تعمیر تلویزیون سامسونگ

آنچه در این نوشته خواهید خواند

تعمیر تلویزیون سامسونگ

تعمیر تلویزیون سامسونگ یکی از خدمات گروه تخصصی رایان است که نیاز به مهارت‌های خاص و ویژه دارد. در ادامه همراه با متخصصین تعمیر تلویزیون رایان ایرادهای متداول در مجموعه بزرگ تعمیرات تلویزیون سامسونگ شامل تلویزیون‌های ال سی دی، ال ای دی و پلاسما را بررسی کرده و مراحل تعمیر هر ایراد را بررسی می‌کنیم.

ایرادهای متداول در تعمیر تلویزیون سامسونگ

سامسونگ در زمان رواج تلویزیون‌های ال سی دی، به مدت 10 سال رکورددار فروش تلویزیون بود. همین مقدار کافی است تا اهمیت تعمیر تلویزیون سامسونگ را در مجموعه تعمیرات تلویزیون مشخص کند.

شایع ترین ایرادهایی که در بین تلویزیون های ال سی دی سامسونگ ایجاد می شود عبارتند از:

  1. روشن نشدن تلویزیون سامسونگ
  2. دیر روشن شدن یا بد روشن شدن تلویزیون سامسونگ
  3. خاموش و روشن شدن تلویزیون سامسونگ
  4. قطع شدن تصویر
  5. سیاه شدن قسمتی از تلویزیون
  6. سفید شدن تصویر
  7. ایجاد هاله و نقاط نورانی در تصویر
  8. ایجاد خطوط عمودی در تصویر
  9. شکستگی صفحه نمایش
  10. آبخوردگی صفحه نمایش تلویزیون سامسونگ

ایرادهای متداول در تعمیر تلویزیون سامسونگ

 

بیشتر بخوانید: تعمیر تلویزیون ال جی

 

علت روشن نشدن تلویزیون سامسونگ چیست؟

یکی از ایرادهایی که در تعمیر تلویزیون سامسونگ دیده می شود روشن نشدن تلویزیون است. روشن نشدن تلویزیون یک ایراد کلی است و برای شروع عیب یابی نیاز به اطلاعات بیشتر داریم.

اولین نکته در مواجهه با روشن نشدن تلویزیون مشخص کردن این نکته است که آیا لامپ پاور روشن می شود یا خیر؟

روشن شدن چراغ استندبای تلویزیون یعنی مسیر برق ورودی تلویزیون سالم است و برق شهری به برد پاور تلویزیون می‌رسد. پس در این حالت نیاز نیست که سیم برق تلویزیون و یا پریز را بررسی کنیم. اما اگر لامپ پاور تلویزیون روشن نشود ابتدا باید مسیر برق ورودی تلویزیون و اتصالات آن را بررسی کنیم.

به طور کلی روشن نشدن یک تلویزیون به دلیل خرابی دو بخش می‌تواند ایجاد شود:

  1. خرابی برد پاور تلویزیون
  2. ایجاد اشکال در عملکرد مین برد

برد پاور تلویزیون وظیفه تامین ولتاژ بخش‌های مختلف را بعهده دارد. ورودی آن ولتاژ 220 ولت شهری است. خروجی برد پاور تلویزیون چند ولتاژ متفاوت برای تغذیه بخش‌های مختلف تلویزیون است. مین برد هم همانطور که از نام آن پیداست برد اصلی تلویزیون است. روشن و خاموش کردن کلی تلویزیون و کنترل بخش‌های مختلف، ایجاد و پردازش سیگنال صدا و تصویر، کنترل ورودی و خروجی‌های مختلف تلویزیون بخشی از وظایف مین برد است.

اگر با روشن نشدن تلویزیون سامسونگ مواجه شدید ابتدا تلویزیون را به مدت 30 دقیقه از برق جدا کنید. سپس با جدا کردن همه ورودی و خروجی‌های تلویزیون مجدد آن را روشن کنید. اگر تلویزیون روشن نشد دیگر باید مطمئن شوید که تلویزیون شما معیوب شده است. برای تعمیر آن باید به یکی از مراکز تعمیر تلویزیون سامسونگ مراجعه کنید.

 

دلیل دیر روشن شدن یا بد روشن شدن تلویزیون سامسونگ چیست؟

بعد از روشن نشدن تلویزیون سامسونگ ایراد دیگری که معمولا در برد پاور تلویزیون های سامسونگ ایجاد می شود دیر روشن شدن یا بعبارت دیگر سخت روشن شدن تلویزیون سامسونگ است. وقتی تلویزیون را روشن می‌کنیم لامپ پاور چشمک می‌زند اما تلویزیون روشن نمی‌شود. لازم است که مدتی تلویزیون در این حالت باقی بماند تا روشن شود. گاهی لازم است چند بار برق تلویزیون را قطع و وصل کنیم تا روشن شود.

در ایراد دیر روشن شدن تلویزیون سامسونگ معمولا وقتی تلویزیون روشن می‌شود تا زمانی که روشن باشد دیگر مشکلی نخواهد داشت.

دیر روشن شدن تلویزیون سامسونگ، معمولا به دلیل ایجاد ضعف در عملکرد برد پاور تلویزیون ایجاد می‌شود. بعضی از قطعات الکترونیکی با تغییرات دما، ظرفیت و مقدار آنها تغییر می‌کند. در ابتدای روشن شدن تلویزیون این قطعات سرد هستند و ظرفیت آنها پایین است. بعد از چند دقیقه کارکرد تلویزیون کم کم گرم می‌شوند و ظرفیت آنها افزایش پیدا می‌کند و برد به حالت کار عادی برمی گردد. این ایراد در مدلهای A – C و D (تلویزیون ال سی دی  سامسونگ) زیاد دیده می‌شود.

 

علت خاموش و روشن شدن تلویزیون ال ای دی سامسونگ چیست؟

خاموش و روشن شدن اولین ایرادی است که در تلویزیون ال ای دی سامسونگ بررسی می‌کنیم. ظاهر این ایراد به این شکل است که وقتی تلویزیون را روشن می‌کنیم خاموش شده و مجددا به صورت خودکار روشن می‌شود. در مجموعه تعمیرات تلویزیون این ایراد با نام ریبوت شدن شناخته می‌شود.

همانطور که گفتیم مجموعه ایرادهایی که در بخش روشن نشدن تلویزیون سامسونگ بررسی می‌کنیم معمولا به دلیل خرابی دو برد پاور و مین برد در تلویزیون سامسونگ ایجاد می‌شود. در تلویزیون‌های ال ای دی سامسونگ ایراد ریبوت شدن معمولا به دلیل خرابی مین برد ایجاد می‌شود.

تلویزیون سامسونگ سری D (مانند مدل‌های UA40D5000 – UA40D5500 – UA40D5950) یکی از مدل‌هایی است که ایراد روشن و خاموش شدن در آن زیاد دیده می‌شود. در این مدل به دلیل خرابی بخش نرم‌افزاری مین برد وقتی تلویزیون را روشن می‌کنیم لوگوی سامسونگ نمایش داده می‌شود اما پس از آن بجای ظاهر شدن تصویر، تلویزیون خاموش و روشن شده و مجددا لوگوی سامسونگ نمایش داده می‌شود. این روند تا زمانی که برق تلویزیون را قطع کنیم ادامه خواهد داشت.

 

قطع شدن تصویر تلویزیون سامسونگ

نشانه‌های خرابی بک لایت در تلویزیون‌های ال ای دی بسیار متنوع است، اما با توجه به آمار تعمیر تلویزیون سامسونگ بیشترین علت قطع شدن تصویر تلویزیون ال ای دی سامسونگ به دلیل خرابی بک لایت بوده است.

در ساختار تلویزیون ال ای دی، بک لایت یا همان نور زمینه در پشت صفحه نمایش تولید، و باعث روشن و قابل دیده شدن تصویر می‌شود. منبع تولید بک لایت، لامپ‌های ال ای دی است و صفحات پولاریزه که روی لامپ‌ها قرار می‌گیرد باعث می‌شود تا نور لامپ‌ها به صورت یکنواخت و ملایم در سطح تصویر پخش شود. بدیهی است که هر نوع ایراد در تولید بک لایت به صورت مستقیم به تصویر منتقل می‌شود. مثلا خاموشی تعدادی از لامپ‌ها باعث قطع شدن نور در آن بخش شده و به تناسب میزان تاریکی در بک لایت، همان بخش از تصویر تلویزیون هم تاریک تر (نسبت به بخش های سالم تصویر) دیده خواهد شد.

معمول‌ترین نشانه‌های ظاهری خرابی بک لایت تلویزیون سامسونگ عبارتند از :

  1. قطع شدن تصویر تلویزیون
  2. تاریک شدن نیمه بالایی یا پایینی تصویر
  3. سیاه شدن قسمتی از تلویزیون سامسونگ
  4. ایجاد نقاط نورانی در تصویر تلویزیون
  5. چشمک زدن چراغ پاور و روشن نشدن تلویزیون سامسونگ

 

ایرادهای متداول در تعمیر تلویزیون سامسونگ

بیشتر بخوانید: تعمیر تلویزیون پاناسونیک

1. قطع شدن تصویر تلویزیون سامسونگ به علت خرابی بک لایت

در مدل‌های مختلف مانند سری D – F – H – EH – ES – TU – NU از تلویزیون‌های سامسونگ ایجاد می‌شود. برای تشخیص خرابی بک لایت در صورت قطع شدن کامل تصویر تلویزیون می‌توانید از روش تاباندن نور به صفحه نمایش تلویزیون استفاده کنید.

2. تاریک شدن نیمه بالایی یا پایینی تصویر

شایع‌ترین ایرادی است که در سری F از تلویزیون‌های سامسونگ به علت خرابی بک لایت دیده می‌شود. همچنین در برخی از مدل‌ها که لامپ‌های بک لایت در لبه عرضی تلویزیون قرار گرفته است، مانند سری ES این ایراد ظاهر می‌شود.

3. سیاه شدن قسمتی از تلویزیون سامسونگ

در بسیاری از مدل‌ها مانند H -EH – F – ES – D – JS – TU – NU و… ایجاد می‌شود. شکل ظاهری ایراد به نوع و کیفیت لامپ‌های بک لایت و چینش و مداربندی آنها از یکسو و از سوی دیگر به نوع خرابی انها بستگی دارد.

4. ایجاد نقاط نورانی در تصویر تلویزیون

مشکلاتی مانند لکه سفید، نشت نور و نقطه نورانی در تصویر تلویزیون سامسونگ به دو علت ایجاد می‌شود:

  1. جدا شدن منشور لامپ‌های بک لایت
  2. خرابی صفحه دیفیوزر

 

 

ایجاد نقاط نورانی در تصویر تلویزیون

بیشتر بخوانید: تعمیر تلویزیون سونی

 

5. چشمک زدن چراغ پاور و روشن نشدن تلویزیون سامسونگ

خرابی بک لایت در برخی از مدل‌های تلویزیون سامسونگ باعث روشن نشدن تلویزیون می‌شود. مثلا در سری D (مانند مدل‌های UA40D5950، UA40D5000، UA46D5550) در ابتدا، خرابی در یک بخش بک لایت ایجاد می‌شود، نشانه ظاهری به صورت تاریکی بخشی از تصویر ظاهر می‌شود. ممکن است مصرف کننده در این حالت به استفاده از تلویزیون ادامه دهد، با پیشرفت ایراد و خرابی لامپ‌های بیشتر، تلویزیون سامسونگ روشن نمی‌شود و چراغ پاور 2 بار چشمک می‌زند.

 

علت سیاه شدن قسمتی از تصویر تلویزیون سامسونگ

همانطور که گفتیم تاریکی و سیاه شدن قسمتی از تصویر یکی از نشانه‌های ظاهری خرابی بک لایت در تلویزیون سامسونگ است. وقتی تعدادی از لامپ‌های بک لایت می‌سوزد، همان بخش از تصویر تلویزیون دچار تاریکی و سیاهی می‌شود.

سیاه شدن تصویر تلویزیون سامسونگ در مدل‌های مختلف، به تناسب ساختار بک لایت و کیفیت طراحی تلویزیون متفاوت است. در برخی از مدل‌ها که دارای بک لایت از نوع دایرکت یا شاخه‌ای هستند تاریکی به صورت ایجاد لکه‌های پراکنده دیده می‌شود. در مدل‌هایی که دارای بک لایت لبه (EDGE) هستند معولا تاریکی به صورت ایجاد ستون‌های سیاه ظاهر می‌شود.

علت سیاه شدن قسمتی از تصویر تلویزیون سامسونگ

بیشتر بخوانید: تعمیر تلویزیون ال ای دی سامسونگ

 

سفید شدن تصویر تلویزیون سامسونگ

سفید شدن تصویر یکی دیگر از ایرادهایی است که در تلویزیون ال سی دی سامسونگ زیاد دیده می‌شود. در این ایراد تصویر وجود دارد اما میزان روشنایی تصویر به حدی افزایش پیدا می‌کند که تصویر تقریبا محو شده و قابل دیده شدن نیست.

این ایراد معمولا در برد تیکان و پنل تلویزیون های ال سی دی سامسونگ ایجاد می شود. برد تیکان وظیفه پردازش و زمان‌بندی سیگنال تصویر برای بخش های مختلف پنل (صفحه نمایش) را بعهده دارد. سفید شدن تصویر یکی از ایرادهای متداول در تلویزیون ال سی دی سامسونگ است.

در بخش تعمیر و سرویس تلویزیون، لازم است که حتما بخش پنل تلویزیون را چک و سلامت آن را بررسی کنید. ممکن است در ظاهر برد تیکان آسیب دیده باشد. اما علت اصلی خرابی ایجاد اشکال در پنل تلویزیون باشد. در این حالت بعد از مدتی خرابی تلویزیون مجدد ظاهر می‌شود.

سفید شدن تصویر تلویزیون سامسونگ

 

ایجاد هاله و نقاط نورانی در تصویر تلویزیون سامسونگ

نشت نور و ایجاد لکه‌های نورانی در تصویر یکی از ایرادهای شایع در بین مدل‌های جدید تلویزیون سامسونگ است. این ایراد مخصوصا در مدل‌هایی که دارای بک لایت از نوع لبه (EDGE) هستند، به دلیل آسیب دیدگی دیفیوزر و کمبود این قطعه مشکلات زیادی را در بخش تعمیر تلویزیون سامسونگ ایجاد کرده است.

وظیفه اصلی دیفیوزر در تلویزیون پخش ملایم نور لامپ‌های بک لایت در سطح مساحت تصویر است. در تلویزیون‌های ال ای دی سامسونگ، لامپ‌های بک لایت از المان خنک کننده (هیت سینک) خود جدا شده و گرمای آن باعث آسیب دیدگی دیفیوزر می‌شود. آسیب دیدگی دیفیوزر در تلویزیون سامسونگ باعث پخش نامناسب نور در سطح تصویر و ایجاد لکه‌های نورانی می‌شود.

ایجاد هاله و نقاط نورانی در تصویر تلویزیون سامسونگ

بیشتر بخوانید: تعمیر تلویزیون پروجکشن سامسونگ

 

جلوگیری از خرابی بک لایت تلویزیون سامسونگ

خرابی بک لایت به یکی از عیوب متداول در بین مدل‌های مختلف تلویزیون سامسونگ تبدیل شده است. بخش بک لایت در تلویزیون های ال ای دی بیشترین توان مصرفی تلویزیون را به خود اختصاص می‌دهد، به همین دلیل بیشتر از سایر بخش های تلویزیون گرم می‌شود. این گرما و حرارت بیشتر به افزایش استهلاک تلویزیون کمک می کند.

در اینجا این سوال پیش می آید که آیا راهی برای جلوگیری از خرابی بک لایت تلویزیون و عدم نیاز به تعمیر تلویزیون سامسونگ وجود دارد؟ در جواب این سوال باید گفت که بله، برای جلوگیری از خرابی بخش بک لایت تلویزیون می توان به مجموعه ای از اقدامات اشاره کرد که موجب افزایش عمر بک لایت تلویزیون می‌شود.

مهمترین این اقدامات عبارتند از :

  • تنظیم مقدار بک لایت تلویزیون و متناسب سازی نسبت به نور محیطی
  • استفاده از گزینه صرفه جویی در انرژی تلویزیون
  • خاموش کردن تلویزیون در فواصل زمانی 2 تا 3  ساعت به مدت 10 تا 15 دقیقه

جلوگیری از خرابی بک لایت تلویزیون سامسونگ

 

ایجاد خطوط عمودی در تصویر تلویزیون سامسونگ

خرابی پنل یا همان صفحه نمایش تنها دلیل ایجاد این ایراد است. در واقع خرابی هیچ قطعه دیگری به جز صفحه نمایش نمی‌تواند باعث ایجاد خطوط عمودی در تصویر تلویزیون شود.

 

شکستن صفحه نمایش تلویزیون سامسونگ

شکستگی صفحه نمایش تلویزیون سامسونگ را در حالی بعنوان آخرین ایراد در این نوشته بررسی می‌کنیم که بیشترین علت مراجعه به مراکز تعمیر تلویزیون سامسونگ است. شکستگی صفحه نمایش تلویزیون به علت‌های گوناگون مانند ضربه خوردن و یا تحت فشار قرار گرفتن ایجاد می‌شود.

 تنها راه حل تعمیر تلویزیون سامسونگ پنل شکسته، تعویض کامل صفحه نمایش است.

صفحه نمایش در مجموعه تلویزیون‌های ال ای دی و ال سی دی آسیب‌پذیرترین و در عین حال گران‌ترین قطعه تلویزیون است. متاسفانه تبلیغات نادرستی که در بخش فروش تلویزیون، در مورد مقاوم بودن این قطعه در مقابل ضربه انجام می‌شود، باعث شده تا بسیاری از خریداران مراقبت لازم را در مورد آن بکار نبرند.

ضربه خوردن توسط کودکان و یا در زمان جابجایی و اثاث کشی بیشترین دلیل شکستگی صفحه نمایش تلویزیون در برندهای مختلف است. ایجاد خطوط عمودی و افقی اصلی‌ترین نشانه ظاهری شکستگی صفحه نمایش تلویزیون است. البته بسیاری از مصرف کنندگان متوجه شکستگی صفحه نمایش تلویزیون خود نمی‌شوند چرا که از داخل اتفاق می‌افتد و در اغلب موارد حتی زمانی که تلویزیون خاموش است قابل تشخیص نیست.

شکستن صفحه نمایش تلویزیون سامسونگ

بیشتر بخوانید: تعمیر تلویزیون پلاسما سامسونگ

 

برای مراقبت از صفحه نمایش تلویزیون از روش‌هایی مانند نصب محافظ و استفاده از کمربندهای ایمنی استفاده کنید، همچنین تلویزیون را بخش ایمن منزل قرار دهید. چون قیمت صفحه نمایش تلویزیون در مدل‌هایی که دسترسی به قطعه یدکی وجود دارد بین 60 تا 80 درصد ارزش کلی تلویزیون را شامل می‌شود. به همین دلیل اغلب افرادی که با مشکل شکستن صفحه تلویزیون خود مواجه می‌شوند، در نهایت تلویزیون جدید خریداری می‌کنند.

آبخوردگی صفحه نمایش تلویزیون سامسونگ

منظور از آبخوردگی پنل تلویزیون، ورود آب و یا مواد شوینده از فاصله بین قاب و صفحه تلویزیون است که اغلب در موقع تمیز کردن صفحه تلویزیون اتفاق می‌افتد. این مواد رسانا هستند و جریان برق را عبور می‌دهند و باعث ایجاد خرابی‌های شدید در تلویزیون شما خواهند شد.

ساختار تلویزیون‌های ال ای دی به گونه‌ای است که قطعات جانبی صفحه نمایش (شامل فلت‌های COF و برد آدرس) در زیر آن قرار گرفته‌اند. این قطعات بسیار ظریف و آسیب پذیر هستند و نفوذ آب و یا سایر مایعات، باعث ایجاد اتصالی و آسیب دیدگی شدید در آنها خواهد شد.

 

تعمیر تلویزیون پلاسما سامسونگ

ساختار تلویزیون پلاسما با تلویزیون ال سی دی و ال ای دی کاملا متفاوت است و به موازات آن روش تعمیر و عیب‌یابی هم در آنها با تلویزیون‌های دیگر فرق می‌کند.  اصلی‌ترین تفاوت تلویزیون‌های ال سی دی و ال ای را باید در ساختار پنل و عدم وجود نور زمینه در تلویزیون پلاسما جستجو کرد.

عدم وجود بک لایت در تلویزیون پلاسما باعث می‌شود که سطح بالاتری از سیاهی در تصویر ایجاد شود. اما در عین حال ساختار پنل تلویزیون پلاسما و نوع عملکرد آن باعث ایجاد توان تلفاتی بالا و تولید گرمای بسیار زیاد نسبت به تلویزیون‌های ال سی دی و مخصوصا ال ای دی در آنها می‌شود. این حرارت اصلی‌ترین دلیل استهلاک بالاتر تلویزیون پلاسما نسبت به سایر تلویزیون‌ها است.

ایرادهای متداول در تعمیر تلویزیون پلاسما سامسونگ عبارتند از:

  1. روشن نشدن تلویزیون پلاسما سامسونگ
  2. قطع شدن تصویر
  3. شکستگی صفحه نمایش

تعمیر تلویزیون پلاسما سامسونگ

بیشتر بخوانید: تعمیر تلویزیون ال سی دی سامسونگ

 

علت روشن نشدن تلویزیون پلاسما سامسونگ

مهم‌ترین دلیل روشن نشدن تلویزیون پلاسما سامسونگ خرابی بردهای Y و  X در این تلویزیون‌ها است. این دو برد وظیفه شارژ و دشارژ کردن پنل تلویزیون بعهده دارند. وقتی تلویزیون را روشن می‌کنیم چراغ پاور روشن می‌شود و چشمک می‌زند، اما دوباره خاموش می‌شود.

در ساختار تلویزیون پلاسما دو برد Y و X وظیفه شارژ و دشارژ کردن پنل تلویزیون را بعهده دارند. در این دو برد که معمولا به وسیله ولتاژهای با دامنه بالا تغذیه می‌شوند گرمای زیادی تولید می‌شود. این گرمای زیاد باعث کوتاه شدن عمر مفید قطعات تلویزیون پلاسما می‌شود. ایجاد خرابی در بردهای X و Y تلویزیون پلاسما معمولا باعث خرابی قطعات این بردها به صورت اتصال کوتاه و در نتیجه روشن نشدن تلویزیون پلاسما سامسونگ می‌شود.

 

2- دلیل قطع شدن تصویر تلویزیون پلاسما سامسونگ

این ایراد ممکن است به صورت قطع شدن تصویر (در حالی که پخش صدا وجود دارد) یا قطع شدن نیمه بالایی و یا پایینی تصویر تلویزیون ظاهر شود.  قطع شدن تصویر تلویزیون پلاسما سامسونگ ممکن است به دلیل خرابی بردهای Y Main – X Main و یا برد بافر ایجاد شود. آمار تعمیر تلویزیون پلاسما سامسونگ نشان می‌دهد سیاه شدن نیمه بالایی یا پایینی تصویر یکی از ایرادهای شایع در مدل 42ps5 بوده است. اما در مدل‌های جدیدتر این ایراد بیشتر به صورت قطع شدن کامل تصویر ظاهر می‌شود.

 

دلیل قطع شدن تصویر تلویزیون پلاسما سامسونگ

بیشتر بخوانید: تعمیر بک لایت تلویزیون ال سی دی سامسونگ

 

شکستگی صفحه نمایش تلویزیون پلاسما

لایه خارجی پنل تلویزیون پلاسما از جنس شیشه است. این شکل ظاهری این تصور را ایجاد می‌کند که صفحه نمایش این تلویزیون‌ها مقاومت بسیار بالایی دارند و نیازی به حفاظت از آنها نیست. این درحالی است که شکستگی صفحه نمایش تلویزیون پلاسما یکی از ایرادهای شایع در مجموعه تعمیر تلویزیون پلاسما سامسونگ است.

همچنین در بعضی از مدل‌های تلویزیون پلاسما سامسونگ ضعف طراحی وجود دارد و گرم و سرد شدن صفحه نمایش باعث ایجاد ترک در کناره‌ها و شکستگی صفحه نمایش تلویزیون خواهد شد. نکته مهم در بررسی ایراد شکستگی صفحه نمایش تلویزیون پلاسما این نکته است که به دلیل ساختار این قطعه با ایجاد کوچکترین شکستگی، فضای خلاء داخل این قطعه از بین می‌رود و تصویر تلویزیون به طور کامل قطع می‌شود.

 

مشاوره تعمیر تلویزیون سامسونگ

گروه تخصصی رایان آمادگی دارد تعمیرات تخصصی انواع تلویزیون سامسونگ در مدل های مختلف LED – LCD – Plasma و انواع سیستم های صوتی و تعمیر دی وی دی و سینمای خانگی را توسط متخصصین مجرب در کوتاهترین زمان در سراسر تهران بزرگ بعهده بگیرد

خدمات ویژه گروه رایان در بخش خدمات و تعمیرات تلویزیون سامسونگ عبارتند از :

  • مشاوره با متخصصین تعمیرات تلویزیون سامسونگ در اولین تماس و دریافت اطلاعات لازم مانند عیب یابی و تعیین هزینه
  • اعزام کارشناس متخصص تعمیرات در کمتر از 2 ساعت
  • امکان حمل و نقل دستگاه به کارگاه تعمیرات و برگشت ، نصب و تنظیم دستگاه
  • ارائه ضمانت‌نامه کتبی 6 ماهه

ارائه خدمات تعمیر لوازم صوتی شامل تعمیر سینما خانگی سامسونگ ، تعمیر دی وی دی پلیر سامسونگ بخش دیگری از خدمات مجموعه تخصصی رایان است.