تعمیر تلویزیون ال جی مدل LS

تعمیر تلویزیون ال جی

آنچه در این نوشته خواهید خواند

مدل LS یکی از مدل های با کیفیت در بین تلویزیون های میان رده ال جی از نظر قیمت بوده است. تعمیر تلویزیون ال جی مدل LS با توجه به فروش موفقی که داشته در مجموعه تعمیر تلویزیون از اهمیت زیادی برخوردار است.

تعمیر تلویزیون ال جی مدل LS

تلویزیون ال جی ممکن است دچار مشکلات متفاوتی بشود. با خواندن این مقاله انواع آن را بشناسید.

تعمیر تلویزیون ال جی
تعمیر تلویزیون

بک لایت

شایع ترین ایراد در تعمیر تلویزیون ال جی مدل LS ایراد بک لایت میتواند باشد. چرا که در این مدل از تلویزیون های ال جی از بک لایت لبه (edge) و نوع یکطرفه استفاده شده است. لامپ های بک لایت در این مدل بر روی یک سینی آلومینیومی و در طرف چپ دستگاه طراحی شده است.

همانطور که می دانیم در بک لایت edge لامپ های بک لایت در طول و عرض صفحه نمایش قرار می گیرند و نور بک لایت را تامین می کنند. در این حالت بدلیل مجتمع بودن لامپ ها و توان مصرفی بیشتر گرمای بیشتری هم تولید می شود و لامپها زودتر مستهلک شده و زودتر در معرض خرابی قرار می گیرند.

در بک لایت تلویزیون ال جی مدل ls مدار بندی لامپ های بک لایت به صورت سری-موازی بسته شده است. به همین دلیل خرابی یک یا تعدادی از لامپ ها باعث خاموش شدن بخشی از بک لایت و در نتیجه تاریکی بخشی از تصویر تلویزیون خواهد شد. تعمیر تلویزیون ال جی مدل LS  به دو صورت تعمیر و تعویض بک لایت قابل انجام است.

تعمیر بک لایت تلویزیون
تعمیر بک لایت

تعمیر بک لایت تلویزیون

در این نوع از تعمیر فقط لامپ های خراب و نیمه خراب بک لایت تعویض می شوند. تعمیر بک لایت تلویزیون  هزینه کمتری نسبت به تعویض بک لایت دارد اما شرط تعمیر بک لایت سلامت نسبی لامپهای بک لایت است تا مطمئن شویم که تعمیر موفقی خواهیم داشت.

تعویض بک لایت تلویزیون

در این حالت همه لامپ ها در قالب بک لایت تلویزیون تعویض می شوند. طبیعتا هزینه تعمیر تلویزیون در این حالت بیشتر است و در مقابل اطمینان خاطر بیشتری را ایجاد می کند. همانطور که گفتیم خرابی بخش بک لایت شایع ترین ایرادی است که در آمار تعمیر تلویزیون ال جی مدل ls دیده می شود. در ادامه راجع به سایر ایرادات، توضیحات مختصری خواهیم داد.

روشن نشدن تلویزیون ال جی

روشن نشدن تلویزیون ال جی ممکن است به خاطر خرابی برد پاور ایجاد شود و یا خرابی مین برد تلویزیون باعث آن شود. معمولا اگر لامپ استند بای دستگاه روشن نشود احتمال خرابی برد پاور بیشتر است و اگر لامپ استندبای روشن شود خرابی مین برد احتمال بیشتری دارد.

ایجاد خطوط عمودی در تصویر تلویزیون

اگر برد تی کان تلویزیون سالم باشد بیشترین احتمال خرابی در این حالت خرابی پنل (صفحه نمایش) دستگاه است. عوامل مختلفی مانند آبخوردگی می تواند باعث ایجاد اشکال در عملکرد فلت های پنل تلویزیون در نتیجه ایجاد خطوط عمودی در سطح تصویر شود.

خطوط عمودی در تصویر تلویزیون
ایجاد خطوط عمودی تلویزیون

قطع شدن صدای تلویزیون

بخش تقویت صدا در عموم تلویزیون های ال ای دی جزویی از مین برد تلویزیون است. در عموم مواردی که در تولید و پخش صدای تلویزیون با مشکل مواجه می شویم باید ایراد را در مین برد تلویزیون جستجو کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط