بررسی مراحل عیب یابی و تعمیر تلویزیون فیلیپس مدل 55PFL6110

تعمیر تلویزیون فیلیپس مدل 55PFL6110

آنچه در این نوشته خواهید خواند

کمبود قطعات و اطلاعات فنی اصلی‌ترین مشکلات تعمیر محصولات فیلیپس در مجموعه تعمیر لوازم صوتی و تصویری است. در ادامه به بررسی مراحل عیب یابی و تعمیر تلویزیون فیلیپس مدل 55PFL6110 می‌پردازیم.

تلویزیون های فیلیپس عمدتا از طریق شهرهای مرزی مانند بانه وارد می شوند و حتی آنهایی که با گارانتی فروخته و پخش می‌شوند از طرف شرکت‌های مذکور خدمات پس از فروش مناسبی دریافت نمی‌کنند. 55PFT6110 یکی از همین مدل‌ها است که به دلیل کیفیت تصویر مناسب که دارد فروش نسبتا مناسب هم داشته است. قطعات داخلی مختلف این مدل شامل برد پاور ، مین برد ، برد تیکان است. در بخش صفحه نمایش از پنل های ساخت شرکت ال جی-دیسپلی استفاده شده است. بک لایت تلویزیون فیلیپس از نوع شاخه‌ای است. 12 شاخه بک لایت دارای 7 لامپ ال ای دی بک لایت تلویزیون فیلیپس مدل 55PFL6110 را تشکیل می‌دهد.

تعمیر تلویزیون فیلیپس مدل 55PFT6110
تعمیر تلویزیون فیلیپس مدل 55PFT6110

عیب یابی تعمیر تلویزیون فیلیپس مدل 55PFL6110

در ادامه شایع‌ترین ایرادهایی که در آمار تعمیر تلویزیون فیلیپس مدل 55PFL6110 دیده می شود را نام برده و به صورت اختصار توضیحاتی راجع به قطعات معیوب و نحوه تعمیر هر یک بیان می‌کنیم.

روشن نشدن تلویزیون فیلیپس

همانطور که در نوشته های مختلف توضیح دادیم، وقتی با روشن نشدن تلویزیون مواجه می‌شویم ابتدا باید بررسی کنیم که چراغ استندبای تلویزیون روشن می‌شود یا خیر؟ روشن شدن چراغ پاور در حالت استندبای بخشی از عیب یابی تعمیر تلویزیون را تشکیل می‌دهد. روشن بودن چراغ قرمز پاور به معنای سالم بودن بخش استدبای برد پاور و بخش سیستم کنترل مین برد است.

اگر چراغ پاور تلویزیون در حالت استندبای روشن نشود برد پاور و در مرحله بعد مین برد تلویزیون احتمال خرابی دارد. اما اگر چراغ پاور تلویزیون در حالت استندبای روشن شود مین برد احتمال خرابی بیشتری نسبت به برد پاور تلویزیون دارد.

برد پاور تلویزیون فیلیپس مدل 55PFL6110 از کیفیت و ساختار خوبی برخوردار است. ورودی برد 220 ولت متناوب شهری و خروجی آن یک ولتاژ استندبای با دامنه 5 ولت و حداکثر جریان 1 آمپر و دو ولتاژ 5 و 12 ولت اصلی به ترتیب با حداکثر جریان 1.5 و 2 آمپر است. ولتاژ تغذیه بخش بک لایت هم در برد پاور تولید می شود و دو ولتاژ حدود 120 ولت لامپهای بک لایت را در دو بخش بایاس می‌کنند.

برد پاور تلویزیون فیلیپس
برد پاور تلویزیون فیلیپس

قطع شدن تصویر تلویزیون فیلیپس

سیاه شدن تصویر و قطع شدن آن یکی دیگر از ایرادهایی است که در آمار تعمیر تلویزیون فیلیپس مدل 55PFL6110 زیاد دیده می‌شود. این نوع از قطع شدن تصویر که مورد نظر ماست به دلیل خرابی بخش بک لایت تلویزیون ایجاد می‌شود.

همانطور که می‌دانیم نور بک لایت در پشت صفحه نمایش تولید می‌شود و باعث می‌شود که تصویر قابل دیدن شود. بک لایت شاخه‌ای تلویزیون فیلیپس 55PFL6110 از 12 شاخه بک لایت و 84 عدد لامپ تشکیل شده است. لامپ‌ها در دو مدار سری با هم موازی شده‌اند و معمولا خرابی لامپها به صورت قطع شدن باعث می شود که تصویر تلویزیون برای یک لحظه چشمک بزند و سپس قطع شود.

همانطور که گفتیم عموم تلویزیون های فیلیپس در بخش تعمیرات با کمبود قطعه مواجه هستند. قطعات بخش بک لایت این مدل هم کمیاب است اما مجموعه رایان با توجه ارائه خدمات تخصصی در این مدل اقدام به تامین قطعات این بخش به صورت اورجینال نموده است.

به طور کلی در بخش خرابی بک لایت تلویزیون با دو راهکار اصلی مواجه هستیم: تعمیر بک لایت و یا تعویض کامل بک لایت تلویزیون. اگر تعداد لامپ های سوخته و خراب در حد پایینی باشد می توان بک لایت را تعمیر کرد. تعمیر بک لایت تلویزیون اگر به صورت منطقی قابل انجام باشد هزینه تعمیرات تلویزیون را کاهش چشمگیری می‌دهد، اما اگر میزان کیفیت و سلامت لامپ‌ها به صورت مطلوبی نباشد حتما باید بخش بک لایت به طور کلی تعویض شود.

تعمیر بک لایت تلویزیون فیلیپس
تعمیر بک لایت تلویزیون فیلیپس

آپدیت تلویزیون فیلیپس

آپدیت و ریست تلویزیون همواره از سوالات پر مراجعه در بخش تعمیر تلویزیون فیلیپس مدل 55PFL6110 است. این دو گزینه اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرند کمک قابل توجهی به کیفیت روند استفاده از تلویزیون می‌کنند اما اگر بدون نیاز و یا به صورت اشتباه مورد استفاده قرار گیرند می‌تواند باعث آسیب دیدگی تلویزیون شود.

مهمترین نکته در مورد آپدیت تلویزیون فیلیپس و شاید در مورد آپدیت همه تلویزیون‌ها باید بگوییم اینست که تقریبا 99% تلویزیون‌ها بعد از انجام آپدیت صحیح هیچ تغییر ظاهری نمی‌کنند. آپدیت تلویزیون ها عموما تغییرات نرم افزاری ایجاد می کنند مثل بهبود استفاده از وای فای ولی عموم مشتریان برای ایجاد تغییر اساسی در تلویزیون اقدام به آپدیت تلویزیون می ‌کنند و در اغلب موارد به دلیل خطاهایی که در انجام آن دارند باعث آسیب دیدن تلویزیون می شوند.

مین برد تلویزیون فیلیپس مدل 55pfl6110
مین برد تلویزیون فیلیپس مدل 55pfl6110

آپدیت عموم تلویزیون ها به دو صورت کلی انجام می شود :

آپدیت آنلاین تلویزیون

در این روش تلویزیون به سایت شرکت تولید کننده متصل و فایل آپدیت دانلود شده و سپس اجرا می شود. کوچکترین اختلال اینترنت و یا مواردی مثل قطع شدن برق در این حالت می تواند باعث نیمه کاره ماندن مسیر آپدیت شده و نسبت به ضعف ایجاد شده ایرادهای مختلفی مثل روشن نشدن تلویزیون ، روشن و خاموش شدن ، ریبوت شدن و … ایجاد می‌شود.

آپدیت آفلاین تلویزیون

روش دیگری که معمولا در پروسه تعمیر تلویزیون فیلیپس مدل 55PFL6110 در آپدیت آفلاین تلویزیون فایل آپدیت با استفاده از حافظه فلش به دستگاه متصل می‌شود و مراحل آپدیت تلویزیون انجام می‌شود. فایلی که برای آپدیت تلویزیون استفاده می‌شود تست و آزمایش شده و سلامت آن تایید می‌شود. احتمال ایجاد خطا و اشتباه در آپدیت آفلاین بسیار کمتر از حالت آنلاین است. در عموم تلویزیون ها طراحی نرم‌افزاری ابتدا فایل آپدیت را بررسی کرده و در صورت سلامت فایل آپدیت انجام می‌شود به همین دلیل توصیه می‌کنیم اگر تصمیم به آپدت تلویزیون دارید حتما از حالت آفلاین و از فایل مطمئن و تست شده استفاده کنید.

آپدیت تلویزیون فیلیپس
آپدیت تلویزیون فیلیپس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط