تعمیر آب خوردگی تلویزیون

آب خوردگی تلویزیون

آنچه در این نوشته خواهید خواند

تعمیر آبخوردگی تلویزیون

یکی از شایع ترین مشکلات تعمیر تلویزیون، تعمیر آب خوردگی تلویزیون است. در این مقاله  راجع به اقدامات پس از آبخوردگی پنل تلویزیون صحبت خواهیم کرد که پس از آب خوردگی چه اقداماتی انجام دهید.

تلویزیون را خاموش کرده و از برق بکشید

زمانی که تلویزیون شما با آب تماس پیدا کرد و آب به داخل آن نفوذ کرد اولین اقدام شما باید خاموش کردن تلویزیون باشد. آب برای آسیب قطعات الکتریکی نیاز به برق دارد بنابراین باید اولین کاری که انجام می‌ دهید کشیدن تلویزیون آب خورده از برق باشد. اگر تلویزیون هنگام آب خوردگی به برق باشد حتماً خواهد سوخت . چناچه که تلویزیون خود را خاموش نکنید صدمات جدی به آن وارد خواهید نمود.

قطع برق تلویزیون
قطع برق

در صورت عدم خاموشی تلویزیون پس از تماس با آب یا مایعات دیگر مشکلاتی چون عدم نمایش تصویر در تلویزیون حتی با وجود صدا در پنل تلویزیون به وجود خواهد آمد. مشکل دیگری که باید نگرن آن باشید به وجود آمدن خطوط عمودی رنگی در تصویر تلویزیون است. در صورت خاموش نکردن تلویزیون پس از آب خوردگی خطوط نورانی در پنل تلویزیون بوجود خواهد آمد.

عدم انتقال حرارت به دستگاه

پس از اینکه پنل دستگاه شما با آب یا مایعات دیگر تماس پیدا کرد و تلویزیون خود را خاموش کردید. از انتقال حرارت توسط سشوار به دستگاه تلویزیون جداً خودداری کنید زیرا که مشکلات به وجود آمده را چندین برابر میکند.

تعویض پنل تلویزیون

در صورتی که اقدامات لازم از جمله خاموش کردن تلویزیون را به موقع انجام ندهید. امکان تعمیر آب خوردگی تلویزیون از بین خواهد رفت و شما باید پنل تلویزیون خود را تعویض کنید. تعویض پنل تلویزیون هزینه ای حدود 70%خود تلویزیون را در بر دارد. در این شرایط افراد خرید تلویزیون جدید را به تعویض پنل تلویزیون ترجیح می دهند.

تعمیر تلویزیون با ماشین
تعمیر تلویزیون

تعمیر تلویزیون با بندینگ ماشین

استفاده از بندینگ ماشین می تواند زمانی صورت بگیرد که دستگاه در اثر آبخوردگی با مشکل سولفاته شدن فلت‌های COF درگیر شده باشد. بندینگ ماشین با دارا بودن سیستم‌های پیشرفته‌ای چون لنز اپتیکال، صفحه کوارتز، پمپ‌های تصفیه هوای پیشرفته، دستگاه گرمادهی پیشرفته میکروسکپی، ابزارآلات دقیق جهت تنظیم زوایای X,Y,Z، سیستم مانیتورینگ لمسی، سیستم کنترل هوا پیشرفته، سیستم گرمادهی برای ACF، فیکسچرهای پیشرفته برای COF و امکانات پیشرفته دیگر قابلیت تعمیر انواع LCD تلویزیون در سایزهای مختلف را داراست.

جهت تعمیر آب خوردگی تلویزیون، از پمپ های فشار هوای پیشرفته بندینگ ماشین استفاده شده، و پس از وارد کردن هوای تمیز و خشک به دستگاه، با استفاده از نوارهای کوارتز و همچنین سنسورهای پیشرفته دما در ابزار گرما دهی، اتصال مابین COF، ال سی دی و PCB برد فراهم می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط