ریست کردن سینمای خانگی سونی سری FL و FLX

ریست کردن سینمای خانگی سونی مدل

آنچه در این نوشته خواهید خواند

در این نوشته ریست کردن سینمای خانگی سونی سری FL و FLX را به شما آموزش میدهیم اما قبل از آن باید بدانیم ریست چیست چه کارکردی دارد؟

ریست کردن

معولا در حالت ریست گزینه هایی که دارای مقدار متغیر هستند در حالت وسط قرار می گیرند مثلا در اکثر تلویزیونها بعد از ریست کردن مقادیر نور و رنگ و کنتراست در حالت 50% از کل قرار می گیرند که برای اکثر تصاویر مقدار قابل قبولی است و در گزینه هایی که حالت ON/OFF و یا فعال و غیر فعال دارند در ساده ترین حالت قرار می گیرند تا عمومی ترین حالت مصرف را ارائه دهند.

بعنوان نمونه می توان غیر فعال شدن اکولایزرهای صوتی را در بخش صدای اکثر تلویزیونها در نظر گرفت که ساده ترین جلوه های صوتی را در اختیار قرار می دهد.

البته همانطور که در مثالها هم بیان شد هنگام شنیدن عنوان ریست ، عموما تلویزیون و منوی تنظیمات آن در نظر می آید حال آنکه بعضی از دستگاههای صوتی منویی بسیار پیچیده تر و کاملتر از تلویزیونها دارند که یکی از نمونه های این مسئله سینمای خانگی و یا با عنوان عامه آشناتر ، ضبط های خانگی سونی در سری FL و FLX هستند.

در طراحی تلویزیونها معمولا هر آپشنی که طراحی می شود در تمام مدلهای آن برند قابل تعمیم است مثلا کد ورد به منوی مخفی در تمام تلویزیونهای سونی و یا سامسونگ مشابه است اما در بین محصولات صوتی معمولا برای هر مدل خاص منویی ویژه و با گزینه هایی مختص همان مدل در نظر گرفته می شود.

در مقاله ای دیگر (تعمیر ضبط FL و FLX سونی) به تفضیل در مورد عیوب متداول و نکات تعمیراتی این محصولات برجسته سونی پرداختیم و در این بخش قصد داریم فقط نحوه ریست کردن این دو مدل از محصولات سونی را آموزش دهیم تا در مواقع لزوم بتوانید از آنها برای رفع تغییرات نامطلوبی که در دستگاه ایجاد کرده اید استفاده کنید.

 

ریست کردن سینمای خانگی سونی سری FL و FLX

 

  • روش ریست کردن سینمای خانگی سونی سری FL

دکمه های STOP  و DISPLAY و DVD TOP MENU را در روی دستگاه پشت سرهم و بدون وقفه فشار دهید ، عبارت COLD RESET  در صفحه نمایش نشان داده می شود و دستگاه بحالت تنظیمات کارخانه ای برمی گردد.

 

  • روش ریست کردن سینمای خانگی سونی سری FLX

دکمه های STOP  و DISPLAY و GROOVE را در روی پنل دستگاه پشت سرهم و بدون وقفه فشار دهید ، عبارت COLD RESET  در صفحه نمایش نشان داده می شود و دستگاه بحالت تنظیمات کارخانه ای برمی گردد.

ترتیب دکمه ها از stop آغاز می شود.

فشار دادن کلیدها تقریبا باید در یک لحظه انجام شود و ممکن است چند بار اول در انجام آن موفق نباشید.

 

ریست کردن سینمای خانگی سونی سری FL و FLX باعث برگشت تمام تنظیمات دستگاه به عمومی ترین حالت مصرف این دستگاهها می شود ، در نوشته های بعدی تنظیمات دیگری از این دو مدل پرفروش نظیر قفل کردن مکانیزم CD و تنظیم خروجی تصویر را بیان می کنیم.

2 پاسخ

    1. درورد و احترام، شل و به اصطلاح آب شدن تسمه‌های ضبط خانگی سونی شما نشان می‌دهد که احتمالا دستگاه شما تعمیر نشده و این اولین تجربه تعمیر ضبط سونی شما خواهد بود. چسبناک شدن تسمه ها در این حالت مشکلات زیادی ایجاد می‌کند و تمیز کردن آن بسیار سخت است. برای تعمیر ضبط fl7 شما چند پیشنهاد می‌توان ارائه داد:
      غیر فعال کردن بخش سی دی و نصب مازول بلوتوث و در صورت نیاز (فلش خور کردن)
      تعمیر کامل دستگاه که البته لازمه آن سلامت اپتیک (لنز بخش دی وی دی) است که در این حالت نمیتوان آن را تست کرد. در صورت تعمیر باید کلیدهای روی دستگاه هم به طور کامل تعویض شود چون معمولا دچار مشکل (اشتباه عمل کردن) هستند. تعمیر و یا حذغ بخش کاست ها هم باید به این مجموعه اضافه شود.

      خلاصه: برای بروزسانی و استفاده از ضبط خانگی fl7 شما چند روش وجود دارد که در نهایت نوع نیاز شما مشخص کننده آن خواهد بود. مهمترین نکته در پروسه تعمیر این گونه دستگاههای خاص، آشنایی بخش تعمیر با دستگاه است تا بتواند راه حل‌های مختلف را به بهترین شکل اجرایی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط