تعمیر بک لایت تلویزیون مارشال

آنچه در این نوشته خواهید خواند

تعمیر بک لایت تلویزیون مارشال یکی از ایرادهای شایع در زیر مجموعه تعمیر تلویزیون مارشال است که آمار بالایی را به خود اختصاص داده است. در ادامه این نوشته همراه با متخصصین تعمیر تلویزیون رایان تی وی به بررسی مراحل تعمیر بک لایت تلویزیون مارشال شامل نشانه‌های ظاهری خرابی، نحوه عیب‌یابی و تعویض قطعات می‌پردازیم. در انتها ترفندهای جلوگیری از خرابی بک لایت تلویزیون مارشال را آموزش می‌دهیم.

نشانه‌های خرابی بک لایت تلویزیون مارشال

شناخت علائم خرابی بک لایت به انجام بهتر مراحل تعمیر تلویزیون کمک زیادی می‌کند. اگر با روش کار بخش تولید بک لایت آشنا شویم، بهتر می‌توانیم ایرادهای ظاهری ایجاد شده را درک کنیم. نشانه‌های خرابی بک لایت تلویزیون مارشال ارتباط مستقیم با ساختار و کیفیت لامپ‌ها و همچنین نوع مداربندی آنها دارد.

با توجه به توضیحات بالا اصلی‌ترین نشانه‌های خرابی بک لایت تلویزیون مارشال عبارتند از :

  1. قطع شدن تصویر تلویزیون مارشال

  2. ایجاد لکه‌های سیاهی و تاریکی در صفحه تلویزیون مارشال

  3. هاله و لکه‌های نورانی در تصویر

  4. سیاه شدن تصویر تلویزیون بعد از مدتی کارکردن

تعمیر بک لایت تلویزیون مارشال

بیشتر بخوانید : تعمیر تلویزیون ال جی

قطع شدن تصویر تلویزیون در اثر خرابی بک لایت ممکن است به محض روشن کردن تلویزیون و یا مدتی پس از کارکرد آن ایجاد شود. در این حالت تصویر وجود دارد اما بعلت تاریکی تصویر قادر به دیدن آن نخواهیم بود. در این حالت می‌توانیم برای تشخیص خرابی بک لایت تلویزیون از روش تاباندن نور به صفحه تلویزیون کمک بگیریم.

ایجاد لکه‌های تاریک در تصویر ایراد دیگری است که در تلویزیون مارشال ممکن است با آن مواجه شوید. این ایراد به دلیل خاموش شدن تعدادی از لامپ‌ها ایجاد می‌شود. معمولا ابتدا با سوختن چند لامپ بک لایت لکه‌های سیاهی و تاریکی در تصویر ظاهر می‌شود و با ادامه استفاده از تلویزیون و با پیشرفت ایراد، تصویر تلویزیون به طور کامل قطع می‌شود.

علت سوختن بک لایت تلویزیون مارشال

در مجموعه تعمیرات تلویزیون، مشخص شدن دلیل خرابی قطعات از آن جهت حائز اهمیت است که با رفع علت می‌توان عمر مفید قطعه جدید را افزایش داد. همانطور که در نوشته های مرتبط با تعمیر بک لایت تلویزیون مارشال گفتیم اصلی ترین دلایل خرابی بک لایت تلویزیون را می توان موارد زیر دانست:

  1. استفاده از حداکثر میزان نور بک لایت تلویزیون
  2. تمایل مصرف کنندگان به استفاده از تلویزیون در ساعات متوالی و بدون زمان استراحت
  3. پایان عمر مفید قطعات

در مجموعه تعمیر بک لایت تلویزیون مارشال علاوه بر این موارد عمومی باید به نکته مهم دیگری اشاره کرد و آن عدم وجود گزینه تنظیم و کنترل نور بک لایت در منوی تنظیمات تلویزیون است. متاسفانه در عموم مدل های تلویزیون مارشال گزینه ای برای تنظیم و تغیر میزان نور بک لایت در منوی تنظیمات در دسترس مصرف کننده طراحی نشده است و نمی توان میزان نور بک لایت تلویزیون را متناسب با نور محیط تنظیم کرد.

تعمیر بک لایت تلویزیون مارشال

بیشتر بخوانید : تعمیر تلویزیون سونی

 

علت قطع شدن تصویر تلویزیون مارشال

در بخش بررسی نشانه‌های خرابی بک لایت تلویزیون گفتیم که شاخص‌ترین نشانه خرابی بک لایت تلویزیون، قطع شدن تصویر است. دقت کنید که در این حالت باید پخش صدا ادامه داشته باشد و سایر کارکردهای تلویزیون مانند تعویض کانال و غیره به درستی انجام شود. البته در نظر داشته باشید که قطع شدن تصویر تلویزیون دلایل متعددی می‌تواند داشته باشد، اما ایرادی که در این بخش مورد نظر ماست قطع شدن تصویر تلویزیون مارشال به علت خرابی بک لایت است.

مهمترین علت قطع شدن تصویر تلویزیون مارشال، خرابی بک لایت است. سوختن تعدادی از لامپ‌های بک لایت باعث از کار افتادن این بخش می‌شود و در نتیجه، تصویر تلویزیون قطع شده و صفحه نمایش سیاه می‌شود. در ادامه به بررسی دلایل ایجاد این ایراد و روش‌های تعمیر آن می‌پردازیم.

دقت کنید که در ایراد قطع شدن تصویر تلویزیون در اثر خرابی بک لایت، یک ویژگی مهم وجود دارد: در این حالت تصویر وجود دارد اما به دلیل تاریکی زیاد قابل دیده شدن نیست. ماهیت ساختری صفحه نمایش تلویزیون‌های ال سی دی و ال ای دی تاریک است و تنها با ایجاد تصویر در آنها قابل نمایش نیست و حتما باید به آنها نور تابیده شود.

روش تشخیص خرابی بک لایت تلویزیون مارشال

وقتی ایرادی در تلویزیون ایجاد می‌شود، اولین قدم، عیب یابی صحیح و دقیق است. در ادامه روش تشخیص خرابی بک لایت تلویزیون مارشال را به شما آموزش می‌دهیم:

اگر با قطع شدن تصویر تلویزیون مارشال خود مواجه شدید برای تشخیص خرابی بک لایت می‌توانید از روش تاباندن نور به صفحه نمایش استفاده کنید. اتاق را کمی تاریک کنید و با استفاده از یک چرغ قوه (موبایل) به صفحه نمایش تلویزیون نور بتابانید.

اگر در این حالت یک تصویر ضعیف قابل مشاهده باشد می‌توانید مطمئن شوید که بک لایت تلویزیون معیوب و قطع شده است.

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون مارشال

قیمت تعمیر بک لایت تلویزیون مارشال اصلی‌ترین گزینه مورد درخواست مراجعین بخش تعمیر تلویزیون مارشال است که به عوامل مختلفی مانند اینچ تلویزیون و کیفیت ساخت بک لایت بستگی دارد.

قیمت بک لایت تلویزیون مارشال نسبت به ساختار بک لایت (دایرکت و یا لبه) تغییر می‌کند. معمولا بک لایت‌های با ساختار لبه (EDGE) کیفیت بالاتری دارند و قیمت آنها هم بیشتر است. حتما از تولید کنندگان معتبر خرید کنید و دقت کنید که کیفیت بک لایت تاثیر زیادی در افزایش عمر آن دارد.

                          اینچ تلویزیون مارشال                  قیمت بک لایت تلویزیون مارشال
                                32 اینچ                            350 الی 680 هزار تومان
                                40 اینچ                            605 الی  980 هزار تومان
                                42 اینچ                            620 الی   955 هزار تومان
                                43 اینچ                            750 الی  1.200 هزار تومان
                                49 اینچ                            980 الی  1460 هزار تومان
                                50 اینچ                            1.260 الی 1.640 هزار تومان
                                55 اینچ                            1.680 الی 2.46 هزار تومان

بیشتر بخوانید : تعمیر تلویزیون سامسونگ

تعمیر تلویزیون مارشال غرب تهران

قطعات تلویزیون مارشال

مجموعه تخصصی رایان خدمات ویژه ای در این بخش تدارک دیده است. این تمهیدات شامل تامین قطعات پرمصرف مانند بک لایت آکبند و اورجینال مدل های مختلف تلویزیون مارشال و تهیه قطعات اختصاصی برای ایجاد امکان تعمیر بردهای مختلف بجای تعویض آنها است که این امر در کاهش و تعدیل هزینه تعمیر تلویزیون تاثیر زیادی خواهد داشت.

در صورت نیاز به خدمات مختلف تعمیر تلویزیون مارشال از تعمیر بک لایت تلویزیون مارشال تا تعمیرات تخصصی بردهای مختلف می توانید با متخصصین ما در این بخش تماس بگیرید. در مجموعه رایان همچنین خدمات تخصصی سایر محصولات مارشال مانند تعمیر دی وی دی مارشال، تعمیر سینمای خانگی مارشال، تعمیر اسپیکر مارشال هم ارائه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط