علت قطع شدن تصویر تلویزیون سونیا + راه حل

قطع شدن تصویر تلویزیون سونی

آنچه در این نوشته خواهید خواند

قطع شدن تصویر تلویزیون سونیا یکی از ایرادهایی است که خریداران این برند تلویزیون با آن مواجه می‌شوند. مهمترین علت این ایراد خرابی قطعات در بخش بک لایت است. در ادامه  این نوشته همراه متخصصین تعمیرات تلویزیون رایان تی وی ایرادهای مختلف مربوط به بک لایت مانند سیاه شدن و یا قطع شدن تصویر تلویزیون سونیا را توضیح داده و مراحل تعمیر هر یک را بررسی می‌کنیم.

با توجه به افزایش قیمت لوازم خانگی و ممنوعیت ورودی برندهای ال جی و سامسونگ عرصه بازار برای خودنمایی برندهای دیگر فراهم شده است. در این میان تلویزیون‌های سونیا با توجه به کیفیت مناسب تصویر و همچنین قیمت متوسط نظر بسیاری از خریداران را به خود جلب می‌کند. با توجه به این شرایط مجموعه تعمیر تلویزیون گروه تخصصی رایان تی وی ابزار لازم برای سرویس و خدمات پس از فروش تلویزیون‌های سونیا فراهم آورده است.

 

قطع شدن تصویر تلویزیون سونیا

تلویزیون سونیا ساخت کجاست؟

سونیا جزء شرکت‌هایی است که می توان آنها را در دسته تولید کنندگان لوازم خانگی درجه دوم قرار داد. این شرکت که مرکز اصلی آن در کشور چین قرار دارد در تولید لوازم خانگی فعالیت دارد. این کشور قطعات محصولات خود را در کشور چین تولید کرده و آن‌ها را خود چین یا در کشور های همسایه دیگر مونتاژ خواهد کرد. عملیات مونتاژ کردن این محصولات به صورتی است که جز چین در کشور تایوان هم به صورت عمده انجام می شود. شرکت سونیا با وجود آن که به صورت نوپا فعالیت خود را شروع کرده است به سرعت پیشرفت کرده و نام خود را در بین بهترین برند های تولید لوازم خانگی و مخصوصا تولید تلویزیون های LED جای داده است.

همانطور که همه ما می دانیم معروف ترین شرکت های جهان که در تولید لوازم خانگی و به خصوص تلویزیون فعالیت دارند سونی، ال جی و سامسونگ هستند. هر چند این شرکت‌ها دارای محصولاتی با درجه کیفیت بالایی هستند، اما بخش زیادی از پولی که برای خرید محصولات آنها می پردازید، هزینه برند این محصولات است. در مقابل شرکت هایی هم چون سونیا که هزینه‌ای به عنوان هزینه برند ندارند سبب می شود که تلویزیون هایی با تکنولوژی های پیشرفته را با قیمتی بسیار پایین‌تر نسبت به شرکتهای تراز اول تهیه کنید.

بیشتر بخوانید : تعمیر تلویزیون ال جی

مشکلات تلویزیون سونیا

با نگاهی به آمار مجموعه تعمیر تلویزیون سونیا خواهیم دید که برخی از ایرادها بیشتر در مجموعه تلویزیون‌های سونیا ایجاد شده است. در ادامه لیست این ایرادها را می‌توانید مشاهد کنید.

  1. روشن نشدن تلویزیون سونیا

  2. روشن و خاموش شدن تلویزیون سونیا

  3. قطع شدن تصویر تلویزیون سونیا

  4. سیاه شدن تصویر (ایجاد هاله های تاریک در تصویر تلویزیون)

  5. قطع شدن صدای تلویزیون

  6. هنگ کردن تلویزیون

  7. ویروسی شدن تلویزیون

 

بیشتر بخوانید : بررسی مراحل تعمیر ضبط خانگی سونی مدل VX33

 

علت قطع شدن تصویر تلویزیون سونیا چیست؟

اگر با ساختار نمایش تصویر در تلویزیون‌های ال ای دی آشنا باشیم می‌دانیم که بک لایت، نوری است که در پشت صفحه نمایش تولید شده و باعث دیده شدن تصویر می‌شود. هر تغییری که در نور پس زمینه ایجاد شود به طور مستقیم در کیفیت تصویر تلویزیون اثر می‌گذارد. مثلا سوختن و روشن نشدن تعدادی از لامپ‌های بک لایت، باعث ایجاد نقاط تاریک در تصویر و قطع شدن کامل بک لایت باعث قطع شدن تصویر تلویزیون سونیا یا بعبارت دیگر سیاه شدن کامل تصویر خواهد شد.

شاید در این جا این سوال پیش بیاید که چرا خرابی بک لایت بعضی مواقع به صورت ایجاد هاله تاریکی در تصویر ظاهر می‌شود و بعضی مواقع به صورت قطع شدن کامل تصویر تلویزیون؟

جواب این است که نشانه های ظاهری خرابی بک لایت تلویزیون به ساختار و نوع مداربندی لامپ‌های بک لایت بستگی دارد. به عنوان مثال مداربندی سری که معمولا در بک لایت‌های دایرکت (شاخه‌ای)، باعث می‌شود حتی در صورت خرابی و قطع شدن یک عدد از لامپ‌ها، جریان مدار قطع شده و بک لایت به طور کامل خاموش می‌شود.

بیشتر بخوانید : تعمیر تلویزیون سونی

تعمیر بک لایت تلویزیون سونیا چگونه انجام می‌شود؟

در مواجهه با خرابی بک لایت تلویزیون سونیا ابتدا باید با توجه به نشانه‌های ظاهری و در ادامه تست و عیب یابی، از خرابی بک لایت مطمئن شویم. همانطور که گفتیم مهمترین علامت خرابی بک لایت، قطع شدن تصویر است اما مشکلات دیگری هم وجود دارد که می‌تواند همین نشانه‌ ظاهری را ایجاد کرده و ما را در تشخیص خرابی بک لایت تلویزیون دچار اشتباه کند.

بهترین روش تعمیر بک لایت تلویزیون سونیا ، تعویض کامل آن است. برخی از تعمیرکاران تلویزیون در مواجهه با سوختن لامپ‌های بک لایت اقدام به تعویض لامپ‌های سوخته می‌کنند. در این حالت در مدت زمان کوتاهی خرابی بک لایت مجدد ایجاد می‌شود. توصیه می‌کنیم در مراحل تعمیر تلویزیون سونیا از بهترین مارک بک لایت تلویزیون استفاده کنید تا در کوتاه مدت دچار خرابی بک لایت نشوید. متخصصین تعمیر تلویزیون رایان تی وی در این مورد می‌توانند شما را راهنمایی کنند.

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون سونیا

در مجموعه تخصصی رایان، قطعات یدکی مورد نیاز از بهترین برندهای تولید کننده انتخاب می‌شود تا ضمن اطمینان از مراحل تعمیر تلویزیون، کیفیت نهایی قابل ضمانت باشد. بک لایت تلویزیون سونیا توسط چند شرکت معتبر در این بخش تولید شده است. EASTERN STAR – JOUS – LUMEN از مهمترین شرکت‌های تولید کننده بک لایت تلویزیون سونیا هستند. انتخاب بهترین نوع و کیفیت با توجه به مدل و اینچ تلویزیون توسط متخصص و تعمیرکار تلویزیون انجام می‌شود.

در جدول زیر هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون سونیا در تعدادی از مدل‌های پرمصرف ارائه می‌شود.

                        مدل و سایز تلویزیون سونیا                                هزینه تعمیر بک لایت
                                     SU3277                                720 هزار تومان
                                     SU4387                                1.510 هرا تومان
                       SU4392 – SU4394  – SU4388                                1.484 هزار تومان
                                     SU4310                               1.520 هزار تومان
                       SU4988 – SU4997 – SU4987                               1.576 هزار تومان
                                    SU4985                               1.816 هزار تومان
                              SU4992 – SU4991                               1.647 هزار تومان
                                  49KD6131                               1.489 هزار تومان
                                   SU4386                               1.520 هزار تومان

قیمت بک لایت تلویزیون سونیا 50 اینچ

بیشترین تعداد فروش تلویزیون سونیا مربوط به سایز 50 اینچ بوده است و به همین دلیل در بخش تعمیر بک لایت تلویزیون سونیا اهمیت ویژه‌ای دارد. در جدول زیر هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون سونیا در سایز 50 اینچ ارائه شده است.

                           مدل تلویزیون سونیا                          هزینه تعمیر بک لایت
                                 SU5087                            1.843هزار تومان
                                 SU5086                            1.843هزار تومان
                                 SU5093                            1.903 هزار تومان
                                 SU5094                            1.547 هزار تومان
                            SU50KD7140                            1.638هزار تومان
                            SU50KD7141                            1.594هزار تومان

 

قطع شدن تصویر تلویزیون سونیا

بیشتر بخوانید : تعمیر تلویزیون سامسونگ

چگونه از خرابی بک لایت تلویزیون سونیا جلوگیری کنیم؟

حالا که با عوامل موثر در کارکرد و عمر بک لایت تلویزیون آشنا شدیم بهتر می‌توانیم راههای جلوگیری از خرابی بک لایت و قطع شدن تصویر تلویزیون سونیا را بررسی کنیم. در اولین قدم باید از گرم شدن بک لایت تلویزیون جلوگیری کنیم و در عین حال کمک کنیم گرمای تولید شده بهتر دفع شود. کاهش نور بک لایت تلویزیون یکی از راههای اصلی جلوگیری از ایجاد گرمای بک لایت است. این کاهش نور هم می تواند به صورت دستی و با تنظیمات منوی تنظیم تصویر تلویزیون انجام شود و هم به صورت کاهش ولتاژ بک لایت از داخل تلویزیون که به نام اصلاحیه بک لایت شناخته می‌شود.

اقدام دیگر در مورد گرمای بک لایت، دفع گرمای ایجاد شده است. خاموش کردن تلویزیون در فواصل 2 تا 2.5 ساعت به مدت 10 تا 15 دقیقه کمک زیادی به این مسئله می‌کند. در تلویزیون های میان رده مانند سونیا یا مارک های مشابه مانند دوو – مارشال و… معمولا در بخش منوی تنظیمات گزینه مشخصی برای تنظیم بک لایت تلویزیون وجود ندارد. در این تلویزیون ها باید با استفاده از گزین های کمکی مانند اصلاحیه برد پاور و یا خاموش کردن تلویزیون در فواصل مشخص زمانی بیشتر استفاده کرد.

 

بیشتر بخوانید : عمر بک لایت تلویزیون

 

 

7 پاسخ

    1. با سلام، مدل تلویزیون یا برند آن را قید نکرده‌اید. تاریکی نصف تصویر تلویزیون یکی از ایرادهای شایع در برند سامسونگ است که به دلیل خرابی بخش بک لایت تلویزیون ظاهر می‌شود. با توجه به ایجاد سوال شما در بخش تعمیر تلویزیون سونیا احتمالا تلویزیون شما هم دچار همین ایراد شده است. در صورت نیاز با تماس با بخش مشاوره تعمیرات تلویزیون رایان مدل تلویزیون را اعلام کنید و شرایط تعمیر و هزینه تعمیر تلویزیون را دریافت کنید.

  1. سلام وقت بخیرتلویزیون ماازدیروزغروب تاالان صفحه اش کاملأسیاه شده وهیچ تصویری نداره ولی صدا داره ولی امروزظهرکه روشن کردم تصویربه سایه ی محوبه سختی دیده میشه مدل تلویزیون همLEDTV SU_5094USMهستش میخواستم ضمانت پنج ساله داره میخواستم بدونم مشکلش ازهمین بک لایت هستش که گفتید؟؟وهزینه اش باتوجه به مدل تلویزیون چقدمیشه؟؟!

    1. با سلام، بیشترین احتمال خرابی بک لایت است اما به راحتی می‌توانید با استفاده از روش‌های تشخیص خرابی بک لایت مطمئن شوید. ضمانت با گارانتی متفاوت است. قبل از مراجعه به مرکز تعمیر تلویزیون سونیا از شرایط تعمیر مطلع شوید. هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون سونیا با مدلی که اعلام کردین 1.368000 تومان است.

  2. ممنون از توضیحی که دادید سوال اول اینه که چطور مطمئن بشیم خرابی از بک لایت هستش؟ دومأ گارانتی بهمراه کارت ضمانت اگه ارائه بشه به نمایندگی مجاز جهت تعمیر تلویزیون آیا باز هزینه ایی بر میداره یا نه؟

  3. سلام خسته نباشید . میخاستم بپرسم دلیل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون چیه؟؟؟؟ بعضط وقتها خود به خود تلویزیون خودش خاموش میشه

    1. با سلام، خاموش شدن یک ایراد جامع است که ایرادهای مختلفی در آن می‌تواند جا بگیرد. عیب یابی و تعمیر تلویزیونصفحه اصلی در این ایراد با توجه به مدل دستگاه، عمر و تکنولوژی ان انجام می‌شود. مثلا در تلویزیون پلاسما به دلیل ایجاد گرمای زیاد ممکن است قطعی ایجاد شده باشد. در تلویزیون crt ممکن است مدار هایولتاژ دچار مشکل شده باشد. مدل دقیق تلویزیون برای عیب یابی ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط