تعمیر سینما خانگی سونی مدل DAV-DZ870W

تعمیر سینما خانگی سونی مدل DAV-DZ870W

آنچه در این نوشته خواهید خواند

‌تعمیر سینما خانگی سونی مدل DAV-DZ870W براساس آمار یکی از موارد پرمراجعه در مجموعه تعمیر سینمای سونی است. در این نوشته ابتدا ایرادهای شایع در این مدل را نام برده و راه حل هر ایراد را به تفضیل بررسی می‌کنیم. اگر شما هم نیاز به تعمیر سینما خانگی سونی مدل DAV-DZ870W دارید با متخصصین تعمیر سیستم‌های صوتی رایان همراه باشید.

ایرادهای شایع در تعمیر سینما خانگی سونی مدل DAV-DZ870W

ایرادهای متداول در تعمیر عموم دستگاههای سینمای خانگی سونی شباهت زیادی به هم دارند. این ایرادها عبارتند از :

  1. از کار افتادن بخش سی دی و نخواندن دیسک به صورت های مختلف
  2. باز و بسته شدن درب سینمای خانگی
  3. روشن نشدن سینمای خانگی
  4. ایجاد حالت پروتکت در سینمای خانگی یا همان PUSH POWER PROTECTOR
  5. از کار افتادن بلندگوهای عقب سینمای خانگی

این پنج ایراد در آمار تعمیر سینمای خانگی سونی بالاترین موارد مراجعه را داشته است. در ادامه به بررسی آنها می پردازیم و راه حل تعمیر هر ایراد را به تفضیل توضیح می‌دهیم.

نخواندن سی دی در سینمای خانگی سونی

از کار افتادن بخش سی دی به مانند سایر مدل‌های سینمای خانگی سونی شایع ترین ایرادی است که در سینمای خانگی سونی مدل DZ870 ایجاد می شود. ایرادهای ظاهری خرابی بخش سی دی عبارتند از :

  • باز و بسته شدن درب بخش سی دی
  • نخواندن سی دی و نمایش پیام CAN NOT PLAY
  • لود نشدن دیسک و باز شدن درب بخش سی دی (پس زدن دیسک)
  • نخواندن برخی از دیسک ها (مثلا دیسک هایی که خط و خش دارند و یا قدیمی هستند)

در سینمای خانگی سونی مدل DAV-DZ870W به مانند عموم مدل‌های سینمای خانگی سری DZ از اپتیکال بلاک KHM 313 CAA استفاده شده است. این اپتیک یا همان لنز دی وی دی محصول خود سونی است کیفیت بسیار بالایی دارد. اپتیک 313 در مجموعه تعمیر سینمای خانگی سونی آمار خرابی بسیار پایینی دارد. برای محافظت از بخش مکانیزم دیسک و اپتیک سینمای خانگی سونی یک کاور پلاستیکی طراحی شده است. این کاور از ورود عوامل خارجی مانند گرد و خاک به بخش مکانیزم دیسک جلوگیری می‌کند.

روشن نشدن سینمای خانگی

روشن نشدن سینمای خانگی به معنای واقعی در محصولات سینمای خانگی سونی و از جمله آنها مدل DZ870 کمتر اتفاق می افتد اما حالتی که بیشتر مصرف کنندگان از آن با عنوان روشن نشدن سینمای خانمگی استفاده می کنند فعال شدن سیستم عیب یاب داخلی سینمای خانگی و ایجاد حالت PUSH POWER PROTECTOR است.

 

پروتکت سینمای خانگی سونی

پروتکشن در واقع یک حالت حفاظتی است که در دستگاه سینمای خانگی ایجاد می‌شود. وقتی یکی از قطعات داخلی سینمای خانگی به نحوی خراب شود که باعث ایجاد بار اضافه روی برد پاور شود مدار محافظ دستگاه فعال می‌شود. در این حالت دستگاه غیر فعال شده و از مصرف کننده خواسته می‌شود که با فشار دادن کلید پاور سینمای خانگی را خاموش کند. پیام PUSH POWER PROTECTOR در دیسپلی برای اعلام این وضعیت نمایش داده می‌شود.

قطعاتی که بیشترین احتمال خرابی را در ایراد پروتکت سینمای خانگی سونی دارند عبارتند از :

  1. اتصال کوتاه قطعات مختلف بخش آپلی فایر
  2. قطعات بخش ثانویه برد پاور به نحوی که باعث قطع شدن یکی از ولتاژهای خروجی شود
  3. قطعاتی که برای بایاس و تغذیه قطعات دیگر استفاده می‌شوند مانند رگولاتورها و خازن‌های صافی

حل مشکل پروتکت سینمای خانگی سونی

اگر شما هم سینمای خانگی سونی مدل DZ870 و یا یکی دیگر از مدل های سینمای خانگی سونی را دارید و با ایراد پروتکت مواجه شده‌اید قبل از آنکه بخواهید برای تعمیر دستگاه اقدام کنید چند راه حل وجود دارد.

اولین راه این است که تمام بلندگوهای سینما خانگی را جدا کنید. ایجاد اتصال کوتاه در بلندگوها و یا سیم آنها می‌تواند یکی از دلایل ایجاد حالت پروتکت در سینمای خانگی سونی شما باشد. بعد از جداسازی بلندگوها مجددا دستگاه را آزمایش کنید. اگر با جداسازی بلندگوها ایراد پروتکت سینما خانگی سونی برطرف شود می‌توانید اطمینان پیدا کنید که یکی از آنها معیوب شده است. برای تست و عیب یابی بلندگو بهتر است از ابزار اهمتر استفاده کنید و یا از متخصصین تعمیر سینمای خانگی سونی کمک بگیرید.

راه دیگر که البته باید در ابتدا انجام شود خاموش کردن سینمای خانگی به مدت 30 دقیقه است. برخی اتفاقات الکترونیکی به صورت لحظه‌ای می‌تواند باعث ایجاد حالت پروتکت در سینمای خانگی سونی شما شود.

ریست سینما خانگی سونی مدل DAV-DZ870W

ریست سینمای خانگی سونی باعث می شود اطلاعات و گزینه‌های قابل تغییر در دستگاه به مقادیر اولیه تغیر کند و به اصطلاح تنظیمات دستگاه به حالت کارخانه برگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط