ریست تلویزیون ال جی

ریست تلویزیون ال جی

آنچه در این نوشته خواهید خواند

یکی از گزینه‌هایی که کاربران قبل از اقدام برای تعمیر تلویزیون ال جی، برای انجام آن اقدام می‌کنند، ریست فکتوری تلویزیون ال جی در منوی تنظیمات تلویزیون در دسترس است. با ریست کردن تلویزیون ال جی می‌توانید برخی ایرادها و مشکلات را حل کنید و نیازی به مراجعه به متخصصین تعمیر تلویزیون نداشته باشید. در ادامه نحوه ریست تلویزیون ال جی را آموزش می‌دهیم.

ریست فکتوری (بازگشت به تنظیمات کارخانه) همیشه اولین گام در عیب‌یابی است، زیرا معمولاً مشکلات جزئی مانند وصل نشدن Wi-Fi را حل می‌کند. اما در عین حال باید بدانید ریست کردن تلویزیون اطلاعات و تنظیمات قابل تغییر (توسط مصرف کننده) را به مقادیر اولیه برمی‌گرداند، این مقادیر اولیه برای کارکرد صحیح تلویزیون کافی است.

گزینه‌هایی که در ریست کردن تلویزیون تغییر می‌کنند عبارتند از:

  1. تنظیمات تصویر و صدا
  2. جستجوی کانال‌ها
  3. شبکه‌های ارتبناطی مانند وای فای و بلوتوث
  4. تنظیمات عمومی تلویزیون

آموزش ریست کردن تلویزیون ال جی

  • برای ریست کردن تلویزیون ال جی لازم است، ابتدا وارد منوی تنظیمات دستگاه شوید.
ریست کردن تلویزیون ال جی
منوی تنظیمات تلویزیون ال جی
  • در مرحله دوم باید گروه تنظیمات عمومی تلویزیون (در مدل های مختلف تلویزیون ال جی نام های متفاوتی دارد) را انتخاب کنید.
  • گزینه reset factory یا بازنشانی به اطلاعات کارخانه انتخاب بعدی شما در مراحل ریست تلویزیون ال جی است که باید انجام دهید.
ریست فکتوری تلویزیون ال جی
ریست کردن تلویزیون ال جی
  • با تایید مجدد مراحل ریست به سرعت انجام می‌گردد و در پایان تلویزیون خاموش می‌شود. در این لحظه تلویزیون ال جی شما ریست شده است.

ساده‌ترین روش ریست کردن تلویزیون ال جی

خرابی بک لایت تلویزیون ال جی معمولا با قطع شدن تصویر همراه است. این حالت ممکن است با حالت بدون تصویر، که یکی از حالت‌های بخش صرفه جویی در انرژی است اشتباه گرفته شود. یعنی کاربر فکر کند که تلویزیون به علت تنظیمات، تصویر ندارد

مشکل بالا و موارد مختلف دیگری وجود دارد که ممکن است در مواجهه با آنها نیاز داشته باشید تلویزیون ال جی خود را ریست فکتوری کنید.

  1. تلویزیون را روشن کنید
  2. منتظر بمانید تا مراحل راه اندازی اولیه تکمیل شود
  3. کلید پاور روی کنترل تلویزیون حدود 12 ثانیه فشار دهید و نگهدارید 
  4. تلویزیون خاموش می‌شود و سپس روشن می‌شود، تلویزیون در این حالت ریست شده است

اگر همچنان تلویزیون ال جی شما تصویر ندارد، می‌توانید مطمئن شوید که تلویزیون است و نیاز است به متخصصین تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی مراجعه کنید.

ریست فکتوری تلویزیون ال جی بدون کنترل

گاهی لازم است که تلویزیون ال جی خود را ریست کنیم، اما به کنترل دسترسی نداریم و یا کلیدهای کنترل به درستی کار نمی‌کند. در این جا یک روش ساده برای ریست فکتوری تلویزیون ال جی بدون کنترل وجود دارد که آن را به شما آموزش می‌دهیم.

  1. تلویزیون را روشن کنید
  2. اجازه دهید که راه اندازی اولیه انجام شود
  3. دکمه پاور تلویزیون را حدود 10 ثانیه فشار دهید و نگه دارید
  4. وقتی تلویزیون شما خاموش شد، به مرحله بعد بروید

این ساده‌ترین راه برای تنظیم مجدد تلویزیون ال جی است، حتی اگر کنترل هم دارید. این یک روش ساده برای تنظیم مجدد نرم است که تنظیمات تلویزیون شما را حذف نمی‌کند.

کاربرد ریست کردن تلویزیون تلویزیون ال جی</h2>

بر خلاف تصور عموم، از ریست تلویزیون ال جی تنها زمانی از آن استفاده می‌کنیم که بخواهیم اطلاعاتی که توسط مشتری تغییر کرده است، را به یکباره به حالت اول برگردانیم.

همانطور که گفتیم ریست فکتوری تلویزیون ال جی اولین قدم از مسیر عیب یابی و تعمیر تلویزیون است، اما در عین حال باید آگاهانه انجام دهیم. بسیاری از مواردی که مصرف کنندگان اقدام به استفاده از این گزینه می‌کنند اصلا نیازی به استفاده از آن نیست و در واقع روش‌های ساده‌تری برای رفع مشکل وجود دارد.

وقتی تلویزیون را ریست می‌کنیم نباید هیچ آسیبی به دستگاه وارد شود، به جز مواردی که ممکن است مین برد تلویزیون آسیب دیده باشد و در راه اندازی مجدد و پردازش اطلاعات اولیه دچار مشکل شود.

نکات مهم در ریست تلویزیون ال جی</h2>

اگر می‌خواهید تلویزیون خود را ریست کنید، بدانید که هیچ یک از اطلاعاتی که تغییر می کند قابل برگشت نخواهد بود و به همین دلیل توصیه می‌کنیم که ابتدا با متخصصین تعمیرات ال جی <strong>مشاوره</strong> داشته باشید و اگر لازم بود تلویزیون را ریست کنید.

نکته دیگری که باید اشاره کنیم این است که در تلویزیون‌های جدید تلویزیون ال جی و در بخش‌های مختلف منوی تنظیمات گزینه های ریست جداگانه قرار داده شده است و لازم نیست که برای ریست کردن تلویزیون در یک گزینه یا یک بخش، تمام منوی تنظیمات و اطلاعات را ریست کنید.

مثلا در بخش تنظیمات تصویر، گزینه ریست تنظیمات تصویر (بازنشانی اطلاعات) در نظر گرفته شده و اگر بخواهید تنظیمات تصویر را به حالت اول برگردانید، لازم نیست که مثلا تنظیمات صدا هم تغییر کند و یا نتایج جستجوی کانال‌ها که زمان زیادی هم طلب می‌کند، از بین برود.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط