بررسی مشکلات شایع در تعمیرات سینما خانگی سامسونگ مدل HT-TX250

تعمیرات سینما خانگی سامسونگ مدل HT-TX250

آنچه در این نوشته خواهید خواند

تعمیرات سینما خانگی سامسونگ مدل HT-TX250 از خدمات تیم تخصصی رایان است. در این نوشته همراه با متخصصین تعمیر سیستم‌های صوتی مجموعه رایان ایرادهای شایع در این مدل را که در بین مصرف کنندگان محبوبیت زیادی دارد را بررسی می کنیم.

مشکلات شایع در تعمیرات سینما خانگی سامسونگ مدل HT-TX250

  1. از کار افتادن بخش سی دی
  2. روشن نشدن سینمای خانگی
  3. نخواندن دیسک (CD)
  4. کم شدن صدای خروجی سینما خانگی
  5. نمایش پیام FAN CHECK و خاموش شدن سینمای خانگی
  6. نمایش پیام PROTECTION و خاموش شدن سینمای خانگی

بررسی آمار مراجعه تعمیر سینمای خانگی سامسونگ نشان میدهد این 6 ایراد مهمترین و شایع ترین ایرادهایی هستند که در مدل TX250 دیده می‌شود.

تعمیرات سینما خانگی سامسونگ مدل HT-TX250

از کار افتادن مکانیزم دیسک در سینما خانگی سامسونگ HT-TX250

بعلت فشار زیادی که روی چرخ دنده‌های این مکانیزم وجود دارد چند تا از آنها در معرض شکستگی قرار دارند. در تعمیرات سینما خانگی سامسونگ مدل HT-TX250 معمولا با شکستگی چرخ دنده TRAVERSE مواجه می‌شویم.

وظیفه این چرخ دنده به حرکت درآوردن اهرم مکش است تا دیسک روی آن لغزیده و به داخل درایو هدایت شود. با ایجاد ترگ در این چرخ دنده ابتدا وارد شدن دیسک به دستگاه با صدای اضافی همراه می‌شود. با افزایش میزان خرابی چرخ دنده وارد شدن دیسک به دستگاه غیر ممکن می‌شود.

روشن نشدن سینما خانگی سامسونگ HT-TX250

وقتی دستگاه را به برق می‌زنیم، لامپ پاور به رنگ قرمز روشن می‌شود، اما با فرمان ما روشن نمی‌شود.

ایراد روشن نشدن سینمای خانگی معمولا بعلت خرابی برد پاور و یا بخش سیستم کنترل ایجاد می‌شود. توصیه می‌کنیم در صورتی که از سینمای خانگی مدتی استفاده نمی‌شود، آن را از برق جدا کنید.

تعمیرات سینما خانگی سامسونگ مدل HT-TX250

نخواندن دیسک در سینما خانگی سامسونگ HT-TX250

در ایراد نخواندن سی دی، بیشترین احتمال خرابی مربوط به قطعات بخش اپتیکال بلاک است. قطعه اپتیکال بلاک را عموم مصرف کنندگان با نام لنز دی وی دی می‌شناسند.

اپتیک DL3 که در سینمای خانگی سامسونگ مدل TX250 هم از آن استفاده شده، از 4 قطعه اصلی تشکیل شده است:

  1. موتور اسپندل
  2. موتور اسلدر
  3. اپتیک AD3
  4. لیمیت سوئیچ

تعمیرات سینما خانگی سامسونگ مدل HT-TX250

خاموش شدن سینما خانگی سامسونگ با ارور FAN CHECK

عملکرد بخش پاور و آمپلی فایر قدرتمند سینمای خانگی باعث تولید حرارت در این بخش می‌شود. فن DC وظیفه تبادل هوای گرم داخل و خنک کردن فضای داخلی دستگاه را بعهده دارد.

ضعف در عملکرد فن سینمای خانگی می‌تواند باعث آسیب دیدگی قطعات مختلف، مخصوصا بخش آمپلی فایر شود. به همین دلیل یک مدار محافظ عملکرد صحیح فن را بعهده دارد. اگر فن سینمای خانگی از کار بیفتد و یا میزان دور آن کاهش پیدا کند این مدار محافظ فعال می‌شود.

 در صورتی که تغییری در وضعیت دستگاه ایجاد نشود، سینمای خانگی سامسونگ خاموش خواهد شد.

پروتکت سینما خانگی سامسونگ

ایجاد حالت پروتکت در دستگاههای مختلف، در واقع یک وضعیت دفاعی است، تا ایراد ایجاد شده در یک بخش، به قسمت‌های دیگر سرایت نکند.

تعمیرات سینما خانگی سامسونگ مدل HT-TX250 در ایراد پروتکت باید شامل بررسی بخش پاور و آمپلی فایر دستگاه باشد. در بخش آمپلی فایر به دلیل تراکم قطعات گرمای زیادی تولید می‌شود که در پروسه تعمیر سینمای خانگی حتما باید مورد توجه و بررسی قرار گیرد.

تعمیرات سینما خانگی سامسونگ مدل HT-TX250

مشاوره تعمیر سیستم‌های صوتی با تیم تخصصی رایان

مهمترین قدم در یک تعمیر سینمای خانگی دریافت مشاوره دقیق و مراحل فنی و از جمله تعیین هزینه تعمیرات مورد نیاز است.

شما می‌توانید با داشتن کد مدل دقیق سینمای خانگی خود با بخش مشاوره تعمیرات سینمای خانگی رایان تماس بگیرید. در این مشاوره شما اطلاعات تکمیلی راجع به عیب یابی سینمای خانگی، مراحل تعمیر و هزینه تعمیر سینمای خانگی خود دریافت خواهید کرد.

یکی از خدمات ویژه گروه تخصصی رایان در بخش تعمیرات سینما خانگی سامسونگ مدل HT-TX250 نصب بلوتوث است. با نصب بلوتوث شما می توانید سینمای خانگی را به گوشی موبایل و یا سایر دستگاههای دارای بلوتوث متصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط