تعمیر سینما خانگی سونی مدل DAV-DZ870W

تعمیر سینما خانگی سونی مدل DAV-DZ870W

آنچه در این نوشته خواهید خواند

‌تعمیر سینما خانگی سونی مدل DAV-DZ870W براساس آمار، یکی از موارد پرمراجعه در مجموعه تعمیرات سینما خانگی سونی است. در این نوشته ابتدا ایرادهای شایع در این مدل را نام برده و راه حل هر ایراد را به تفضیل بررسی می‌کنیم. اگر شما هم نیاز به تعمیر سینما خانگی سونی مدل DAV-DZ870W دارید با متخصصین تعمیر سیستم‌های صوتی رایان همراه باشید.

مشکلات رایج سینما خانگی سونی DAV-DZ870W

  1. باز و بسته شدن درب سینمای خانگی
  2. نخواندن دیسک 
  3. روشن نشدن سینمای خانگی
  4. پروتکت سینمای خانگی سونی (PUSH POWER PROTECTOR)
  5. از کار افتادن وایرلس (بلندگوهای عقب)

این پنج ایراد در آمار تعمیر سینمای خانگی سونی بالاترین موارد مراجعه را داشته است. در ادامه به بررسی آنها می پردازیم و راه حل تعمیر هر ایراد را به تفضیل توضیح می‌دهیم.

مشکل باز و بسته نشدن درب سینمای خانگی سونی مدل DAV-DZ870W و راه‌حل‌های آن

یکی از مشکلات رایج که ممکن است برای کاربران سینمای خانگی سونی مدل DAV-DZ870W پیش بیاید، مشکل باز و بسته نشدن درب دستگاه است. این مشکل می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد و راه‌حل‌های متعددی برای رفع آن وجود دارد.

دلایل احتمالی مشکل باز و بسته نشدن درب:

  • ایراد در تسمه: تسمه درب یکی از اجزای کلیدی در سیستم باز و بسته شدن درب است. اگر تسمه فرسوده یا پاره شده باشد، ممکن است درب به درستی باز و بسته نشود.
  • مشکل در اپتیک: اپتیکال بلاک (لنز دی وی دی) وظیفه خواندن اطلاعات دیسک را بعده دارد. اگر بعد از آنکه درب سینمای خانگی بسته می‌شود، مرحله خواندن اطلاعات شروع نشود، درب سینمای خانگی سونی مجددا باز می‌شود.
  • ایراد در میکروسوئیچ: میکروسوئیچ درب یک سنسور است که وضعیت درب را به برد اصلی دستگاه اطلاع می‌دهد. اگر میکروسوئیچ دچار مشکل باشد، ممکن است برد اصلی نتواند درب را به درستی کنترل کند.
  • مشکل در برد اصلی: برد اصلی وظیفه کنترل تمام اجزای دستگاه، از جمله سیستم باز و بسته شدن درب را بر عهده دارد. اگر برد اصلی دچار مشکل شده باشد، ممکن است درب به طور کامل باز یا بسته نشود.

راه‌حل‌های مشکل باز و بسته نشدن درب:

  • بررسی تسمه: برای بررسی تسمه، درب را به طور نصفه باز کنید و به تسمه نگاه کنید. اگر تسمه فرسوده یا پاره شده است، باید آن را با یک تسمه جدید تعویض کنید.
  • بررسی اپتیک: برای بررسی اپتیک، بهتر است آن را تعویض کنید. با این روش می‌توانید از سلامت و یا خرابی اپتیک سینمای خانگی سونی خود اطمینان حاصل کنید.
  • بررسی میکروسوئیچ: برای بررسی میکروسوئیچ، از یک مولتی‌متر استفاده کنید. اگر میکروسوئیچ معیوب باشد، باید آن را با یک میکروسوئیچ جدید تعویض کنید.
  • ریست کردن دستگاه: گاهی اوقات، با ریست کردن دستگاه، مشکل برطرف می‌شود. برای ریست کردن دستگاه، آن را از برق جدا کنید و چند دقیقه صبر کنید، سپس دوباره آن را به برق وصل کنید.

اگر با انجام مراحل فوق مشکل برطرف نشد، باید دستگاه را به یک تعمیرگاه مجاز سونی ببرید.

نخواندن سی دی در سینمای خانگی سونی

با توجه به کاهش استفاده از دیسک و جایگزینی تکنولوژی‌های جدیدتر مثل USB و بیشتر از آن بلوتوث، دیگر کاربران تمایلی برای استفاده از دیسک ندارند. اما در عین حال ناتوانی در خواندن اطلاعات دیسک یکی از ایرادهای شایع در سینمای خانگی سونی مدل DZ870 است که معمولا به دلیل خرابی  قطعه اپتیک ایجاد می‌شود.

اپتیک سینمای خانگی سونی مدل DAV-DZ870W (به مانند عموم مدل‌های سینمای خانگی سری DZ) از نوع KHM-313CAA است.  اپتیک 313 محصول خود سونی است و کیفیت بسیار بالایی دارد.

برای محافظت از بخش مکانیزم دیسک و اپتیک سینمای خانگی سونی یک کاور پلاستیکی طراحی شده است. این کاور از ورود عوامل خارجی مانند گرد و خاک به بخش مکانیزم دیسک جلوگیری می‌کند.

روشن نشدن سینمای خانگی سونی مدل DAV-DZ870W: عیب یابی و راه حل

روشن نشدن ناگهانی سینمای خانگی می‌تواند تجربه‌ای ناخوشایند باشد. در ادامه، به بررسی عیب یابی و ارائه راه‌حل برای مشکل روشن نشدن سینمای خانگی سونی مدل DAV-DZ870W می‌پردازیم.

علائم مشکل

  • عدم روشن شدن دستگاه با وجود اتصال به برق
  • خاموش شدن ناگهانی دستگاه
  • نمایش پیام PUSH POWER PROTECT

مراحل عیب یابی

  • مطمئن شوید که سیم برق به طور صحیح به پریز برق و دستگاه متصل است.
  • از سالم بودن سیم برق و پریز برق اطمینان حاصل کنید.
  • در صورت امکان، از یک سیم برق و پریز برق دیگر استفاده کنید.
  • در برخی موارد، ممکن است دکمه پاور معیوب باشدف از ریموت کنترل استفاده کنید.

اگر با انجام مراحل بالا مشکل برطرف نشد، ممکن است ایراد از بخش‌های داخلی دستگاه باشد.در این صورت، برای تعمیر دستگاه باید به یک تعمیرکار متخصص مراجعه کنید.

پروتکت سینمای خانگی سونی

پروتکشن در واقع یک حالت حفاظتی است که در سیستم‌های صوتی ایجاد می‌شود. وقتی یکی از قطعات داخلی سینمای خانگی به نحوی خراب شود که باعث ایجاد بار اضافه روی برد پاور شود مدار محافظ دستگاه فعال می‌شود. در این حالت دستگاه غیر فعال می‌شود و از کاربر می‌خواهد که کلید پاور را فشار دهد و سینمای خانگی خاموش کند. در زمان ایجاد حالت پروتکت در سینمای خانگی سونی، پیام PUSH POWER PROTECTOR ظاهر می‌شود.

کدام قطعات ممکن است معیوب باشد:

  1. اتصال کوتاه قطعات مختلف بخش آمپلی فایر
  2. قطع شدن یکی از ولتاژهای برد پاور
  3. خرابی قطعاتی مانند رگولاتورها و یا خازن‌های صافی

حل مشکل پروتکت سینمای خانگی سونی

اگر شما هم سینمای خانگی سونی مدل DZ870 و یا یکی دیگر از مدل های سینمای خانگی سونی را دارید و با ایراد پروتکت مواجه شده‌اید قبل از آنکه بخواهید برای تعمیر دستگاه اقدام کنید چند راه حل وجود دارد.

1. تمام بلندگوهای سینما خانگی را جدا کنید.

ایجاد اتصال کوتاه در بلندگوها و یا سیم آنها می‌تواند یکی از دلایل ایجاد حالت پروتکت در سینمای خانگی سونی شما باشد. بعد از جداسازی بلندگوها مجددا دستگاه را آزمایش کنید. اگر بلندگوها را جدا کردید و ایراد پروتکت سینما خانگی سونی برطرف شود، باید اطمینان پیدا کنید که یکی از آنها معیوب است.

برای تست و عیب یابی بلندگو بهتر است از ابزار اهمتر استفاده کنید و یا از متخصصین تعمیر سینمای خانگی سونی کمک بگیرید.

2. دستگاه را به مدت 30 دقیقه خاموش کنید.

برخی اتفاقات الکترونیکی به صورت لحظه‌ای می‌تواند باعث ایجاد حالت پروتکت در سینمای خانگی سونی شما شود.

ریست سینما خانگی سونی مدل DAV-DZ870W: راهنمای گام به گام

در ادامه این مقاله، به شما آموزش می‌دهیم که چگونه سینما خانگی سونی مدل DAV-DZ870W خود را ریست کنید. ریست کردن دستگاه می‌تواند در حل برخی از مشکلات رایج مانند قطع شدن صدا یا تصویر دستگاه مفید باشد و یا تنظیمات غیر دلخواه و یا اشتباه را به حالت اولیه برگرداند.

مراحل ریست کردن:

  1. سینما خانگی را روشن کنید. دکمه پاور (POWER) روی دستگاه یا ریموت کنترل را فشار دهید تا دستگاه خاموش شود.
  2. منتظر بمانید تا مراحل راه اندازی تمام شود. پس از خاموش شدن کامل دستگاه، چراغ LED روی پنل جلویی باید خاموش شود.
  3. دکمه‌های STOP – EJECT – POWER را به صورت همزمان فشار دهید. هر سه کلید، روی پنل دستگاه قرار دارد.
  4.  عبارت “COLD RESET” در صفحه نمایش دستگاه ظاهر می‌شود. با انجام فرایند ریست تمام اطلاعات قابل تغییر به مقادیر اولیه برمی‌گردد.

عملیات ریست سینمای خانگی سونی مدل DAV-DZ870W در حالت خاموشی هم قابل انجام است.

نکات:

  • قبل از ریست کردن دستگاه، حتماً از تمام اطلاعات مهم خود مانند تنظیمات صدا و تصویر نسخه پشتیبان تهیه کنید.
  • اگر با ریست کردن دستگاه مشکل دارید، می‌توانید برای راهنمایی بیشتر با دفترچه راهنمای کاربر یا خدمات مشتریان سونی تماس بگیرید.

برای آموزش عملیات ریست سینمای خانگی سونی مدل DAV-DZ870W می‌توانید از ویدئو زیر استفاده کنید

 

آپدیت firmware سینما خانگی سونی DAV-DZ870W

سینما خانگی سونی مدل DAV-DZ870W یکی از محبوب‌ترین مدل‌های موجود در بازار است که از کیفیت صدا و تصویر عالی برخوردار است. با این حال، مانند هر دستگاه الکترونیکی، ممکن است با گذشت زمان دچار ایراداتی شود. یکی از این ایرادات رایج، عدم به‌روزرسانی firmware دستگاه است.

firmware چیست؟

firmware نرم‌افزاری است که در حافظه داخلی دستگاه ذخیره می‌شود و وظایف مختلفی مانند کنترل عملکرد دستگاه، مدیریت ورودی و خروجی‌ها و رفع ایرادات نرم‌افزاری را بر عهده دارد. به‌روزرسانی firmware می‌تواند به رفع ایرادات موجود، افزایش ثبات و کارایی دستگاه و همچنین اضافه کردن قابلیت‌های جدید کمک کند.

چرا باید firmware سینما خانگی سونی مدل DAV-DZ870W را به‌روزرسانی کنیم؟

دلایل متعددی برای به‌روزرسانی firmware سینما خانگی سونی مدل DAV-DZ870W وجود دارد. برخی از این دلایل عبارتند از:

  • رفع ایرادات: به‌روزرسانی firmware می‌تواند به رفع ایرادات موجود در دستگاه مانند مشکل در پخش صدا یا تصویر، عدم اتصال به دستگاه‌های دیگر و غیره کمک کند.
  • افزایش ثبات: به‌روزرسانی firmware می‌تواند ثبات و کارایی دستگاه را افزایش دهد و از بروز مشکلات احتمالی در آینده جلوگیری کند.
  • اضافه کردن قابلیت‌های جدید: به‌روزرسانی firmware ممکن است قابلیت‌های جدیدی مانند پشتیبانی از فرمت‌های جدید صوتی و تصویری یا امکانات اتصال به دستگاه‌های دیگر را به دستگاه اضافه کند.

نحوه به‌روزرسانی firmware سینما خانگی سونی مدل DAV-DZ870W

به‌روزرسانی firmware سینما خانگی سونی مدل DAV-DZ870W به دو روش امکان‌پذیر است:

  • از طریق USB: برای به‌روزرسانی از طریق USB، ابتدا باید فایل به‌روزرسانی firmware را از وب‌سایت سونی دانلود کنید. سپس، فایلی که دانلود کرده‌اید را به یک فلش مموری کپی کنید و فلش مموری را به پورت USB دستگاه وصل کنید. در نهایت، مراحل به‌روزرسانی را طبق دستورالعمل‌های موجود در دفترچه راهنمای دستگاه دنبال کنید.
  • از طریق شبکه: برای به‌روزرسانی از طریق شبکه، ابتدا باید دستگاه را به شبکه اینترنت متصل کنید. سپس، از منوی تنظیمات دستگاه، گزینه به‌روزرسانی firmware را انتخاب کنید. دستگاه به طور خودکار فایل به‌روزرسانی را از وب‌سایت سونی دانلود و نصب می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط