟ نشانه انجام این فرمان نمایش عبارت OPEN در صفحه نمایش سینمای خانگی است.

اگر با ایراد باز نشدن درب سینمای خانگی مواجه شدید در اولین اقدام درب سینمای خانگی را به صورت دستی باز کنید. برای این کار می توانید از اهرمی که برای همین کار در زیر دستگاه تعبیه شده استفاده کنید.

از این روش می توانید در مواقع مختلف مثل گیر کردن سی دی داخل دی وی دی استفاده کنید. بعد از باز کردن مکانیزم مجددا دستگاه را به برق بزنید و آزمایش کنید.

علت نخواندن دی وی دی در سینمای خانگی سونی چیست؟

اپتیک یک قطعه مصرفی است و عمر مفید محدودی دارد. در صورت خرابی اپتیک بهتر است که به صورت کامل تعویض شود. گاهی مواقع برای کاهش هزینه تعمیر سینمای می‌توان اپتیک معیوب را تعمیر کرد.

اپتیک 313

علت روشن نشدن سینمای خانگی سونی چیست؟

 روشن نشدن سینمای خانگی یک ایراد گسترده است که ایرادهای بسیار مختلفی می‌تواند داشته باشد. از قطعی در جریان برق ورودی تا خرابی قطعات اصلی که می‌تواند تعمیر سینمای خانگی سونی شما را با چالش‌ همراه کند. نکته مهم و کاربردی در این بخش اینست که در صورت مواجهه با روشن نشدن سینمای خانگی ابتدا برق ورودی دستگاه را به دقت چک کنید. در این حالت بهتر است ابتدا دستگاه را به پریز برق دیگری وصل کنید.

اگر در نهایت به این نتیجه رسیدید که روشن نشدن سینمای خانگی به دلیل ایجاد خرابی در آن است بدانید که دو بخش اصلی در این بخش می‌تواند معیوب باشد :

  1. برد پاور
  2. بخش سیستم کنترل

 اما در موارد حاد ابتدا قطعات محافظ و در صورت ادامه نوسان قطعات اصلی برد پاور در معرض آسیب هستند.

روشن نشدن سینمای خانگی سونی و نمایش push power protect

وظیفه اصلی سیستم پروتکشن این است که با واکنش در مقابل خرابی قطعات از گسترش ایراد جلوگیری کرده و از دستگاه محافظت کند. توضیح بیشتر این که یکی از ایرادهایی که ممکن است در سینمای خانگی سونی ایجاد شود ایجاد اتصالی در قطعات مختلف است. تفاوت اتصال کوتاه با سایر ایرادها در این است که این نوع خرابی باعث ایجاد اضافه بار و به بیان ساده سرایت ایراد به قطعات دیگر می‌شود.

نحوه عملکرد سیستم پروتکشن در سینمای خانگی سونی به این صورت است که اگر تغییری در میزان جریان برد پاور ایجاد شود، مدار محافظ یا همان PROTECTOR فعال می‌شود. با روشن شدن مدار محافظ، دستگاه غیر فعال می‌شود و با نمایش push power protect از مصرف کننده می‌خواهد که دستگاه را خاموش کند.

ایرادهایی که در سینمای خانگی سونی می‌تواند باعث ایجاد حالت پروتکت شود عبارتند از :

  1. خرابی بخش آمپلی فایر
  2. خرابی قطعات برد سروو ( کنترل کننده بخش دیسک)
  3. قطع شدن یکی از ولتاژهای خروجی برد پاور

رفع مشکل پروتکت سینمای خانگی سونی

 اما سوال اینجاست که بعنوان مصرف کننده در صورت مواجهه با پروتکت سینمای خانگی سونی برای رفع و تعمیر آن چه اقدامی می‌توانیم انجام دهیم؟

 جواب: در صورت مواجهه با حالت پروتکت در سینمای خانگی سونی ابتدا همه بلندگوهای دستگاه را قطع کنید. ایجاد اتصال کوتاه در سیم‌های ارتباطی و بلندگوها می‌تواند باعث ایجاد حالت پروتکت شود. اما اگر ایراد همچنان باقی بماند باید برای حل مشکل پروتکت با یکی از مراکز تعمیر سینمای خانگی سونی تماس بگیرید.

تعمیر سینما خانگی سونی

ریست سینمای خانگی سونی مدل HBD-SZ1000

ریست سینمای خانگی باعث می‌شود کلیه اطلاعات و تنظیمات قابل تغییر توسط مصرف کننده به حالت اولیه و تنظیمات کارخانه برگردد. در این حالت می توانید با استفاده از ریست سینمای خانگی همه تنظیمات را به حالت اول برگردانید.

برای ریست کردن سینمای خانگی سونی مدل DAV-SZ1000 باید کلیدهای زیر را به ترتیب و پشت سرهم فشار دهید:

STOP

EJECT

POWER

عبارت COL RESET در دیسپلی دستگاه نمایش داده می‌شود.

 

نصب ماژول بلوتوث روی سینمای خانگی سونی

sz1000 کیفیت صدای بسیار مطلوبی دارد. شفافیت و بیس نرم آن باعث می‌شود تا بسیاری از افرادی که به دنبال یک سیستم صوتی حرفه‌ای می گردند sz1000 را انتخاب کنند. شاید تنها ضعفی که این سیستم دارد نداشتن امکان ارتباط بلوتوث است.

با نصب بلوتوث روی سینمای خانگی شما می توانید با گوشی موبایل و یا هر ابزار دیگری که دارای بلوتوث باشد به سینمای خانگی خود وصل شوید. در این حالت اطلاعاتی مثل موزیک که روی گوشی موبایل شما پخش شود صدای آن از سینمای خانگی پخش می‌شود. نصب بلوتوث روی سینمای خانگی سونی به صورت کاملا داخلی انجام می‌شود. استفاده از قطعات مصرفی با کیفیت باعث می‌شود که صدای خروجی کیفیت بسیار بالایی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط