پیکسل سوختگی در تلویزیون

پیکسل سوختگی در تلویزیون

آنچه در این نوشته خواهید خواند

یکی از سوالاتی که همیشه در بخش تعمیرات و بخصوص در بخش تعمیر تلویزیون و از متخصصین این بخش پرسیده می شود مدل های خوب تلویزیون برای خرید است. اینکه چه برندی و چه مدلی را بخریم اهمیت زیادی دارد اما در این نوشته می خواهیم به موضوع با اهمیت تری بپردازیم : پیکسل سوختگی در تلویزیون و مخصوصا چک کردن آن در هنگام خرید.

گفتیم با اهمیت اما اگر می گفتیم بسیار بسیار با اهمیت هم شاید باز هم کم بود و دلیل آن را هم تنها یک چیز می دانیم و آن اینکه شرکت های مختلف استانداردهای مشخصی دارند و هر کدام بر اساس قوانین خود تعدادی پیکسل سوختگی در تلویزیون (در صفحه نمایش) را مجاز شمرده و ایراد نمی دانند و طبعا خدماتی هم ارائه نمی دهند و این یعنی اینکه ممکن است خریدار تلویزیون که پس از مدت ها تحقیق برند و مدل خاصی را انتخاب کرده و با هزار ذوق و شوق آن را خریده پس از استفاده از دستگاه با چند نقطه سیاه یا رنگی در تصویر مواجه می شود و وقتی به بخش خدمات مراجعه می کند جواب می شنود که مثلا : این حالت بعنوان غیر فعال بودن پیکسل ها شناخته می شود و مثلا بنابر قاون شرکت ما تا تعداد 7 پیکسل در تلویزیون های 40 یا 42 اینچ ایراد شناخته نمی شود و تعداد پیکسل های مشکل دار در تلویزیون شما مثلا 5 عدد است و شامل ارائه خدمات نمی شود و ….

در اینجا نمی خواهیم راجع به اثبات یا رد این قانون و یا تعداد پیکسل های معیوب و مجاز در هر برند صحبت کنیم فقط بدانیم که چنین قانونی وجود دارد و اهمیت آن برای ما از این جنبه است که به هیچ عنوان نمی خواهیم چنین دستگاهی را هیچ کسی بخرد، پس به مرحله بعد می رویم و آن چیزی نیست جز چک کردن پیکسل سوختگی در هنگام خرید تلویزیون و راه های آن.

معمولا در برندهای مختلف و در بخش منوی تنظیمات عکس ها و ملودی هایی برای تست تلویزیون در دسترس است که برای تست کلی تصویر مناسب است اما بدلیل استفاده از رنگ های مختلف نمی توان همه تصویر را به صورت یکپارچه تست کرد.

 

پیکسل سوختگی در تلویزیون

 

راه استاندارد برای تست پیکسل سوختگی در تلویزیون استفاده از پترن های RGB است. در این پترن ها که در واقع سه تصویر کاملا سبز یا آبی و یا قرمز هستند هر سه ساب یک پیکسل که به همین سه رنگ روشن می شوند تست شده و کوچکترین اشکالی در کار آنها به خوبی دیده می شود. در صورت عدم دسسترسی به این پترن ها و یا عدم امکان استفاده از انها در محل خرید بهتر است ابتدا تلویزیون را با عکس تست داخلی چک کنید و سپس با استفاده از تصاویر معمولی در صحنه های سفید و یا تک رنگ تمام طول و عرض صفحه را جستجو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط