نمایش push power protect در سینمای خانگی سونی

آنچه در این نوشته خواهید خواند

نمایش push power protect در سینمای خانگی سونی یکی از مشکلاتی است که مصرف کنندگان با آن مواجه می‌شوند و تعمیر و رفع آن نیازمند تخصص و مهارت ویژه‌ای است. در ادامه این نوشته همراه با متخصصین تعمیر سینمای خانگی رایان تی وی به بررسی علت ایجاد و مراحل فنی تعمیر این مشکل می‌پردازیم.

نمایش این عبارت در صفحه نمایش و غیر فعال شدن دستگاه مختص سینمای خانگی و دستگاههای HI FI  و MINI HIFI سونی بوده و معنا و مفهوم آن این است که دستگاه دچار اتصال در یکی از ولتاژهای اصلی شده و برای جلوگیری از آسیب بیشتر دستگاه غیر فعال شده و باید آن را خاموش کنید.

در بین برندهای مختلف تولید لوازم صوتی و تصویری دو شرکت سونی و پاناسونیک بیشترین استفاده را از سیستم عیب‌یابی در دستگاههای خود کرده‌اند. در تلویزیون‌های سونی وقتی ایرادی ایجاد می‌شود تلویزیون خاموش شده و لامپ پاور چشمک می‌زند. چشمک زدن تلویزیون سونی قطعات معیوب را مشخص می‌کند. در سیستم‌های صوتی سونی از روش دیگری برای عیب یابی دستگاه استفاده شده است. در این روش برای خرابی بخش‌های مختلف، کدهای متفاوتی در نظر گرفته شده است که در زمان ایجاد آن ایراد در دیسپلی دستگاه نمایش داده می‌شود.

پروتکت چیست؟

یکی از اصول در طراحی‌های الکترونیک استفاده از مدارات محافظ به نام پروتکتورها می‌باشد که همانطور که از نامشان پیداست وظیفه حفاظت از سایر قطعات را بعهده دارند. این قطعات در صورت بروز اشکال در کار دستگاه فعال شده، و به نحوی از آسیب بیشتر جلوگیری می‌کنند. ابتدایی‌ترین قطعه حفاظتی که شاید هر کدام از ما چندین بار با آن برخورد کرده‌ایم فیوزها هستند، که در صورت ایجاد اضافه بار در مدار قطع شده و جلوی رسیدن آسیب بیشتر به سایر قطعات را می‌گیرند.

مدارات محافظ در دستگاههای جدید به صورت مدارات عیب‌یاب بکار گرفته شده‌اند. به نحوی که در صورت ایجاد خرابی در یک مدار، مدار محافظ آن بخش فعال شده و ضمن قطع روند کار دستگاه و غیر فعال کردن آن، مدار معیوب را با کد و یا پیغام خاصی مشخص می کنند.

Protect سینمای خانگی سونی

نمایش push power protect در سینمای خانگی سونی زمانی اتفاق می‌افتد که در یکی از بخش‌های آن اشکالی پیش بیاید و باعث شود که اضافه باری بیشتر از حد نرمال به بخش پاور وارد شود. در حالت پروتکت سینمای خانگی سونی کلیدها از کار افتاده و از مصرف کننده می‌خواهد که دستگاه را خاموش کند.

قطعاتی که احتمال خرابی آنها در حالت پروتکت کردن سینمای خانگی سونی بیشتر است عبارتند از:

  1. آی سی های خروجی بخش آمپلی فایر و قطعات جانبی آنها
  2. قطعات بخش تغذیه و رگولاتورها
  3. قسمت لودینگ مکانیزم DC
  4. برد پاور سینمای خانگی

حل مشکل پروتکت سینمای خانگی سونی

هر چند که ایجاد ایراد PROTECT در سینما خانگی سونی یک ایراد تخصصی است و رفع آن نیازمند تخصص و توانایی بالایی در بخش فنی است، اما چند راه حل وجود دارد که در هنگام مواجهه با این ایراد می‌توانید از آنها قبل از مراجعه به مراکز تعمیر سینمای خانگی سونی استفاده کنید.

به عنوان اولین اقدام در مواجهه با مشکل پروتکت سینمای خانگی سونی بلندگوها را جدا کنید. بلندگوها در هر سیستم صوتی در واقع آخرین قطعه بخش آمپلی فایر هستند که در هنگام عیب یابی باید مورد بررسی قرار گیرند. ابتدا همه آنها را جدا کنید و سپس دستگاه را مجددا امتحان کنید. اگر ایراد برطرف شده باشد می‌توانید مطمئن شوید که حداقل یکی از بلندگوهای سینمای خانگی شما معیوب شده است.

برای تشخیص بلندگوی خراب ایمن‌ترین روش استفاده از ابزار تست و عیب یابی اهمتر است. اما اگر به اهم سنج دسترسی ندارید می‌توانید از سایر روش‌های تست بلندگو استفاده کنید. بعنوان آخرین ترفند برای تشخیص بلندگوی خراب می‌توانید آنها را تک به تک به سینمای خانگی اضافه کنید. با اتصال هر بلندگو که دستگاه مجدد به حالت پروتکت برگشت کند، خراب است و باید برای رفع ایراد به مراکز تعمیر بلندگو مراجعه کنید.

 

 

 

تعمیر ضبط سونی

در بخش تعمیر تلویزیون سونی در مورد عیب یاب داخلی تلویزیونهای سونی که با چشمک زدن چراغ استندبای محل خرابی را مشخص می کنند صحبت کردیم اما در سیستمهای صوتی سونی عیب یابی بیشتر با نمایش عبارتهای مختلف نمایش داده می شود که C 31 00 و push power protect دو نمونه از آنهاست.

 

15 پاسخ

  1. من دستگاه سونی سینما خانواده ام خرابه
    یعنی داره باندها کار میکنه و رادیو روشن
    فقط سی دی دستگاه از کار افتاده و دیگه کار نمیکنه
    بقیه دستگاه سالم و داره کار میکنه
    ممنون میشم رسیدگی کنین به دستگاه من
    با تشکر از شما

  2. سلام دستگاه من مدل FL7 هستش صدای پخش رو زیاد کردنی ارور میده push power ولی تو صدای کم میخونه و مشکلی نداره
    مشکل چیه؟؟؟

    1. با سلام، ابتدا ببینید در چه میزان عدد از ولوم خاموش میکند. بعد بلندگوها را جدا کنید و مجدد آزمایش کنید. اگر ایراد برطرف شده باشد یکی از بلندگوها معیوب است.

  3. سلام وقت شما بخیر
    سپاسگزار از مطالب مفید سایت شما
    دستگاه سینما خانگی سونی من پیام push power می داد که با راهنمایی شما مشکل رو پیدا کردم.
    اتصال توی سیم باند بود

  4. سلام خسته نباشید سینما خانواده داریم مارک سونی push power protector اومده روی صفحه آمپلی فایر رو تنها هم ک بزنی توی برق همین میاد میخواستم اگه امکانش هست راهنمایی کنید ممنون میشم

    1. با سلام، بلندگوهای دستگاه را جدا کنید : تنها اقدامی که می‌توانید بعنوان مصرف کننده انجام دهید جداسازی بلندگوهاست. اگر در اثر نصب بلندگوها اتصالی برای بخش آمپلی فایر ایجاد شود می‌تواند باعث ایجاد این ایراد در سینمای خانگی شود. اگر ایراد برطرف نشود راه حل اصلی مراجعه به متخصصین تعمیرات است. در این مرحله دستگاه شما دارای ایراد سخت افزاری است و نیاز به تعویض قطعه دارد.

  5. سلام خسته نباشید
    سيستم سونی rv6 دارم بخش بلند گو مشکل پیدا کرد دستگاه PUSH POWER PROTECT اخطار میده بلندگو جدا کردم اما مشکل رفع شد کدوم قسمت باید تعویض بشه شهرستان هستم تهران نيستم بیام پیش شما

    1. با سلام، اگر با جدا کردن بلندگوهای دستگاه ایراد push power protect برطرف شده است احتمالا یکی از بلندگوها معیوب شده است. در این حالت می توانید ابتدا بلندگو را با روش های مختلف تست کنید. همچنین می توانید بلندگوها را یکی یکی به دستگاه وصل کنید. هر بلندگویی که به دستگاه وصل کردید و ایراد برگشت پیدا کرد همان بلندگو خراب است.

  6. سلام خسته نباشد

    دستگاه صوتی ما روشن میشه خاموش میشه و ارور PRO TECT رو میده چیکار کنم درست بشه بلندگو هارو هم جدا کردم بازم ارور میده

    1. با سلام، اگر با جدا کردن بلندگوها هنوز دستگاه شما در حالت پروتکت باقی بماند ایراد سخت افزاری آن حتمی است. خرابی تعداد زیادی اط قطعات و یا ضعف در عملکرد آنها می‌تواند باعث ایجاد ارور پروتکت سینمای خانگی سونی شود.

  7. سلامو عرض خسته نباشین ب کاره زیبا پرارزشتون ازبابت راهنماییاتون. یک کلگی امپ سونی مدل تصویرمنتها مدل arv8 هست ک دوتا استیکا داره ضیط روشن میشه تیک اول رومیزنه وروصفحه عمل تا نشون دادن لیول کیفیتای رادیو ورقص نورشم انجام میشه اما تامیخاد تیک دوم بزنه ارور میزنه وقطع. بدون اتصال حتی باند منتها چون دستم نبوده نمیدونم درچ حالتی اینجوری شده میخاستم بدونم چنددرصد احتمال از ایسی صداهاهست. چون درظاهر خازنا فیوزا همگیم سالمن. باتشکر ازشما

    1. با سلام، در موارد تعمیر ضبط خانگی نمی‌شود بدون عیب یابی دستگاه نظر داد. ic ها مدارات مجتمع هستند و خیلی مواقع تنها راه تست آنها تعویض آنهاست. ممکن است حتی یک آی سی در عیب یابی اهم چک درست باشد ولی وقتی زیر بار قرار می‌گیرد مشکل آن ظاهر می‌شود. یکی از روش‌های عیب یابی در رفع ایراد push power ضبط خانگی سونی می‌تواند خارج کردن قطعات از مدار باشد.

  8. سلام ‌‌‌و عرض ادب . ببخشید بورد پاور دستگاه من سوخته بخاطر اینکه کلید پشت دستگاه را روی حالت 110 ولت گذاشته بودم و بدون اینکه متوجه بشم وصلش کردم به برق 220 و حالا دیگه روشن نمیشه. لطفاً اگر بورد قابل تعمیر هست و یا بورد پاور موجود هست اطلاع بدین ممنون میشم

    1. با سلام، در این حالت با توجه به ساختار دستگاه و بخش پاور موضوع متفاوت است. اگر بخش پاور دستگاه دارای تغذیه سوئیچینگ باشد یک سری از ایرادها ایجاد می‌شود اما اگر از ترانس کاهنده استفاده شده باشد نوع دیگری از ایرادها ممکن است ایجاد شده باشد. برای عیب یابی و تعیین مراحل تعمیر ضبط خانگی شما باید مدل دقیق را قید کنید تا احتمالات ارائه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط