تعمیر دی وی دی پلیر پایونیر

تعمیر دی وی دی پلیر پایونیر

آنچه در این نوشته خواهید خواند

کمبود قطعات و اطلاعات فنی مهمتریم مشکلاتی است که در مجموعه خدمات تعمیرات دستگاه های صوتی و تصویری مانند تعمیر تلویزیون ، تعمیر سینمای خانگی و تعمیر دی وی دی پلیر وجود دارد و محصولات برندهای خاصی مانند پایونیر ، فیلیپس و حتی توشیبا جزء این دستگاه ها هستند. در ادامه به بررسی مراحل فنی سرویس و تعمیر دی وی دی پلیر پایونیر مدل DV600AVS بعنوان نمونه ای از این مجموعه می پردازیم و مشکلات و راه حل های آن را بیان می کنیم :

 

تعمیر دی وی دی پلیر پایونیر

 

 

همانطور که در نوشته های مختلف تعمیر دی وی دی پلیر ها گفتیم بیشترین آمار خرابی این دستگاه ها در بخش درایو سی دی است که با ایراد ظاهری نخواندن سی دی و اشکالات متفاوت در این بخش نمایان می شود و مهمترین قطعه این مجموعه یعنی اپتیکال بلاک قطعه ای است که در بیشتر موارد با خرابی آن مواجه می شویم. مشکل ( در تعمیر عموم دستگاه های دی وی دی پلیر )  از جایی شروع می شود که نیاز باشد کل این مجموعه تعویض شود چرا که معمولا با توجه به قیمت قطعات اورجینال معمولا این تعویض از نظر اقتصادی مقرون بصرفه نیست.

اپتیکال بلاک به مجموعه قطعاتی گفته می شود که وظیف خواندن اطلاعات دیسک و انتقال آن به برد سروو دستگاه را انجام می هند و معمولا شامل چند موتور و سنسور و قطعات مکانیکی بهمراه اپتیکال پیکاپ دستگاه است که در واقع قطعه اصلی این بخش است.

پایونیر در تولید این مدل از دی وی دی پلیرهای خود به مانند سایر محصولات از قطعات بسیار باکیفیت و طراحی حرفه ای استفاده کرده که به ندرت در بین سایر برندها دیده می شود و آمار ورودی بخش تعمیرات دی وی دی پلیر نشان می دهد یکی از برندهایی که با توجه به آمار و میزان فروش کمترین میزان مراجعه را به بخش تعمیر دی وی دی پلیر پایونیر داشته است همین مدل DV600AVS است.

 

تعمیر دی وی دی پلیر پایونیر

 

البته در اکثر موراد مراجعه سعی می شود کمبود قطعات آسیبی به کیفیت خدمات ارائه شده وارد نکند و مجموعه خدمات و تعمیرات انجا شده تا حد ممکن به حد و سطح ایده آل نزدیک باشد و به همین دلیل و ضمن در نظر گرفتن هزینه تعمیر دی وی دی که مقرون بصرفه بودن آن اهمیت زیادی دارد سعی می شود که مجموعه قطعات بجای تعویض کلی و یکجا با تعمیر اصولی و تعویض قطعات معیوب مجددا قابل استفاده شود که در اکثر موارد بدلیل کیفیت بالای اولیه قطعات این امر به سهولت انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط