ریست فکتوری تلویزیون سامسونگ

ریست فکتوری تلویزیون سامسونگ

آنچه در این نوشته خواهید خواند

ریست کردن تلویزیون باعث می شود که کلیه اطلاعات نرم افزاری دستگاه (که جهت تغییرات در بخش های مختلف منوی تنظیمات ارائه شده است) به حالت اول برگردد. در واقع ریست کردن باعث می شود دستگاه به حالت تنظیمات اولیه و قبل از اولین مصرف تغییر کند.در برندهای مختلف راه های متفاوتی برای انجام ریست تلویزیون وجود دارد.  در ادامه همراه با متخصصین تعمیر تلویزیون رایان دو روش مختلف برای ریست فکتوری تلویزیون سامسونگ را بررسی می‌کنیم.

ساده‌ترین روش ریست فکتوری تلویزیون سامسونگ

در روش اول ریست تلویزیون سامسونگ که ساده‌تر است و در عموم تلویزیون های سامسونگ ارائه شده است باید به منوی تنظیمات مراجعه کرده و به گزینه تنظیمات سیستم و یا تنظیمات ( در مدل های مختلف نام های مختلفی برای این گزینه انتخاب می شود) وارد شوید. سپس گزینه تنظیمات کارخانه (reset factory) را انتخاب کنید. در این مرحله مجددا از شما پرسیده می شود که از انجام این اقدام مطمئن هستید و در صورت تایید ریست تلویزیون سامسونگ انجام می شود.

این ریست مخصوص منوی تنظیمات مصرف کننده است. با انجام این نوع ریست فکتوری تلویزیون سامسونگ کلیه تنظیمات صدا و تصویر و تنظیمات سیستمی تلویزیون به حالت پیش‌فرض برمی‌گردد.

روش دوم ریست کردن تلویزیون سامسونگ استفاده از منوی مخفی دستگاه است که عموما از متخصصین تعمیر تلویزیون سوال می شود. در تلویزیون های مختلف، گزینه های تنظیمات داخلی و فنی دستگاه در منویی ارائه شده که در دسترس عموم نیست برای وارد شدن به آن باید کد دستوری خاصی را وارد کنید. گزینه های مختلف این منو روی کارکردهای اصلی دستگاه تاثیر می گذارد و تغییر آنها می تواند باعث مختل شدن کار دستگاه شود. توصیه اول اینست که در صورت عدم داشتن اطلاعات کافی از ورود به این بخش خودداری کنید.

ورود به منوی مخفی تلویزیون سامسونگ

برای ورود به منوی مخفی در تلویزیون سامسونگ باید دکمه های زیر را روی کنترل دستگاه پشت سرهم و بدون فاصله  در حالت استندبای فشار دهید:

info  +  menu  +  mute  + power

 

 

 

ریست فکتوری تلویزیون سامسونگ

 

 

تلویزیون در این حالت روشن می شود و جدول منوی مخفی ظاهر می شود. اولین گزینه در این بخش option نام دارد.

 

ریست فکتوری تلویزیون سامسونگ

 

با انتخاب این گزینه زیر مجموعه های آن باز می شود که اولین آنها reset است. با انتخاب این گزینه مجموعه عملیات ریست فکتوری تلویزیون سامسونگ در چند ثانیه انجام شده و تلویزیون خاموش می شود. چند لحظه صبر کنید و سپس تلویزیون را روشن کنید. تمام تنظیمات به حالت اولیه برگشته و اگر تغییری را در مجموعه کد مخفی انجام داده باشید اعمال می شود.

 

ریست فکتوری تلویزیون سامسونگ

 

نکته مهم : همانطور که در ابتدای نوشته گفتیم تنها عملکرد ریست فکتوری تلویزیون سامسونگ بازگشت اطلاعات و تنظیمات قابل تغییر دستگاه به حالت و مقادیر اولیه است. بسیاری از مصرف کنندگان به محض دیدن هر گونه تغییری در تلویزیون اقدام به ریست کردن آن می کنند که در مواردی که اختلال ایجاد شده نرم افزاری باشد ممکن است باعث تغییر وضعیت دستگاه و حتی روشن نشدن تلویزیون شود.

در طراحی جدید تلویزیون‌ها بخش‌های مختلف تنظیمات تلویزیون مانند تنظیمات تصویر و صدا ریست جداگانه دارد. پس اگر در بخش تصویر و یا صدا خواستید تنظیمات را به حالت اولیه برگردانید می‌توانید از ریست همان قسمت استفاده کنید و لازم نیست همه تنظیمات تلویزیون را ریست کنید. معمولا تنظیم مجدد کانال‌ها زمان زیادی میبرد و دردسر ساز است.

توصیه مهم اینست که آگاهانه از گزینه ریست نرم افزاری تلویزیون خود و مخصوصا ریست فکتوری تلویزیون سامسونگ در منوی مخفی استفاده کنید تا دچار مشکل نشوید.

shop mode تلویزیون سامسونگ

یکی از تنظیمات تلویزیون های سامسونگ حلت shop mode یا استفاده در مغازه است. این گزینه زمانی استفاده می‌شود که بخواهید از دستگاه برای نمایش و تبلیغات در فروشگاه استفاده کنید. در حالت shop mode تنظیمات کاربر غیر فعال می‌شود.

در حالت shop mode تلویزیون سامسونگ حتی اگر بک لایت تلویزیون را تنظیم کرده باشید، بعد از چند لحظه در بالاترین حد خود قرار می‌گیرد تا بالاترین کنتراست و شفافیت تصویر به نمایش گذاشته شود. همچنین در اکثر مدل‌های تلویزیون سامسونگ زمانی که حالت shop mode فعال می‌شود امکانات مختلف تلویزیون و ویژگی‌های فنی دستگاه شبیه تبلیغات روی تصویر اصلی نمایش داده می‌شود و مزاحم تماشای تلویزیون می‌شود.

برای غیر فعال کردن حالت shop mode در تلویزیون سامسونگ لازم است که به منوی تنظیمات مراجعه کنید و با پیدا کردن آن ان را در حالت (استفاده در منزل) قرار دهید.

 

 

2 پاسخ

  1. سلام
    وقت بخیر
    یه تلویزیون سامسونگ مدل cs 20550 ts
    دارم که وارد تنظیمات مخفیش شدم و ابعاد تصویرشو بهم ریختم الان نمیتونم تصویرو دوباره درست تنظیم کنم.
    میتونید کمک کنید؟
    وارد منوی Deflection شدم و همه اعداد رو تغییر دادم.
    اگه راهنمایی کنید ممنونتون میشم?

    1. با سلام ، در منوی DEFLECTION ابعاد تصویر قابل تغییر است و تنظیم دوباره ان باید بوسیله متخصصین تعمیر تلویزیون سامسونگ صورت بگیرد. در محدوده مکانی خود با مجموعه های تعمیر تلویزیون که خدمات دستگاه های CRT را انجام می دهند تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط