تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ سری F

تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ سری F

آنچه در این نوشته خواهید خواند

در مطالب قبلی راجع به وظیفه بخش بک لایت تلویزیون و ایرادهایی که با ایجاد خرابی در این بخش از تلویزیون های ال ای دی ظاهر می شود و مهمترین آنها قطع شدن تصویر تلویزیون است صحبت کردیم و گفتیم که در برخی از مدل ها این ایراد به صورت یک ایراد همه گیر درآمده و اکثر مراجعات برای تعمیر تلویزیون و یا درخواست های انجام تعمیر تلویزیون در منزل به این بخش ختم می شود. در ادامه به بررسی و نکات مهم در تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ سری F می پردازیم :

 

تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ سری F

همانند سایر برندهای تولید کننده تلویزیون، تلویزیون های ال ای دی سامسونگ هم از ایراد بک لایت و سوختن لامپ های تولید کننده نور بک لایت و مدار راه انداز آن مستثنی نیستند.

مدل F که شامل چند ورژن مانند F5000 , F5550 , F6350 است در بین سایر مدل ها شناخته شده تر است و تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ سری F را شاید بتوان قرینه سری LN در برند ال جی دانست.

لامپ های ال ای دی بخش بک لایت در سری F نسبت به سایر بک لایت های خطی متراکم تر است و تعداد بیشتری لامپ در یک خط بکار رفته است و همین امر به استهلاک کمتر آنها کمک می کند بدین صورت که بدلیل افزایش تعداد لامپها، آنها با توان پایین تری کار می کنند و گرمای کمتری هم تولید می شود. استفاده از مدار بندی سری و موازی همچنین در این مدل باعث می شود که در بسیاری موارد با خرابی لامپ های بخش بک لایت فقط همان خط و یا یک سوم از لامپ ها که در یک بخش تامین ولتاژ می شوند خاموش شوند که در این حالت با تیرگی تصویر در یک سوم آن مواجه می شویم. طراحی و ایجاد ساختار سری و موازی در چینش لامپ های بک لایت و همچنین عکس العمل مدارات محافظ تلویزیون در برابر خرابی این لامپ ها باعث می شود در برندی مانند الجی به محض ایجاد کوچکترین تغییر در جریان بخش بک لایت ولتاژ این قسمت قطع شده و نور تصویر قطع شود اما در موارد زیادی در سری F مشاهده کرده ایم که دستگاه تا مرز سوختن فیزیکی و آتش گرفتن پیش رفته اما دستگاه همچنان به کار خود ادامه می دهد.

 

IMG_20171007_161107

همانند سایر مدل هایی که دچار خرابی بک لایت می شوند انجام اصلاحیه در برد بک لایت یکی از الزامات تعمیرات تلویزیون در این مدل نیز هست که انجام آن در مدل های مختلف برد بک لایت به روش های مختلفی انجام و باعث می شود که با کاهش ولتاژ کار، لامپها با توان پایین تری کار کنند و میزان استهلاک آنها کمتر و احتمال خرابی بخش بک لایت به حداقل برسد. در مورد دستگاههایی هم که هنوز دچار خرابی نشده اند کم کردن نور بک لایت از طریق منوی تنظیم و یا روشن کردن گزینه صرفه جویی انرژی (ENERGY SAVING) هم یک اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از خرابی بک لایت و نیاز به تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ سری Fمحسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط