ساختار مین برد در تلویزیون های LCD , LED و پلاسما

مین برد تلویزیون

آنچه در این نوشته خواهید خواند

در ساختار تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی و پلاسما قطعات مختلف تلویزیون از نظر وظیفه و عملکرد به مدارات مختلف و از نظر محل قرارگیری و اسمبل به بردهای مختلف تقسیم می شوند. معمولا چندین مدار مختلف از نظر نقش الکترونیکی در قالب یک برد از نظر چینش و قرار گیری قطعات تقسیم می شود و مین برد تلویزیون همانطور که از نام آن پیداست اصلی ترین قطعات و مدرات الکترونیکی تلویزیون را شامل می شود.

پس از تلویزیون های crt طراحی و تولید تلویزیون های مختلف به سمت جدا کردن مدارات مختلف در قالب بردهای مستقل پیش می رود و طراحان مداراتی که از نظر کارکرد نزدیک به هم هستند را به صورت یک برد و کل قطعات تلویزیون را در قالب چند برد الکترونیکی طراحی می کنند. هر برد وظایف مشخص و ورودی و خروجی های تعیین شده ای دارد.

 

بخش های مختلف مین برد در تلویزیون های ال سی دی ، ال ای دی ، پلاسما

 

  • سیستم کنترل : روشن و خاموش کردن تلویزیون و ارسال فرمان فعال و غیر فعال شدن به بردها و مدارات مختلف ، کنترل ورودی و خروجی ها ، کنترل کلیدها و ریموت کنترل ، ایجاد اطلاعات روی تصویر (osd)  ، بخشی از وظایف مدار سیستم کنترل تلویزیون است.

 

  • بخش حافظه و نرم افزار : آی سی های حافظه ( ایپرام ) و آی سی های ناند فلش و قطعات جانبی آنها قطعات این بخش را تشکیل می دهند. اطلاعات نرم افزاری تلویزیون و حافظه تلویزیون در این بخش کنترل و نگهداری می شود.

 

  • پردازش تصویرو صدا  : پردازش سیگنال تصویر و آماده سازی آن برای انتقال به برد تی کان وظیفه این مدار در بین مدرات مین برد تلویزیون است.

 

  • ورودی و خروجی ها : ورودی و خروجی ها در تلویزیون های جدید گسترش زیادی پیدا کرده اند کنترل و سوئیچ اطلاعات ورودی و خروجی این اتصالات  به عهده این مدار است.

 

  • تقویت صدا   : سیگنال صدا پس از دیکویدنگ . پروسس اولیه از آی سی سی پی یو برد به این بخش وارد می شود و تقویت نهایی برای انتقال به بلندگوهای تلویزیون در این مدار انجام می شود.

تعمیر مین برد در مجموعه تعمیرات تلویزیون به مرور زمان و گذر از تکنولوژی های مختلف تغییرات زیادی کرده است و تغییر طراحی این برد و تمایل آن به استفاده هر چه بیشتر از قطعات smd بجای قطعات dip ، استفاده از قطعات مجتمع بجای عناصر واحد ، استفاده از بردهای چندلایه ، انجام تعمیر مین برد تلویزیون را با دشواری های بیشتر و یا افزایش نقش ابزار همراه کرده است.

با توجه به خط مشی انجام تعمیرات با گارانتی طولانی مدت بجای تعویض جهت کاهش هزینه در مجموعه تعمیر تلویزیون گروه رایان خدمات تعمیر مین برد انواع تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی و پلاسما ، 4K ، CURVE با استفاده از پیشرفته ترین دستگاه های اتوماتیک انجام می شود.

در ویدئو زیر می توانید روش تعویض آی سی SMD با استفاده از هیتر (هوای گرم) را مشاهده کنید.

تعمیر مین برد تلویزیون با استفاده از هیتر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط