چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون سامسونگ

چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون سامسونگ

آنچه در این نوشته خواهید خواند

چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون سامسونگ که منظور از آن غیر عادی روشن و خاموش شدن لامپ جلوی تلویزیون سامسونگ موقع روشن کردن تلویزیون است به دلایل مختلفی ممکن است ایجاد شود. در ادامه به بررسی این دلایل و راه حل آنها در مجموعه تعمیر تلویزیون سامسونگ می‌پردازیم :

وقتی تلویزیون سامسونگ را به برق می‌زنیم چراغ پاور تلویزیون به رنگ قرمز و به طور ثابت روشن می شود و وقتی که تلویزیون را بوسیله ریموت کنترل و یا کلیدهای روی تلویزیون روشن می‌کنیم چند بار به صورت پشت سر هم چشمک قرمز می‌‌زند و با ظاهر شدن تصویر چراغ پاور تلویزیون خاموش می‌شود و دیگر هیچ عکس‌العملی نخواهد داشت. به دلایل مختلف و خرابی قطعات داخلی متفاوت در تلویزیون سامسونگ ممکن است این روال تغییر کند.

چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون سامسونگ

تغییر حالت چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون سامسونگ به صورت های زیر ممکن است دیده شود :

  • روشن شدن ثابت چراغ تلویزیون به رنگ قرمز

  • خاموش بودن کامل چراغ پاور و روشن نشدن آن

  • 2 بار چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون سامسونگ

  • 3 بار چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون سامسونگ

نمایندگی تعمیرات تلویزیون سامسونگ

 

 

روشن شدن ثابت چراغ تلویزیون به رنگ قرمز

در این حالت وقتی تلویزیون سامسونگ را به برق می‌زنیم چراغ جلوی تلویزیون به طور ثابت و به رنگ قرمز روشن می شود. تا این جای کار عادی است اما در این ایراد وقتی فرمان روشن شدن ( چه از طریق ریموت کنترل و یا کلیدهای روی تلویزیون ) صادر می شود تلویزیون هیچ عکس‌العمولی نشان نمی‌دهد و در وضعیت چراغ جلوی تلویزیون هم هیچ تغییری ایجاد نمی‌شود.

در این حالت ممکن است برد پاور و یا مین برد تلویزیون معیوب شده باشد. ممکن است ولتاژهای خروجی برد پاور قطع شده باشد و یا بخش سیستم کنترل مین برد معیوب شده و فرمان روشن شدن را دریافت نکند. در صورت مواجهه با این ایراد در تلویزیون سامسونگ در اولین اقدام می توانید برای چند دقیقه تلویزیون را از برق بکشید و مجدد به برق متصل کنید. برخی از اختلالات الکترونیکی ممکن است با این کار برطرف شود.

 

خاموش بودن کامل چراغ پاور و روشن نشدن آن

هر چند این حالت کمتر در مجموعه تعمیر تلویزیون سامسونگ دیده می شود اما به بررسی آن می پردازیم تا هیچ یک از خرابی های تلویزیون سامسونگ از قلم نیفتد. منظور از خاموش بودن کامل چراغ پاور تلویزیون سامسونگ اینست که وقتی تلویزیون را به برق می زنیم چراغ جلوی تلویزیون روشن نمی شود و در واقع انگار که تلویزیون را به برق نزده‌ایم. بیشترین احتمال خرابی در این حالت برد پاور تلویزیون سامسونگ است و بیشترین علت احتمالی ایجاد نوسان برق و آسیب دیدگی بخش اولیه پاور تلویزیون.

برای بررسی و عیب یابی تلویزیون سامسونگ باید ولتاز استندبای تلویزیون را بررسی کنیم. اگر این ولتاژ قطع شود و یا میزان آن کمتر از حد لازم باشد نمی تواند بخش سیستم کنترل تلویزیون را تغذیه و آن را روشن کند.

تعمیر تلویزیون سامسونگ

2 بار چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون سامسونگ

در این حالت وقتی تلویزیون سامسونگ را روشن می کنیم چراغ پاور تلویزیون به صورت پشت سر هم و هر بار دو مرتبه چشمک می‌زند و مکث کوتاهی کرده و دوباره 2 بار چشمک می زند.

خرابی بک لایت و خرابی برد پاور تلویزیون بیشترین موارد خرابی است که در این ایراد دیده شده است. بک لایت تلویزیون بوسیله برد پاور تغذیه می‌شود و خرابی بک لایت عملکرد برد پاور تلویزیون را مختل می کند. برای عیب یابی و تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ راههای مختلفی وجود دارد.

3 بار چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون سامسونگ

 3 بار چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون سامسونگ یکی دیگر از دلایل برخی از مراجعین به مراکز تعمیر تلویزیون سامسونگ است. وقتی تلویزیون را روشن می کنیم بجای اینکه چند بار چراغ جلوی تلویزیون چشمک بزند و همزمان با ظاهر شدن تصویر خاموش شود سه مرتبه و با فاصله کوتاه چشمک می زند و سپس مکث کوتاهی کرده و مجددا سه بار چشمک می ‌زند.

خرابی مین برد بیشترین ایرادی است که در این خرابی دیدهخ شده است. تعمیر مین برد تلویزیون یا تعمیر آن لازمه تعمیر تلویزیون سامسونگ در این ایراد است.

تعمیر برد پاور تلویزیون سامسونگ

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط