فعال شدن گزینه SHOP MODE در تلویزیون سامسونگ

فعال شدن گزینه SHOP MODE در تلویزیون سامسونگ

آنچه در این نوشته خواهید خواند

فعال شدن گزینه SHOP MODE در تلویزیون سامسونگ یکی از مشکلاتی است که ممکن است در تلویزیون سامسونگ خود با آن مواجه شوید. در ادامه متخصصین تعمیر تلویزیون رایان کارکرد گزینه مغازه (SHOP MODE) در تلویزیون سامسونگ و روش غیر فعال کردن آن را به شما آموزش می‌دهند.

اگر حوصله خواندن مطلب را ندارید ویدئو زیر را ببینید :

 

در بخش منوی تنظیمات اکثر تلویزیون های LED و LCD گزینه ای به نام SHOP MODE یا استفاده در مغازه (فروشگاه) وجود دارد. با استفاده از این گزینه می‌توانید محل و مورد استفاده تلویزیون را تعیین کنید. این گزینه دو انتخاب را برای مصرف دستگاه ارائه می دهد : یکی استفاده در منزل یا HOME USE و دیگری استفاده در مغازه و فروشگاه با عبارت معادل SHOP MODE یا STORE MODE.

فعال شدن گزینه SHOP MODE در تلویزیون سامسونگ

حالت مغازه در تلویزیون سامسونگ

دو حالت کلی برای استفاده تلویزیون سامسونگ در نظر گرفته شده است :

  1. حالت استفاده در منزل (home use)
  2. حالت مغازه (shop mode)

در حالت استفاده در منزل تلویزیون سامسونگ، تلویزیون در حالت عادی است. تنظیمات انجام شده توسط کاربر تا تغییر بعدی و یا ریست شدن تلویزیون سامسونگ پایدار است.

حالت مغازه (shop mode) تلویزیون سامسونگ مخصوص زمانی است که تلویزیون در ویترین مغازه برای فروش قرار داده شده است. در این حالت قابلیت ها و مشخصات فنی تلویزیون سامسونگ مشابه تبلیغات در کناره‌های تصویر نمایش داده می‌شود.

در حالت مغازه تلویزیون سامسونگ تنظیمات تصویر به گونه‌ای است که بالاترین کیفیت صدا و تصویر دریافت شود. چون در حالت مغازه (shop mode) تلویزیون سامسونگ ممکن است برای آگاهی مشتری تنظیمات رنگ و نور تغییر داده شود هر 5 دقیقه یکبار همه تنظیمات تصویر و صدای تلویزیون به مقادیر مشخص شده اولیه ریست می‌شود.

فعال شدن گزینه SHOP MODE در تلویزیون سامسونگ

روش غیر فعال شدن گزینه SHOP MODE در تلویزیون سامسونگ

قرار گرفتن تنظیمات تلویزیون سامسونگ حالت مغازه (shop mode) برای سلامت تلویزیون مضر است. در این حالت تلویزیون با بالاترین توان مصرفی و تلفاتی خود کار می‌کند که باعث کاهش عمر مفید آن خواهد شد. در عین حال مصرف کننده نمی‌تواند تنظیمات مورد نظر خود را اعمال کند.

برای غیر فعال کردن حالت مغازه (shop mode) در تلویزیون سامسونگ (همچنین تلویزیون های دیگر) چند راه وجود دارد که ساده ترین آن ورود به بخش منوی تنظیمات و خاموش کردن گزینه استفاده فروشگاهی و یا تغییر آن به حالت استفاده خانگی تلویزیون است.

البته این گزینه در منوی بعضی از مدل ها وجود ندارد که در این مدل ها می توان از گزینه ریست کردن تلویزیون استفاده کرد. وارد شدن به بخش سرویس مد (hidden menu) و off یا 0 کردن گزینه SHOP MODE آخرین گزینه ای است که توصیه می کنیم برای تغییر حالت تلویزیون هایی که در این حالت قرار گرفته اند از آن استفاده کنید.

فعال شدن گزینه SHOP MODE در تلویزیون سامسونگ

7 پاسخ

  1. سلام میشه بگید وقتی تلویزیون در حالت مغازه هست تلوزیون رو خاموش کنیم چجوری دوباره روشنش کنیم میشه بگید ممنون میشم

    1. با سلام، خاموش و روشن کردن تلویزیون در حالت فروشگاهی تلویزیون تاثیری ندارد. حالت فروشگاهی یا همان shop mode فقط روی تنظیمات و کیفیت تصویر تلویزیون تاثیر دارد. یکی از اصلی ترین ویژگی های تنظیم فروشگاهی اینست که مثلا هر 5 دقیقه تصویر تلویزیون را در شفاف ترین حالت ممکن قرار می دهد.

  2. باسلام منوی فارسی تلویزیون پریده در منوی مخفی هم گزینه language وجود نداره میشه راهنمایی کنید مدل تلویزیون‌سامسونگ ۵۹۵۰ هست

    1. با سلام، منوی مخفی تلویزیون شما به این صورت نیست که اگر زبان فارسی حذف شده باشد، وارد منوی مخفی شوید و در گزینه زبان، فارسی را فعال کنید. کوچکترین تغییر در منوی مخفی تلویزیون سامسونگ شما حتی در بخش رنگ قاب تلویزیون که در این منو درج شده است باعث ظاهر شدن ایرادهای ناخواسته حتی در حد روشن نشدن تلویزیون سامسونگ شما خواهد شد. پس بدون داشتن اطلاعات دقیق توصیه می کنیم به هیچ عنوان وارد این بخش نشده و یا آن را دستکاری نکنید.

  3. با سپاس فراوان از جنابعالی که وقت گذاشته و راهنمایی مفیدی ارائه دید . با رفتن به تنظیمات و قسمت پشتیبانی با تغییر نوع مصرف از مغازه به مصرف خانگی مشکل حل شد . پیروز باشید و سربلند

  4. با سلام و خسته نباشید. تلویزیون من سامسونگ ال سی دی سری ۶ هست چند وقتی هست هنگام تماشا یک صفحه باز میشه با عنوان eco friendly که میره و میاد . ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. با سلام، گزینه های SHOP MODE و ECO SOLUTION را در منوی تنظیمات بررسی کنید. احتمالا یکی از از این دو گزینه در یکی از زیرمجموعه ها را خاموش و یا روشن کرده‌اید. البته ممکن است این حالت به طور سهوی ایجاد شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط