تعمیر تلویزیون سامسونگ مدل UA46D5000

آنچه در این نوشته خواهید خواند

سری D از تلویزیون های ال ای دی سامسونگ در دو سایز 40 و 46 تولید شده و با توجه به فروش بالای سامسونگ در سالهای تولید این دستگاه تعداد زیادی از آنها فروخته شده و در حال استفاده هستند. در نوشته دیگری راجع به ایرادهای متداول سایز 40 اینچ این مدل صحبت کردیم. در این نوشته قصد داریم به عیوب اپیدمی و پروسه تعمیر تلویزیون سامسونگ مدل UA46D5000 بپردازیم :

تعمیر تلویزیون سامسونگ مدل UA46D5000

عیوب متداول

با وجود تشابه کلی ساختار دستگاه در دو سایز 40 و 46 اما انجام برخی اصلاحات باعث شده تا در سایز 46 اینچ دو ایراد بسیار متداول سایز 40 اینچ  یعنی روشن و خاموش شدن تلویزیون سامسونگ و سیاه شدن بالای تصویر تلویزیون به طور کامل از بین برود. ایراد اول بدلیل اصلاح قطعات مین برد و ایراد دوم بدلیل استفاده از لیکوئید پنل متفاوت (در این مدل از پنل های استفاده شده در تلویزیون های سونی استفاده شده است) به طور کل در سایز 46 اینچ ایجاد نمی شود.

تاریک شدن تصویر تلویزیون – قطع شدن تصویر تلویزیون :

نور بک لایت در سری D در هر دو سایز 40 و 46 بوسیله لامپ های ال ای دی که در لبه پایینی تلویزیون قرار گرفته ایجاد می شود. در سری 46 اینچ اما کوچک بودن هیت سینک ( فلز خنک کننده لامپ های ال ای دی ) سرعت استهلاک لامپ ها نسبت به سایز 40 اینچ بالاتر است و ایراد بک لایت در این مدل از تلویزیون های سامسونگ ابتدا به صورت خرابی تعدادی از لامپ ها و تاریک شدن بخشی از تصویر دیده می شود. معمولا مصرف کنندگان در این حالت به استفاده از تلویزیون ادامه می دهند تا تعداد لامپ های خراب بیشتر می شود و مدارات پروتکتور دستگاه فعال شده و تولید ولتاژ بک لایت متوقف می شود. با قطع شدن ولتاژ بک لایت لامپ های بک لایت روشن نمی شود و تصویر تلویزیون قطع می شود.

در برخی از موارد هم در تعمیر تلویزیون سامسونگ مدل UA46D5000 دیده می شود که نور بک لایت بعد از مدتی کارکرد تلویزیون قطع می شود و یا به تعبیر دیگر بعد از گرم شدن تلویزیون تغییر در ولتاژ و جریان مصرفی لامپ های ال ای دی بک لایت تغییر کرده و باعث فعال شدن مدار محافظ دستگاه شده و نور بک لایت قطع می شود.

تعمیر تلویزیون سامسونگ مدل UA46D5000

روشن نشدن و چشمک زدن چراغ جلوی تلویزیون سامسونگ :

چشمک زدن چراغ جلوی تلویزیون مختص سیستم عیب یابی در تلویزیون های سونی و پاناسونیک است اما در چند مدل از تلویزیون های سامسونگ هم خرابی بردهای داخلی با نوعی از چشمک زدن چراغ جلوی تلویزیون همراه است. یکی از این موارد خرابی برد پاور در تعمیر تلویزیون سامسونگ مدل UA46D5000 است که باعث می شود چراغ جلوی دستگاه شروع به چشمک زدن کند و در فواصل کوتاه دو چشمک متوالی بزند. این نوع چشمک زدن که با روشن نشدن تلویزیون سامسونگ همراه است در اکثر موارد بعلت خرابی برد پاور ایجاد می شود.

6 پاسخ

  1. سلام،به نظر شما علت بزرگنمایی ناگهانی تلویزیون چی میتونه باشه؟با کنترل و از طریق تنظیمات درست نشد.میتونه علت سخت افزاری داشته باشه؟آیا قابل تعمیره؟

    1. با سلام ، ابتدا مشخص کنید که بزرگنمایی مربوط به تلویزیون باشد نه وسائل متصل به آن سپس تنظیمات اولیه را چک کنید و در صورت امکان ریست تلویزیون را انجام دهید. مراحل بعدی تعمیر تلویزیون سامسونگ شما باید بوسیله متخصصین انجام شود.

  2. سلام خسته نباشید’سینماخانواده سامسونگ مدل TX 25داریم حدود یکسال استفاده نکردیم’الان که میخواهیم روشن کنیم’روشن میشه ولی چند ثانیه بعدپروتکشن میزنه و خاموش میشه’ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. با سلام ، برای ارائه توضیح در مورد خرابی تلویزیون اولا مدل کد دستگاه لازم است پس از آن باید توضیح دقیق تری از ایراد ارائه بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط