تعمیر بک لایت تلویزیون سونی مدل KDL-40W600B

تعمیر بک لایت تلویزیون سونی مدل KDL-40W600B

آنچه در این نوشته خواهید خواند

  تلویزیون سونی KDL-40W600B یکی از مدل‌های میان رده از نظر قیمت است که در عین حال توانسته با ارائه تصویر و صدای مطلوب به فروش مناسبی دست پیدا کند. همانطور که در نوشته‌های مختلف راجع به تعمیر تلویزیون سونی گفتیم، استفاده از سیستم عیب یاب داخلی مهم‌ترین نکته در بخش خدمات و سرویس محصولات سونی است. در عین حال، خرابی بک لایت شایع‌ترین ایراد در این مدل از تلویزیون‌های سونی است که معمولا با نشانه ظاهری 6 بار چشمک زدن چراغ پاور ظاهر می‌شود. در ادامه همراه با متخصصین تعمیر تلویزیون گروه رایان تی وی مراحل تعمیر بک لایت تلویزیون سونی مدل KDL-40W600B را بررسی می‌کنیم.

6 بار چشمک زدن تلویزیون سونی

همانطور که می‌دانیم تلویزیون‌های سونی دارای سیتم عیب‌یاب داخلی هستند و وقتی یکی از قطعات داخلی آنها معیوب شود، این سیستم فعال می‌گردد. با روشن شدن سامانه عیب یابی، تلویزیون خاموش شده و برای مشخص شدن محدوده خرابی چراغ پاور تلویزیون شروع به چشمک زدن می‌کند. در واقع تعداد چشمک‌ها به ما می‌گوید کدام یک از قطعات تلویزیون ما سوخته و یا دچار ضعف شده است.

6 بار چشمک زدن تلویزیون سونی نشان دهنده خرابی بخش بک لایت است. لامپ پاور تلویزیون 6 مرتبه روشن و خاموش می‌شود، سپس به مدت حدود 2 ثانیه خاموش می‌ماند و دوباره 6 بار چشمک می‌زند.

یکی از ویژگی‌های ایجاد خرابی در تعمیر بک لایت تلویزیون سونی مدل KDL-40W600B این است که فعال شدن سیستم عیب یابی و خاموش شدن و چشمک زدن تلویزیون، معمولا بعد از مدتی کارکردن، ظاهر می‌گردد. این زمان معمولا بین 10 تا 30 دقیقه محدود می‌شود. اگر بعد از خاموش شدن تلویزیون سونی مجددا آن را روشن کنیم در دفعات بعد، خاموش شدن و چشمک زدن چراغ پاور در مدت کوتاه‌تری اتفاق می‌افتد.

تعمیر بک لایت تلویزیون سونی مدل KDL-40W600B

علت خرابی بک لایت تلویزیون سونی

یکی از نکات مهم در مجموعه خدمات تعمیر تلویزیون، مشخص شدن علت خرابی قطعات است. اگر بتوانیم به درستی دلیل سوختن قطعات تلویزیون را پیدا کنیم، با رفع آنها از تکرار مجدد ایراد جلوگیری خواهیم کرد. در بخش تعمیر بک لایت هم اگر بتوانیم عوامل موثر در سوختن بک لایت را از بین ببریم و یا اثر انها را کاهش دهیم باعث افزایش عمر بک لایت تلویزیون خواهیم شد.

یکی از نکات مهم در ساختار بک لایت تلویزیون سونی مدل KDL-40W600B این است که شاسی اصلی در این مدل از جنس پلاستیک است و برخلاف عموم تلویزیون‌ها، نمی‌توان از آن بعنوان خنک کننده استفاده کرد. البته طراحی دقیق سونی باعث شده با وجود این تفاوت عمر بک لایت در این مدل تغییر چندانی نداشته است.

از دیگر عوامل موثر در خرابی بک لایت تلویزیون سونی عبارتند از:

  1. استفاده از حالت حداکثری بک لایت تلویزیون در منوی تنظیمات
  2. روشن ماندن تلویزیون در فواصل زمانی وطولانی و بدون وقفه
  3. پایان یافتن عمر لامپ‌های بک لایت تلویزیون

با دقت در این عوامل متوجه خواهید شد که همه انها با افزایش گرمای بک لایت باعث کاهش عمر آن خواهد شد. پس برای افزایش عمر بک لایت تلویزیون باید تا می‌توانیم گرمای تولید شده در آن را کاهش داده و حرارت ایجاد شده را دفع کنیم.

تعمیر بک لایت تلویزیون سونیعلائم خرابی بک لایت تلویزیون سونی

نشانه‌های ظاهری خرابی بک لایت تلویزیون به شما کمک می‌کند تا بهتر و سریع‌تر بتوانید خرابی بک لایت تلویزیون را تشخیص دهید. اما در نظر داشته باشید به دلیل وجود سیستم عیب یابی داخلی ظهور علائم خرابی بک لایت تلویزیون سونی با سایر برنده کمی متفاوت است.

در بخش خدمات تعمیر بک لایت سایر برندها، نشانه‌های خرابی بک لایت تلویزیون به صورت قطع شدن تصویر، ایجاد لکه تاریکی و سیاه شدن قسمتی از تصویر، ایجاد هاله و لکه های سفید و عوارض مشابه دیگر ظاهر می‌شود. مثلا در بخش تعمیر تلویزیون ال جی خرابی بک لایت بیشتر به صورت قطع شدن تصویر و در مجموعه تعمیر تلویزیون سامسونگ اغلب به شکل تاریک شدن قسمتی از صفحه تلویزیون دیده می‌شود. امادر تلویزیون سونی، خرابی بک لایت با نشانه ظاهری 6 بار چشمک زدن لامپ پاور تلویزیون ظاهر می‌شود.

وقتی تلویزیون سونی مدل 40w600 را روشن می‌کنیم، به طور طبیعی روشن شده و تصویر ظاهر می‌شود. پس از مدتی کارکردن، تلویزیون به طور ناگهانی خاموش شده و لامپ پاور 6 مرتبه چشمک می‌زند. اگر تلویزیون را مجددا روشن کنیم، دفعات بعدی مدت روشن ماندن تلویزیون کاهش پیدا می‌کند.

لویتعمیر تلویزیون سونیهزینه تعمیر بک لایت تلویزیون سونی

آخرین اما مهمترین سوال بعد از نکات فنی تعمیر بک لایت تلویزیون سونی مدل KDL-40W600B، هزینه تعمیرات است. البته لطفا دقت داشته باشید که در مواجهه با خرابی بک لایت، بهترین روش تعمیر، تعویض کامل لامپ‌های بک لایت با قطعه یدکی اورجینال و با کیفیت است.

هزینه تعویض بک لایت تلویزیون سونی مدل KDL-40W600B از دو بخش تشکیل می‌شود: قیمت لامپ بک لایت تلویزیون سونی + دستمزد تعمیرکار تلویزیون. در بخش لامپ‌های بک لایت چون قطعه یدکی توسط چند شرکت مختلف و در عین حال معتبر ساخته شده توصیه می‌کنیم انتخاب بهترین مارک بک لایت تلویزیون را به تعمیرکار تلویزیون سونی بسپارید. محصولات شرکت های مختلف، ویژگی‌های فنی متفاوتی دارند و متخصصین تعمیرات تلویزیون سونی با شناخت این جزئیات می‌توانند بهترین پیشنهاد را برای شما داشته باشند.

با توجه به تفاوت قیمت بک لایت تلویزیون سونی در برندهای مختلف، هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون سونی مدل 40W600B بین 1.500 تا 2 میلیو.ن تومان محدود می‌شود. جهت دریافت خدمات تعمیر بک لایت تلویزیون سونی می‌توانید با متخصصین تعمیر تلویزیون رایان تی وی تماس داشته باشید و از خدمات تعمیر تلویزیون در منزل این مجموعه در کوتاهترین زمان ممکن استفاده کنید.

2 پاسخ

  1. ممنون از شما . واقعا همونی بود که می خواستم،کامل و بدون نقص
    تلویزیون سونی 40w600 دارم که وقتی روشن میکنم دوباره خاموش میشه و 6 بار چشمک قرمز میزنه لامپ جلوی تلویزیون
    وقتی تصویر هست هیچ مشکلی نداره قابل تعمیره و هزینه چقدر میشه؟

    1. با سلام، همنطور که در نوشته بالا توضیح دادیم 6 بار چشمک زدن تلویزیون سونی شما مرتبط با خرابی بک لایت است. هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون سونی 40w600 شما حدود 1.500 تا 2 میلیون تومان است. تفاوت قیمت به دلیل امکان استفاده از قطعه یدکی بک لایت در کیفیت های مختلف است که البته یکی از بهترین نمونه های موجود محصول شرکت eastern star است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط