تعمیر دی وی دی سامسونگ

آنچه در این نوشته خواهید خواند

تعمیر دی وی دی سامسونگ

سامسونگ به مدت 10 سال رکورددار فروش تلویزیون‌های ال سی دی در جهان بوده است. این موفقیت علاوه بر تاثیر در خدمات تعمیر تلویزیون، در بخش تعمیر سیستم‌های صوتی هم تاثیرگذار بوده است. در این دوره، کمیت فروش محصولات صوتی سامسونگ مانند دی وی دی پلیر و سینمای خانگی‌های سامسونگ هم افزایش چشمگیری داشته است. به همین جهت مجموعه خدمات تعمیر دی وی دی سامسونگ در مجموعه خدمات تعمیر لوازم صوتی و تصویری به شکل ویژه‌ای دیده می‌شود.

 در ادامه این مقاله ابتدا به بررسی ایرادهای متداول در بین مدل‌های مختلف دی وی دی پلیر سامسونگ می‌پردازیم و سپس با کمک متخصصین تعمیرات دی وی دی پلیر سامسونگ رایان تی وی ساده‌ترین راه‌حل هر مشکل را توضیح می‌دهیم.

ایرادهای شایع در تعمیر دی وی دی سامسونگ

  1. باز نشدن درب دی وی دی

  2. مشکل نخواندن دی وی دی

  3. روشن نشدن دی وی دی پلیر

  4. قطع شدن صدای خروجی

  5. قطع شدن تصویر خروجی دی وی دی پلیر

تعمیر دی وی دی سامسونگ

باز نشدن درب دی وی دی سامسونگ

باز نشدن درب دی وی دی یکی از ایرادهایی است که در تعمیرات دستگاههای دی وی دی مانند تعمیر دی وی دی سامسونگ زیاد دیده می شود. خرابی و یا ضعف در عملکرد قطعات مختلفی می‌تواند باعث ایجاد این ایراد شود.

اصلی‌ترین قطعاتی که در ایراد باز نشدن درب دی وی دی پلیر امکان خرابی آنها وجود دارد عبارتند از    :

  1. موتور open/close و چرخ دنده‌های انتقال نیروی موتور
  2. تسمه انتقال نیروی موتور O/C
  3. آی سی لودینگ که وظیفه بایاس موتور را بعهده دارد
  4. سنسور و یا سوئیچ های O/C

وقتی فرمان باز شدن درب دی وی دی از طریق کلیدها و یا ریموت به دستگاه دی وی دی وارد می شود از طریق سنسور فرمان به سیستم کنترل منتقل شده و با پردازش فرمان سیستم کنترل به آی سی لودینگ فرمان باز شدن درب را می دهد. آی سی لودینگ ولتاژ مورد نیاز برای کارکرد موتور را تامین می‌کند و با گردش موتور و انتقال نیرو از طریق چرخ دنده‌ها به آسانسور و حرکت آن درب دی وی دی باز می شود.

ایجاد اشکال و یا ضعف در عملکرد هر یک از قطعاتی که در این عملکرد نقشی دارند باعث می شود که ایرادی متنتاسب با قطعه معیوب ایجاد شود. در هنگام تعمیر دی وی دی سامسونگ باید مراحل مختلف این عملکرد به دقت بررسی و قطعه و یا فطعات معیوب شناسایی و تعویض شوند.

تعمیر دی وی دی سامسونگ

علت نخواندن سی دی در دستگاه دی وی دی سامسونگ

شایع‌ترین ایرادی که در مجموعه تعمیر دی وی دی پلیر سامسونگ دیده می‌شود نخواندن دیسک است.در این حالت معمولا پیام NO DISC و یا DISC ERROR در دیسپلی دستگاه نمایش داده می‌شود. اپتیکال بلاک یا همان لنز دی وی دی وظیفه خواندن اطلاعات دیسک و انتقال آن به برد سروو (SERVO) برای پردازش اطلاعات را بعهده دارد.

قطعات اصلی یک اپتیک عبارتند از :

  1. اپتیکال پیکاپ
  2. موتور اسپندل
  3. موتور اسلدر
  4. لیمیت سوئیچ

اپتیک‌های 5FV1 – 5FV2 – 5FL از اپتیک های پر استفاده در دستگاههای دی وی دی پلیر سامسونگ هستند. تعمیرکار دی وی دی پلیر سامسونگ باید با ظرافت‌های اپتیک‌های مختلف آشنایی داشته باشد تا بتواند در صورت نیاز ایرادهای مختلف ای قطعه را شناسایی و دستگاه را تعمیر کند.

تعمیر اپتیک دی وی دی پلیر

علت روشن نشدن دی وی دی پلیر سامسونگ

یکی دیگر از ایرادهای شایع در بخش تعمیر دی وی دی سامسونگ روشن نشدن است. روشن شدن لامپ استندبای دستگاه و یا روشن نشدن آن می تواند یکی از نشانه‌هایی باشد که در تعمیر کمک زیادی با ما کند. اولین احتمال خرابی در ایراد روشن نشدن دی وی دی خرابی برد پاور است. روشن شدن چراغ استندبای دی وی دی پلیر در اکثر مواقع نشان دهنده سالم بودن بخش اولیه تغذیه دستگاه دی وی دی پلیر و سیستم کنترل است.

ورودی برد پاور یک دستگاه دی وی دی برق متناوب 220 ولت شهری و خروجی آن نسبت به نوع دستگاه و طراحی آن شامل چند ولتاژ با دامنه‌های متفاوت است. این ولتاژها بخش های مختلف دی وی دی پلیر مانند سیستم کنترل ، موتورها ، دیسپلی و غیره را تغذیه می‌کند.

با توجه به کوچکی فیزیکی دستگاههای دی وی دی پلیر و همچنین قیمت پایین‌تر آنها نسبت به سایر لوازم صوتی و تصویری بسیاری از مصرف کنندگان در هنگام مواجهه با خرابی دی وی دی پلیر تصمیم به تعمیر دی وی دی در منزل و به دست خود می‌گیرند. هر چند این کار را توصیه نمی کنیم اما اگر در تصمیم خود پافشاری کنید حداق نوشته های مربوط به آموزش تعمیر دی وی دی در منزل را به طور کامل و با دقت مطالعه بفرمایید تا در اثر بی احتیاطی دستگاه شما دچار آسیب نشود.

تعمیر دی وی دی سامسونگ

آموزش پاک کردن لنز دی وی دی خانگی

یکی از اقداماتی که بسیاری از مصرف کنندگان در مواجهه با خرابی و برای تعمیر دی وی دی پلیر سامسونگ انجام می دهند پاک کردن لنز خارجی اپتیکال پیکاپ یا همان لنز دی وی دی است.

تمیز کردن لنز خارجی اپتیک اگر به درستی انجام شود هیچ آسیبی به دستگاه نمی‌زند.با وجود تمام تبلیغاتی که در مورد لنز پاک کن ها می‌شود اما بدانید که از نظر متخصصین تعمیر سیستم‌های صوتی این دیسک ها به هیچ وجه استاندارد نیستند. استفاده از این دیسک‌ها تنها باعث آسیب دیدگی لنز دی وی دی پلیر شما خواهد شد.

خلاصه این که : به هیچ عنوان برای تمیز کردن لنز دی وی دی پلیر از لنز پاک کن ها استفاده نکنید.

برای تمیز کردن لنز خارجی اپتیکال بلاک می توانید از یک گوش پاک کن و اگر در دسترس نبود از یک مقدار پنبه استفاده کنید. تمیز کردن اپتیک دی وی دی ابتدا باید بوسیله پنبه خشک و سپس با پنبه مرطوب و مجددا پنبه خشک و به آرامی انجام شود. استفاده از هیچ ماده شیمیایی برای انجام این کار توصیه نمی شود. اما اگر می‌خواهید به صورت حرفه‌ای این کار را انجام دهید می توانید از الکل ایزو پروپیل استفاده کنید.