پاسخ به سوالات متداول تعمیرات تلویزیون

آنچه در این نوشته خواهید خواند

این نوشته با هدف گردآوری پاسخ به سوالات متداول تعمیرات تلویزیون در یک مجموعه ایجاد شده است تا شاید گره گشای برخی از مراجعین باشد. در صورت نیاز به ایجاد سوالات جدید در این بخش لطفا سوال مورد نظر را با بخش مشاوره تعمیرات تلویزیون درمیان بگذارید.

 

پاسخ به سوالات متداول تعمیرات تلویزیون

 

  • وقتی یک تلویزیون روشن نمی شود چه کنیم ؟

ابتدا دقت کنید که چراغ استندبای تلویزیون روشن می شود یا خیر؟ اگر روشن نشود ابتدا پریز برق و اتصال صحیح سیم برق دستگاه را بررسی کنید. تلویزیون را از نظر وجود کلید on/off بررسی کنید. اگر چراغ استندبای روشن شود اما تلویزیون روش نشود باید از کارکرد صحیح کلیدهای روی دستگاه و یا کنترل مطمئن شوید. روش تست کنترل تلویزیون در نوشته دیگری توضیح داده است، اینجا کلیک کنید.

 

  • علت قطع شدن تصویر تلویزیون در حالیکه صدا دارد چیست ؟

با توجه به امار مراجعین مجموعه تعمیرات تلویزیون ایراد در بخش بک لایت اصلی ترین علت قطع شدن تصویر تلویزیون است. در این حالت تصویر دیده نمی شود اما اگر اتاق تاریک شود و نور به صفحه تابانده شود تصویر ضعیفی دیده می شود. با جستجوی مدل دستگاه به همراه عبارت ایراد بک لایت نوشته های اختصاصی در مورد تعمیر تلویزیون خود را در سایت تعمیر تلویزیون گروه رایان پیدا کنید. مثال : تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی سری LB

 

  • علت ایجاد خطوط عمودی و افقی روی تصویر تلویزیون در اثر ضربه چیست؟

تنها اتفاقی که در اثر ضربه خوردن ضفحه نمایش تلویزیون ایجاد می شود شکستگی پنل تلویزیون است. این شکستگی قابل لمس نیست و وقتی هم که تلویزیون خاموش است چیزی دیده نمی شود اما در هنگام روشن شدن تلویزیون خطوط نامنظم افقی و عمودی مانند شکستگی شیشه جلوی اتومبیل دیده می شود.

 

  • علت ایجاد خطوط رنگی عمودی روی تصویر تلویزیون چیست ؟

تصویر تلویزیون به صورت خطوط عمودی کنار هم ایجاد می شود. در واقع اجزائ کوچکتر تصویر شامل ستون های تصویری و می شود و هر ستون به تعدادی خط تقسیم می شود. عدم انتقال صحیح اطلاعات هر خط از قطعه ایجاد کننده آن که فلت پنل نام دارد به سطح پنل باعث ایجاد تغییر تصویر غیر صحیح در آن خط می شود و اگر اطلاعات تعدادی از خطوط اشتباه باشد و یا قطع شود از کنار هم قرار گرفتن آنها ستون های رنگی ایجاد می شود. مهمترین علت ایجاد خطوط عمودی در تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی آبخوردگی پنل تلویزیون است. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

 

پاسخ به سوالات متداول تعمیرات تلویزیون

  • پیکسل سوختگی چیست ؟

پنل (صفحه نمایش) تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی از اجزائ کوچکی به نام پیکسل تشکیل شده است. در واقع پیکسل ها آجر های تشکیل دهنده دیوار صفحه نمایش هستند و هر پیکسل از سه ساب (سبز ، آبی و قرمز) تشکیل شده است. عدم کارکرد صحیح پیکسل ها پیکسل سوختگی نامیده می شود که در تصویر تلویزیون باعث ایجاد خطوط نامنظم افقی و عمودی می شود. در مجموعه تعمیرات تلویزیون پیکسل سوختگی قابل تعمیر نیست.

 

  • شکستگی پنل تلویزیون قابل تعمیر است ؟

خیر ، شکستگی آسیب فیزیکی است و در هیچ مدل و برندی قابل تعمیر نیست. تنها راه حل تعمیر تلویزیون پنل شکسته تعویض پنل (صفحه نمایش) است.

 

پاسخ به سوالات متداول تعمیرات تلویزیون

 

  • تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی چقدر هزینه دارد؟

مدل های متنوعی از تلویزیون های ال جی دارای ضعف در بخش بک لایت هستند و دچار این ایراد می شوند. بک لایت در مدل های مختلف ساختارهای متفاوتی دارد و هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی در مدل های مختلف نسبت به اینکه بک لایت تلویزیون دارای ساختار شاخه ای مانند سری LB و LN باشد و یا بک لایت لبه مانند سری LM متفاوت است. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

 

  • هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ چقدر است؟

تلویزیون های سامسونگ در مدلهای کمتری نسبت به تلویزیون های ال جی دچار ایراد در بخش بک لایت می شوند اما معمولا ایراد ایجاد شده در تلویزیون هخای سامسونگ در حالت عمیق تری نمایان می شود و قابلت تعمیر پذیری کمتری دارند و در بیشتر موارد لازم است که جهت تعمر تلویزیون در ایراد بک لایت، قطعه بک لایت بطور کامل تعویض شود.

 

  • روش تست بلندگوی تلویزیون چگونه است ؟

برای تست سالم بودن بلندگو چند روش وجود دارد :

استفاده از اهمتر و تست بلندگو  : بلندگوی سالم اهمی بین 4 تا 16 اهم دارد.

استفاده از باطری قلمی : اتصال باطری قلمی به دو قطب + و – بلندگو باعث ایجاد خش خش ضعیفی در آن خواهد شد. دقت کنید که ایرادهایی که در کارکرد بلنگو ایجاد می شود ماندد خش خش کردن بلندگو در صداهای بلند را در هیچ یک از این دو روش نمی توان تست کرد.

 

  • تلویزیون ما برخی از شبکه ها را نشان نمی دهد ؟

بررسی کیفیت سیگنال ورودی از آنتن و تنظیمات جستجوی دستگاه و انجام ریست این بخش و انجام جستجوی مجدد تنها راه حل مشکلات ایجاد شده در بخش جستجوی کانال ها در عموم مشکلات این بخش است. عموم مراجعین با این فکر که چون آنتن قبلا سالم بوده پس الان هم سالم است از بررسی خودداری می کنند در حالیکه هیچ راه حل دیگری وجود ندارد.

 

این نوشته با هدف گردآوری پاسخ به سوالات متداول تعمیرات تلویزیون در یک مجموعه ایجاد شده است تا شاید گره گشای برخی از مراجعین باشد. در صورت نیاز به ایجاد سوالات جدید در این بخش لطفا سوال مورد نظر را با بخش مشاوره تعمیرات تلویزیون درمیان بگذارید.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط