تعمیر ضبط خانگی سونی مدل RV8

تعمیر ضبط خانگی سونی مدل RV8

آنچه در این نوشته خواهید خواند

در بخش محصولات صوتی و مشخصا ضبط‌های خانگی، سونی همواره از محبوبیت خاصی در بین مصرف کنندگان برخوردار بوده است. ضبط های خانگی سونی با توان خروجی بالا و کیفیت ساختاری مناسب رضایت نسبی اکثر خریداران را کسب کرده‌اند. در این نوشته به بررسی تعمیر ضبط خانگی سونی مدل RV8 و ایرادهای شایع در این مدل می‌پردازیم:

[highlight background=”” color=””]مشخصات ضبط سونی RV8:[/highlight]

  • 2 کاست
  • بخش سی دی: 3 دیسک گردان
  • اپتیکال پیکاپ: BU30
  • قدرت خروجی آپلی فایر: 7000 وات PMPO تقریبا حدود 700 وات RMS
  • رده دسته بندی: MINI HI FH : مناسب برای سیستم صوتی منزل حدود 40 تا 80 متر مربع

استفاده از دو کاست و سه دیسک گردان، عمومی‌ترین ساختار و قالب ضبط‌های خانگی بوده است که RV8 هم در آن ساخته شده است. سونی در سری RV از اپتیکال بلاک BU30 استفاده کرده که در بین اپتیک های مشابه از کیفیت بالاتری برخوردار بوده است. اپتیک BU30 دارای کاور ضد غبار است که از نفوذ گرد غبار به داخل اپتیک جلوگیری می‌کند.

تعمیر ضبط خانگی سونی در منزل

عیب یابی ضبط خانگی سونی مدل RV8:

  1. خرابی بخش کاست ضبط خانگی سونی
  2. باز نشدن درب بخش سی دی
  3. نخواندن اطلاعات دیسک
  4. نمایش ارور C81
  5. روشن نشدن ضبط خانگی سونی و پیام PUSH POWER PROTECT
  6. از کار افتادن صفحه نمایش ضبط خانگی سونی

 

باز نشدن سی دی ضبط خانگی سونی

این ایراد معمولا به علت ایراد در بخش مکانیزم دیسک ایجاد می‌شود. سونی در سری RV از مکانیزم CDM58E استفاده کرده است. ویژگی اصلی این مکانیزم تایمینگ دقیق آن است که در صورتی که به دقت رعایت نشود دستگاه به درستی کار نخواهد کرد.

نخواندن سی دی (CD) در ضبط خانگی سونی

همانطور که گفتیم اپتیک (لنز) استفاده شده در این مدل از نوع BU30 است. شایع‌ترین ایراد این قطعه، ایجاد ترک و شکاف در یکی از چرخ دنده‌های آن است که باعث ایجاد اختلال در عملکرد آن می‌شود.

وقتی ضبط را روشن می‌کنیم صدای زائدی از بخش دیسک شنیده می‌شود، در عین حال با وجود باز و بسته شدن درب بخش دیسک، اطلاعات به درستی خواهدن نمی‌شود.

اپتیک BU30 دارای چرخ دنده کوچکی است که ترک برداشته و باعث می شود که اپتیک به درستی در ریل SLED حرکت نکند. در صورت آسیب دیدگی چرخ دنده اپتیک BU30 موقع روشن شدن دستگاه صدای چرخ دنده شکسته شنیده می شود. در تعمیر ضبط خانگی سونی مدل RV8 این چرخ دنده با نمونه اصلاح شده تعویض می شود که ایراد و ضعف قبلی را ندارد.

تعمیر ضبط خانگی سونی مدل RV8

از کار افتادن صفحه نمایش در ضبط خانگی سونی مدل RV8

معمولا  ایجاد اشکال در بخش تغذیه و پاور دستگاه باعث قطع شدن ولتاژ تغذیه صفحه نمایش می‌شود. قطع شدن ولتاژ تغذیه دیسپلی باعث قطع شدن نمایش اطلاعات و خاموش شدن صفحه نمایش می شود.

ریست فکتوری ضبط خانگی سونی RV8

برای ریست کردن ضبط خانگی سونی در سری RV باید سه کلید STOP – ENTER – POWER را به صورت همزمان با هم فشار دهید. در صورتی که ریست ضبط خانگی به درستی انجام شده باشد دستگاه خاموش می شود. با روشن کردن مجدد کلیه اطلاعات قابل تغییر در دستگاه به مقادیر اولیه بازگشت داده شده است.

تعمیر ضبط خانگی سو.نی

نصب بلوتوث و فلش خور کردن ضبط خانگی

یکی از خدمات مجموعه رایان نصب بلوتوث و ورودی USB و به اصطلاح فلش خور کردن ضبط های خانگی است.

شما هم یک سیستم صوتی قدیمی در منزل دارید که به دلیل این که نوار کاست و CD دیگر رواج قبل را ندارد نمی‌توانید از ان استفاده کنید. آیا می‌دانید می‌توانید روی این دستگاهها که اغلب آنها کیفیت صدای خروجی بسیار خوبی دارند بلوتوث نصب کنید و یا آنها را فلش خور کنید.

البته باید بدانید که اضافه کردن این امکانات یک شرط بسیار مهم دارد و آن نکته این است که: حتما از مرکز خدماتی استفاده کنید که ضمن شناخت ساختار دستگاه شما بتواند این امکانات را بدون عیب و ایرادهایی مانند (نویزی بودن صدا، قطع شدن بلوتوث و موارد مشابه …) نصب کند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر با بخش مشاوره تعمیرات رایان تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط