تعمیر تلویزیون سامسونگ مدل NU7100

تعمیر تلویزیون سامسونگ مدل NU7100

آنچه در این نوشته خواهید خواند

تعمیر تلویزیون سامسونگ مدل NU7100 از آن جهت دارای اهمیت است که این مدل از تلویزیون‌های سامسونگ فقط به صورت بدون گارانتی (بانه‌ای و یا از طریق شهرهای جنوبی) وارد کشور شده است. در ادامه متخصصین تعمیرات تلویزیون سامسونگ مدل nu7100 را بررسی می کنند.

این محصول 2018 سامسونگ با تکنولوژی 4K در دو سایز 49 و 55 روانه بازار شده است و قیمت متوسط آن در بین محصولات مختلف باعث شد تا فروش مناسبی داشته باشد. سامسونگ در ساخت nu7100 از پیچ استفاده نکرده و همین شکل از طراحی باعث ایجاد مشکلاتی در باز کردن قاب و قطعات مختلف داخلی دستگاه می‌شود.

 

قطعات تلویزیون سامسونگ nu7100

تاریک شدن تصویر تلویزیون سامسونگ NU7100

NU7100 در بخش بک لایت ضعف دارد. در این مدل از بک لایت لبه (EDGE) استفاده شده است. لامپ‌های بک لایت به صورت دو شاخه (چپ و راست) کنار هم در بخش پایین صفحه نمایش قرار می‌گیرند. در ساختار بک لایت لبه، برای پخش شدن یکنواخت نور زمینه در مساحت تصویر از صفحه دیفیوزر استفاده می‌شود. دیفیوزر صفحه طلق مانند شفافی است که نور لامپ‌های بک لایت از کنار به آن تابیده می‌شود. خاصیت فیزیکی صفحه دیفیوزر به گونه‌ای است که نور وارد شده از یک طرف آن در تمام طول مساحت صفحه پخش می‌شود و یک نور یکنواخت و ملایم ایجاد می‌کند.

 

بیشتر بخوانید : عیوب متداول تعمیر تلویزیون سامسونگ

 

تاریکی تصویر تلویزیون سامسونگ

مشکل خرابی بک لایت در تلویزیون سامسونگ مدل NU7100 معمولا به صورت تاریکی تصویر تلویزیون ظاهر می‌شود. بعلت نوع قرارگیری لامپ‌های بک لایت که در پایین صفحه نمایش قرار گرفته، تاریکی ایایجاد شده در تصویر تلویزیون سامسونگ به صورت عمودی خواهد بود. اغلب مصرف کنندگان نور بک لایت تلویزیون را در حالت حداکثر قرار می‌دهند. در این حالت لامپ‌های بک لایت با حداکثر توان خود کار می‌کنند و گرمای زیادی ایجاد می‌شود. فلز زیر لامپ‌های بک لایت نقش خنک کننده لامپ‌ها را دارد. گرمای لامپ‌ها باعث از بین رفتن چسب بک لایت شده و لامپ‌ها از فلز خنک کننده جدا می شود. این جدا شدن باعث افزایش حرارت لامپ‌ها و در نتیجه ایجاد فاصله بیشتر بین لامپ‌ها و المان خنک کننده می‌شود. در عین حال حرارت لامپ‌های بک لایت باعث ایجاد سوختگی و آسیب دیدگی صفحه دیفیوزر می‌شود. در صورت خرابی دیفیوزر حتی با تعویض کامل بک لایت هم سیاهی ایجاد شده در تصویر تلویزیون سامسونگ برطرف نخواهد شد.

خرابی بک لایت تلویزیون سامسونگ nu7100

 

برای جلوگیری از خرابی بک لایت در مدل nu7100 لازم است که میزان نور بک لایت را کاهش دهید. برای این کار می توانید از گزینه‌های مختلف برای کاهش نور بک لایت در منوی تنظیمات تلویزیون استفاده کنید. متاسفانه تنظیمات اولیه در اکثر مدل‌های تلویزیون میزان بک لایت را در حالت حداکثر قرار می‌دهد. در این حالت تصویر کیفیت مناسبی دارد و مصرف کننده نیازی نمی‌بیند که در منوی تنظیمات جستجو کند.

با توجه به شرایط خرابی و تعمیر تلویزیون سامسونگ مدل NU7100 توصیه می‌شود با کاهش بک لایت تلویزیون عمر مفید آن را افزایش دهید و به محض دیدن اولین علائم ظاهری خرابی بک لایت مانند تاریکی تصویر یا ایجاد سیاهی در تصویر با متخصصین تعمیرات تلویزیون تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط