تعمیر تلویزیون جنرال

تعمیر تلویزیون جنرال

آنچه در این نوشته خواهید خواند

در این نوشته با تعمیر تلویزیون جنرال آشنا می شویم و ایرادهای متداول تلویزیون جنرال در مجموعه تعمیر تلویزیون جنرال ، راه حل ها و هزینه تقریبی آنها را بررسی می کنیم.

اکثر تلویزیون های جنرال اصطلاحا بانه ای هستند یعنی از شهرهای مرزی مثل بانه ، جوانشیر و… به کشور وارد شده اند به همین دلیل تامین قطعات آنها شرایط ویژه ای نسبت به سایر برندها دارد.

ایرادهای متداول در تعمیر تلویزیون جنرال

روشن نشدن تلویزیون جنرال

یکی از ایرادهایی که در تلویزیون جنرال دیده می شود روشن نشدن تلویزیون است.

روشن نشدن تلویزیون جنرال در اکثر موارد مراجعه مربوط به خرابی برد پاور تلویزیون است. برد پاور تلویزیون در واقع ولتاژ تغذیه قطعات و بردهای مختلف تلویزیون را فراهم می کند. ورودی برد پاور تلویزیون ولتاژ متناوب 220 ولت شهری (در ایران) است و خروجی آن به صورت چند ولتاژ مختلف با دامنه های متفاوت است. این ولتاژها عموما در حدود مقادیر 3.3 ، 5 ، 8 ، 12 و 24 ولت است.

تعمیرات تلویزیون جنرال
تعمیر برد پاور تلویزیون جنرال

دیر روشن شدن تلویزیون جنرال

یکی از ایرادهایی که در تلویزیون جنرال دیده می شود دیر روش شدن تلویزیون است. دیر روشن شدن تلویزیون جنرال یکی از ایرادهای برد پاور این تلویزیون است.

ولتاژهای خروجی برد پاور برای تغذیه و روشن کردن قطعات سایر بردهای تلویزیون مانند مین برد ، برد تیکان ، برد اینورتر ، برد بک لالیت ف برد آدرس استفاده می شود. اگر حتی یکی از این ولتاژهای خروجی به مقدار لازم نرسد کارکرد قطعاتی که باید با این ولتاژ تغذیه شوند با اختلال مواجه شده و در نتیجه کارکرد صحیح تلویزیون مختل می شود.

دیر روشن شدن تلویزیون یکی از ایرادهایی است که در بین سایر برندهای تلویزیون هم زیاد دیده می شود و عموما مربوط به خرابی قطعات خروجی برد پاور تلویزیون است. این تلویزیون ها معمولا بعد از مدتی روش بودن و یا با چند بار روشن و خاموش کردن روشن می شود و به کار طبیعی خود ادامه می دهد اما اگر مدتی خاموش باشد و اصطلاحا سرد شود مجددا ایراد دیر روش شدن تلویزیون ظاهر می شود.

قطع شدن تصویر تلویزیون جنرال

قطع شدن تصویر تلویزیون جنرال یکی دیگر از ایرادهای متداول در این برند است. خرابی بک لایت تلویزیون جنرال باعث می شود تصویر تلویزیون قطع شود اما پخش صدا ادامه داشته باشد.

بک لایت تلویزیون به نوری گفته می شود که در پشت صفحه نمایش تولید می شود تا تصویر دیده شود. هر نقصی که در کیفیت نور بک لایت ایجاد شود به صورت مستقیم در کیفیت تصویر تاثیر خواهد داشت.

قطع شدن تصویر تلویزیون جنرال معمولا به دو صورت ایجاد می شود. در برخی از دستگاه ها بخشی از تصویر تلویزیون تاریک می شود و بعد از مدتی مثلا چند دقیقه بعد از روشن کردن، تصویر تلویزیون قطع می شود و در بعضی دیگر بعد از روشن شدن و نمایش لوگوی جنرال تصویر تلویزیون قطع می شود.

تعمیر تلویزیون جنرال در منزل
تعمیر بک لایت تلویزیون جنرال

تعمیر بک لایت تلویزیون جنرال

در مدل های مختلف تلویزیون جنرال از بک لایت های شاخه ای و بک لایت های لبه استفاده شده است.

تعمیر بک لایت تلویزیون جنرال به صورت شاخه ای ساده تر از بک های لبه انجام می شود اما در کل اگر تعداد لامپ های خراب تلویزیون کمتر از یک چهارم تعداد کل لامپ ها باشد و لامپ های سالم کیفیت مناسبی داشته باشند می توان بک لایت تلویزیون را تعمیر کرد در غیر این صورت تعویض کامل بک لایت تنها راه حل تعمیر تلویزیون جنرال خواهد بود.

قیمت بک لایت تلویزیون جنرال

بک لایت تلویزیون جنرال در مدل های مختلف و با کیفیت های متفاوت برای مدل های مختلف در تعمیر تلویزیون جنرال در دسترس است.

قیمت بک لایت تلویزیون جنرال از 300 هزار تومان در بک لایت های شاخه ای شروع می شود و در برخی از اینچ های بالا در بک لایت های لبه به حدود یک میلیون تومان می رسد.

مجموعه رایان بعنوان نمایندگی تعمیرات جنرال خدمات ویژه ای را در این بخش ارائه می دهد  :

  • امکان ارائه مشاوره مستقیم با متخصصین تعمیرات تلویزیون
  • تعیین میزان هزینه تعمیرات
  • ارائه خدمات دو ساعته در سراسر تهران بزرگ
  • قطعات یدیک اورجینال در هر مدل و برند
  • گارانتی خدمات و تعمیرات تلویزیون ارائه شده

 

 

15 پاسخ

    1. با سلام، دلایل مختلفی می‌تواند باعث ایجاد تاریکی در تلویزیون شود مثل خرابی بک لایت و یا خرابی پنل (صفحه نمایش). ابتدا با مشاوره با متخصصی تعمیر تلویزیون از ایراد دقیق دستگاه مثلا با ارسال عکس یا فیلم مطمئن شوید. سپس بهتر می‌توانید برای تعمیر دستگاه اقدام کنید.

  1. سلام تلوزیون جنرال بنده روشن می شود کلمه smartTV نمایش می دهد اما وارد مرحله بعدی روشن شدن نمی شود، همچنین هیچ دکمه ای فعال نیست

  2. سلام کنترل تی وی خراب شده تو قسمت منو مونده الانم کنترل نداریم برگردونم ب حالت قبل
    تو حالت منو مونده دکمه های تی وی هم کاری ننیکنه که برگرده

    1. با سلام، معمولا با کلیدهای روی پنل تلویزیون باید بتوانید به منوی تنظیمات دسترسی داشته باشید. این حالت در تلویزیون جنرال شما طبیعی نیست. حتی اگر کلیدهای روی پنل تلویزیون معیوب شده باشد باید بتوانید با خاموش و روشن کردن تلویزیون آن را از حالت منوی تنظیمات خارج کنید. احتمالا بید برای تعمیر تلویزیون جنرال خود از متخصصین تعمیرات کمک بگیرید.

  3. سلام تلویزیون من هیچ صربه ای نخورده ۴ماهه خریدم امروز یک خط وسط صفحه افتاده هنگام روشن شدن یک خط انگار رنگ نداره علتش چیه میشه راهنماییم کنید لطفا

    1. با سلام، ایجاد خط در تصویر تلویزیون الزاما با ضربه و … همراه نیست. ایجاد خط عمودی اگر سرتاسری باشد یکی از نشانه‌های خرابی فلت‌های پنل است. این خطوط عمودی معمولا در یکی از تم رنگ‌های تیره یا روشن دیده نمی‌شوند. مثلا ممکن است در تصاویر زمینه سفید دیده نشوند یا زمانی که تصویر تاریک است محو شوند. برای تعمیر تلویزیون شما باید بخش پنل تلویزیون تحت بررسی و عیب یابی قرار گیرد.

    1. با سلام، عیب یابی تلویزیون شما به این شکل و فقط با این توضیح کار درستی نیست. باید بررسی شود که در لحظه ایجاد ایراد آیا پاور دستگاه از کار می‌افتد و یا بخش‌های دیگر مثل بک لایت یا برد تیکان تلویزیون به درستی کار نمی‌کنند. قطع شدن صدا و تصویر تلویزیون به صورت همزمان حتی به دلیل خرابی مین برد هم می‌تواند ایجاد شود.

  4. با سلام، تلویزیون من USB رو نمیخونه، با هر فرمتی وصل میکنم بازم شناسایی نمیکنه، ممنون میشم منو راهنمایی کنید

    1. با سلام، ابتدا باید از سلامت سخت افزاری حافظه فلش اطمینان حاصل کید. ممکن است به دلیل استفاده قبلی فکر کنید حتما باید سالم باشد. توصیه می کنیم از فلش دیگری استفاده کنید. یک فایل ساده روی آن اجرا کنید تا در ابتدا از سلامت سخت افزاری دستگاه اطمینان پیدا کنید.

  5. سلام.ما تلوزیون جنرال کره داریم،بعد کنترل باتری فابریک تموم شد یکی دیگه خریدم.اما کار نکرد کانال عوض نمی
    .بعد گفتم شاید مارک خود باتری فابریک میخواد رفتم خریدم.اما باز کانال عوض نمیشه.کم و زیاد نمیشه،چرا؟؟؟
    بعد از دکمه هایی که پشت تلوزیون هست استفاده کردم زدم اما هیچی نمیشه نه زیاد نه کم نه کانال هاش تغییر میکنه چراا؟

    1. با سلام، ایجاد ایراد و خرابی ریموت کنترل تلویزیون شما ارتباطی به تعویض باطری ندارد. ممکن است همزمانی ایجاد شده باشد و شما تصور اشتباهی از شکل ایراد داشته باشید. با متخصصین تعمیرات تلویزیون به صورت حضوری در محدوده سکونت خود تماس بگیرید تا عیب یابی بیشتر و دقیق‌تر انجام شود.

  6. سلام آیا رنگ تلویزیون جنرال بصورت دستی قابل تنظیم هست چون احساس میکنم نسبت به ال ای دی های دیگه رنگش زیاد روشن هست و زمینه سبز مانندی داره و رنگ های تیره را بصورت مات نشان میده

    1. با سلام، برای تنظیم رنگ تلویزیون جنرال باید به منوی تنظیمات مراجعه کنید. تنظیمات کلی را در حالت کاربر قرار دهید. معمولا در تلویزیون ها وقتی تنظیم کلی در حالت کاربر نباشد یا تغییرات دستی عمل نخواهد کرد یا این که به طور کامل از دسترس خارج خواهد شد. در تنظیمات رنگ تلویزیون توصیه می‌شود هر چند مدت یکبار گزینه ها را کمی تغییر دهید تا تصویر برای بیننده یکنواخت نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط