تعمیر سینمای خانگی سامسونگ

آنچه در این نوشته خواهید خواند

تعمیر سینمای خانگی سامسونگ از خدمات ویژه گروه تخصصی رایان است. سامسونگ به مدت 10 سال، رکورددار فروش تلویزیون در دنیا بوده است و به همراه آنها تعداد زیادی سیستم‌های مختلف صوتی فروخته است. تعمیر سینمای خانگی سامسونگ در بخش خدمات، از اهمیت خاصی برخوردار است.

مشکلات سینمای خانگی سامسونگ

  1. روشن نشدن سینما خانگی سامسونگ
  2. خاموش شدن سینمای خانگی سامسونگ
  3. پروتکت (PROTECT) در سینما خانگی سامسونگ
  4. خرابی فن در سینما خانگی سامسونگ
  5. نخواندن سی دی در سینمای خانگی سامسونگ
  6. باز نشدن درب سینمای خانگی سامسونگ

علت روشن نشدن سینما خانگی سامسونگ 

وقتی می‌گوییم یک سینمای خانگی روشن نمی‌شود، به این معنا است که آن را به برق می‌زنیم، اما کلید پاور عمل نمی‌کند. اگر سینمای خانگی سامسونگ شما روشن نمی‌شود، باید به چند نکته دقت کنید:

  • آیا چراغ پاور سینمای خانگی روشن می‌شود یاخیر؟
  • آیا با فشار دادن کلید پاور، سینمای خانگی عکس‌العمل نشان می‌دهد؟
  • اگر سینمای خانگی سامسونگ بعد از مدتی خاموش می‌شود، آیا پیام ارور نمایش داده می‌شود؟

 

علت خاموش شدن سینمای خانگی سامسونگ

سینمای خانگی سامسونگ را روشن می‌کنیم، مدتی به طور طبیعی کار می‌کند، سپس خاموش می‌شود. در بعضی از مدل‌ها متناسب با ایراد ایجاد شده، پیام ارور در دیپسلی دستگاه نمایش داده می‌شود. به خاموش شدن سینمای خانگی سامسونگ در اصطلاح پروتکت کردن گفته می‌شود.

مدت زمان خاموش شدن سینمای خانگی سامسونگ بین 2 تا 30 دقیقه متغیر است. در صورت ادامه به استفاده، معمولا زمان خاموش شدن سینمای خانگی سامسونگ کاهش پیدا می‌کند.

شایع‌ترین ارورهایی که در سینمای خانگی سامسونگ وجود دارد عبارتند از:

  1. PROTECT یا PROTECTION
  2. FAN CHECK یا FAN NG

پروتکت (PROTECT) سینمای خانگی سامسونگ

کلمه (Protect) به معنی حفاظت و یکی از اصول اولیه طراحی مدارات الکترونیک است. حتی ساده‌ترین مدار الکترونیکی هم نیاز به یک المان محافظ دارد تا در صورت ایجاد اشکال در یکی از قطعات، مدار را از کار بیندازد. ساده‌ترین قطعه که بعنوان پروتکتور همه ما می‌شناسیم، فیوز است. مقدار ولتاژ و جریان فیوز در یک مدار، برحسب مقدار مصرف مجوعه قطعات انتخاب می‌شود، به نحوی که اگر جریان مصرفی افزایش غیر عادی پیدا کند، فیوز می‌سوزد و با از کار انداختن کلی مدار، از ایجاد آسیب جلوگیری می‌کند.

در سینمای خانگی سامسونگ اگر یکی از قطعات به شکلی معیوب شود که برای دستگاه خطرناک باشد و یا احتمال آسیب دیدگی قطعات دیگر وجود داشته باشد، مدار محافظ فعال شده و دستگاه را از کار می‌اندازد. در این حالت برای اطلاع کاربر، ارور (PROTECT یا PROTECTION) در دیسپلی دستگاه نمایش داده می‌شود.

تعمیر سینمای خانگی سامسونگ

حل مشکل پروتکت (PROTECT) سینمای خانگی سامسونگ

تعمیر سینمای خانگی سامسونگ یک کار تخصصی است و نیاز به مهارت‌های ویژه دارد اما اگر با مشکل پروتکت در سینما خانگی سامسونگ مواجه شدید، قبل از اقدام به تعمیر یک اقدام مهم را باید انجام دهید:

سیم‌های بلندگوهای دستگاه و برای اطمینان بیشتر تمام اتصالات ورودی و خروجی دستگاه را قطع کنید و دوباره دستگاه را امتحان کنید. اگر با جداسازی بلندگوها مشکل پروتکت سینما خانگی سامسونگ برطرف شود، ممکن است یکی از بلندگوها ایراد داشته باشد. در واقع بلندگوها را باید بخشی از دستگاه به حساب آورد که تکمیل کننده بخش آمپلی فایر هستند.

برای پیدا کردن بلندگوی خراب هم می توانید از روش های مختلف تست سلامت باند و بلندگو استفاده کنید.

یک روش ساده برای آزمایش سلامت بلندگوهای سینما خانگی در این حالت وجود دارد: بلندگوها را یکی یکی به دستگاه وصل کنید. با اتصال هر بلندگویی که مجددا باعث ایجاد پروتکت در سینمای خانگی سامسونگ ایجاد شود به احتمال زیاد همان بلندگو خراب است.

در عین حال در صورت عدم حصول نتیجه از دستکاری بیشتر دستگاه خودداری کرده و با متخصصین تعمیر سینمای خانگی سامسونگ تماس بگیرد.

خرابی فن در سینمای خانگی سامسونگ

در بخش آمپلی فایر سینمای خانگی حرارت زیادی تولید می‌شود. برای دفع این حرارت از هیت سینک و فن تبادل هوا استفاده می‌شود. از کار افتادن فن سینمای خانگی می‌تواند باعث بالا رفتن حرارت دستگاه و آسیب دیدگی بخش آمپلی فایر شود.

در عموم مدل‌های سینمای خانگی سامسونگ برای نظارت بر عملکرد صحیح فن خنک کننده، مدار محافظ وجود دارد. اگر فن خنک کننده از کار بیفتد و یا به درستی کار نکند مدار محافظ فعال می‌شود. با فعال شدن مدار محافظ فن خنک کننده در سینمای خانگی ابتدا 3 بار پیام FAN CHECK در دیسپلی دستگاه نمایش داده می‌شود. سپس در صورتی که بهبودی در وضعیت دستگاه ایجاد نشود، برای جلوگیری از آسیب دیدگی قطعات دستگاه، سینمای خانگی سامسونگ خاموش می‌شود.

FAN CHECK – FAN NG – FAN PROTECT پیام‌های مختلفی هستند که ممکن است در مدل‌های مختلف سینمای خانگی سامسونگ با آن مواجه شوید.

تعمیر سینمای خانگی سامسونگ

 تعمیر سینمای خانگی سامسونگ که سی دی را نمی خواند

در عموم نوشته های مربوط به تعمیر دی وی دی و سینمای خانگی تاکید کردیم بخش دیسک یک مجموعه آسیب پذیر است. آمار مجموعه تعمیرات سیستم‌های صوتی نشان می‌دهد: شایع‌ترین ایراد در دستگاههای سینمای خانگی و دی وی دی پلیر (که دارای درایو دیسک هستند) اشکال در خواندن اطلاعات CD و نشان ندادن محتوای آن است.

وقتی یک سینمای خانگی و یا دی وی دی پلیر محتوای دیسک را نمی‌خواند و یا ایرادهای مشابه آن در دستگاه ایجاد می شود، بیشترین احتمال، خرابی اپتیکال بلاک است. عموم مصرف کنندگان این قطعه را به نام لنز دی وی دی می‌شناسند. اپتیکال بلاک و یا مکانیزم اپتیک به مجموعه سخت افزاری گفته می‌شود که وظیفه لودینگ (بارگیری) سی دی را انجام می‌دهد و اطلاعات ان را می‌خواند. مجموعه اپتیکال بلاک بعنوان یک مجموعه مکانیکی و الکترونیکی استهلاک بیشتری نسبت به سایر قطعات دستگاه دارد.

در سینما خانگی سامسونگ وقتی اپتیکال بلاک (یا همان لنز سینمای خانگی) قادر نباشد اطلاعات دیسک را بخواند، پیام NO DISC یا DISC ERROR در دیسپلی دستگاه نمایش داده می‌شود.

 

تعمیر سینمای خانگی سامسونگ

اپتیک سینمای خانگی سامسونگ

انواع اپتیک سینمای خانگی سامسونگ عبارتنداز:

  1.  DL3
  2.  5FV1 – 5FV2
  3.  5FL

یک اپتیک معمولا دارای 4 قطعه اصلی است:

  1. موتور اسپیندل: وظیفه گردش سی دی را بعهده دارد.
  2. موتور اسلدر: اپتیک را در شعاع دیسک حرکت می دهد.
  3. لیمیت سوئیچ: وقتی اپتیک به ابتدای موقعیت خود برمی‌گردد، این سنسور اطلاع می‌دهد.
  4. پیکاپ: قطعه اصلی مجموعه اپتیکال بلاک و در واقع انتقال دهنده اطلاعات سی دی برای پردازش به برد servo است.

تعمیر سینمای خانگی سامسونگ

باز نشدن درب سینمای خانگی سامسونگ

باز نشدن درب سینمای خانگی سامسونگ یکی دیگر از ایرادهایی است که ممکن است در سینمای خانگی سامسونگ خود با آن مواجه شوید. مجموعه مکانیزم دیسک در سینمای خانگی بوسیله بخش لودینگ کنترل می‌شود.

واقعیت این است که هنگام تعمیر سینمای خانگی سامسونگ و یا هر دستگاه دیگری نمی‌توان ایرادها و قطعات معیوب را به طور کامل تفکیک کرد، بلکه باید با بررسی دقیق ایراد و شناختی که از مجموعه قطعات مکانیزم و نحوه عملکرد آن دارید اقدام به عیب یابی دستگاه کنید.

خرابی فن سینمای خانگی سامسونگ

ریست سینما خانگی سامسونگ

در مواقع مختلفی ممکن است بعنوان کاربر، بخواهید سینمای خانگی سامسونگ خود را ریست کنید. قبل از ریست کردن سینمای خانگی سامسونگ باید بدانید که همه تنظیمات و تغییراتی که بعنوان مصرف کننده در اختیار شماست به حالت اولیه برمی‌گردد.

برای ریست سینما خانگی سامسونگ مراحل زیر را طی کنید:

  • دستگاه را روشن کنید و در حالت DVD/CD قرار دهید.
  • اگر دیسک داخل دستگاه است آن را خارج کنید.
  • اجازه دهید دستگاه در حالت NO DISC قرار بگیرد.
  • کلید STOP روی پنل سینمای خانگی سامسونگ را فشار دهید و به مدت 5 ثانیه نگهدارید.
  • عملیات ریست سینمای خانگی سامسونگ انجام می‌شود و پس از آن دستگاه خاموش خواهد شد.
  • پس از روشن کردن باید مراحل راه اندازی اولیه را طی کنید.

 

مشاوره تعمیر سینمای خانگی سامسونگ

اگر شما هم یکی از دستگاههای سینمای خانگی سامسونگ را دارید و در استفاده از آن با مشکل مواجه شده‌اید می توانید از مشاوره رایگان متخصصین رایان استفاده کنید.

جهت انجام مشاوره تعمیر سینمای خانگی لازم است مدل کد دقیق دستگاه به همراه شرح مختصری از ایراد را به بخش مشاوره تعمیرات رایان ارائه دهید. در اولین تماس می‌توانید در ارتباط مستقیم با تکنسین‌های تعمیرات از اطلاعات عیب یابی، مراحل تعمیر و هزینه تقریبی تعمیر سینمای خانگی سامسونگ خود آگاه شوید.