سه چشمک در تعمیر تلویزیون سونی مدل w800b

سه چشمک در تعمیر تلویزیون سونی مدل w800b

آنچه در این نوشته خواهید خواند

در نوشته چشمک زدن چراغ جلوی تلویزیون سونی راجع به عیب یاب داخلی تلویزیون های سونی و نحوه عملکرد آن توضیح دادیم. در این نوشته قصد داریم راجع به یکی از موارد ایجاد این عملکرد یعنی سه چشمک در تعمیر تلویزیون سونی مدل w800b بپردازیم.

 

سه چشمک در تعمیر تلویزیون سونی مدل w800b

فعال شدن عیب یاب داخلی در تلویزیون های سونی معمولا به این گونه توضیح داده می شود که در صورت ایجاد ایراد در بخش ها و قطعات بردهای مختلف مدارات محافظ دستگاه فعال شده و پیامی به سیستم کنترل دستگاه ارسال می شود. سیستم کنترل با دریافت پیام خطا از بخش های مختلف ابتدا دستگاه را خاموش کرده و سپس تعداد چشمک مربوط به خرابی همان بخش را نمایش می دهد. مثلا در صورتی که برد تی کان در تلویزیون های سونی معیوب شود پس از روشن کردن ، دستگاه مجددا خاموش می شود و چراغ جلوی تلویزیون 5 بار چشمک می زند.
سه چشمک در تعمیر تلویزیون سونی مدل w800b اما بر خلاف عموم ایرادهای ایجاد شده در تلویزیون های سونی مربوط به خرابی مین برد تلویزیون و بخش سیستم کنترل این برد است و به همین دلیل معمولا در این ایراد دستگاه به محض اتصال به برق شروع به چشمک زدن می کند و نمی توان دستگاه را به صورت عادی روشن کرد.

 

سه چشمک در تعمیر تلویزیون سونی مدل w800b

در عموم مراکز تعمیر تلویزیون برای تعمیر تلویزیون سونی در این ایراد ساده ترین راه حل یعنی تعویض کامل مین برد را انتخاب می کنند که البته هزینه زیادی را ایجاد می کند اما در مجموعه رایان اولین هدف ، اقدام برای تعمیر مین برد تلویزیون است که در عین حال که هزینه تعمیر تلویزیون را بسیار کاهش می دهد.

مین برد در این مدل از تلویزیون های سونی شامل دو بخش است : بخش اصلی که شامل آی سی های سیستم کنترل ، ناند فلش ، وی پی یو است و بخش تیونر که همانطور که از نام آن مشخص است شامل بخش تیونینگ دستگاه است.

یکی از مواردی که باعث آسیب دیدگی مین برد مخصوصا در این ایراد می شود اتصال HDMI است. در موارد زیادی دیده شده که آسیب دیدگی رسیورهای غیر استاندارد باعث انتقال آسیب از طریق کابل HDMI شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط