عیوب متداول تعمیر تلویزیون سامسونگ

عیوب متداول تعمیر تلویزیون سامسونگ

آنچه در این نوشته خواهید خواند

صدرنشینی سامسونگ در فروش تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی به مدت 10 سال متوالی باعث شده است تا تعداد بسیار زیادی از تلویزیون های این برند در حال مصرف باشد و به موازات آن بخشی از آمار ورودی در مجموعه تعمیرات تلویزیون هم متعلق به تلویزیون های سامسونگ باشد. در ادامه به بررسی عیوب متداول تعمیر تلویزیون سامسونگ (LCD و LED) می پردازیم :

عیوب متداول تعمیر تلویزیون سامسونگ  ( تلویزیون های LCD ) : :

سری B5 : مدل های مختلف این سری شامل B530 , B550 , B570 می شود و قطع شدن تصویر تلویزیون متداولترین ایراد این چند مدل است که بعلت ایجاد خرابی در برد پاور-بک لایت دستگاه ایجاد می شود.

قطع شدن نور زمینه در تلویزیون های ال سی دی سری B معمولا بعد از چند دقیقه کار کرد تلویزیون ایجاد می شود.

 

سری C5 : مدل های مختلف این سری شامل C530 , C550 , C585 و چند مدل مشابه است.

متداولترین عیوب در این سری از تلویزیون های سامسونگ خرابی لامپ های فلورسنت تولید کننده نور بک لایت است. در مدل های مختلف این سری تعداد 12 تا 18 عدد لامپ در بخش بک لایت استفاده شده است. خرابی لامپ های فلورسنت باعث فعال شدن مدار محافظ این بخش شده و دستگاه به صورت اتوماتیک و برای جلوگیری از ایجاد خرابی در سایر قطعات دستگاه ولتاژ کار این بخش را قطع می کند.

 

عیوب متداول تعمیر تلویزیون سامسونگ

 

عیوب متداول تعمیر تلویزیون سامسونگ  ( تلویزیون های LED ) :

 

  • سری D5 : مدل های مختلف این سری شامل D5000 , D5500 , D5950 می شود.

 سیاه شدن بالای تصویر : این ایراد که بعلت خرابی در بخش پنل دستگاه ایجاد می شود در همه مدل های این سری دیده می شود و معمولا در ابتدای ایجاد ایراد بعد از چند دقیقه کارکرد تلویزیون برطرف می شود. این ایراد معمولا با تعمیر پنل تلویزیون برطرف می شود و یازی به تعویض کامل پنل دستگاه نیست.

 

عیوب متداول تعمیر تلویزیون سامسونگ

 

 

خاموش و روشن شدن تلویزیون سامسونگ : این ایراد هم در همه مدل های این سری دیده می شود و معمولا شکل ظاهری آن به این صورت است که بعد از روشن کردن تلویزیون و ظاهر شدن لوگوی سامسونگ (بعضی مواقع تا چند ثانیه تصویر هم دیده می شود) تلویزیون مجددا خاموش می شود و بلافاصله روشن می شود و مجددا لوگوی سامسونگ نمایش داده می شود.

این ایراد معمولا در بخش نرم افزار مین برد تلویزیون ایجاد می شود و با تعمیر مین برد برطرف می شود و نیازی به تعویض مین برد نیست.

  • سری F5 : مدل های مختلف این سری شامل F5000 , F5500 , F5950 می شود.

سیاه شدن نیمه بالایی یا نیمه پاییینی تصویر :

ایراد در بخش بک لایت متداولترین ایراد سری F از تلویزیون های سامسونگ است که بدلیل تقسیم شدن لامپ های بخش بک لایت به دو دسته بالایی و پایینی تصویر و معیوب شدن یکی از این دو بخش معمولا به صورت تاریکی نیمه بالایی یا پایینی تصویر دیده می شود البته در موارد معدودی هم ایراد در هر دو بخش ایجاد می شود که باعث می شود تصویر تلویزیون به صورت کامل قطع شود.

راه حل تعمیر تلویزیون سامسونگ در این حالت تعویض لامپ های سوخته در بخش بک لایت تلویزیون و همچنین انجام اصلاحیه برد پاور دستگاه برای کاهش استهلاک بخش بک لایت تلویزیون است.

 

تعمیر تلویزیون سامسونگ

 

 

روشن نشدن تلویزیون : ایراد دیگری که در سری F از تلویزیون های سامسونگ دیده می شود روشن نشدن تلویزیون است که معملا بدلیل ایجاد خرابی در برد پاور دستگاه ایجاد می شود. توصیه اصلی مجموعه تعمیرات تلویزیون برای جلوگیری از ایجاد خرابی در تلویزیون های مختلف جدا کردن برق ورودی دستگاه بوسیله چند راهی های کلید دار در مواقع خاموشی تلویزیون است.

  • سری ES :  ایراد در بخش بک لایت تلویزیون و سیاه شدن بخشی از تصویر متداولترین ایرادی است که در مدل های مختلف این سری از تلویزیون های سامسونگ دیده می شود. لامپ های بک لایت به صورت یکطرفه طراحی شده است و به مانند تمام بک لایت هایی که با این روش ساخته شده اند بدلیل تراکم بالای لامپ ها و همچنین مقدار نور زیادی که برای روشن کردن کل مساحت صفحه نمایش لازم است از استهلاک بالایی برخوردار است.

قطعه یدکی بخش بک لایت سری ES بسیار کمیاب است.

 

تعمیر تلویزیون

 

 

سری H و EH : ایراد بک لایت در این دو سری از تلویزیون های سامسونگ هم که بک لایت آنها به صورت شاخه ای طراحی شده است ایراد متداول است که اغلب به صورت روشن نشدن تعدادی از لامپ ها و تاریکی تصویر در همان بخش ظاهر می شود.

سوختن تعدادی از لامپ ها باعث افزایش جریان لامپ های سالم شده و باعث تشدید استهلاک آنها می شود.

 

 

تعمیرات تلویزیون

 

عیوب متداول تعمیر تلویزیون سامسونگ بسیار متنوع است و طبیعتا به مرور زمان و با تغییر عمر دستگاه ها در مدل های مختلف ممکن است تغییر کند. این نوشته به تدریج تکمیل و برخی از موارد ممکن است دچار تغییر شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط